Tlak paliva u Dedry 1.8 - 8v (r.v.93)

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Láďa 109

Tlak paliva u Dedry 1.8 - 8v (r.v.93)

#1 Příspěvek od Láďa 109 »

Čaute všichni, potřeboval bych radu od znalců, tak se na vás obracím :
Kolik má být tlak paliva na liště (Dedra 1.8 – 8v r.v.93)?
Původně jsem naměřil bez podtlaku 305 kPa (měřeno podle manuálu z našeho klubu) jen za chodu čerpadla. Za chodu motoru to bylo cca 255 kPa s podtlakem. (Karel 6 mi psal, že je to moc ?!)
Myslel jsem, že proto mi tak žere, tak jsem to stáhnul (Na RP01 regulátoru tlaku paliva) na 250 bez a cca 205 s pod tlakem – podle manuálu. Hadička podtlaku je v pořádku. Od té chvíle se dusí, když jí „šlápnu na krk“. Dokonce začala chcípat, když jsem jí napoprvé nastartoval, ale napodruhé už bez problémů. Potom jsem zvýšil tlak zpátky na 290 bez podtlaku a napoprvé chcípla jen občas, ale třese se jako při posledním tažení. Po přidání trošky plynu při startu v pohodě startuji napoprvé, ale je mi to divný. Všechny ostatní kontroly ohledně tlaku a výkonu čerpadla včetně těsnosti a dodávky paliva jsou v pořádku. Fiaťáci (servisáci) mi radili, ať tam nechám těch 300 kPa, že tak to má (asi) být, protože Fiat to má taky na 300 kPa. Tak fakt nevím, kolik vlastně má být ten tlak na liště ??????????? Ví to někdo ? Z dostupných informací na netu vyplývá, že 250 je "normálních" a "vysoce výkonné motory" mají okolo 300 kPa i víc. :roll:
A ještě jeden dotaz : Automatický - elektromagnetický ventil přídavného vzduchu volnoběhu (VAE 06) mám neustále otevřený. Myslel jsem si, že když ho vytáhnu (a odpojím), tak bude „neprůchozí - uzavřený“ a že se aktivuje jen při startování. Ohmické hodnoty jsou přitom v pořádku. Že by to uvedené předešlé chcípání, příp. vyšší spotřebu ?! dělal ten ventil, protože je neustále otevřený ?
Dík za odpověď, Láďa 109
Naposledy upravil(a) Láďa 109 dne pon čer 05, 2006 13:11, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#2 Příspěvek od Honza 2 »

Čau Láďo. V tom neporadím. Měli by to ale umět změřit a nastavit u každýho fiata.. Taky by měli umět ověřit jestli je funkční zpětnej ventil na liště. Regulátor volnoběhu když jsem zkoušel na mým motoru vypojit, tak na ten volnoběh ten motor prostě chcípnul.. Pokud bude neustále otevřenej, tak to asi není dobrý a může to skutečně dle mýho bejt příčinou zvýšený spotřeby.

Láďa 109

#3 Příspěvek od Láďa 109 »

to Honza 2: Hmm. Změřit a nastavit si to dokážu sám, ale, do pytle, kolik tam mám nastavit ??? Jak jsem psal, všechno ostatní je změřený a v pořádku! Nižší tlak paliva hrozí propálením pístu, vysoký vyšší spotřebou atd. .. (nemluvě o tom, že to pak skáče jako koza).
A nevím co s tím ventilem přídavného vzduchu. Logicky mi vychází, že by otevřený měl být, když sundáš nohu z plynu ..., ale vážně nevím.
Díky Honzo, Láďa.
Naposledy upravil(a) Láďa 109 dne stř čer 07, 2006 08:36, celkem upraveno 1 x.

d

#4 Příspěvek od d »

na volnoběh 2,5 baru a při přidání plynu 3 bary, +-0,2 baru.

Láďa 109

#5 Příspěvek od Láďa 109 »

d píše:na volnoběh 2,5 baru a při přidání plynu 3 bary, +-0,2 baru.
To co popisuješ by muselo být bez podtlaku, protože jinak regulátor udrží přibližně stejný tlak (bez prudké akcelerace) na stejné úrovni jako při volnoběhu i při vyšších otáčkách. Tímto bych rád pravil svůj původní dojem, protože se mi to přes noc rozleželo v hlavě.

V současné době mám 275 kPa nastavených jen za běhu čerpadla a po připojení podtlaku (mám změřen podtlak v sání na - 55 až -70 v různých otáčkách) a nastartování motoru na volnoběh dečtu těch cca 55 a jsem na 220 kPa. Protože však již účinkuje podtlak, zvedne se sedlo regulátoru o něco víc, takže výsledek je 235 kPa (2,35 bar). Však ony elmag. trysky pracují na 250 kPa. Mělo by tak být.
Rozepisuju se tak dlouze, aby to věděli i ostatní. Pokud má ještě někdo jiný názor, napište.
Díky "d", Láďa.

Honza 2.0 16v
Příspěvky: 470
Registrován: pon čer 13, 2005 21:17
Bydliště: lomnice nad popelkou

#6 Příspěvek od Honza 2.0 16v »

na tipo 2.0 8v sme měl dřív 3b bez podtlaku, při prudkým přidání plynu 2,4-2,5 při mírným 2,8

ted mam par upravicek a stelovaci regulator tlaku nastavenej na 4b , zapojenej s podtlakem, takze na volnobeh s podtlakem mam tlak cca3,5b

v coupe mam regulator zapojenej natrvalo bez podtlaku a peru tam 3,5 stale...
coupe 2.0 16v NA (>200PS/8000rpm)
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT

Odpovědět