thema
Tak to jsem rád.Je to teda klasický komůrkáč.Já ho mněl v ivecu daily.
Mněl jsem ho ve verzi 75kw.Byl opravdu na práci.Předpokládám že ty dvě verze 85kw jsou jen vylepšené a to ne na úkor jednoduchosti.Hlavně se mi líbí ta verze s maximálním krouťákem v 2000ot.Díky za info.
Je to druhý majitel a auto kupované u nás.Sice dražší,ale jasný původ.Pojedu se něj podívat.Potřebuji ho na tahání vozíku s plachtou vysokou 2,2m.Když jsem pro to jel 3,0l benzinem tak ve 85km rychlosti byl hotov.Ten vozík byl přitom prázdný.Doma to kamarád zapřáh za starého 2,5 tranzita bez turba a nevěděl že něco táhne.
Mněl jsem ho ve verzi 75kw.Byl opravdu na práci.Předpokládám že ty dvě verze 85kw jsou jen vylepšené a to ne na úkor jednoduchosti.Hlavně se mi líbí ta verze s maximálním krouťákem v 2000ot.Díky za info.
Je to druhý majitel a auto kupované u nás.Sice dražší,ale jasný původ.Pojedu se něj podívat.Potřebuji ho na tahání vozíku s plachtou vysokou 2,2m.Když jsem pro to jel 3,0l benzinem tak ve 85km rychlosti byl hotov.Ten vozík byl přitom prázdný.Doma to kamarád zapřáh za starého 2,5 tranzita bez turba a nevěděl že něco táhne.
Já vím,ale s každou dodávkou se dostanu nad 3,5t a to znamená tachograf.
Částěčně jsem to vyřešil spoilerem na autě a tkzv aerodynamickou špicí na
vozíku: http://www.skz-lamino.cz/vyrobky.php?view_ostatni=6
No a poslední řešení je krouťák při co nejnižších otáčkách.
Částěčně jsem to vyřešil spoilerem na autě a tkzv aerodynamickou špicí na
vozíku: http://www.skz-lamino.cz/vyrobky.php?view_ostatni=6
No a poslední řešení je krouťák při co nejnižších otáčkách.
-
- Příspěvky: 117
- Registrován: pon zář 26, 2005 22:21
- Bydliště: BRNO
- Kontaktovat uživatele:
Můžu to jen potvrdit, tahal jsem auta s THEMOU TDS SW 115 PS dva roky (najel jsem jen s vlekem přes 150000 km) předtím rok s CROMOU se stejným motorem, a maximální spokojenost. Porovnání provozních nákladů a užitných vlastností je naprosto bezkonkurenční... Jen příliš nedoporučuji poslední provedení s elektrickým čerpadlem, všechny které jsem měl tak se měnily za klasické s lankovým plynem. Zkrátka nejlepší co se týče jak výkonu tak životnosti jsou auta s typem motoru 8144.97 (obsah 2499, výkon 115 PS).
Jinak co se týče ostatních osobáků na tahání těžkých přívěsů, tak relativně rozumně ještě přichází v úvahu AUDI 100/A6 AVANT 2,5 TDI (nutno však VČAS měnit rozvodový řemen), cenou servisu ale FIATU/LANCII nemůže konkurovat, je dražší... Rekreačně se dá tahat za čímkoli větším, i když velikost nehraje roli... Největší tygři jsou Poláci, potkal jsem je na cestách jak za dvojkovým GOLFEM TD smýkali na vleku DUCATO, za DEDROU OMEGU CARAVAN, za VECTROU SHARANA...
Jinak co se týče ostatních osobáků na tahání těžkých přívěsů, tak relativně rozumně ještě přichází v úvahu AUDI 100/A6 AVANT 2,5 TDI (nutno však VČAS měnit rozvodový řemen), cenou servisu ale FIATU/LANCII nemůže konkurovat, je dražší... Rekreačně se dá tahat za čímkoli větším, i když velikost nehraje roli... Největší tygři jsou Poláci, potkal jsem je na cestách jak za dvojkovým GOLFEM TD smýkali na vleku DUCATO, za DEDROU OMEGU CARAVAN, za VECTROU SHARANA...
LANCIA LYBRA 1,9 JTD
AUDI Q7 3,0 TDI
VOLKSWAGEN TOUAREG TDI
LANCIA THESIS 2,4 JTD
ALFA ROMEO 159 1,9 JTD SW Q-TRONIC
AUDI Q7 3,0 TDI
VOLKSWAGEN TOUAREG TDI
LANCIA THESIS 2,4 JTD
ALFA ROMEO 159 1,9 JTD SW Q-TRONIC
Georgio...Jsou zaměnitelné díly ze 2.5TDS croma na Thema.Našel jsem nabídku na vstřikovací čerpadlo na cromu za 3000,-Kč.
A jak se chová auto s předkem .Teoreticky by se měl předek při rozjezdu odlehčovat.Já jezdil jen velké auta s návěsem a tam se mi vždy zvedal předek.Nedělá to problém při rozjezdu.
