Záhada Lybra JTD
Záhada Lybra JTD
Ahoj,
mám tu jeden zapeklitý problém s moji Lybrou teda mimo mého nemocného podvozku.
K popisu problému: po koupy byl motor velmi nekultivovany hlučný a mnel tendenci při rozjezdu chcípat a v záběru kouřit což jsem připisoval vstřikum a asi načnutemu setrvačníku,
Po použití čističe vstřiků STP (cca 2x jsem aplikoval kůru trošku razantnejší a to tak že jsem nechal auto nastartované na mix cca 1/2 litru nafty a 3x STP lahvičky 200ml diesel injector cleaner) se chod značně kultivoval auto lépe táhne nemá tendenci chcípat a kouří jen chvilku pokud dám plný plyn. Nicméně auto trpí vybracemi na volnoběh a při brždění motorem cca kolem 2300 Ot. začne motor být hlučný (duní) což bych tipoval na ten setrvačník ale ůplně se mne to nezdá protože tento jev se oběvuje pouze pokud je teplota pod cca 15C tak bych se vás rád optal jestli to dělá i někomu jinému případně jestli by se někdo nepodělil o nějakou tu hypotézu já mám takovou jednu drobnou a to ta že to asi budou dělat silentbloky motoru je to možné?
mám tu jeden zapeklitý problém s moji Lybrou teda mimo mého nemocného podvozku.
K popisu problému: po koupy byl motor velmi nekultivovany hlučný a mnel tendenci při rozjezdu chcípat a v záběru kouřit což jsem připisoval vstřikum a asi načnutemu setrvačníku,
Po použití čističe vstřiků STP (cca 2x jsem aplikoval kůru trošku razantnejší a to tak že jsem nechal auto nastartované na mix cca 1/2 litru nafty a 3x STP lahvičky 200ml diesel injector cleaner) se chod značně kultivoval auto lépe táhne nemá tendenci chcípat a kouří jen chvilku pokud dám plný plyn. Nicméně auto trpí vybracemi na volnoběh a při brždění motorem cca kolem 2300 Ot. začne motor být hlučný (duní) což bych tipoval na ten setrvačník ale ůplně se mne to nezdá protože tento jev se oběvuje pouze pokud je teplota pod cca 15C tak bych se vás rád optal jestli to dělá i někomu jinému případně jestli by se někdo nepodělil o nějakou tu hypotézu já mám takovou jednu drobnou a to ta že to asi budou dělat silentbloky motoru je to možné?
Lybra SW1,9 85KW 2004
- Karel 6
- Člen klubu
- Příspěvky: 4574
- Registrován: pát lis 25, 2005 11:15
- Bydliště: Soběslav tel:608853577
Re: Záhada Lybra JTD
silentbloky můžou být natržené,ale podle popisubych to spíš tipoval na vadný vstřikovač.
Lancia Delta HPE 1.9 JTD 6q
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
Re: Záhada Lybra JTD
Dík moc a co že se to projevuje jen pokud je venku chladno zjistím vadnej vstrik prepadovym testem?
Lybra SW1,9 85KW 2004
- Jirka 85
- Člen klubu
- Příspěvky: 1011
- Registrován: pon led 16, 2006 23:50
- Bydliště: Louňovice 739404942
Re: Záhada Lybra JTD
Možná ale není to jistý. Jestli to duní může být taky prasklý filtrbox nebo nenasazená trubka na něj. Jestli se to chová proměnlivě a nekdy v tom kovově mlátí může být střihlej klínek rozvodového kolečka na klice. Dvouhmota se projeví občasným rachotem na volnoběch ale né kouřivostí nebo výkonem.XSeth píše:Dík moc a co že se to projevuje jen pokud je venku chladno zjistím vadnej vstrik prepadovym testem?
DELTA III T-Jet 110KW r.09
DEDRA 1.75 VVT 96KW r.98
Y 16v elefantino rosso 63KW r.99
Yamaha XJR 1300 78KW r.03
AUTOSERVIS Říčany 739404942
DEDRA 1.75 VVT 96KW r.98
Y 16v elefantino rosso 63KW r.99
Yamaha XJR 1300 78KW r.03
AUTOSERVIS Říčany 739404942
Re: Záhada Lybra JTD
No právě ze nemlátí no s výkonem a zuřivosti už problém nemám jede parádně a občas už jen při plném plynu to udělá černej oblacek před cistenim to nestalo z jídelních otáček a bylo to jak traktor teď už to krásně přede jen ty vybrace no trošku to i vybruje do volantu na volnobeh a pokud je chladno tak to duni při vyšších otáčkách ale jen pokud je chladno
Lybra SW1,9 85KW 2004
Re: Záhada Lybra JTD
Pokud je zvuk podobný tomu, jako když autobus brzdí motorem, tak je to spíš setrvák.
