Termostat Kappa 2i 1995

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
MFENCE 261
Příspěvky: 688
Registrován: ned zář 02, 2007 22:45
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Termostat Kappa 2i 1995

#1 Příspěvek od MFENCE 261 »

Tak uz snad naposledny zakladam toto vlakno Dresiku omlouvam se ale ofiko vlakno na toto tema jsem jeste nezalozil jen to vzdy nekam vecpal

Stale a stale nemuzu dostat rucicku teplomeru na vodu k 90tce vymenil jsem jiz 3 termostaty ano 3!!! Wahler a 2x Behr co tam byl od 1vo vyroby podarilo se me i zalomit kvalitni Italskej sroub do motoru parada vetsi blato tam bejt nemohlo ale mam nastesi sikovne zname nechal se tam ten posledni termostat uplne novej Behr jen jsem prehodil stare cidlo teploty

a stale se v +6c a najetejch 20km rychlejsi jizdou nemuzu dostat na 90c mam tam 50c obcas 60c a tim to hasne nehne se vypada to jak kdyz se rucicka ustali na 90tce ale ja to mam na 50tce

Meril jsem teplotu vody Infra teplomerem a cca 60-70c a hadice co by mel termostat drzet stranou uz je horka coz me prijde jako ze otevira moc brzo tedka ho varim v hrnci a voda ma nejakych 80c a termostat je otevreny tak dle meho je dobry jeste pri nejakych 70c byl lehce priotevreny dal se uz malinko profouknout ale tedka uz je to otevrene naplno

Myslim ze i ten co mam tedka na aute je dobry ale ja uz fakt nevim cim to je
Je tu dost opravdovejch fachmanu a mechaniku snad nekdo rzlouskne tento problem a nebo poradi co jeste zmerit a nebo vymenit uz fakt zacinam bejt zoufalej na 90c jsem se dostal akorat vcera a to jsem to nechal dlouho klapat na prazdno JESTE rikam ze mam i karton na pulce chladice a stejne 50c a konec

Auto jede krasne po zahrati vrni si a ma krasnej zatah u 4tis otacek az jsem se vcera tetelil jak ten termostat hezky pracuje a pak juknu na budik a ono 50c

Dejme tomu ze termostat je ok cim to jeste muze bejt ??
Cidlo teploty vody? Hneda/černá barva
pak to cidlo co je modre a je v termostatu ?? Modra barva
nemuze na to mit vliv takova ta uzka hadicka co vede od termostatu ke klapce? Ta je vzdy taky horka

jestli je ale cidlo v haji jak je mozne ze se dostanu i na 90c a dal kde sepne sahara jako by bylo vse ok ale jindy je tam jen 50c a dal to nejde

Nerad bych jezdil porad na studenej okruh ale vsak termostat je jen Bimetal nic vic tak kde je problem uz nevim kam dal jedine jeste zastrelit motor a hodit do lomu :?
Lancia Kappa 2.0 20ventošu stara laska nerezavi
Suzuki GSX-R 750 SRAD 100KW Vyladenej special
EX-Lancia Delta HPE 1.6 16v 1998
EX-Lancia Kappa 2.0 20v 1994
EX-Kawasaki ZXR 750L 88KW SuperBike

Vlastík
Příspěvky: 659
Registrován: čtv kvě 17, 2007 19:51
Bydliště: Havířov

Re: Termostat Kappa 2i 1995

#2 Příspěvek od Vlastík »

Tak tohleto dilema s termostatem už řeším celou dobu,co mám auto(cca 4 roky).Funguje mi úplně stejně,jak popisuješ.Mám tam druhý termostat,protože jsem si mylně myslel,že ten původní je vadný,ale je nakonec dobrý.Teplota 50 a víc ani prd.To bych musel ujet asi 100Km v kuse,aby to vylezlo na 90.Mám max.60 a to je teplota venku v plusu.Já bych to tipnul na konstrukci toho chlazení,jinak to nevidím.Je ovšem zajímavé,že jsem měl Fiata Cromu a tam konstrukce chlazení byla prakticky stejná,až na to,že termostat nebyl na boku motoru,ale napravo u výfukové vačky a byla tam termostatická vložka,jako na škodárně.V zimě šlapal jako hodinky a krásně to topilo.Fakt tomu nerozumím,co to způsobuje.Někde jsem četl,že to může způsobovat naředění chladící kapaliny,nebo i stáří,ale asi to bude blbost.Takže to začínám brát,jako vlastnost. :( :?:
Lancia Kappa 2.0-16V turbo

Uživatelský avatar
MFENCE 261
Příspěvky: 688
Registrován: ned zář 02, 2007 22:45
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat Kappa 2i 1995

#3 Příspěvek od MFENCE 261 »

Tak to je parada uz toho mam akorat dost ma jedine stesti ze jsem tam tedka vse udelal

