Thesis 2,4 JTD 129 kW - půjčení váhy vzduchu

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Odpovědět
Zpráva
Autor
ladakh 682
Příspěvky: 14
Registrován: pon pro 14, 2015 22:41

Thesis 2,4 JTD 129 kW - půjčení váhy vzduchu

#1 Příspěvek od ladakh 682 »

Ahoj majitelé Thesis, můj diesel tak děsně kouří, až se stydím šlapat na plyn :oops: Diagnostika ukázala, že problémem by mohla být váha vzduchu (dále EGR ventil a potom zanešené sání?). Chci poprosit někoho se stejným motorem o chvilkovou výměnu váhy vzduchu - jen na ověření, jestli ji mám koupit. Jsem od Turnova z Českého Ráje a samozřejmě přijedu. Jen nechci jezdit až úplně na druhou stranu republiky. Bydlíte někdo poblíž? Někde na lancia stránkách jsem zahlédl Thesis se stejným motorem u Tábora nebo Jihlavy, ale když bude někdo ochotný trochu blíž, budu radši. Děkuju, Jirka tel. 737 623 795

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Thesis 2,4 JTD 129 kW - půjčení váhy vzduchu

#2 Příspěvek od Jiří 588 »

Domnívám se, že pro základní otestování by stačilo abys váhu nebo EGR jednoduše odpojil.
Pokud by to kouřilo vždy stejně, tak by ještě mohla být zaseknutá mechanická "přepouštěcí" část EGR ventilu.
Takhle si uděláš základní přehled, čím by to mohlo být a pak můžeš pokračovat s půjčenou věcí, nebo tam dáš rovnou novou věc.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

ladakh 682
Příspěvky: 14
Registrován: pon pro 14, 2015 22:41

Re: Thesis 2,4 JTD 129 kW - půjčení váhy vzduchu

#3 Příspěvek od ladakh 682 »

Děkuju za tipy. Váha vzduchu už byla za jízdy chvíli odpojená - auto jen "nejelo", ale jestli v tu chvíli kouřilo si nepamatuju ani já ani ten, co se mnou s diagnostikou seděl v autě. Diagnostika bohužel neukazovala vše, Thesisi nezná. Byla nastavená na Fiat Marea 2,4 JTD a tak si hodnotama a jejich správností nebyl jistý. Odpojit EGR ventil? To myslíš zaslepit? Zítra odpoledne mám tady nedaleko nějaké hledání problému domluvené (ale už po telefonu s takovýmhle autem nechtějí mít moc společného #-o ), zkusím navrhnout i tyto zásahy. Zatím děkuju, budu informovat.

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Thesis 2,4 JTD 129 kW - půjčení váhy vzduchu

#4 Příspěvek od Jiří 588 »

Odpojení EGR chápu jako odpojení elektrické části.
Nepíšeš rok auta, jestli je to klasické JTD nebo JTDm.

Ve zkratce - EGR má 2 části - jedna je elektrická, a jedna mechanická. Elektrická hýbe tou mechanickou (buď přímo přes nějaké táhlo, nebo přepouští podtlak, který tou mechanickou částí hýbe).
Když odpojíš elektrickou část, tak se přestane hýbat i ta mechanická ve výfukovém potrubí.
Takže musíš hledat jeden konektor, který vede do "ovládací elektrické části" EGR.

Když to odpojíš tak:
a) končí všechny problémy a auto přestane hulit
- pak budeš řešit jestli není vadná elektrická část, nebo jestli se nezasekává mechanická část bypassu na výfukovém potrubí když se s ní elektrická část pokouší pohnout (třeba se může špatně vracet do zavřené pozice)
b) auto bude vesele hulit dál
- víš že elektrickou částí to není, ale stále to ještě může být mechanickou částí která řídí přepouštění, protože se mohla třeba zaseknout v otevřené poloze. V ten moment bys ještě mohl zkusit mechanické zaslepení trubky, aby tam nic neteklo, čímž bys úplně dokázal vyloučit EGR. Pak by přišla na řadu váha, vstřikovače, nebo třeba jen prasklá hadice od turba.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

ladakh 682
Příspěvky: 14
Registrován: pon pro 14, 2015 22:41

Re: Thesis 2,4 JTD 129 kW - půjčení váhy vzduchu

#5 Příspěvek od ladakh 682 »

