thema

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Zpráva
Autor
Giorgio 65
Příspěvky: 117
Registrován: pon zář 26, 2005 22:21
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Giorgio 65 »

A co se týče předního pohonu, najezdil jsem s CROMOU i s THEMOU v létě v zimě dost a nikdy jsem neměl problém, i když jsem měl naložený vlek tak jsem v zimě nikdy nenasazoval řetězy. Zadní náhon je lepší v tom že se dá v případě potřeby naložit auto na vleku hodně na kouli, aby se zadek zatížil. Ale když Ti na sněhu ustřelí zadek, tak tě naložený vlek vytlačí a "zlomí" a v naprosté většině případů s tím nejde nic dělat (i toto vím bohužel z vlastní zkušenosti). Přední náhon Tě může vytáhnout a dá se to zkorigovat... A pak je to dost o zkušenostech a jízdním stylu... Když jedu s autem vážícím 1300 kg a za sebou mám na vleku themu a vlek zas až tak moc dobře nebrzdí, je nutno s tím počítat... Ale to není jen záležitost themy, ale obecně tahání za osobákem.
LANCIA LYBRA 1,9 JTD
AUDI Q7 3,0 TDI
VOLKSWAGEN TOUAREG TDI
LANCIA THESIS 2,4 JTD
ALFA ROMEO 159 1,9 JTD SW Q-TRONIC

Giorgio 65
Příspěvky: 117
Registrován: pon zář 26, 2005 22:21
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Giorgio 65 »

Kappa 2,4 TDS je vynikající auto, ale jestli je pro Tebe prioritou tahání, tak bych Ti raději doporučil opravdu tu THEMU. Motor v Themě je v podstatě motor z DUCATA a co do životnosti je daleko lepší. Měli jsme DUCATO odtahový speciál, sjezdil během 5 let celou Evropu, najezdil při celkové hmotnosti s vlekem asi 5500 kg zhruba 500000 km a mimo provozních záležitostí byl motor sám o sobě naprosto bez problémů. Kappa 2,4 TDS je motor který sám o sobě trpí občas na těsnění pod hlavou i na samotné praskání hlav. Natož když bude v zátěži s vlekem... Podobným příkladem je BMW 525 TDS - výborný motor, který ale nevydrží větší zátěž. Ať už je to trvalá jízda naplno nebo jízda v zátěži s vlekem. Řadový šestivalec má dlouhou hlavu motoru a díky velkým tlakům dochází k nadstandartním nárokům na materiál, proto hlavy praskají, v lepším případě odejde pouze těsnění... Ale zpátky k původnímu problému: s themou budeš mít motoricky podstatně méně problémů a i servis bude levnější... Je to můj názor, nikomu to nevnucuji, ale vycházím z vlastních (zdůrazňuji vlastních) zkušeností...
LANCIA LYBRA 1,9 JTD
AUDI Q7 3,0 TDI
VOLKSWAGEN TOUAREG TDI
LANCIA THESIS 2,4 JTD
ALFA ROMEO 159 1,9 JTD SW Q-TRONIC

dj Levi

#18 Příspěvek od dj Levi »

Nevim proc nekdo tvrdi ze Kappa 2.4 tds ma problem s praskanim hlav,nebo problemi s tesnenim.Ja co mam kapu,tak ta ma nalitano 210000 km,a srouby na hlave jsou jeste zapeceteny nejakou tou jejich mackou.Kamarad dela v servisu Fiat,kapp tam meli spousta,ale ze by byl tenhle problem,tak o tom jeste neslysel.S tim praskanim meli problemy,co cetl ten kamarad Kappy v yrobene v roce 1994 a to jeste jen nekolik desitek kusu.Rikal ze to bylo zbusobene spatnou smesi na vyrobu hlav.Samozrejme ze to menili zdarma,ponevadz Lancia se k tomu priznala.Od kamarada tata ma kapuu asi 6 let,ma nalitano nejakejch 480000 a to za ni tahaj auta z holandska,a taky zadnej problem.Je pravda ze tam meni olej kazdych 7000 km a nelije tam zadny sragory.Myslim ze at Thema nebo Kappa,oba motory jsou kvalitni.Zalezi na tom jak kdo se o nej stara.Ale dnes si myslim nema smysl kupovat auto 13 let stare,kdyz ty novejsi jsou o malo drazsi.

Návštěvník

#19 Příspěvek od Návštěvník »

Thema a Kappa maji odlisne motory. Thema ma 4-valec, 2,4 TD v te dobe naprosto bezkonkurecni motor, Thema a Croma jsou s timhle motor idealni kombinaci pro tahani vleku. Kappa ma 5-valec, 2,4TD coz je naopak prumerny motor, ktery trpi extremnim tepelnym namahanim hlavy valcu, motory od roku 96 mely prepracovany tvar predkomurek, cimz se riziko praskanuti hlavy snizilo. Martin.

standas

thema

#20 Příspěvek od standas »

Jsem pro themu.Pro jednoduchost.Když jsem začínal jezdit ve r.92 ven,začal jsem jezdit s Liazkou.Nikdy bych se k tomu nechtěl vrátit.Mnělo to ale jednu výhodu. Všechno se dalo venku pomalu na koleně opravit.Po dovezení "raka"
jsme měnili na odstavném pruhu u dálnice i spojku.V této době byli němci k čechům tolerantnější.Když jsem jel před dvěma roky naposled,tak to bylo 4 měsíce staré Magnum.Plná výbava.Paráda,ale jak to kleklo tak jedině servis.Chci říct že pokud takové auto,tak jedině nové v záruce.Pokud chce člověk vyjet a nemá dostatečný finanční zázemí tak ho může první závada položit.