Prijde me to ale proste divne selsky : motor si ohriva na malem okruhu vodu na provozku az se dostane na teplotu termostatu tak se ma otevrit na velkej okruh a tedka kde je problem bud se otevre ale ten studenej okruh vodu zase ochladi a pak termostat uz nezavre a cele se to otepluje na velkem okruhu pomalu

nebo termostat otevira brzo ale dle testu otevira dobre a pokud se voda moc ochladi studenym okruhem tak ma termostat zase vse uzavrit a motor se ma zase nahrat na malem ne? Neni tedy mozne pokud termostat funguje aby se to ochlazovalo ale jak je videt neco neeni v poradku a v prodejne taky rikal ze to tam takhle par aut ma a v lete vse ok ? Dela ti to taky jen kdyz je par stupnu vid?
Lancia Kappa 2.0 20ventošu stara laska nerezavi
Suzuki GSX-R 750 SRAD 100KW Vyladenej special
EX-Lancia Delta HPE 1.6 16v 1998
EX-Lancia Kappa 2.0 20v 1994
EX-Kawasaki ZXR 750L 88KW SuperBike

Vlastík
Příspěvky: 659
Registrován: čtv kvě 17, 2007 19:51
Bydliště: Havířov

Re: Termostat Kappa 2i 1995

#4 Příspěvek od Vlastík »

Jo úplně přesně se to chová,jak píšeš.Jakmile je venku +20,tak to funguje normálně.Ujedu asi 5 km a na budíku 90 a drží.Jak jsem už psal,tak to beru jako vlastnost a už jsem se stím smířil.Jedno je jisté,že mě to taky štve a nechápu to :vztek:
Lancia Kappa 2.0-16V turbo

Uživatelský avatar
MFENCE 261
Příspěvky: 688
Registrován: ned zář 02, 2007 22:45
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat Kappa 2i 1995

#5 Příspěvek od MFENCE 261 »

No jako dalsi auto uz Kappa rozhodne nebude ano za ty penize luxus nerezne ,servo je uzasny,motor super, vse vybavene n1čku je to proste kocar ale jak to pani odjezdej a my luza to jen opravujem

stve me uz jen to az budu muset kupovat stabilizator replika je nahovno a origo je jen s ramenem za raketu atd Proste uz me dosel elan a penize a jsem znechucen ano za ty penize co bych taky chtel :) Uz mam 2hou Kappu a jeste jsem mel deltu2 oboje super ale fakt nevim co dal Lybra? No vzhledem k tomu jak to tady stale nekdo resi tak asi taky ne sama zavada podvozku elektra a nebo serva jasne taky je to odlitane auto ale nektere jsou vyrazne lepsi rocnik nez mam ja Kappu a zavad kupa

Bud to nevydrzim a zase to bude Lancia a nebo Alfa za srdce me cape 166 2T ale to je taky z blata do louze :)

Italske auta mam rad a branim je az skoro letaji pohlavky v praci ALe.....
Zas na druhou stranu co si koupim v pozinku za par penez ? Nic a nebo Frantika a to je taky masakr :) Mam rad i BMW ale ty ceny :butthead:
a jak krasne reznou i nove modely to je panecku parada , Audi? Pavel 3 by mohl vypravet :lol: Opela ma kolega tu radu jak je nekdy od r2000 a parada nebo Fiat? Kazde auto ma neco zadne auto neni spatne ale ja uz chci neco kde nemusim shanet dily po 10 znackach aby alespon jedna byla kvalitni viz stabik a nakonec nebyla kvalitni zadna a nebo nemusel davat rakety za origa

Ja vychladnu a vse bude zase ok ale musel jsem se vyplakat uz to proste preteklo jen kolik jsem vypustil do kanalu penez v nemrzce a nakonec je to autem :(
Lancia Kappa 2.0 20ventošu stara laska nerezavi
Suzuki GSX-R 750 SRAD 100KW Vyladenej special
EX-Lancia Delta HPE 1.6 16v 1998
EX-Lancia Kappa 2.0 20v 1994
EX-Kawasaki ZXR 750L 88KW SuperBike

Uživatelský avatar
MFENCE 261
Příspěvky: 688
Registrován: ned zář 02, 2007 22:45
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat Kappa 2i 1995

#6 Příspěvek od MFENCE 261 »

Me nevadi ze ma auto zavady je to rok 95 to bych musel bejt dement abych cekal ze to bude makat 20 let bez koruny :lol: :lol: Ale stve me dostupnost a cena kvalitnich dilu a ten zas.anej termostat :vztek: :sibenice: :haha:
Lancia Kappa 2.0 20ventošu stara laska nerezavi
Suzuki GSX-R 750 SRAD 100KW Vyladenej special
EX-Lancia Delta HPE 1.6 16v 1998
EX-Lancia Kappa 2.0 20v 1994
EX-Kawasaki ZXR 750L 88KW SuperBike