Jak už to bývá, věci se odehrají jinak, než člověk očekává. Byl jsem dnes v servisu, kde opravují téměř jenom nákladní auta, ale s diesly maji zkušenosti. Při pohledu na zakapotovaný motor jsem měl pocit, že mě chlapík pošle rovnou domů :lol: Ale sundal, obhlédl situaci a ptal se po zásuvce diagnostiky. Tu už mám zmáknutou :lol: , takže vytáhl diag a napojil. Po mnoha zkušenostech jsem tomu velké naděje nedával, ale byla to Bosch, našel tam auto, rok i motor a diagnostika se propojila =D> Po dlouhé době (naposled u Dresíka 28) jsem zase viděl, že tomu někdo rozumí. Konečně mám třeba identifikovaný airbag, který mi kontrolkou hyzdí displej počítače.
Ale teď k tomu kouření: nefunkční EGR by mu prý diagnostika ukázala. Ale protože mám náhradní, tak někdy (až si seženu těsnění) vyzkoušíme. Spíš mi podle zkušeností radil zkusit vypálit výfukové potubí jízdou ve vysokých otáčkách. Možná i zacpaný katalyzátor a zbytek výfuku .... Na nějaké odpojování EGR nebo váhy nedošlo, protože mu tam přijel další TIRák. Takže příznivý výsledek je, že mám diagnostiku ve vzdálenosti 8 km. Nepříznivé je, že mě to napojení stálo 400,- :cry:
Ještě nekončím: po příjezdu domů jsem laicky obcházel zvednutou kapotu a občas zkusil něčím zahýbat. A našel jsem jednu nedotaženou sponu na tlusté hadici - před motorem hned za předním čelem, která má v části takovou tu plátěnou harmoniku #-o Už jsem to dneska dál nezkoušel, uvidíme, jestli to pomůže, nebo jestli tady po nocích budu jezdit s vytočeným motorem. Jsem rád, že se stmívá tak brzo:lol: :lol: :lol:

ladakh 682
Příspěvky: 14
Registrován: pon pro 14, 2015 22:41

Re: Thesis 2,4 JTD 129 kW - půjčení váhy vzduchu

#6 Příspěvek od ladakh 682 »

Už nečmoudím =D> Po dlouhé době pokračování a na nějakou dobu vyřešení. Auto vážně kouřilo jako Tatra 138.
Přes zimu má Thesis nařízenou garáž a dávky soli dostává Citroen. Na konci zimy, při náhodném hovoru o autech, jsem dostal radu, že nedaleko zámku Sychrov byl nějaký člověk, který se na motory diesel specializoval. Ale bylo to z doslechu a stará neověřená informace. Kupodivu jsem podobného člověka vedle zámku našel i na internetu, a tak jsem s nadějí telefonoval. Na můj dotaz, jestli ještě opravuje motory, a jestli má zkušenosti s JTD, odpověděl, že občas nějaké auto opraví (jeho smysl pro humor, na dvoře pořád nějaká opravovaná auta stojí). A že se můžu druhý den ukázat. Přijel jsem tam, krásně jsem před ním šlápnul na plyn a na dvoře mu vytvořil kruhovou skvrnu ze sazí :oops: . Krátce se svezl, hned vyloučil prasklé hadice (pod plynem by to ztrácelo výkon) a nabídl mi, že mi druhý den zavolá, kolik by oprava stála. Opravdu zavolal a říkal, že to má rozdělané a že je motor silně rozštelovaný. Ať mu dám čas do druhého dne, že to dá do kupy. Cena přijatelná. Takže - poladil vstřikování, jeden ventil opravil (jeho slova, víc mi neřekl, je trochu nemluva), trošku to prohnal po okolí a já už zase můžu do normálního provozu. Jsem zvědav, jestli to vyřeší i občasné škubnutí za jízdy, které jsem se strachem dával za vinu odcházející automatické převodovce.
Další stupínek k plně fungující krásné limuzíně překonán :lol:
Chlapík ani moc nestál o reklamu, ale pokud máte zájem, pošlu vám kontakt. Je z Radimovic vedle zámku Sychrov, mezi Turnovem a Libercem. Říkal, že Lancii už dlouho v dílně neměl, ale dřív jich tam bylo dost.

Odpovědět