Zvýšení výkonu?
Zvýšení výkonu?
Co myslite? Ma cenu nejak zvysovat vykon motoru u Dedry 1.6ie 77 koni..?
nevite kolik stoji treba celej motor? A jestli to jde vymenit??
nevite kolik stoji treba celej motor? A jestli to jde vymenit??
zvýšení výkonu
Jestli tam narveš jinej motor to nevím. Mohl bys zkusit tu 1,6 z delty (má 90 koní)pokud nechceš navyšovat obsah. Jakým jiným způsobem by jsi tio chtěl navyšovat? Já jsem uvažoval o sport. výfuku, sport. filtru sání a termoizolační pásce na svody.
termo izolační...
Je to páska kterou namotáš okolo výfuk. svodů - zajistí rychlejší odvod spalin od motoru - rychlejší výplach motoru. A taky zajistí nižší teplotu v motor prostoru.
Pak taky zkus sport. vzduch filtr.
Pak taky zkus sport. vzduch filtr.
O tej pásce slyším prvně a myslím že je to blbost. Tím že omotáš zvenku parohy se přeci nic nemůže na motoru projevit - jen můj názor. Se vzducháčem má Richie pravdu - změní se zvuk i spotřeba. Navíc si myslím že u těchhle motorů ta cena neodpovídá tomu, co to ve skutečnosti udělá. Jestli má cenu vyměňovat motory nevím, navíc motor by asi nebyl jediný, co se musí překopat. To už by bylo asi snadnější sehnat auto s větším motorem.. Ale jak říkám, obecně u těch starejch motorů ze zkušeností co jsem četl a měl se spotřeba pohybuje mezi 8-11L. Když mi někdo bude tvrdit že s 1,6 jezdí za 6-6,5 L, tak si myslím svý..
Bez zásahu do motoru jsou možnosti: filtr, svíčky, čip, lepší olej, výfuk. Přičemž filtr a výfuk zvednou spotřebu stopro Víc mě nenapadá. Zda se to vyplatí či ne, to fakt nevím. Já sám jsem o tom čipu taky uvažoval, protože je to do 4t dost mrtvý, ale asi bych se s tím čipen nejdřív chtěl svézt.. Navíc se toho dost bojím, protože to dělá každej druhej a kdo dobře a kdo ne, se asi pozná až když je malér...
Bez zásahu do motoru jsou možnosti: filtr, svíčky, čip, lepší olej, výfuk. Přičemž filtr a výfuk zvednou spotřebu stopro Víc mě nenapadá. Zda se to vyplatí či ne, to fakt nevím. Já sám jsem o tom čipu taky uvažoval, protože je to do 4t dost mrtvý, ale asi bych se s tím čipen nejdřív chtěl svézt.. Navíc se toho dost bojím, protože to dělá každej druhej a kdo dobře a kdo ne, se asi pozná až když je malér...
Výkon
No k tomu čipu mám podobný přístup jako ty Honzo. S tím sportovním filtrem nevím zda to změní zvuk motoru, ale sport. filty by měli mít až třikrát větší propustnost vzduchu než normální čož si myslím že mojí vyskootáčkové deltě mohlo pomoci. Teď tam mám normální a je už trochu jetý a moc se jí nechce přes 6 tisíc. No a ta páska by měla uchovat výfukové plyny teplejší - umomžnit jejich rychlejší pruběh výfukem, čímž by se měl zvýšit výplach motoru. Na ceny se koukněte na www.tuning.cz a tam do sekce shop.
Ještě z toho nic nemám, ale uvažuju o tom. K těm čipů jsem trochu nedůvěřivý - musel bych vydět co mi s tím dělají.
Ještě z toho nic nemám, ale uvažuju o tom. K těm čipů jsem trochu nedůvěřivý - musel bych vydět co mi s tím dělají.
