"Sportovní" air filtr: ano či ne a jak na to?

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Marek 43
Příspěvky: 1592
Registrován: pát črc 15, 2005 21:41
Bydliště: Havířov

#16 Příspěvek od Marek 43 »

No já jsem na vzduchovám filtru nenajel nikdy víc jak 10000km a to v zimě, v létě měním po max 5000km. Sportovní bavlněný bych proplách častěji. Navíc ty bavlněné se ještě po vyprání a vysušení napouští takovým olejíčkem. Jinak nechci se s nikým přít, ani nejsem Dealer od KN... :D
Subaru Legacy Outback, 2,5i
Kappa 2,4i na díly
Yamaha TDM 850

Uživatelský avatar
Vladimír 82
Příspěvky: 2861
Registrován: úte lis 22, 2005 17:18
Bydliště: Brněnsko, telefon 603 834 810
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Vladimír 82 »

Ja nikomu svuj nazor nevnucuju, ale myslim, ze po tech 20 000 bude mit lepsi pruchodnost ten sportovni, protoze nezachytil tolik bordelu jako seriovy a ten bordel ti vesele prolitnul motorem.. jinak at ma kazdy v aute co chce, ja mam litrovy motor a tomu k vykonu nepomuze ani svecena voda, natoz nejaky filtr :lol:
Lancia Y10

Vít 50
Příspěvky: 79
Registrován: pon črc 18, 2005 19:00
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

#18 Příspěvek od Vít 50 »

Tak pokud do toho zaplantám lehce fyziku, tak vyšší propustnost vzduchu může být dána pouze větší plochou filtru, nebo řidším filtračním materíálem! Pokud to vezmu teoreticky tak, že vyšší propustnost by měl bavlněný filtr při stejné aktivní ploše jako papírový, musí to znamenat, že bavlněný musí mít menší filtrační schopnost a naopak!!! Pokud by si někdo dal tu práci a tyto plochy přepočítal, teprve se dá o něčem seriózně bavit...nebo sehnat nějakou nezávislou studii (ne tu od výrobce filtrů)

Uživatelský avatar
Richie 10
Příspěvky: 6401
Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Richie 10 »

to marek...ten sportovni filtr mas v tom 2.4 JTD?
Mazda 6 GH 2.5i Dynamic (Sport)
EX - Lancia Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v, Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0

Petr 101
Příspěvky: 181
Registrován: čtv dub 13, 2006 10:37
Bydliště: Chudobín 50
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Petr 101 »

Já mám sportovní filtr na Zetě namontovanej a mužu citovat sterýho ostřílenýho servisáka který sprasvuje Pežoty a hlavně motory .Přijel jsem k němu na opravu kompresoru na klimu.Otevřel jsem kapotu a on se nedíval na kompresor ale oči mu sjely k tomu filtru a říkal : Ty máš auto jenom na rok:já ne tak alespoň na tři : On na to : tento filtr ,zvedá hlučnost , zvědšuje výkon a spotřebu , ale co je prý podstatný tak dosti snižuje životnost motoru že propouští moc nečistot (prostě je moc hrubý),tak abych tam dal co nejdřív originál ( který nemám ).

Stepst 66

#21 Příspěvek od Stepst 66 »

No já tomu taky moc nerozumím, ale jsem toho názoru, že takové ty komentáře reklamního typu (např. K&N) jsou čistě marketingové tahy... Běžný čech všechny reklamy "sežere" a pak si myslí, jak se mu zvedl výkon díky filtru (no a třeba zrovna natankoval dobré palivo.... :D ). Můj názor - vyzkoušej a uvidíš sám! Prostě metoda "pokus - omyl". Třeba to to auto vydrží.. :lol:

Martin 4

#22 Příspěvek od Martin 4 »

Stepst 66 píše:No já tomu taky moc nerozumím, ale jsem toho názoru, že takové ty komentáře reklamního typu (např. K&N) jsou čistě marketingové tahy... Běžný čech všechny reklamy "sežere" a pak si myslí, jak se mu zvedl výkon díky filtru (no a třeba zrovna natankoval dobré palivo.... :D ). Můj názor - vyzkoušej a uvidíš sám! Prostě metoda "pokus - omyl". Třeba to to auto vydrží.. :lol:

Odkaz jsem sem dal, aby si nikdo nemyslel, ze to taham z paty a mohl si to sam overit. Ja mam na Delte HF 2,0 T sportovni filtr Sparco jiz neco pres 3 roky a nejak jsem si fakt nevsiml, ze ten motor je v haji (ale ja tomu nerozumim protoze delam do vcel... :wink: ). Zaroven neznam nikoho ve svem okoli komu by odesel motor kvuli sportovnimu filtru. Sportovni filtr nezvysuje vykon !!! Umoznuje jen rychlejsi reakci pri pridani plynu prave diky vyssi propustnosti.

ps - dej sem odkaz na nejake stranky, kde je popsano, ze k zavade motoru doslo prave kvuli pouziti sportovniho filtru a muzeme dal pokracovat v diskuzi...

