Delta III LPG?

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Zpráva
Autor
petr9841
Příspěvky: 6
Registrován: pát bře 29, 2013 00:50

Delta III LPG?

#1 Příspěvek od petr9841 »

Ahoj, zvažuju koupi Delty 1,4 88kw s tovarni LPG. Ma někdo zkusenosti? Spotreba, poruchovost, vykon..atd? Diky moc za info a prip. tipy...

lybraJTD
Příspěvky: 350
Registrován: pát bře 08, 2013 21:45

Re: Delta III LPG?

#2 Příspěvek od lybraJTD »

nemyslis CNG? oturbene tovarni LPg sme u nas ve fiatu nikdy nevidel
lancia lybra SW 7/2003 -2,4 JTD 110 kw(odhad reálného výkonu 125 kw)

Uživatelský avatar
Mantaman 461
Příspěvky: 81
Registrován: sob pro 27, 2008 14:53
Bydliště: Frýdek - Místek

Re: Delta III LPG?

#3 Příspěvek od Mantaman 461 »

já si myslím že byly original lpg, sice jich moc není ale jsou i k prodeji,a na tipcars zrovna jedna je, ale s nic moc výbavou
Volvo S60 2.4T mazlik :D
Lancia Delta 1.9 JTD
ex Lancia Lybra 1.9 JTD

lybraJTD
Příspěvky: 350
Registrován: pát bře 08, 2013 21:45

Re: Delta III LPG?

#4 Příspěvek od lybraJTD »

no jak chces,ale co vidim jake problemy maji CNG i hole benziny,tak byhc ten motor obesel radje obloukem pokdu nebdues menti olej po 10 tis a nevicistis si hend po nakupu mazani turba s novym prutokacem
lancia lybra SW 7/2003 -2,4 JTD 110 kw(odhad reálného výkonu 125 kw)

lybraJTD
Příspěvky: 350
Registrován: pát bře 08, 2013 21:45

Re: Delta III LPG?

#5 Příspěvek od lybraJTD »

nemáš VIN? že bych na to mrknul aj na historii?
lancia lybra SW 7/2003 -2,4 JTD 110 kw(odhad reálného výkonu 125 kw)

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8397
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: Delta III LPG?

#6 Příspěvek od Harous 239 »

Prosímtě jaké problémy mají benzíny 1.4? Si první kdo se u těch motorů o nějakých problémech zmiňuje tak by mě to docela zajímalo...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

lybraJTD
Příspěvky: 350
Registrován: pát bře 08, 2013 21:45

Re: Delta III LPG?

#7 Příspěvek od lybraJTD »

spotřeba oleje už od novoty odcházející MULTIAIR,kde se musí měnit pravidelně nějaké sítko, jak se nemění po 30 svíčky tak problém,
špatné ranní starty díky staršímu benzínu 95 když se dá 100oktan někdy pomůže už sme řešili víckrat KO hlavu válců kvůli karbonu, 4x pravidelný servis po 30 tis a ve 120 tis KO turbo díky zacpanému mazaní turba stejně jako u 1,8 TBI 1x sme řešili ve 30 tis vadnou napínací kladku rozvodů a zase KO hlava samozřejmě. ale to bych zase tak nezmiňoval

jak se nemění a nekontroluje olej je to v CENSORED.
lancia lybra SW 7/2003 -2,4 JTD 110 kw(odhad reálného výkonu 125 kw)

Uživatelský avatar
Štefan 368
Příspěvky: 833
Registrován: sob čer 07, 2008 22:24
Bydliště: Kuřim, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Delta III LPG?

#8 Příspěvek od Štefan 368 »

Ale v prvom prispevku sa dotycny pyta na 1.4 88kW = klasicky T-jet.

- uvedeny motor nema multiair ani priame vstrekovanie (tzn. extremne "nekarbonuje")
- sviecky sa musia menit kazdych 30tis (NGK za 230Kč/ks) - to nie je tak likvidacna suma
- staci tankovat kvalitny 95 oktanovy benzin (ziadne ONO atd.)
- olej menit max po 15tis. km (ak sa jazdi v meste, tak po 10tis. km)


Jednoznacne najvacsie problemy su s motorom 1.75 Tbi, kde sa benzin dostava do oleja a ten degraduje extremne rychlo. Olej sa musi menit max. po 10tis a samozrejme je nutne pouzit Seleniu, ktora tam patri + kontrola sitka/vymena za modifikovane. Problem priameho vstreku je vytvaranie karbonu (modernejsie motory maju priamy aj nepriamy vstrek prave kvoli tomuto). Celkovo je to motor, ktory ma nenadchol ani v AR 159 ani v Delte. Spotreba paliva neodpoveda dynamike ani charakteru, ktory je maximalne dieselovy.

