Natlakovana expanzni nadrz.
Natlakovana expanzni nadrz.
Stala se mi tato situace s odstupem cca 14 dnu dvakrat. jednou pri ceste na dovolenou, ukoncenou po asi 50km jizdy. Pri zpatecnich 50 km uz v pohode. Po druhe asi po 17km, par km popojizdeni v kolone. Dojel jsem do cile, rafika teplomeru v obou pripadek byla po celou cestu na pulce ci kousicek za pulkou. Expanzka plna chladici kapaliny. Tlakem sycela ven. Horni hadice do chladice i chladic horky. Ventilator fungoval. Pri zapnuti ventose mam trosku pokles napeti, kontrola behem cesty pohledem na voltmetr. Po nejakem case stani auta, zmizne obsah preplnene kapaliny poric z nadrzky. V obou pripadech bylo teplo. Horko bylo v tom prvnim pripade jizdy.Mnozstvi chladici kapaliny pred jizdou v norme, mezi min. a max. ryskou. Nevim kde hledat problem , snad v termostatu ? Dekuji za radu .
Lancia KAPPA 2.0 20V r.v. 1998
- Tomáš-Oaza 7
- Příspěvky: 14203
- Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
- Bydliště: NIKOL CITY-608479374
- Kontaktovat uživatele:
Re: Natlakovana expanzni nadrz.
nebo palica. toto mi delala kappa v zime a u me to bylo nastesti jen ucpanym radiatorem. jak praskl a vymenil se tak od te doby auto zas jezdi jak za mlada
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT
Re: Natlakovana expanzni nadrz.
Zapomel jsem dodat. Zadne bublinky se v expanzce nedelaji. Nejsou tam stopy po oleji. Olej nema vzhled emulze. Normalni barva oleje.
Lancia KAPPA 2.0 20V r.v. 1998
Re: Natlakovana expanzni nadrz.
Olej do vody ti jít nemusí...
Ex: zelená-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
Re: Natlakovana expanzni nadrz.
Reagoval jsem na moznost od Pavel 3. Tesneni pod hlavou. Pokud by to bylo ono, byl by olej jiny nez normalne a v expanzni nadrzi by se delaly bublinky. Ruple tesneni jsem zazil na jinem aute a tak zhruba vim priznaky teto zavady.
Lancia KAPPA 2.0 20V r.v. 1998
Re: Natlakovana expanzni nadrz.
známý řešil taky něco takového a když už chtěl měnit hlavu atd., tak přišel na to, že mu nějaká těsnící guma, zřejmě z radiátoru, uplně ucpala jednu z hadic
taky se mu tlakoval systém, taky se mu to hřálo, taky to prostě vypadalo na špatnou hlavu nebo těsnění
taky se mu tlakoval systém, taky se mu to hřálo, taky to prostě vypadalo na špatnou hlavu nebo těsnění
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
- Pavel 3
- Člen klubu
- Příspěvky: 5483
- Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Natlakovana expanzni nadrz.
špatný těsnění pod hlavou se projevuje různě a voda do oleje jít nemusí ani naopak někdy to prostě jenom vaří někdy to tlakuje do vody je tady spousta možností záleží na tom kde ta netěsnost vznikla
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
- Tomáš-Oaza 7
- Příspěvky: 14203
- Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
- Bydliště: NIKOL CITY-608479374
- Kontaktovat uživatele:
Re: Natlakovana expanzni nadrz.
jak sem psal ,me to tlakovalo, voda nesla ani do oleje a ani olej do vody. jen byl ucpanej radiator. delal neplechu dokud nepraskl. po vymene za jinej vse v poode a jezdim dal
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: pát říj 29, 2010 19:52
- Bydliště: Praha 10-Štěrboholy
Re: Natlakovana expanzni nadrz.
Jen si tu ujasním podobný problém . Včera po jízdě kouknu pod auto a kape z expanzky místo frízy taková hnědá srágora,kouknu do motoru a expanzka řádně natlakovaná ,motor rozpálenej,chladič studenej a na měrce žádný olej . Je tu ještě jiná možnost závady než těsnění pod hlavou či hlava kaputt??
Re: Natlakovana expanzni nadrz.
Hnědá srajda - vypadající jako káva s mlékem nebo průjem vzniká smícháním oleje a chladící kapaliny (bohužel to znám )
Jediná naděje může být, jestli někde v autě máš tepelný výměník voda-olej.
Na Thesisu je to v místě, kde se šroubuje olejový filtr - je to taková kostka.
Jediná naděje může být, jestli někde v autě máš tepelný výměník voda-olej.
Na Thesisu je to v místě, kde se šroubuje olejový filtr - je to taková kostka.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: pát říj 29, 2010 19:52
- Bydliště: Praha 10-Štěrboholy
Re: Natlakovana expanzni nadrz.
Děkuju za tip, ale to bude asi planá naděje .
Re: Natlakovana expanzni nadrz.
Nejčastěji je to výměník. Pokud se to nechá moc dlouho, tak ten fridex s olejem vytvoří polymer (velmi hustá hnusná kaše). Problém je, že se to s ničím moc nerozpouští. Prostě se to nedá ničím rozředit a vyndavá se to z motoru mechanicky...
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: pát říj 29, 2010 19:52
- Bydliště: Praha 10-Štěrboholy
Re: Natlakovana expanzni nadrz.
...no já to tedy asi zkusím ještě s tím výměníkem,ovšem nikde jsem nenašel možnost zakoupení na netu,píšu výměník oleje,to je asi blbě
Re: Natlakovana expanzni nadrz.
Je to výměník voda - olej nebo obráceně, jak kdo chce. Není třeba ho hned měnit. Nejlepší je ho vyndat, olejovou část natlakovat na 4 až 5barů vzduchem (což ovšem většinou vyžaduje si udělat nějaký přípravek). Pak to dáš do kbelíku s vodou a hned vydíš, zdali je v něm díra.