A jak se chová auto s předkem .Teoreticky by se měl předek při rozjezdu odlehčovat.Já jezdil jen velké auta s návěsem a tam se mi vždy zvedal předek.Nedělá to problém při rozjezdu.
-
- Příspěvky: 117
- Registrován: pon zář 26, 2005 22:21
- Bydliště: BRNO
- Kontaktovat uživatele:
Thema/Croma jsou v podstatě motoricky a podvozkově stejná auta obskládaná jinými plechy. Do této "rodiny" podvozkové platformy se ještě řadí SAAB 9000 (když jsem ho měl a měnil jsem PZ dveře, dával jsem je tam z themy), ale motoricky je to jiná kapitola. Starší modely do roku 1990 měly motor 2,5 TD obsah 2445 ccm 74kW /typ 8144.91/, pak se začal montovat motor o obsahu 2499ccm 85 kW / typ 8144.97/ s intercoolerem. Od roku 93 se začal montovat 2,5 TDS ECO který má již zmíněmé elektricky ovládané čerpadlo a jinak poskládané příslušenství motoru (např. alternátor je místo shora montovaný zezadu....) Klasické mechanické čerpadlo je zaměnitelné naprosto bez problémů i z CROMY a i ze staršího modelu, musí se ale vyměnit i plynový pedál, neboť nový model má elektrický plyn a starý klasické lanko. Na palubní desce zůstane svítit kontrolka a tato závada se odstraní vyndáním žárovky. 3000,- za čerpadlo je celkem normální cena, je lepší a vyplatí se jej před montáží nechat ještě "udělat" na stolici. Jinak si ještě dej pozor při koupi na těsnost bloku motoru, je ze dvou kusů a častou leč velmi běžnou závadou je netěsnost jak mezi půlkami bloku tak pod bočním krytem. Ale z vlastní zkušenosti Ti řeknu - prošlo mi jich rukama dost, a snad žádná CROMA/THEMA (a v podstatě i DUCATO, které má koncepčně stejný motor) nebyla stoprocentně těsná...
LANCIA LYBRA 1,9 JTD
AUDI Q7 3,0 TDI
VOLKSWAGEN TOUAREG TDI
LANCIA THESIS 2,4 JTD
ALFA ROMEO 159 1,9 JTD SW Q-TRONIC
AUDI Q7 3,0 TDI
VOLKSWAGEN TOUAREG TDI
LANCIA THESIS 2,4 JTD
ALFA ROMEO 159 1,9 JTD SW Q-TRONIC
Themu uz si dnes neber,je to uz na dnesek stare auto,radsi si prisetri a kup si uz Kappu 2.4 tds.Themu jsem mel taky,nedal jsem na ni dopustit,nikdy mne nenechala jak se rika "ve stychu",vzdy mne dovezla vsude v poradku.Themy jsem mel do hromady 3,ale proste uz se mi nechtelo do ni vrazet.Mel jsem rok 1992 v top stavu a plne vybave v cetne el.sedacek s vyhrivanim,a mel jsem problem ji prodat za 45 tisic.Nakonec jsem ji prodal za 40,sice mi srdce krvacelo,kdyz si vemu kolik jsem do ni narval,a to jsem vzdy kupoval vse nove,ale rekl jsem si:at uz se o mojeho milacka stara nekdo jinej.Koupil jsem si Kappu a mam klid....teda zatim Ale kdybys ji koupil,tak se mi ve sklepe povaluje hromada dilu na ni:napravy,4x dvere kompletni,nejaky ty poloosy.Nechal bych to za par svestek.
LANCIA forever
LANCIA forever
-
- Příspěvky: 117
- Registrován: pon zář 26, 2005 22:21
- Bydliště: BRNO
- Kontaktovat uživatele:
A co se týče předního pohonu, najezdil jsem s CROMOU i s THEMOU v létě v zimě dost a nikdy jsem neměl problém, i když jsem měl naložený vlek tak jsem v zimě nikdy nenasazoval řetězy. Zadní náhon je lepší v tom že se dá v případě potřeby naložit auto na vleku hodně na kouli, aby se zadek zatížil. Ale když Ti na sněhu ustřelí zadek, tak tě naložený vlek vytlačí a "zlomí" a v naprosté většině případů s tím nejde nic dělat (i toto vím bohužel z vlastní zkušenosti). Přední náhon Tě může vytáhnout a dá se to zkorigovat... A pak je to dost o zkušenostech a jízdním stylu... Když jedu s autem vážícím 1300 kg a za sebou mám na vleku themu a vlek zas až tak moc dobře nebrzdí, je nutno s tím počítat... Ale to není jen záležitost themy, ale obecně tahání za osobákem.
LANCIA LYBRA 1,9 JTD
AUDI Q7 3,0 TDI
VOLKSWAGEN TOUAREG TDI
LANCIA THESIS 2,4 JTD
ALFA ROMEO 159 1,9 JTD SW Q-TRONIC
AUDI Q7 3,0 TDI
VOLKSWAGEN TOUAREG TDI
LANCIA THESIS 2,4 JTD
ALFA ROMEO 159 1,9 JTD SW Q-TRONIC