Uživatelský avatar
Marcel 20VT
Příspěvky: 587
Registrován: čtv led 05, 2006 20:06
Bydliště: Neratovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat Kappa 2i 1995

#7 Příspěvek od Marcel 20VT »

kdysi jsem se tady na webu ptal jestli má někdo zmáknutou repasi zadní nápravy na kappě na slušné úrovni a nedostal jsem jedinou zajímavou odpověď a to svědčí o tom že buď tady lidé nic moc neřeší, neumí a nebo na ostatní kašlou. proto i já už vědomostma neplýtvám a co si vychytám to mám vychytané a čabas. kappa je super auto a když se servisuje na slušné úrovni tak to v přepočtu na namotaný kiláky moc nestojí.
Marcel
https://www.facebook.com/marcel.beres.5" onclick="window.open(this.href);return false;
608363346

FR 125TC ABARTH 1.gen
FR 125TC ABARTH 2.gen
FR 1,9turbo DS
AR Alfetta GT
AR 75 3L V6
AR 75 2Lts
AR spider 3L V6

Uživatelský avatar
MFENCE 261
Příspěvky: 688
Registrován: ned zář 02, 2007 22:45
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat Kappa 2i 1995

#8 Příspěvek od MFENCE 261 »

Vsak ja zadarmo nic nechci pokud nekdo neco umi a neni to jen tluc huba rad mu za jeho cas a vedomosti zaplatim ale pokud by toto forum melo bejt o drzeni si zkusenosti a nic neporadit tak to to tady muzem rozpustit kazdy neni mechanik a nebo nema kde se to ucit a testovat a i takovejhle clovek muze bejt fanda do Lancie Hodne lidi zde jsou mechanici s dilnou atd to se to potom jinak resi problemy ale kdyz mas neco delat na koleni a jeste se to ucit na aute to je pak jina

Jestli tu nekdo ma zmaklej podvozek a je to otestovany ze to maka jak ma a neco to vydrzi tak by mel o zakazky postarano ale lidi co na to maji vybaveni a nadani to vyresit to bud neresi a nebo schovavaji pro sebe coz je smutne

To uz na tom Polskem Webu se o podvozku doctu vice :)
Lancia Kappa 2.0 20ventošu stara laska nerezavi
Suzuki GSX-R 750 SRAD 100KW Vyladenej special
EX-Lancia Delta HPE 1.6 16v 1998
EX-Lancia Kappa 2.0 20v 1994
EX-Kawasaki ZXR 750L 88KW SuperBike

Uživatelský avatar
MFENCE 261
Příspěvky: 688
Registrován: ned zář 02, 2007 22:45
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat Kappa 2i 1995

#9 Příspěvek od MFENCE 261 »

Ale odbocujem :)
No ale i tak se tu asi rozhreseni nedozvime Vlastiku :)
Proste to bude tak a ne jinak musime si hold v lete uzivat te 90tky a na zimu 50tky :lol: Asi by bylo dobre si zjistit i teplotu oleje kdyz budik na vodu nehraje jak ma at vim jestli je motor provozne pripraven a nebo je to porad nanic
Lancia Kappa 2.0 20ventošu stara laska nerezavi
Suzuki GSX-R 750 SRAD 100KW Vyladenej special
EX-Lancia Delta HPE 1.6 16v 1998
EX-Lancia Kappa 2.0 20v 1994
EX-Kawasaki ZXR 750L 88KW SuperBike

Uživatelský avatar
gtv8 529
Příspěvky: 69
Registrován: sob pro 05, 2009 19:26
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat Kappa 2i 1995

#10 Příspěvek od gtv8 529 »

Před půl rokem, jsem řešil termostaty na 155 a 164, hledal jsem levné řešení a nalezl. Z originálního těla termostatu jsem vykuchal pajšl, namontoval zpět a do hadice jsem natlačil, termostat určený pro R21, 19 ( pokud budete mit zajem napišu číslo ) který v renaultu pasuje do domku a je lehce výměnný, pro mě byl vhodný protože má kruhový průměr shodný přibližně s hadicí, nacpal jsem ho do hadice, zafixoval stahovací objímkou co nejblíže k termostatu, nasadil hadici zpět. Funguje to perfektně už rok.
Kappa SW 2.4

Uživatelský avatar
MFENCE 261
Příspěvky: 688
Registrován: ned zář 02, 2007 22:45
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat Kappa 2i 1995

#11 Příspěvek od MFENCE 261 »

