Divny volnoběh

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Pospa

Divny volnoběh

#1 Příspěvek od Pospa »

Lancia Dedra 2.0 i.e.
mám také podobný problém, jenže ten volnoběh (kolem 2500) si kolikrát skočí i během jízdy a pokud vyřadím a nic s tím nedělám, plynule to skáče mezi cca. 1700 a zpět na 2500. Dočasně se toho zbavím, pokud prudce vytáhnu motor do toček, ale jen podřazením ne plynem. Nezáleží na počasí, možná to častěji dělá v létě než zimě. Netušíte někdo? Díky

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#2 Příspěvek od Honza 2 »

Čauky. No otáčkám 2500 bych jaksi neříkal volnoběh.. To se mi zdá až neuvěřitelný, že by držel volnoběh takhle vysoko.. Tam bude někde nějakej problém. Drží to furt?? - Vždyť by se s tím nedalo normálně jezdit.. Normální volnoběh bys měl mít cca 800-1000, u studenýho motoru se samosebou ty otáčky drží trochu vejš.. Moc motorům nerozumím ale napadá mě - počítač, škrtící klapka.. Trochu víc bys asi měl tu závadu popsat...

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

skrtici klapka a nebo EGR ventil jak u mne :lol:
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

pospa

#4 Příspěvek od pospa »

Je pravda, že volnoběh má o dost míň. Ježdění s tím je taky dost bídný, okolní řidiči koukaj jak ďas a když náhodou vedle mně na nějakym semaforu najede nějakej mlaďas s tuningáčem, ... radši se ani neptej. A to se ani nezmiňuju o běžný jízdě třeba z kopce.
Otáčky se nedrží uplně konstantně. Lehce kolísají, poté víc a pak se vrátí na normál (cca. 950). Netuším jak blíže to popsat.
Jen kde bych prosimtě našel ten ventil?

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#5 Příspěvek od Honza 2 »

O ventilu nic nevím, takže neporadím. Ale tu klapku vůbec mechanismus plynu bys skontrolovat mohl.. Ale když to nedělá furt, tak bych to viděl spíš hodit auto na diagnostiku a kontrolu počítače.. Nevím, to je asi na někoho chytřejšího.

pospa

#6 Příspěvek od pospa »

To už sem zkoušel a ve Fiatu řekli, že na tyhle starší auta nic nemaj. Netušíš, kde se dá na netu sehnat nebo kde to dělaj? Tady sem našel, že snad někde v HK, tak nevim.¨
Dík

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#7 Příspěvek od Honza 2 »

To se mi zdá jako pěkná blbost... vždyť se ty motory nedávaly jen do Lancie. Spíš to byli lemplové, který se tim nechtěli namáhat.. Já jsem z daleka, takže neporadím... Spíš kluci co jsou blíž..

Uživatelský avatar
Richie 10
Příspěvky: 6401
Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Richie 10 »

V HK je Malecek: http://www.cernilov.cz/firmy/automalecek/index.php ....ten je kousek za Hradcem ,ale dela tedka prestavbu dilen,tak jeste nefunguje....teda alepson co jsem se naposledy ptal.....(jinak bych mozna poradil zformatovat centralni ridici jednotku?.....ja jsem to udelal kdyz mi delaly otacky bordel,ale nevim)....radsi bych to nechal na odborniky :)

Raptor.1
Příspěvky: 34
Registrován: pon čer 06, 2005 15:45

#9 Příspěvek od Raptor.1 »

Kdysi jsem měl tento problém u Dedry Integrale 2.0 Turbo - bylo to čidlo teploty motoru, který dávalo řídící jednotce chybné údaje. Ta si pak "myslela" že motor má teplotu jako při startu v mrazu a dávkovala podle toho palivo a pootevírala vzduch elektromag. ventilem. Závada se projevovala jen občas, takže byla docela kalvárie na to přijít. Ale šikovnej autoelektrikář by si měl poradit... Čidlo stálo asi 200 Kč.

Uživatelský avatar
Richie 10
Příspěvky: 6401
Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Richie 10 »

No tak na tohle cidlo mam podezreni i u moji dedry.....lamdu uz tam nemam a motor mi i na studeny starty startuje bez sitice.....ale treba po 2 minutach chodu motoru se ten sytic zacne poustet.......je to poznat kdyz se vymackne spojka ...otacky se drzi vysoko....

Martin z Blanska

#11 Příspěvek od Martin z Blanska »

Videl bych to taky na to cidlo teploty motoru.... Presne tento problem mel kamos na F. Punto.... Po vymene cidla bylo zase fsechno O.K. :)

Uživatelský avatar
Richie 10
Příspěvky: 6401
Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Richie 10 »

jo to je mozny.....vcera mi to jednou nastartovalo uplne jak podle ucebnice.....start.....2500ot/min......teplota do 80°C.......a pak 1200.... aza chvili 850 ot/min.....jen si brumlal......dneska uz mi to teda neudelalbude to mozn aten kabel od snimace otacek a nebo to cidlo teploty motoru...obcas jde a obcas ne.....promerime a zjistime...

Odpovědět