No ono 6000 už je celkem asi dost, ne... No a teď si vem, že ten drahej sportovní vzduchovej filtr budeš muset taky měnit. Sice se k tomu dodávají ty čistící přípravky, ale nevím jak moc to funguje.. A to Tě ten vzducháč bude stát xkrát víc.. Je to otázka...
Navíc od čipu u atmosferickýho motoru nemůžeš čekat žádnej zázrak (u Turba to už je jiná). No a co se tuningovejch svíček týká - zase mám tak trošku maličkou obavu o životnost motoru. Už jsem viděl pár fotek co dokáže s ventilama a pístama udělat špatnej čiptuning nebo v sportovní svíčky.. Takže jsem zatím skeptickej... Nicméně jsem se bavil s klukem co má Bravo se stejým motorem co já (Driver - 1.6 16v , tuším že www.driver.wz.cz) kterej má auto na čipu od Bitpoweru a sp. filtr a je spokojenej..
Navíc od čipu u atmosferickýho motoru nemůžeš čekat žádnej zázrak (u Turba to už je jiná). No a co se tuningovejch svíček týká - zase mám tak trošku maličkou obavu o životnost motoru. Už jsem viděl pár fotek co dokáže s ventilama a pístama udělat špatnej čiptuning nebo v sportovní svíčky.. Takže jsem zatím skeptickej... Nicméně jsem se bavil s klukem co má Bravo se stejým motorem co já (Driver - 1.6 16v , tuším že www.driver.wz.cz) kterej má auto na čipu od Bitpoweru a sp. filtr a je spokojenej..
- Tomáš-Oaza 7
- Příspěvky: 14203
- Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
- Bydliště: NIKOL CITY-608479374
- Kontaktovat uživatele:
výkon
1.termoizolační páska -není to nesmysl a fuguje to - koukly jste se někdy pod kapotu vrchařskýho nebo okruhovýho auta?čím chladnější vzduch do sání,tím líp.
2.sportovní vzducháč u atmosferickýho motoru sám osobě nic nezmůže - pokud se chce do motoru dostat víc vzduchu (víc směsi-víc výkonu, ale taky větší potřeba), tak se taky s toho motoru musí odvádět-laděné svody+výfuk.jinak zvuk se moc nezmění,jen je větší hukot od sání.
3.přečipovat jednotku???ale jen odborně a na brzdě - aby to mělo nějaký efekt=drahé!
Otázkou zůstává, jestli se to vyplatí investovat do takového motoru, nebo je lepší sehnat silnější dedru(nabýdka výkonů je podle chuti)-motor bych neměnil-to je fakt lepší jiný auto.
SPOTŘEBA:Prisma 1600ie(95cv)=7,5l - nešetřím ji!!!
2.sportovní vzducháč u atmosferickýho motoru sám osobě nic nezmůže - pokud se chce do motoru dostat víc vzduchu (víc směsi-víc výkonu, ale taky větší potřeba), tak se taky s toho motoru musí odvádět-laděné svody+výfuk.jinak zvuk se moc nezmění,jen je větší hukot od sání.
3.přečipovat jednotku???ale jen odborně a na brzdě - aby to mělo nějaký efekt=drahé!
Otázkou zůstává, jestli se to vyplatí investovat do takového motoru, nebo je lepší sehnat silnější dedru(nabýdka výkonů je podle chuti)-motor bych neměnil-to je fakt lepší jiný auto.
SPOTŘEBA:Prisma 1600ie(95cv)=7,5l - nešetřím ji!!!
Aha. No já jen že když jsem scháněl Dedru, tak jsem asi 2 měsíce komunikoval s maníkem co měl 95 1.8 LPG... klasická bomba v kufru. Moc jsem jí chtěl ale ten pán pak ve mě nevzbudil dost důvěry.... Protože plyňáka jsem už měl 2x a byl jsem max. spokojenej... Shodou okolností totiž byla taky zelená.. Jo mít moje auto míň najeto tak bych ten plyn taky asi nechal udělat, ale takhle se mi to nevyplatí..