Mám setrvák už delší dobu načnutý a vím, že při některých otáčkách (u mě když klesá rychlost mezi 140->120), to prostě udělá takový autobusový zvuk a v celém autě jsou mírně cítit vibrace. Je to záležitost cca 10 vteřin.
Setrvák jde jinak... obecně... velmi dobře poznat, když jedeš na 5tku a kolem 2200 otáček tam zašlápneš plný plyn a držíš tak do 3000. Pokud je setrvák špatný, tak nepřenese ten kroutící moment a začne vibrovat.
Mám setrvák už delší dobu načnutý a vím, že při některých otáčkách (u mě když klesá rychlost mezi 140->120), to prostě udělá takový autobusový zvuk a v celém autě jsou mírně cítit vibrace. Je to záležitost cca 10 vteřin.
Setrvák jde jinak... obecně... velmi dobře poznat, když jedeš na 5tku a kolem 2200 otáček tam zašlápneš plný plyn a držíš tak do 3000. Pokud je setrvák špatný, tak nepřenese ten kroutící moment a začne vibrovat.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Re: Záhada Lybra JTD
Tak jsem to zkoušel a setrvak je asi OK v záběru nejsou žádné vybrace ale všiml jsem si že je trochu popraskáná guma na silentblocich (tyč u spolujezdce).
Lybra SW1,9 85KW 2004
Re: Záhada Lybra JTD
Taak jenbych rad doplnil vysledek co zpusobovalo hluk treba to nekom pomuze.
Cukanipri rozjedu mnelo vice zdroju zapecene spicky vstrikovacu (u nkterych z 5 rozprasovacich trysek strikaly uz jen jedna az dve vstrikovace byly rozebrany avycisteny (kamarad dela v Bosch servisu) vysledek auto mene kouri lepe tahne ubylo o neco vybraci. Doskakana spojkova lamela, castecne opotrebeny setrvacnik ale jeste stale ve slusnem stavu nicmene jsem ho vymenil take (za cenu 10k za kompletsadunebylo co resit - vymena samo domo u kamarada na zvedaku) - projev auta se o mnoho zlepsil plynulejsi rozjezdy ale stale to nebylo ono vybrace do interieru o 50procent nizssi.
Vymena silentbloku motoru po vymene vsech silentbloku vybrace ustaly uplne i trhave rozjezdy ( i po vymene komplet spojky se setrvakem jeste byly vybrace patrne) - paradni klid v interieru po skubani pri rozjezdu ani pamatky.
Podle vseho asi nejvice pomohla vymena silentbloku motoru a prevodovky, silentbloky byly sterele a popraskane ve spolupraci s jiz odhadem z 60procent opotrebenym setrvakem to delalo slusnej randal v kabine pri rychlostech nad 100km/h vybrace byly tak silne ze ve stredovem zpetnem zrcatku byo vse rozmazane.
Kdyz si tak ctucosemuz naaute vse povymnenoval tak se divim ze sem toneposla ze srazu dolu ale ted uz by to byla skoda auto je jak novea dela meradost vseco mnevadilo uz je odladene tak snaduz budu jen jezdit
Cukanipri rozjedu mnelo vice zdroju zapecene spicky vstrikovacu (u nkterych z 5 rozprasovacich trysek strikaly uz jen jedna az dve vstrikovace byly rozebrany avycisteny (kamarad dela v Bosch servisu) vysledek auto mene kouri lepe tahne ubylo o neco vybraci. Doskakana spojkova lamela, castecne opotrebeny setrvacnik ale jeste stale ve slusnem stavu nicmene jsem ho vymenil take (za cenu 10k za kompletsadunebylo co resit - vymena samo domo u kamarada na zvedaku) - projev auta se o mnoho zlepsil plynulejsi rozjezdy ale stale to nebylo ono vybrace do interieru o 50procent nizssi.
Vymena silentbloku motoru po vymene vsech silentbloku vybrace ustaly uplne i trhave rozjezdy ( i po vymene komplet spojky se setrvakem jeste byly vybrace patrne) - paradni klid v interieru po skubani pri rozjezdu ani pamatky.
