Kappa 2.4 TDS vůbec nežhaví - vyřešeno

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Petr 365
Příspěvky: 617
Registrován: pát kvě 30, 2008 22:44
Bydliště: Brno

Kappa 2.4 TDS vůbec nežhaví - vyřešeno

#1 Příspěvek od Petr 365 »

Ahoj, poprosil bych někoho kdo se vyzná, o radu jak dál postupovat. Nedávno, když byl motor zahřátý a já popojížděl, rozsvítila se obecná chyba Engine Controll System Failure. Napadlo mě, že zcela náhodou mohla odejít nová žhavička, protože nedávno jsem všech 5 kusů měnil. Následující dny už byly starty delší a jak se ochladilo, už jsou dost mizerné. Podařilo se mi zjisti, že žhaviče jsou OK a problém je takový, že k nim nejde žádné napájení. Po otočení klíčku sepne jedno relátko umístěné pod čelním sklem u kabinového filtru, má šedostříbrnou barvu. Po zkoumání řídící jednotky žhavení vidím, že do ní vede konektor o 4 pinech, následný výstup má 5 pinů a svazek tím pádem vede na všech 5 žhavičů. Dále je k jednotce tlustým červeným drátem připojeno ukostření. Pokud vypojím 4 pinový konektor tak přibližně na třetím pinu naměřím napájení. ostatní 3 nic (možná mají jinou funkci, to netuším) Strčí li se 4 pinový konektor do řídící jednotky žhavení, z jejího výstupu ke žhavičům už nenaměřím vůbec nic, je to hluché. Při tomto testování používám žárovku, i samotnou rezervní žhavičku na drátku. Jako další mě napadlo odpojit čidlo teploty chladící kapaliny, aby motor žhavil maximálně......ale i tak absolutně nic, pouze se klasicky rozjedou sahary.

Je možné, že jsem něco přehlídnul a zasloužilo by si otestovat? Nějaké další relátko o kterém nevím, nebo rozumná úvaha co a jak? Moje podezření směřuje na samotnou jednotku žhavení, kterou nechci kupovat jen tak zbytečně, pokud by problém nebyl v ní. Za každou radu předem díky....potřebuji vyřešit co nejdřív, TDS je předkomůrka a bez žhavení se nehne.
Naposledy upravil(a) Petr 365 dne pát zář 23, 2016 15:42, celkem upraveno 1 x.
Octavia 1.9 tdi 81kw
Kappa 2.4 TDS
Lybra 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTDM

Uživatelský avatar
bugi
Příspěvky: 217
Registrován: pon črc 20, 2009 23:47
Bydliště: okr. Sabinov

Re: Kappa 2.4 TDS vůbec nežhaví

#2 Příspěvek od bugi »

Ten červený kábel nieje kostra ale napájanie. Mal by ísť priamo od baterky cez veľkú poistku, 70 alebo 80 ampér. Nachádza sa pravdepodobne niekde v motorom priestore, skus ju nájsť a skontrolovať. Ten štvorpinový konektor by mal byť +12 od zapaľovania, kontrolka žhavenia, signál od čidla teploty a kostra. Ten päťpinový ide ku žhavičom, ako si už zistil.
Lancia Lybra SW executive 2.4JTD 110kW 2002
Lancia Lybra SW lx 2.4JTD 103kW 2000
ex. AR 156 2.4JTD 100kW
ex. 2x Lybra SW 2.4JTD 99KW a 110kW
ex. 3x Delta 1.9TD 66kW
ex. Marea Weekend 1.6 16V

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: Kappa 2.4 TDS vůbec nežhaví

#3 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

toto je to rele zhaveni
Přílohy
rele zhaveni.jpg
rele zhav.jpg
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

Uživatelský avatar
Petr 365
Příspěvky: 617
Registrován: pát kvě 30, 2008 22:44
Bydliště: Brno

Re: Kappa 2.4 TDS vůbec nežhaví

#4 Příspěvek od Petr 365 »

Už mám vyřešeno! Opravdu to byl problem s napájením k jednotce zhavení přímo od baterky. Byla maličko porušena pojistka hned vedle baterie, je to takový kus plíšku ničím neizolovaný a nebylo téměř poznat že se uprostřed porusila ,nejspíš to místo priletuju, takové pojistky se asi běžné neprodávají. Motor už zase startuje okamzite. Díky !!!!
Octavia 1.9 tdi 81kw
Kappa 2.4 TDS
Lybra 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTDM

Odpovědět