"Sportovní" air filtr: ano či ne a jak na to?
No já jsem na vzduchovám filtru nenajel nikdy víc jak 10000km a to v zimě, v létě měním po max 5000km. Sportovní bavlněný bych proplách častěji. Navíc ty bavlněné se ještě po vyprání a vysušení napouští takovým olejíčkem. Jinak nechci se s nikým přít, ani nejsem Dealer od KN...
Subaru Legacy Outback, 2,5i
Kappa 2,4i na díly
Yamaha TDM 850
Kappa 2,4i na díly
Yamaha TDM 850
- Vladimír 82
- Příspěvky: 2861
- Registrován: úte lis 22, 2005 17:18
- Bydliště: Brněnsko, telefon 603 834 810
- Kontaktovat uživatele:
Ja nikomu svuj nazor nevnucuju, ale myslim, ze po tech 20 000 bude mit lepsi pruchodnost ten sportovni, protoze nezachytil tolik bordelu jako seriovy a ten bordel ti vesele prolitnul motorem.. jinak at ma kazdy v aute co chce, ja mam litrovy motor a tomu k vykonu nepomuze ani svecena voda, natoz nejaky filtr
Lancia Y10
Tak pokud do toho zaplantám lehce fyziku, tak vyšší propustnost vzduchu může být dána pouze větší plochou filtru, nebo řidším filtračním materíálem! Pokud to vezmu teoreticky tak, že vyšší propustnost by měl bavlněný filtr při stejné aktivní ploše jako papírový, musí to znamenat, že bavlněný musí mít menší filtrační schopnost a naopak!!! Pokud by si někdo dal tu práci a tyto plochy přepočítal, teprve se dá o něčem seriózně bavit...nebo sehnat nějakou nezávislou studii (ne tu od výrobce filtrů)
-
- Příspěvky: 181
- Registrován: čtv dub 13, 2006 10:37
- Bydliště: Chudobín 50
- Kontaktovat uživatele:
Já mám sportovní filtr na Zetě namontovanej a mužu citovat sterýho ostřílenýho servisáka který sprasvuje Pežoty a hlavně motory .Přijel jsem k němu na opravu kompresoru na klimu.Otevřel jsem kapotu a on se nedíval na kompresor ale oči mu sjely k tomu filtru a říkal : Ty máš auto jenom na rok:já ne tak alespoň na tři : On na to : tento filtr ,zvedá hlučnost , zvědšuje výkon a spotřebu , ale co je prý podstatný tak dosti snižuje životnost motoru že propouští moc nečistot (prostě je moc hrubý),tak abych tam dal co nejdřív originál ( který nemám ).
No já tomu taky moc nerozumím, ale jsem toho názoru, že takové ty komentáře reklamního typu (např. K&N) jsou čistě marketingové tahy... Běžný čech všechny reklamy "sežere" a pak si myslí, jak se mu zvedl výkon díky filtru (no a třeba zrovna natankoval dobré palivo.... ). Můj názor - vyzkoušej a uvidíš sám! Prostě metoda "pokus - omyl". Třeba to to auto vydrží..
Stepst 66 píše:No já tomu taky moc nerozumím, ale jsem toho názoru, že takové ty komentáře reklamního typu (např. K&N) jsou čistě marketingové tahy... Běžný čech všechny reklamy "sežere" a pak si myslí, jak se mu zvedl výkon díky filtru (no a třeba zrovna natankoval dobré palivo.... ). Můj názor - vyzkoušej a uvidíš sám! Prostě metoda "pokus - omyl". Třeba to to auto vydrží..
Odkaz jsem sem dal, aby si nikdo nemyslel, ze to taham z paty a mohl si to sam overit. Ja mam na Delte HF 2,0 T sportovni filtr Sparco jiz neco pres 3 roky a nejak jsem si fakt nevsiml, ze ten motor je v haji (ale ja tomu nerozumim protoze delam do vcel... ). Zaroven neznam nikoho ve svem okoli komu by odesel motor kvuli sportovnimu filtru. Sportovni filtr nezvysuje vykon !!! Umoznuje jen rychlejsi reakci pri pridani plynu prave diky vyssi propustnosti.
ps - dej sem odkaz na nejake stranky, kde je popsano, ze k zavade motoru doslo prave kvuli pouziti sportovniho filtru a muzeme dal pokracovat v diskuzi...
SPORTOVNÍ FILTR
AHOJ,MÁM HO NA DELTĚ 96KW ASI 2 ROKY MOTOR JE V POHO,JEN NEVÍM TEN NÁRŮST VÝKONU? NĚJAK JSEM HO PŘEHLÉDL .TO ,ŽE NĚKDE NAPÍŠOU NĚJAKOU REKLAMU JE HEZKÉ ,ALE ÚČINEK NIKDE.MOŽNÁ ,ŽE TAM MALÝ NÁRŮST VÝKONU JE?CO JE NA TOM MOC PĚKNÉ ,TAK ZVUK TEN JE V NÍZKÝCH OTÁČKÁCH PĚKNÝ. ANI REAKCE NA SEŠLÁPNUTÍ PLYNU NEBO SNADNĚJI DOSTAT MOTOR DO VYŠŠÍCH OTÁČEK JSEM NEZAZNAMENAL.JE OD ZN GREEN(OTEVŘENÝ-HŘÍBEK), PERU HO CCA PO 7.000 TIS.KM.ZATÍM JSEM NESLYŠEL ,ŽE BY NĚKOMU POŠKODIL MOTOR.
TO RADĚJI NATANKOVAT SHELL V RACING NEBO TOMU NĚCO PODOBNÝHO TO JE POTOM JÍZDA MOTOR TOČÍ A JEDE JAK STŘELENEJ KANEC.
TO RADĚJI NATANKOVAT SHELL V RACING NEBO TOMU NĚCO PODOBNÝHO TO JE POTOM JÍZDA MOTOR TOČÍ A JEDE JAK STŘELENEJ KANEC.
no ja si taky myslim ze nijak nepoznate ze by jste meli vetsi vykon...jen si myslim ze se sportovnim filtrem vam pujde auto rychleji za plynem a pujde rychleji do otacek....jinak souhlasim s Radkem...chcete vetsi vykona a nic neznicit?....jezdete k Shellu pro V-power racing....resp.diesel extra v-power...
Mazda 6 GH 2.5i Dynamic (Sport)
EX - Lancia Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v, Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0
EX - Lancia Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v, Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0
sport filtr
Mám sport filtr KN na BRAVE už 7 let od koupi nové žádný změny smrt motoru atd .Jen k lepšímu vřele doporučuju
zvednutí výkonu je "relativní" pojem.Na našem firemním swiftovi sme to zkoušeli měření před montáží a ihned na brzdě výmněna filtru za kit K&N a opět změření a je tam nárust 5kw......Ještě sme měřili mareu 2.0 20v a tam byl nárust 8kw...to je pro mě argument v práci najdu grafy a dám je sem.Životnost motoru????ANO filtr propouští víc vzduchu ale jsou materiály které lépe zachycují nečistoty a které méně.....Jinak samo všechny filtry jsou na tom plus minus stejně akorát K&N jsou nejúspěšnější ve sportu...
JINAK VŠICHNI AUTOKROSAŘI JEZDĚJ S K&N............
JINAK VŠICHNI AUTOKROSAŘI JEZDĚJ S K&N............