Co sa tyka motoru 1.4 Multiair, tak jednotky Multiairu odchadzaju len a len kvoli oleju. Drtiva vacsina AR Giulietta ma nastaveny interval na 30tis. km. Takze ak clovek kupi "zanovne" auto, ktore ma 90 tis. km, tak je mozne, ze ma od fabriky este len 3. napln = smutne.

Co sa tyka LPG, ziadnemu motoru nerobi dobre, ale ak je instalacia a naladenie spravene dobre, tak by to mohlo jazdit slusne :wink:
Lancia Delta 1.4 T-Jet 09'
Alfa Romeo 147 1.9JTDm 08'
Lexus GS 460 4.6 V8 09'
Ex:Lancia Thesis 2.4JTD 03'
Ex:Lancia Kappa 20V Turbo 99' 245PS/390Nm by PhoB
Ex:Lancia Kappa 16V Turbo 95'

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8397
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: Delta III LPG?

#9 Příspěvek od Harous 239 »

lybraJTD píše:spotřeba oleje už od novoty odcházející MULTIAIR,kde se musí měnit pravidelně nějaké sítko, jak se nemění po 30 svíčky tak problém,
špatné ranní starty díky staršímu benzínu 95 když se dá 100oktan někdy pomůže už sme řešili víckrat KO hlavu válců kvůli karbonu, 4x pravidelný servis po 30 tis a ve 120 tis KO turbo díky zacpanému mazaní turba stejně jako u 1,8 TBI 1x sme řešili ve 30 tis vadnou napínací kladku rozvodů a zase KO hlava samozřejmě. ale to bych zase tak nezmiňoval

jak se nemění a nekontroluje olej je to v CENSORED.
Spotřeba oleje budiž, atmo 1.4 si taky ráda přihne oleje. Na její obranu jen to, že jezdí trasy do 10 km v příměstským a městským provozu. Pro porovnání Octavie 3 na dlouhých trasách - 1.6 TDI litr oleje na cca 15 tkm, 1.4 TSI CNG litr oleje na cca 9 tkm. Ostatní co popisuješ je spíš problém zanedbaný ůdržby ne? Pokud mám předepsanou výměnu svíček při 30 tkm tak je vyměním a nemusím se pak divit, že mám problém. Stejně tak se nemůžu divit, že to nechce jezdit na vodu z kytek místo benzínu. Nemůžu si pomoct, ale rozhodně na mě ty motory nepůsobí jako problémové. Ono jestli děláš ve Fiatu tak je tak trochu logický, že opravujete Fiaty... :lol:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

lybraJTD
Příspěvky: 350
Registrován: pát bře 08, 2013 21:45

Re: Delta III LPG?

#10 Příspěvek od lybraJTD »

Štefan 368 píše:Ale v prvom prispevku sa dotycny pyta na 1.4 88kW = klasicky T-jet.

- uvedeny motor nema multiair ani priame vstrekovanie (tzn. extremne "nekarbonuje")
- sviecky sa musia menit kazdych 30tis (NGK za 230Kč/ks) - to nie je tak likvidacna suma
- staci tankovat kvalitny 95 oktanovy benzin (ziadne ONO atd.)
- olej menit max po 15tis. km (ak sa jazdi v meste, tak po 10tis. km)


Jednoznacne najvacsie problemy su s motorom 1.75 Tbi, kde sa benzin dostava do oleja a ten degraduje extremne rychlo. Olej sa musi menit max. po 10tis a samozrejme je nutne pouzit Seleniu, ktora tam patri + kontrola sitka/vymena za modifikovane. Problem priameho vstreku je vytvaranie karbonu (modernejsie motory maju priamy aj nepriamy vstrek prave kvoli tomuto). Celkovo je to motor, ktory ma nenadchol ani v AR 159 ani v Delte. Spotreba paliva neodpoveda dynamike ani charakteru, ktory je maximalne dieselovy.

Co sa tyka motoru 1.4 Multiair, tak jednotky Multiairu odchadzaju len a len kvoli oleju. Drtiva vacsina AR Giulietta ma nastaveny interval na 30tis. km. Takze ak clovek kupi "zanovne" auto, ktore ma 90 tis. km, tak je mozne, ze ma od fabriky este len 3. napln = smutne.

Co sa tyka LPG, ziadnemu motoru nerobi dobre, ale ak je instalacia a naladenie spravene dobre, tak by to mohlo jazdit slusne :wink:
mas recht ma to jen ta silnejsi verze a prunto bez turba 70 kw. to sem nevedel no a s tim olejem to neni tkaova pravda meli sme tma auto co jezdilo po 15 a motor uvnitr krasnej a v 50 tis to odeslo
lancia lybra SW 7/2003 -2,4 JTD 110 kw(odhad reálného výkonu 125 kw)

lybraJTD
Příspěvky: 350
Registrován: pát bře 08, 2013 21:45

Re: Delta III LPG?