Problem ale je asi ten ze termostaty nam fungujou ale ne a ne se to prohrat proto se tu ptam zkusenych treba je tam neco co jako nemechanik nevim nebo to jen spatne ukazuje cidlo porad nemuzu pochopit proc to nefunguje je to jen Bimetal kterej otevre a zavre nic vic a stejne se dostanu na 50a konec ale auto jede pocitove jako plne zahrate a slape jak ma a i se rychle ohreje na tech 50a tam konci cca 5km a je 50a dal uz nic

Jinak diky za radu a za tvuj cas to se ceni !!!! Nakonec i toto bych mohl vyzkouset termostat mam plonkovej tak nic nepokazim a nebo to muzu dat jeste za ten co uz tam je ne? Cislo dilu bud sem a nebo do SZ dekuji Snad se k tomu vyjadri i nekdo dalsi myslim ze tento problem neresime 2lidi ale vice a byla by to super pomoc
Lancia Kappa 2.0 20ventošu stara laska nerezavi
Suzuki GSX-R 750 SRAD 100KW Vyladenej special
EX-Lancia Delta HPE 1.6 16v 1998
EX-Lancia Kappa 2.0 20v 1994
EX-Kawasaki ZXR 750L 88KW SuperBike

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat Kappa 2i 1995

#12 Příspěvek od Pavel 3 »

ono to funguje jenom není zase tak snadný nadimenzovat tu chladící soustavu aby chladila při extrémním zatížení a vysokejch teplotách a naopak rychle ohřívala při nízkejch teplotách a minimální zátěži. Musíš si uvědomit že máš poměrně dost výkonej motor na poměrně malým zdvihovým objemu. Když ti bude termostat otvírat později tak se může stávat že v létě když pojedeš v koloně tak budeš pořád vařit prostě celý to nastavení je kompromis a navíc než to šlo do výroby tak se to testovalo převážně v Itálii kde je spíš problém s vedrem než se zimou. Taky si uvědom že nejnáročnější je motor uchladit při stání v koloně když pak jedeš tak to chladí hlavně proudící vzduch a chlazení je mnohem účinější. Chci tím říct že někdy je lepší se těmahle kravinama moc nezabejvat jinak budeš jenom platit za zbytečný opravy a prožívat bezesný noci. Buď rád že to jede, nevaří, topí a nikde to neteče jestli to má 50 nbo 70° neřeš ono je to celkem jedno možná kdyby to čidlo do budíku bylo v hlavě jako dřív bejvávalo tak by ti to ukázalo tu teplotu kterou chceš. Další věc je ta zadní náprava na ní není taky žádnej zvláštní problém všechno povyměňovat otázka je jestli to je k něčemu protože ty díly co se u nás dají koupit nikdy nebudou tak dobrý jako ty originální. Je to bohužel naprosto běžný u všech značek že vyměníme třeba kulák na kterým je 150000 km koupíme i poměrně drahej díl od uznávanýho výrobce a ten nevydrží ani desetinu toho originálu. Dřív jsem taky míval tendence měmit silentbloky na nápravě preventivně a jenom pro to že to zrovna mám rozebraný kvůli něčemu jinýmu ale už jsem z toho vyléčenej a měním jenom to co už je opravdu nutný
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.

Uživatelský avatar
MFENCE 261
Příspěvky: 688
Registrován: ned zář 02, 2007 22:45
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat Kappa 2i 1995

#13 Příspěvek od MFENCE 261 »

Pavliku diky na tohle jsem cekal :wink: konecne dobry nazor od cloveka co tomu rozumi :) mas recht a zkusenosti myslis ze dat jinej termostat za ten stavajici by vadilo ? Treba jen jako vylepseni na zimu
Lancia Kappa 2.0 20ventošu stara laska nerezavi
Suzuki GSX-R 750 SRAD 100KW Vyladenej special
EX-Lancia Delta HPE 1.6 16v 1998
EX-Lancia Kappa 2.0 20v 1994
EX-Kawasaki ZXR 750L 88KW SuperBike

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat Kappa 2i 1995

#14 Příspěvek od Pavel 3 »

určitě nevadilo pokud se ti chce to pořád vyměňovat ale snadnější je zakrejt chladič pokud jezdíš krátký trasy tak klidně i úplně ale nesmíš zapomenout to zakrytí sundat když pak pojedeš někam dál navíc zima už pomalu končí takže to asi už moc smysl nemá
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.

Uživatelský avatar
MFENCE 261
Příspěvky: 688
Registrován: ned zář 02, 2007 22:45
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat Kappa 2i 1995

#15 Příspěvek od MFENCE 261 »

No ja to kryte mam a stejne nic a tak proto jsem uz flustrovanej :)
Lancia Kappa 2.0 20ventošu stara laska nerezavi
Suzuki GSX-R 750 SRAD 100KW Vyladenej special
EX-Lancia Delta HPE 1.6 16v 1998
EX-Lancia Kappa 2.0 20v 1994
EX-Kawasaki ZXR 750L 88KW SuperBike

Odpovědět