motor 1.8 vvt 96kW

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Odpovědět
Zpráva
Autor
roman

motor 1.8 vvt 96kW

#1 Příspěvek od roman »

Zdravím Lancie,
měl jsem několik Fiatů a teď koukám po Lancii Lybra 1.8 SW,mám akorát strach ,zda tento motor není zrovna nějakej poruchovej,viděl jsem v hodně inzerátech a bazarech tento motor a s poznámkou vada motoru a auto stálo do 100t Kč.Nevíte někdo ,kdy se mění rozvody u tohoto motoru?Nikde se mi nepodařilo najít nějakou recenzi na Lybru,tak ani nevím na co si při koupi Lybry dávat pozor.Rád bych slyšel něco od někoho kdo Lybru má ,nejlíp s tímto motorem ,kolik žere atd.
Díky moc

Návštěvník

#2 Příspěvek od Návštěvník »

rozvody asi tak kolem 120 tis.jinak ten motor sem měl možnost vyskoušet pouze ve vozu Fiat Barcheta a tam byl celkem čilej ale musel si ho udržovat v otáčkách a pak byla celkem i dost vysoká spotřeba pod 10 sem se nevešel.jinak stou poruchovostí asi tak jak se k tomu budeš chovat je pravda že ty motory moc nevydržej ale zase je to o tom jak se k tomu budeš chovat a kdo to před tebou měl atd.

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#3 Příspěvek od Honza 2 »

Anonymous píše:rozvody asi tak kolem 120 tis.jinak ten motor sem měl možnost vyskoušet pouze ve vozu Fiat Barcheta a tam byl celkem čilej ale musel si ho udržovat v otáčkách a pak byla celkem i dost vysoká spotřeba pod 10 sem se nevešel.jinak stou poruchovostí asi tak jak se k tomu budeš chovat je pravda že ty motory moc nevydržej ale zase je to o tom jak se k tomu budeš chovat a kdo to před tebou měl atd.
Ne vše vyřčený je pravda....
Interval výměny rozvodů 120tkm - je pouze vyčtený z příručky. Rozvody bych udělal mezi 70-80tkm a nebo po cca 4 letech provozu. Je pravda že ten motor je dole celkem mrtvej, ale to je asi každej fiaťáckej 16v, alespoň teda co můžu říct z vlastní zkušenosti z mejch aut. S jinýma značkama jsem nejezdil, ale obecně je prostě 16v motor dole mrtvější. Tudíž pro slušnější zátah je třeba řadit, no... 8)
Motory moc nevydržej - to je diskutabilní!! Slyšel jsem spoustu názorů co ty motory chválí i spoustu co je haní... Základní pravidlo - pravidelně udržovat a používat kvalitní náplně!!! Hodně záleží kdo s tím autem jezdil před Tebou a jak se k němu choval... Viděl jsem auta který mají na tomhle motoru natočeno 250t bez problému a taky auta který jsou sotva zajetý a motor je špatnej.. (vím o čem mluvím!)
Častý problémy - variátor proměnnýho časování. Nemoc všech fiaťáckejch motorů co tenhle systém mají... Po určitej době ten se ve variátoru unaví pružinka, která funguje jako zpětnej ventil a vydává potom klepavej zvuk, čili motor má zvuk jako diesel.. (Mimochodem za to dostal Fiat v nějakej motoristickej anketě jakéhosi antioskara..) Ale je to spíš jen kosmetická závada.
Ke spotřebě nemůžu říct objektivní hodnocení.. Nemám motor zcela v pořádku a tudíž na tom ani nemám moc najeto. Ale v zimě se mi podařilo i pod 8L.. . Za kolik jezdím teď nevím.
Proč je v cizině vidět spoustu těchto motorů ( a jim příbuzných pětiválců 2.0 a 2.4) porouchaných si vysvětluju prostě špatným zacházením a zanedbanou údržbou.. ...přecijen si myslím že v tomhle případě jsou servisní intervaly uvedený v příručkách prostě přetažený a taky je to otázka času... za jak dlouho ty kilometry to auto najede.. Auto co najede za rok 40tkm na tom v tomhle případě bude líp než auto, co těch 40t najede za 5 let.. (opět vím o čem mluvím)
Takže asi tak...

Radek 16

#4 Příspěvek od Radek 16 »

AHOJ,
MÁM TENTO MOTOR V DELTĚ .URČITĚ SOUHLASÍM DOBRÉ NÁPLNĚ KVALITNÍ OLEJ,KONTROLOVAT.MÁM NAJETO PŘES 215 TIS.KM UŽ JSEM MĚNIL ZMIŇOVANÝ VARIÁTOR CCA KOLEM 190 TIS KM A ROZVODY.BOHUŽEL TEN VARIÁTOR,KDYŽ ZAČNE KLAPAT ,TAK JE TO NEPŘÍJEMNÝ,ALE PO CHVILCE PŘESTANE NEŽ SE TAM DOSTANE OLEJ.MOTOR JE OK JEN MOŽNÁ BYCH JSI 96 KW PŘEDSTAVOVAL JINAK VĚTŠÍ SÍLU.(MOŽNÁ UŽ JSEM SI ZVYKL )JE PRAVDA POKUD JE 4 500 OT TAK JEDE TOČÍM DO 7000 TIS. OD SPODA JE MRTVEJ .BOHUŽEL I JÁ JSEM NA TENTO MOTOR NESLYŠEL MOC CHVÁLY OD SERVISÁKA VE FIATU,ALE JÁ HO MÁM A JSEM SPOKOJENEJ.JEN V TOM NENECHAT ŠŤOURAT RÁDOBY MECHANIKY ,KTERÝ VŮBEC NEVÍ O CO JDE A DOBŘE SE O NĚHO STARAT.MÁM TAM SPORTOVNÍ FILTR (TO JE JAKO ,KDYBY TAM BYL PAPÍRÁK JEN SLEPŠÍM ZVUKEM),ALE OBČAS NATUNKUJU 100 OKTANOVEJ BENZÍN A JEDE JAK UTRŽENÁ.MOTOR STICHNE A PĚKNĚ REAGUJE NA PLYN.CO SE TÝKÁ SPOTŘEBY NEVÍM JÁ JEZDÍM CCA 8-9 LITRŮ DÁ SE JEZDIT I ZA MÍŇ,ALE NESMÍ SE TOČIT.NEVÍM JAK SE TENTO MOTOR BUDE CHOVAT V JINÉM MODELU.
AHOJ RADEK

Odpovědět