rozvody Delta 1.6 HPE
rozvody Delta 1.6 HPE
Nevíte někdo,jak nastavit rozvody na Deltě,r.v.96 1.6 16V HPE.A je to DOHC.Kamarád si sundal hlavu,protože se mu rozsypala kladka a přeskočil mu řemen a ohnulo mu to ventily.A jak to tak bývá,nic si nepopznačil.Já jsem si myslel,že to bude jak u Themy 2.0i.e. kde jsou všechny body označené a není to problém.Jenže u té Delty není nic na rozvodových kolech a ani na hlavě.Nejaké znaky tam jsou,ale zatím žádná kombinace nedává smysl.Ve Fiatu chtěli za náčrtek 300KČ a to se mu asi nechtělo dát a jěště by pro to musel jet někde do Ostravy.Zkuste někdo poradit,přece to nějak musí jít.Díky
-
- Příspěvky: 470
- Registrován: pon čer 13, 2005 21:17
- Bydliště: lomnice nad popelkou
na 1.6 16v jsou spec přípravky na nastevení vaček....nic jinýho než fiat mu nezbyde, nebo si to aspoˇmod nich pujčit, ale to tam musí mít známost aby mu to dali zadara , nevim teda na co ančrtek- ten by byl k prdu...
coupe 2.0 16v NA (>200PS/8000rpm)
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT
Už si přesně nepamatuju, ale je tek nějak že kola pro ozubený řemen jsou na vačkách bez klínku. Pomocí jednoho přípravku se blokne setrvačník a pak je třeba sundat krytky na opačné straně hlavy válců než je rozvod a tam se nasadí na každý hřídel jeden přípravek, který vačku zafixuje ve správné poloze. Pak se povolí rozv. kola a napínák řemenu, řemen se vymění, napne a pak se teprv kola utáhnou. Celá tahle alotrije je kvůli omezení volného pohybu vačkových hřídelů, který je způsoben propružením řemene při napínání. V nouzi to jde udělat po staru - udělat si fixou čárky před sundáním řemene, ale neni to ono. A le jestli se vám to potkalo tak neni jiná šance než přípravky.
Ten náčrtek je nejspíš k osmiventilovému motoru.
Je na něm vidět ten přípravek na napínání, po kterým toužim
Ten náčrtek je nejspíš k osmiventilovému motoru.
Je na něm vidět ten přípravek na napínání, po kterým toužim
Tak uz to kamarad slozil i bez tech pripravku.Stacilo si s tim hrat asi tri dny a nakonec to bylo jednoduche.Aspon to rika.Stacilo vedet kde je prvni pist a podle toho nastavit vacku,aby se ventily prvniho valce se synchronizovali s pistem.Vysvětloval mi to a vypada to jednoduse,ale urcite neni.Lepsi je si to fakt poznacit predem a potom to rozebirat,ale jak jsem psal,kdyz uz remen skocil a ohnulo ventily,spravne nastaveni bylo hned tu tam.A ten nacrtek v oddeleni techniky je jenom na 1.6 osmi ventilovou a to jen s jednou vackou.Ale asi aji kdyby byl,tak bez tech pripravku by byl na prd.Clovek by se nemel ceho chytit.Zadne risky