Giorgio 65
Příspěvky: 117
Registrován: pon zář 26, 2005 22:21
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Giorgio 65 »

Co se týče toho praskání hlav na kappě TDS, myslel jsem tím hlavně nadstandartní namáhání při tahání. Thema s čtyřválcem snese daleko extrémnější namáhání než pětiválec z KAPPY, a když se u těchto motorů stane že projdou nadměrnou teplotou (což třeba v létě v táhlém stoupání s dvoutunovou zátěží za sebou či v koloně v čtyřicetistupňovém vedru se zapnutou klimatizací není až tak nemožné...), daleko lépe a bez možných následků to rozhodně snese čtyřválec.
A jen tak pro zajímavost - s CROMOU TDS jsem tahal rok a kromě tankování v zahraničí téměř výhradně na bionaftu, a bez sebemenších problémů. Prodal jsem ji před třemi lety a jezdí bez problémů dodnes...
LANCIA LYBRA 1,9 JTD
AUDI Q7 3,0 TDI
VOLKSWAGEN TOUAREG TDI
LANCIA THESIS 2,4 JTD
ALFA ROMEO 159 1,9 JTD SW Q-TRONIC

DRTIKOLS

#22 Příspěvek od DRTIKOLS »

Giorgio 65 píše:Thema/Croma jsou v podstatě motoricky a podvozkově stejná auta obskládaná jinými plechy. Do této "rodiny" podvozkové platformy se ještě řadí SAAB 9000 (když jsem ho měl a měnil jsem PZ dveře, dával jsem je tam z themy), ale motoricky je to jiná kapitola. Starší modely do roku 1990 měly motor 2,5 TD obsah 2445 ccm 74kW /typ 8144.91/, pak se začal montovat motor o obsahu 2499ccm 85 kW / typ 8144.97/ s intercoolerem. Od roku 93 se začal montovat 2,5 TDS ECO který má již zmíněmé elektricky ovládané čerpadlo a jinak poskládané příslušenství motoru (např. alternátor je místo shora montovaný zezadu....) Klasické mechanické čerpadlo je zaměnitelné naprosto bez problémů i z CROMY a i ze staršího modelu, musí se ale vyměnit i plynový pedál, neboť nový model má elektrický plyn a starý klasické lanko. Na palubní desce zůstane svítit kontrolka a tato závada se odstraní vyndáním žárovky. 3000,- za čerpadlo je celkem normální cena, je lepší a vyplatí se jej před montáží nechat ještě "udělat" na stolici. Jinak si ještě dej pozor při koupi na těsnost bloku motoru, je ze dvou kusů a častou leč velmi běžnou závadou je netěsnost jak mezi půlkami bloku tak pod bočním krytem. Ale z vlastní zkušenosti Ti řeknu - prošlo mi jich rukama dost, a snad žádná CROMA/THEMA (a v podstatě i DUCATO, které má koncepčně stejný motor) nebyla stoprocentně těsná... :D :D :D
trovhu bych poopravil. typ 8144.91 se daval do roku 92...mel jsem ho v crome 8/91

Uživatelský avatar
Jirka 85
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1011
Registrován: pon led 16, 2006 23:50
Bydliště: Louňovice 739404942

#23 Příspěvek od Jirka 85 »

A co Dedra 1.9TDS? Dneska vlastne uz vcera jsem tahnul auto 1200kg ze Zojma ku Praze 200km zaplatpanbuh naprosto ok akorat na D1 v tahlich kopcich jsme jeji 85km/h a voda se hrala asi na 105 C spotreba kolem 10l na 100km a nejak mi zcernal zadek od sazi. Ten motor se taky obevil v Ducatu ale bez olejoveho chladice :wink:

Michal 67

Motor 2,5 td

#24 Příspěvek od Michal 67 »

Zdravím příznivce i odpůrce Cromy a Themy. Pobavil mě příspěvek DRTIKOLA, že se v roce 91 ještě montoval do Cromy motor 8144.91. Není tomu tak, Thema přešla na silnější motory 8144.97 . roce 89 a Croma v roce následujícím. Ale na druhou stranu, nedávno jsem koupil starou CROMU, která měla doklady 95, proč by někdo nemohl mít logovou CROMU se starým typem motoru? Letos mě čeká podobná přestavba.

