Lancia kappa
Souhlasím s Honzou, jen jen v ledné věci ne. Pokud je klima ve Full Auto a ty změníš např. rychlost ventilátoru tak směr pořád řídí klima sama a nebo pokud změníš směr klima změní rychlost aby teplotu udržela. Teprve až změníš směr i rychlost tak klima hlídá jen teplotu vzduchu. Moje klima mě chce v zimě udusit. Když je venku moc zima , zapne vnitřní cyrkulaci. Každých cca7 min. se má ta cyrkulace vypnout a nasát čerstvý vzduch. Jenže tohle už nějak zapomina udělat... Vletě funguje perfektně. Nedá se nějak flashnout řídící jednotka klimy?
mala poznamka k akceleraci a klime - u vstrikovace je cidlo "pritahu lanka" a pokud se zprudka prida plyn, tak kompresor klimi se okamzite odpoji a pripoji se az tehdy, pokud stav seslapnuti plynu se rovna nejakemu rozmezi vykonostni krivky nebo po uplynuti asi 3-5s - teda tak by to melo byt u spravne fungujiciho auta....
co se tyce full auto, auto a econ rezimu - auto udrzuje teplotu a pri teplote mensi jak 3° i ofukuje skla a econ je jenom foukani, jelikoz odpoji kompresor - pokud je rozdil teploty dane a pozadovane vetsi jak 4-6° a je sepnut rezim econ, ta na 4s blika rezim econ (ze to nezvladne) a pokud je rozdil vetsi nez asi 20° a je sepnut rezim auto, tak se spina a blika full auto... tolik pro doplneni jiz vyrceneho
co se tyce full auto, auto a econ rezimu - auto udrzuje teplotu a pri teplote mensi jak 3° i ofukuje skla a econ je jenom foukani, jelikoz odpoji kompresor - pokud je rozdil teploty dane a pozadovane vetsi jak 4-6° a je sepnut rezim econ, ta na 4s blika rezim econ (ze to nezvladne) a pokud je rozdil vetsi nez asi 20° a je sepnut rezim auto, tak se spina a blika full auto... tolik pro doplneni jiz vyrceneho
- Tomáš-Oaza 7
- Příspěvky: 14203
- Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
- Bydliště: NIKOL CITY-608479374
- Kontaktovat uživatele:
kappa to samozrejme ma, test je jednoduchy - ted, dokud je este teplo nastartujte motor a dejte klima na max - v pravidelnych intervalech se bude spinat kompresor a zrychlovat ventilator chladice. pokud si vychytate spravne okamzik a nacasujete si na vstrikovacu pridani plynu tahlem lanka, tak uvidite ze se ten cas pauzy mezi sepnutimi zmeni....
jinak vzhledem k vykonu motoru (mam 2.0 107kw) by mel byt narust spotreby asi 0,5l/100 (vypocet z prumerne spotreby 10l/100), ale overit to asi nikdo nebude chtet....
ja klimu moc bohuzel nevyuziju, protoze nevim kde, ale nekde me netesni (a ani servis ani ja sme neprisli na to kde) a za mesic je chladivo pryc....
ps. jezdim napul mesto(brno)/mimomesto za 9,1 l
jinak vzhledem k vykonu motoru (mam 2.0 107kw) by mel byt narust spotreby asi 0,5l/100 (vypocet z prumerne spotreby 10l/100), ale overit to asi nikdo nebude chtet....
ja klimu moc bohuzel nevyuziju, protoze nevim kde, ale nekde me netesni (a ani servis ani ja sme neprisli na to kde) a za mesic je chladivo pryc....
ps. jezdim napul mesto(brno)/mimomesto za 9,1 l
Tak s tím únikem mám podobný problém, ale u mě to není tak rychle pryč. V servisu na nic nepřišli, ale když jsem měnil pylový filtr, tak byl napřed vlhký. Když jsem ho kontroloval o pár dní později, už byl dole mokrý, takže mi to prosakuje někde u výparníku. Ale nechápu, jak na to v servisu nemůžou přijít - vytahovali se, že mají detektor, který reaguje na výpary z chladiva.
ten detektor mam taky (otec je instalater), ale tady ty male uniky nezaznamena... filtr by vlhky nemel byt od chladiva, ale spis asi od vlhkosti z odparniku (zvlast pokud stojis cumakem z kopce) - chladivo se pri nizkem tlaku meni na plyn a nezustava jako kapalina - pokud to unikne, tak pak minut to je skoro jako rostlinny olej, a pak se odpari
me v servisu to museli resit jako reklamacku (protoze faktura byla i na kontrolu krom na naplneni klimi, tj odsati vlhkosti a test tesnosti podtlakem asi pul hodiny, naplneni chladiva a hlavne oleje do kompresoru) no a tak to naplnili transparentnim olejem (je svetle zelene a pod uv lampou sviti zlute) - na nic neprisli - chladic, kompresor, trubky ok, mirne barva ne telese odparniku - ten sem ale mel potom vytazene a vydrzel za tepla i za studena 8atm, takze je ok, protoze redukcni ventil prepusti dava 1,5atm do odparniku z kompresoru, ktery tlakuje privod na 8-12atm, u kappy je tusim 9-10atm
test mydlovou penou nic neodhalil, proste zahada...
po vymene tech dvou silikonovych gumicek ve spojce trubek se interval uniku prodlouzil na dvojnasobek, ale i tak nasledna napln za 500,- ve firme co plni lednicky kvuli dovolene neni uplne to optimalni reseni, protoze je to jednorazovka a ne 1-2rocni zalezitost...
jinak nejcasteji to unika guferem u kompresoru, takze do rozprasovace udelej hustou mydlovou penu a postrikej to opatrne u klinaku jestli to nedela bublinky a pak zkus spojky, nadrzku a i ty gumove hadice... potom jim v servisu to omlad o hlavu a nebo pokud na to neprindes v jinem servisu si nech udelat test klimi transparentnim barvivem...
me v servisu to museli resit jako reklamacku (protoze faktura byla i na kontrolu krom na naplneni klimi, tj odsati vlhkosti a test tesnosti podtlakem asi pul hodiny, naplneni chladiva a hlavne oleje do kompresoru) no a tak to naplnili transparentnim olejem (je svetle zelene a pod uv lampou sviti zlute) - na nic neprisli - chladic, kompresor, trubky ok, mirne barva ne telese odparniku - ten sem ale mel potom vytazene a vydrzel za tepla i za studena 8atm, takze je ok, protoze redukcni ventil prepusti dava 1,5atm do odparniku z kompresoru, ktery tlakuje privod na 8-12atm, u kappy je tusim 9-10atm
test mydlovou penou nic neodhalil, proste zahada...
po vymene tech dvou silikonovych gumicek ve spojce trubek se interval uniku prodlouzil na dvojnasobek, ale i tak nasledna napln za 500,- ve firme co plni lednicky kvuli dovolene neni uplne to optimalni reseni, protoze je to jednorazovka a ne 1-2rocni zalezitost...
jinak nejcasteji to unika guferem u kompresoru, takze do rozprasovace udelej hustou mydlovou penu a postrikej to opatrne u klinaku jestli to nedela bublinky a pak zkus spojky, nadrzku a i ty gumove hadice... potom jim v servisu to omlad o hlavu a nebo pokud na to neprindes v jinem servisu si nech udelat test klimi transparentnim barvivem...