Svíčky

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Pavel 104
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3723
Registrován: stř bře 01, 2006 09:55
Bydliště: Praha 3

Svíčky

#1 Příspěvek od Pavel 104 »

Potřebuju asi vyměnit svíčky, ale nechci tam dát obyč co tam patří, chtěl bych něco lepšího. Poradíte? Ď

Uživatelský avatar
Standa mladší 5
Příspěvky: 1855
Registrován: pát bře 25, 2005 21:44
Bydliště: Praha 9

#2 Příspěvek od Standa mladší 5 »

řekl bych že nejlepší bývají CHAMPION a nebo, BOSCH.....

Uživatelský avatar
Kůrkyn 38
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7053
Registrován: čtv čer 30, 2005 14:50
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Kůrkyn 38 »

Po sérii pokusů, zásadně champion a pouze typ, který tam patří podle katalogu. Měl sem v dedřici brisky se třemi elektrodami - samá chvála, ale skutek utek :?

Uživatelský avatar
Rostislav 53
Příspěvky: 473
Registrován: pát srp 05, 2005 15:53
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Rostislav 53 »

já měl v dedře brisk tuning a jela hodně dobře.teď tam mám zase brisk obyč a jede líp jak NGK co jsem tam měl.

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

tak ja mam BOSCH a zhavi celkem dobre :lol:
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

Uživatelský avatar
Marek 43
Příspěvky: 1592
Registrován: pát črc 15, 2005 21:41
Bydliště: Havířov

#6 Příspěvek od Marek 43 »

Já mám teda teďka diesela, ale dřív jsem u benzína zkoušel ty " trojelektrodové?" Brisky a oproti
normálním jsem nezaznamenal žádný rozdíl. Spokojený jsem byl s Championama, výměna každý rok i kabelama a měl jsem stále klid a v mrazech bezproblémové starty.
Subaru Legacy Outback, 2,5i
Kappa 2,4i na díly
Yamaha TDM 850

pz

#7 Příspěvek od pz »

no hlavne se divejte na shodnost parametru - jine anodove odpor a odende ti casem civka zapalovani nebo cela elektronika, o spatne funkcnosti nemluve...
a prodejci reknite pro jistotu pet, aby se vam nestalo jak me, ze sem je objednal a tyden na to k sade 4 kusu este jednu navic....

jo abych nezapomel - podle mne je mezi jednotlivymi vyrobci u stejneho typu svicky a konstrukce jiskriste minimalni kvalitativni rozdil - a ted me klidne sezerte za ziva :)

Uživatelský avatar
Pavel 104
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3723
Registrován: stř bře 01, 2006 09:55
Bydliště: Praha 3

#8 Příspěvek od Pavel 104 »

Nešlo mi o to jestli BOSCH/CHAMPION/apod. Já jsem pro "naše" svíčky.
Jen jestli má význam kupovat dražší, třeba řadu Brisk Extra s trojitou jiskrou, nebo tuning (myslím) s jiskřištěm kolem celého obvodu.
Jestli má cenu dávat 2x,3x i 4x vyšší cenu než za normální.
Motor mám sériovku, bez jakékoliv úpravy. :idea:

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#9 Příspěvek od Honza 2 »

Tohle jsem kdysi taky řešil.. Už je to dýl, co se otec na tohle téma bavil s maníkem v podnikovej prodejně Brisku a tam mu řekli, že se už setkali s tím, že použitím těchhle extra svíček u některých aut došlo k poškození motoru. Ale už je to pár let a navíc bůhví o jakých autech mluvil..

V SWčku jezdím taky na Brisky, tuším Extra TC (už jsem se na ně dlouho nekoukal, ale asi tři elektrody, protože pro ten můj motor tam Premium tehdy nebyly uvedený. Po mailovým dotazu na Brisk mi řekli jaký ty Premia tam jdou, jenže už jsem měl ty TCčka. ) Mám na nich teď asi 26tkm a pohoda. Ale na jinejch forech jsem se setkal zas s tím, že s Briskama měli problém.. Asi je to hodně individuální a možná taky u nich zapracovala nedůvěra vůči českýmu zboží.. . Nehodlám lámat rekordy v počtu najetých km na svíčku a tak je asi po 35 vyměním. Ještě nevím.

Na VVT mám nový Championky co jsou předepsaný, protože mi to měnil v servisu a tak jsem neměl na výběr.

Uživatelský avatar
Jirka 18
Příspěvky: 4639
Registrován: ned dub 24, 2005 22:28
Bydliště: hnedka u Benešova

#10 Příspěvek od Jirka 18 »

Jenom třikrát??? --- http://www.tuningshop.cz/Lancia-DELTA-I ... 19844.html -za tohle já kupuju všechny čtyři Bosche a nikdy jsem s nimi neměl problémy :wink: :wink:

Uživatelský avatar
Pavel 104
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3723
Registrován: stř bře 01, 2006 09:55
Bydliště: Praha 3

#11 Příspěvek od Pavel 104 »

Tak už sem to vyřešil, dořešil a dojezdil!
Nakonec jsem sehnal 4 jiskrové a vyměnil (byla tam 2jiskrové). Dotahnu, nastartuju - OK. Zadekluju a nenastartuju, řikám si, co je? Tak opět oddekluju a vidím, obě sponky co sržej kabely k cívkám urvaný (vůbec sem si toho nevšim) a ten svazek kabelů se mi dostal pod jeden šroub a šluslo mi to izolaci a na kostru. Staruje, ale neastartuje. Po otočení klíčku se mi nerozsvítěj obvyklé kontrolky, CODE, motor, atd. Kabely k tý cívce přerušenej neni, jen jsem ho zaizoloval, pojistky taky OK. Tak sem zvědavej co to bude. :x

Uživatelský avatar
Pavel 104
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3723
Registrován: stř bře 01, 2006 09:55
Bydliště: Praha 3

#12 Příspěvek od Pavel 104 »

Tak už jezdím, je to OK. Byla to pojistka schovaná za kastlikem u spolujezdce. :lol:

Láďa 109

#13 Příspěvek od Láďa 109 »

Rostislav 53 píše:já měl v dedře brisk tuning a jela hodně dobře.teď tam mám zase brisk obyč a jede líp jak NGK co jsem tam měl.
Nedávno jsem tam dal Brisk Silver (původně Bosch). Ty jsou určené jak pro provoz na LPG, tak pro benzín - potřebují menší napětí (doporučuji pro starší auta) pro zapálení směsi. Mají stříbrnou střední elektrodu (jsou to úplně obyčejné svíčky !!!) která je ale užší, takže se svíčka mění po 30 tis. km. Původně jsem je chtěl jen zkusit, jenže auto neskutečně ožilo a klesla i spotřeba. Takže Bosch jsou zatím v krabičce a jezdím BRISK :lol: . (4ks za 330,- Kč - no nekupte to) :o
Ta NGKáčka jsem měl (v jiném autě) a žádný extra výkony to nebyly. Navíc se uloupla keramika střední elektrody a spadla do motoru. :evil:

Uživatelský avatar
Libor 30
Příspěvky: 635
Registrován: ned kvě 29, 2005 00:10
Bydliště: Praha 10 - Uhříněves, tel.: 774 822 346
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Libor 30 »

mě vyhovovali brisky :wink:

Odpovědět