Lancia kappa

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Zpráva
Autor
Straki

#16 Příspěvek od Straki »

Souhlasím s Honzou, jen jen v ledné věci ne. Pokud je klima ve Full Auto a ty změníš např. rychlost ventilátoru tak směr pořád řídí klima sama a nebo pokud změníš směr klima změní rychlost aby teplotu udržela. Teprve až změníš směr i rychlost tak klima hlídá jen teplotu vzduchu. Moje klima mě chce v zimě udusit. Když je venku moc zima , zapne vnitřní cyrkulaci. Každých cca7 min. se má ta cyrkulace vypnout a nasát čerstvý vzduch. Jenže tohle už nějak zapomina udělat... :oops: Vletě funguje perfektně. Nedá se nějak flashnout řídící jednotka klimy?

pz

#17 Příspěvek od pz »

mala poznamka k akceleraci a klime - u vstrikovace je cidlo "pritahu lanka" a pokud se zprudka prida plyn, tak kompresor klimi se okamzite odpoji a pripoji se az tehdy, pokud stav seslapnuti plynu se rovna nejakemu rozmezi vykonostni krivky nebo po uplynuti asi 3-5s - teda tak by to melo byt u spravne fungujiciho auta....

co se tyce full auto, auto a econ rezimu - auto udrzuje teplotu a pri teplote mensi jak 3° i ofukuje skla a econ je jenom foukani, jelikoz odpoji kompresor - pokud je rozdil teploty dane a pozadovane vetsi jak 4-6° a je sepnut rezim econ, ta na 4s blika rezim econ (ze to nezvladne) a pokud je rozdil vetsi nez asi 20° a je sepnut rezim auto, tak se spina a blika full auto... tolik pro doplneni jiz vyrceneho

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#18 Příspěvek od Honza 2 »

Nemůžu rozporovat zde vyřčené, ale asi se bavíte o Kappě, že? Nemyslím že na Deltách/Dedrách nějaký čidlo je, který by při akceleraci vypínalo klimu.

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

ja to u svyho taky nejak nepocituji,takze nemohu polemizovat jestlli tam cidlo je a nebo neni. ale rekl bych ze neni :lol:
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

Uživatelský avatar
Dan 1
Administrator
Administrator
Příspěvky: 5440
Registrován: úte bře 15, 2005 22:09
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od Dan 1 »

Já ho tam buď nemám nebo nefunguje tak, jak by mělo. Vezl jsem známého a chtěl ho ohromit zrychlením, jenže jsem zapomněl na zapnutou klimatizaci, která jela naplno. A bylo to hodně znát.

Milan 41

#21 Příspěvek od Milan 41 »

Pokud mám zařazenou správnou rychlost (tj. má správné otáčky - od cca 3500), tak to akceleruje jako ďas, ať je klima zapnutá nebo ne... Možná se fakt vypne, protože rozdíl nepoznám.

čidlo by tam fakt podle manuálu mělo být...

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#22 Příspěvek od Honza 2 »

A to tam máš Dane 205koníků.. Ne je fakt, že je to hodně znát, když jede klima a čím slabší auto, tím víc... Vím o čem mluvím... Motor nemá takovou chuť tahat a spotřeba bych řekl klidně o 1-1,5L víc.

Milan 41

#23 Příspěvek od Milan 41 »

S tou spotřebou souhlasím, při dnešních cenách ta klima vyjde dost draho... Benzín, náplň, čištění... Skoro korunu na kilometr :(

pz

#24 Příspěvek od pz »

kappa to samozrejme ma, test je jednoduchy - ted, dokud je este teplo nastartujte motor a dejte klima na max - v pravidelnych intervalech se bude spinat kompresor a zrychlovat ventilator chladice. pokud si vychytate spravne okamzik a nacasujete si na vstrikovacu pridani plynu tahlem lanka, tak uvidite ze se ten cas pauzy mezi sepnutimi zmeni....
jinak vzhledem k vykonu motoru (mam 2.0 107kw) by mel byt narust spotreby asi 0,5l/100 (vypocet z prumerne spotreby 10l/100), ale overit to asi nikdo nebude chtet....

ja klimu moc bohuzel nevyuziju, protoze nevim kde, ale nekde me netesni (a ani servis ani ja sme neprisli na to kde) a za mesic je chladivo pryc....

ps. jezdim napul mesto(brno)/mimomesto za 9,1 l

Uživatelský avatar
Dan 1
Administrator
Administrator
Příspěvky: 5440
Registrován: úte bře 15, 2005 22:09
Bydliště: Praha

#25 Příspěvek od Dan 1 »

Tak s tím únikem mám podobný problém, ale u mě to není tak rychle pryč. V servisu na nic nepřišli, ale když jsem měnil pylový filtr, tak byl napřed vlhký. Když jsem ho kontroloval o pár dní později, už byl dole mokrý, takže mi to prosakuje někde u výparníku. Ale nechápu, jak na to v servisu nemůžou přijít - vytahovali se, že mají detektor, který reaguje na výpary z chladiva.

pz

#26 Příspěvek od pz »

ten detektor mam taky (otec je instalater), ale tady ty male uniky nezaznamena... filtr by vlhky nemel byt od chladiva, ale spis asi od vlhkosti z odparniku (zvlast pokud stojis cumakem z kopce) - chladivo se pri nizkem tlaku meni na plyn a nezustava jako kapalina - pokud to unikne, tak pak minut to je skoro jako rostlinny olej, a pak se odpari

me v servisu to museli resit jako reklamacku (protoze faktura byla i na kontrolu krom na naplneni klimi, tj odsati vlhkosti a test tesnosti podtlakem asi pul hodiny, naplneni chladiva a hlavne oleje do kompresoru) no a tak to naplnili transparentnim olejem (je svetle zelene a pod uv lampou sviti zlute) - na nic neprisli - chladic, kompresor, trubky ok, mirne barva ne telese odparniku - ten sem ale mel potom vytazene a vydrzel za tepla i za studena 8atm, takze je ok, protoze redukcni ventil prepusti dava 1,5atm do odparniku z kompresoru, ktery tlakuje privod na 8-12atm, u kappy je tusim 9-10atm
test mydlovou penou nic neodhalil, proste zahada...
po vymene tech dvou silikonovych gumicek ve spojce trubek se interval uniku prodlouzil na dvojnasobek, ale i tak nasledna napln za 500,- ve firme co plni lednicky kvuli dovolene neni uplne to optimalni reseni, protoze je to jednorazovka a ne 1-2rocni zalezitost...

jinak nejcasteji to unika guferem u kompresoru, takze do rozprasovace udelej hustou mydlovou penu a postrikej to opatrne u klinaku jestli to nedela bublinky a pak zkus spojky, nadrzku a i ty gumove hadice... potom jim v servisu to omlad o hlavu a nebo pokud na to neprindes v jinem servisu si nech udelat test klimi transparentnim barvivem...

Odpovědět