Radek 16

SPORTOVNÍ FILTR

#23 Příspěvek od Radek 16 »

AHOJ,MÁM HO NA DELTĚ 96KW ASI 2 ROKY MOTOR JE V POHO,JEN NEVÍM TEN NÁRŮST VÝKONU? NĚJAK JSEM HO PŘEHLÉDL .TO ,ŽE NĚKDE NAPÍŠOU NĚJAKOU REKLAMU JE HEZKÉ ,ALE ÚČINEK NIKDE.MOŽNÁ ,ŽE TAM MALÝ NÁRŮST VÝKONU JE?CO JE NA TOM MOC PĚKNÉ ,TAK ZVUK TEN JE V NÍZKÝCH OTÁČKÁCH PĚKNÝ. ANI REAKCE NA SEŠLÁPNUTÍ PLYNU NEBO SNADNĚJI DOSTAT MOTOR DO VYŠŠÍCH OTÁČEK JSEM NEZAZNAMENAL.JE OD ZN GREEN(OTEVŘENÝ-HŘÍBEK), PERU HO CCA PO 7.000 TIS.KM.ZATÍM JSEM NESLYŠEL ,ŽE BY NĚKOMU POŠKODIL MOTOR.
TO RADĚJI NATANKOVAT SHELL V RACING NEBO TOMU NĚCO PODOBNÝHO TO JE POTOM JÍZDA MOTOR TOČÍ A JEDE JAK STŘELENEJ KANEC.

Uživatelský avatar
Richie 10
Příspěvky: 6401
Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Richie 10 »

no ja si taky myslim ze nijak nepoznate ze by jste meli vetsi vykon...jen si myslim ze se sportovnim filtrem vam pujde auto rychleji za plynem a pujde rychleji do otacek....jinak souhlasim s Radkem...chcete vetsi vykona a nic neznicit?....jezdete k Shellu pro V-power racing....resp.diesel extra v-power...
Mazda 6 GH 2.5i Dynamic (Sport)
EX - Lancia Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v, Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0

Stepst 66

#25 Příspěvek od Stepst 66 »

Pánové, já jsem nikomu neřekl, že se ten motor zničí! Zmiňoval jsem se o metodě "Pokus, omyl" Vyzkoušej a uvidíš. Já sám nemám sportovní filtr, ale taky neříkám, že bych to nikdy nevyzkoušel.
To Martin: Ty jako věříš všemu co v reklamách slyšíš?

eda

sport filtr

#26 Příspěvek od eda »

Mám sport filtr KN na BRAVE už 7 let od koupi nové žádný změny smrt motoru atd .Jen k lepšímu vřele doporučuju :lol: :lol:

jay-v

#27 Příspěvek od jay-v »

Chlapi, rada nad zlato sportovni filtr u JTD nebo u ostatnich commonrailu snizuje zivotnost vahy nejmin o 50%[/b]

krosmen
Příspěvky: 116
Registrován: pon kvě 23, 2005 19:02
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od krosmen »

zvednutí výkonu je "relativní" pojem.Na našem firemním swiftovi sme to zkoušeli měření před montáží a ihned na brzdě výmněna filtru za kit K&N a opět změření a je tam nárust 5kw......Ještě sme měřili mareu 2.0 20v a tam byl nárust 8kw...to je pro mě argument v práci najdu grafy a dám je sem.Životnost motoru????ANO filtr propouští víc vzduchu ale jsou materiály které lépe zachycují nečistoty a které méně.....Jinak samo všechny filtry jsou na tom plus minus stejně akorát K&N jsou nejúspěšnější ve sportu...
JINAK VŠICHNI AUTOKROSAŘI JEZDĚJ S K&N............
Autocentrum Kříž-příbram
ktmotorsport@mujmail.cz
Kappa 20VTsw

Zelda 111

#29 Příspěvek od Zelda 111 »

Tak jsem tam hodil to K&Nko - žádný hřiby či muchomůrky, ale do Air boxu místo originálu. Zdá se mi, že to trochu líp jede odspodu otáček ale zvouček je určitě "přísnější". :wink:

Odpovědět