Podle vseho asi nejvice pomohla vymena silentbloku motoru a prevodovky, silentbloky byly sterele a popraskane ve spolupraci s jiz odhadem z 60procent opotrebenym setrvakem to delalo slusnej randal v kabine pri rychlostech nad 100km/h vybrace byly tak silne ze ve stredovem zpetnem zrcatku byo vse rozmazane.
Kdyz si tak ctucosemuz naaute vse povymnenoval tak se divim ze sem toneposla ze srazu dolu ale ted uz by to byla skoda auto je jak novea dela meradost vseco mnevadilo uz je odladene tak snaduz budu jen jezdit
Lybra SW1,9 85KW 2004
Re: Záhada Lybra JTD
Hlavně to STP na čištění vstřiků je naprd. Já používám na lepší čištění TEC 2000 a na normální používání VIF. Rozhýbalo to i brutálně špinavý vstřiky. Jinak sem dělal i čištění špiček v ultrazvuku, ale je potřeba kvalitní - ne ten z lidlu :) ale neseřizoval sem je - to by taky chtělo
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
Re: Záhada Lybra JTD
Kvalitni ultrazvuk byl treba od tesly ale to s tema cistickama na brejle nema co delat to je spis na nejakej ten prumyslovej ultrazvuk rychlejsi bylo to rozebrat a pak to vycistit STP funguje docela dobre jen to neumi proste zazraky TEC funguje stejne tak mozna o kousek lip ale taky stoji jednou tolik jinak test vifu v jednom zahranicnim testu nevysle buhvi jak (ale sam ho pouzivam jinak jsem tam zkousel i TEC 2000 tusim ze ta plechovka mnela 350ml tak sem to chvilu nastartoval jen na obsah dvou plechovek ale zmohl jen to same co to STP proste pokud to je tak zalepene ze to tema rozprasovacima tryskama ani neprotece tak to nevycistis ale pokud to je jen pricpane (ne uplne nepruchodne) tak to pomuze.
Lybra SW1,9 85KW 2004
Re: Záhada Lybra JTD
Jo a jeste dotaz jak by jsi chtel seridit vstrik? tam toho moc na serizeni neni vse je dano vyrobnima tolerancema nic se serizovat nemusi jen pokud by jsi je poprehazel (jinak nez bylo puvodni poradi ve valcich) tak se ma zadat novej IQA kod vsrikovace do ridici jednotky tim sdelis ridici jednotce vychozi stav korekci a jemne korekce si pak ridici jednotka dodela uz sama po ujeti tusim 100km
Lybra SW1,9 85KW 2004
Re: Záhada Lybra JTD
to seš ale u delphi vstřikování :) bosch vstřikování se seřizuje vymezovacíma podložkama - podobně jako ventily. U delphi se určí jak moc je ten vstřik nepřesnej a podle toho se mu dá kód aby to věděla i jednotka. Jinak STP pokud si pamatuju je skoro jen petrolej zato ten TEC má většinu účinné složky. samo že když už je po něm prd a nebo je ucpanej hodně tak to nepomůže. Jinak jo dělal mi to kamarád v práci nějakou průmyslovou teslou
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
Re: Záhada Lybra JTD
Ajo ty kroužky pod pruzinky jak to ale chceš nastavit da se tam změřit nějak vule nebo se to dela na davku nejak? Jo a bohužel už i Bosch má IQA kody
Lybra SW1,9 85KW 2004
Re: Záhada Lybra JTD
tak asi novější jo no :) já to nedělal. to bych dal do bosche, ale zatím mi jedou dobře tak na to radši moc nehrabu :)
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
Re: Záhada Lybra JTD
Ten dlhý článok ktorý som tu mal som vymazal, aby zbytočne nebola ďalšia téma. Išlo v ňom o to, že motor 2,4 JTD nechce štartovať. Príčina je zrejme už známa. Tie zuby na kľuke boli v jednej časti zaklepané ku kľuke, takže rj nevedela uhol kľuky a tým pádom nemohla vstrekovať palivo.
Lancia Lybra SW executive 2.4JTD 110kW 2002
Lancia Lybra SW lx 2.4JTD 103kW 2000
ex. AR 156 2.4JTD 100kW
ex. 2x Lybra SW 2.4JTD 99KW a 110kW
ex. 3x Delta 1.9TD 66kW
ex. Marea Weekend 1.6 16V
Lancia Lybra SW lx 2.4JTD 103kW 2000
ex. AR 156 2.4JTD 100kW
ex. 2x Lybra SW 2.4JTD 99KW a 110kW
ex. 3x Delta 1.9TD 66kW
ex. Marea Weekend 1.6 16V