Michal 67

Motor 2,5 td

#25 Příspěvek od Michal 67 »

Ještě musím jednou napsat. Znám Giorgia snad 10 let a myslím, že by po něm mohla leckterá automobilka sáhnout jako po testovacím jezdci. To není figurka v Tv jako p. Tomáš LACHOUT z proslavené firmy AAA. Kdoví, jestli se v těch autech svezl aspon na dvorečku. To Giorgio v nich projezdil dní a nocí, takže ví o čem mluví. Já měl nedávno pocit morálního zastarání svého vozového parku a protože se mí líbí Kappa v kombíku, prošel jsem pár bazarů. Výsledek : dál zůstanu u CROMY a THEMY. Dát za novější auto i o 100 tis víc, jezdit možná o něco svižněji,ale určitě ne za 7 l nafty, do kombíku naložit mín jako do Cromy ? Navíc mě děsí ta spousta elektroniky, se kterou si laik, jako já doma těžko poradí. Bohužel i ty CROMY a THEMY jednou půjdou do důchodu, pak budu těžce váhat.

Giorgio 65
Příspěvky: 117
Registrován: pon zář 26, 2005 22:21
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Giorgio 65 »

Myslím, že Michal trošku přehání... Ale cokoli řekne ohledně technické stránky cromy/themy, tomu věřte... Jsem přesvědčen, že v téhle zemi je velmi málo lidí, kteří mají tak dopodrobna nastudovanou /zdůrazňuji prakticky nastudovanou/ cromu do posledního šroubku jako je Michal 67. Vyřešil mi již hodně neřešitelných problémů a díky svým zkušenostem ušetřil dost peněz. Takže kdybyste kdokoli někdy někdo potřeboval technickou radu ohledně dílů na tyto vozy, jejich vzájemnou záměnnost atd., s důvěrou se na něj obraťte...
LANCIA LYBRA 1,9 JTD
AUDI Q7 3,0 TDI
VOLKSWAGEN TOUAREG TDI
LANCIA THESIS 2,4 JTD
ALFA ROMEO 159 1,9 JTD SW Q-TRONIC

pz

#27 Příspěvek od pz »

musim potvrdit slova mnohych z vas, zasvecenych

2,5tds thema/croma je opravdu povedene motor, asi nejlepsi co vzniklo - tim , ze uz ale jede dnes elektronika, tak to neznamena, ze patri do stareho zeleza ;)

u kapp je to opravdu horsi - presto ze je to asi to nej na trhu, zlate 4 valce - nejen prvni varky 2,4tds opravdu praskaji a i potom to zase neni o mnoho lepsi - hodne se ty palice pri shozeni krouti a musi se brousit

proste i zde plati jako u kazdeho motoru, obzvlaste nafty - pokud neni treba, nerozdelavat!

DRTIKOLS

Re: Motor 2,5 td

#28 Příspěvek od DRTIKOLS »

Michal 67 píše:Zdravím příznivce i odpůrce Cromy a Themy. Pobavil mě příspěvek DRTIKOLA, že se v roce 91 ještě montoval do Cromy motor 8144.91. Není tomu tak, Thema přešla na silnější motory 8144.97 . roce 89 a Croma v roce následujícím. Ale na druhou stranu, nedávno jsem koupil starou CROMU, která měla doklady 95, proč by někdo nemohl mít logovou CROMU se starým typem motoru? Letos mě čeká podobná přestavba.
hele chlapy nechci vam fakt tady co toho kecat ale ja mel skutecne cromu 8mesic 91 s tim to typem....klidne vam vyfotim stitek kdyz neverite....byl to dovoz z nemecka....koukam ze hodne date co napisou media...ale skutecne co se davalo do aut moc nevite :!: :idea: :idea: :idea:

DRTIKOLS

Re: Motor 2,5 td

#29 Příspěvek od DRTIKOLS »

DRTIKOLS píše:
Michal 67 píše:Zdravím příznivce i odpůrce Cromy a Themy. Pobavil mě příspěvek DRTIKOLA, že se v roce 91 ještě montoval do Cromy motor 8144.91. Není tomu tak, Thema přešla na silnější motory 8144.97 . roce 89 a Croma v roce následujícím. Ale na druhou stranu, nedávno jsem koupil starou CROMU, která měla doklady 95, proč by někdo nemohl mít logovou CROMU se starým typem motoru? Letos mě čeká podobná přestavba.
hele chlapy nechci vam fakt tady co toho kecat ale ja mel skutecne cromu 8mesic 91 s tim to typem....klidne vam vyfotim stitek kdyz neverite....byl to dovoz z nemecka....koukam ze hodne date co napisou media...ale skutecne co se davalo do aut moc nevite :!: :idea: :idea: :idea:
jen bych dodal ze stitek jeste mam doma i s cislem karoserie protoze jsem to predelal na stary papiry......takze jestli touzite po foto dukazu kouknu se potom a nafotim vam to...mam nemecky technicak pro overeni aby jste opravdu verili.. :wink:

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#30 Příspěvek od Honza 2 »

No myslím že je to trochu méně podstatné, do kdy se to či ono dělalo.. Nebo ne?

Odpovědět