#11 Příspěvek od lybraJTD »

Harous píše:
lybraJTD píše:spotřeba oleje už od novoty odcházející MULTIAIR,kde se musí měnit pravidelně nějaké sítko, jak se nemění po 30 svíčky tak problém,
špatné ranní starty díky staršímu benzínu 95 když se dá 100oktan někdy pomůže už sme řešili víckrat KO hlavu válců kvůli karbonu, 4x pravidelný servis po 30 tis a ve 120 tis KO turbo díky zacpanému mazaní turba stejně jako u 1,8 TBI 1x sme řešili ve 30 tis vadnou napínací kladku rozvodů a zase KO hlava samozřejmě. ale to bych zase tak nezmiňoval

jak se nemění a nekontroluje olej je to v CENSORED.
Spotřeba oleje budiž, atmo 1.4 si taky ráda přihne oleje. Na její obranu jen to, že jezdí trasy do 10 km v příměstským a městským provozu. Pro porovnání Octavie 3 na dlouhých trasách - 1.6 TDI litr oleje na cca 15 tkm, 1.4 TSI CNG litr oleje na cca 9 tkm. Ostatní co popisuješ je spíš problém zanedbaný ůdržby ne? Pokud mám předepsanou výměnu svíček při 30 tkm tak je vyměním a nemusím se pak divit, že mám problém. Stejně tak se nemůžu divit, že to nechce jezdit na vodu z kytek místo benzínu. Nemůžu si pomoct, ale rozhodně na mě ty motory nepůsobí jako problémové. Ono jestli děláš ve Fiatu tak je tak trochu logický, že opravujete Fiaty... :lol:
mame servis TOYOTA, ALFA, FIAT ale delame taky vse meli sme tma aj porsche a bentleyale to je fuk. ty svicky nekdy delaji problem aj driv,ale taky mame zakazniky co stresuji,ze jim nejede auto,rpotoze neumim s pripmim vstrikem jezdit pro me by Tjet nebyl ani omylem ja bych to mel uchlastane kazdy tyden. jako tech 125 kw v gulliete jede nadherne ani to moc nezere,ale radej bych si koupil 1,6 JTD a trepal se,ze odejde po zaruce DPF:D zlate unijet JTD proste proto si to nechavam to je tka poctivej motor a celkove auto,ze to nema obdoby ani u TDI
lancia lybra SW 7/2003 -2,4 JTD 110 kw(odhad reálného výkonu 125 kw)

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8397
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: Delta III LPG?

#12 Příspěvek od Harous 239 »

K původnímu tématu - Lancie s fabrickým LPG měly označení Ecochic. Tady je i test Delty LPG:
http://www.auto.cz/lancia-turbo-delta-e ... -plyn-3593

Ještě by mě zajímalo jak je potřeba umět jezdit s přímovstřikem, jak souvisí přímovstřik s 1.4 T-Jet a kolik tak servisujete aut s 1.8 TBi...
Nějak mi ty Tvé informace nedávají smysl...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

petr9841
Příspěvky: 6
Registrován: pát bře 29, 2013 00:50

Re: Delta III LPG?

#13 Příspěvek od petr9841 »

Moc děkuju všem za cenné rady a to i přesto, že můj dotaz přestal být během víkendu aktuální - vyhlídnutej kousek si někdo koupil..
V hledáčku mi zůstala jen tato silnější verze (ikdyž už se trošku bojím spotřeby):
http://www.sauto.cz/osobni/detail/lanci ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;

VIN: ZLA84400001040245

...a přestože jsem byl zpočátku pevně rozhodnutej pro benzín, tak si začínám pohrávat s myšlenkou na tuhle naftovou 1,6:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/lanci ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;

VIN: ZLA84400001022211

Kdyby jste se mi někdo mohl mrknout na VINka, byl bych moc vděčnej a samozřejmě i za rady a tipy, ke které volbě se přiklonit.
Jen dodám, že jezdím cca 60 km denně (30 do práce a zpět) a cca jednou za 14 dní delší úseky po dálnici (200km)...
Díky předem.

Uživatelský avatar
Karel 6
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4577
Registrován: pát lis 25, 2005 11:15
Bydliště: Soběslav tel:608853577

Re: Delta III LPG?

#14 Příspěvek od Karel 6 »

při těchto najetých km,bych neváhal jít do nafty.1,6 fungují dost slušně.Akorát bych si nechal u té bílé prověřit km,alespon diagnostikou.
Lancia Delta HPE 1.9 JTD 6q
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě

lybraJTD
Příspěvky: 350
Registrován: pát bře 08, 2013 21:45

Re: Delta III LPG?

#15 Příspěvek od lybraJTD »

9 tis km za rok u te nafty dle historie ,ale garance najetych KM:D pokud se s tim takto trckalo tak bude po DPF filtru na 1,6stce ho ted menime na jednom doblu uz pri 30 tis. nedavno na 1,3
lancia lybra SW 7/2003 -2,4 JTD 110 kw(odhad reálného výkonu 125 kw)

Odpovědět