CUDNY ZVUK MOTORA 2.4JTD

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Alena 133
Příspěvky: 2472
Registrován: stř říj 15, 2008 16:00
Bydliště: Návsí
Kontaktovat uživatele:

Re: CUDNY ZVUK MOTORA 2.4JTD

#16 Příspěvek od Alena 133 »

Přesně tak Tome, venku ať si to řehtá, zrovna Kappa je velmi dobře odhlučněná a trocha dobré hudby a je to. Já už to na Lybře ani neslyším, jsem si zvykla :D
Lancia Phedra 2.2 JTD
Jeep Commander 4.7 V8
Lancia Lybra 1.9 JTD - Zápůjční vozidlo
Jeep Commander 5.7 V8 Hemi
Alfa Romeo 164 2.0 TS
http://www.carsch-auto.cz/

Domenico
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 13, 2011 21:33

Re: CUDNY ZVUK MOTORA 2.4JTD

#17 Příspěvek od Domenico »

Zdravím všechny, kteří jezdí s 2,4JTD. Mám tento motor v Thesisce. Motor dobrý až na jednu "maličkost" Po najetí cca 150 000 km (plus mínus) se vytahá řetěz olejového čerpadla a k tomu se objeví vůle mezi vyvažovacím hřídelem a náhonem tohoto hřídele od olejového čerpadla.
OBR 1.jpg
Má to jeden důsledek - motor vydává nepříjemný zvuk. Pokud je motor studený, je slyšet pouze chrastění řetězu. To ještě ujde. Ale po zahřátí se projeví i vůle mezi vyvažovacím hřídelem a náhonem od olejového čerpadla. Pak začne motor klepat a to dost hlasitě. Výměna čerpadla moc neřeší, pokud se nevymění i vyvažovací hřídel. Protože se stárnutím těchto motorů ubývá i možnost nákupu náhradních dílů, pak nezbývá nic jiného, než se s pazvuky smířit. Je to škoda, protože jinak by JTDéčko bylo celkem super. Potkal jsem několik aut s motory 2,4JTD, které mají vyvažovací hřídel a olejové čerpadlo poháněné řetězem od klikového hřídele a všechny měly jednu charakteristickou vlastnost - vydávaly různé pazvuky.
Proč toto píši?? Chtěl bych při dělání rozvodů a výměně oleje vyndat olejové čerpadlo a odpojit vyvažovací hřídel. A hledám někoho, kdo toto udělal a má zkušenost. Zvýší se vibrace motoru ?? Moje 2,4JTD 110 kW (dvouventil) vyvažovací hřídel má. Pozdější novější 2,4JTD (čtyřventilové) od 120 kW (129 kW, 136 kW atd) již mají čerpadlo řešené jinak a vyvažovací hřídel nemají.
Proto má úvaha je, že pokud to nemají verze s vyšším výkonem, pak ani verze 110 kW by bez vyvažovacího hřídele mohla obstojně fungovat. Odpojení vyvažovacího hřídele řešili i majitelé Alf Romeo 166 nebo 156 a na ti co to udělali, hodnotí změnu pozitivně.

MÁ NĚKDO S TÍMTO ZKUŠENOST ????

Mám Lancii jako druhý majitel po chlapíkovi, který ji vlastnil 13 let. Od začátku mého vlastnictví se auto vyznačuje většími vibracemi od motoru, než bych u této kategorie čekal. I když jsem měnil silentbloky motoru za nové ( když byly ještě k sehnání - rok 2016), tak se vibrace nezmenšily. Nerad bych vibrace zhoršil. Rád s Thesiskou jezdím a odvozila mne všechny dovolené od roku 2016. Zajímal by mne názor a zkušenosti.

Děkuji a zdravím.
aktuálně Lancia Thesis 2,4JTD
+Lancia Lybra 1,9JTD

Uživatelský avatar
Oskar 58
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1488
Registrován: úte srp 22, 2006 12:34
Bydliště: Děčín

Re: CUDNY ZVUK MOTORA 2.4JTD

#18 Příspěvek od Oskar 58 »

Nedělal, nevím. Měl jsem tento motor 110kw v Lybre několikrát a to i s najezdem kolem 300.000km (mnou najeto víc jak 150.000km a žádné vibrace jsem nepostřehl. Pazvuky od olej. čerpadla jsou klasika, ale pokud neprehlusuji nádherný zvuk petivalce, neřeším.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T

Uživatelský avatar
bobas1
Příspěvky: 230
Registrován: ned úno 05, 2012 14:05
Bydliště: MS kraj!

Re: CUDNY ZVUK MOTORA 2.4JTD

#19 Příspěvek od bobas1 »

Ten řetízek jde většinou slyšet tak od 3x150tkm...když jsme měl na thesisu poctivých 220, šel jak Švýcary, ale taky to bylo před x lety...

Uživatelský avatar
KUZMA 663
Administrator
Administrator
Příspěvky: 396
Registrován: pát led 08, 2010 22:31
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: CUDNY ZVUK MOTORA 2.4JTD

#20 Příspěvek od KUZMA 663 »

A není možný, že to je slyšet od hlavní řemenice. Ta guma tam dostává zabrat a navic stárne, spuchří a pak začne při volnoběhu různě připískávat.
Možná i s tím může vybrovat motor.
Lybra 2,4 JTD SW,Executive,modrá

Domenico
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 13, 2011 21:33

Re: CUDNY ZVUK MOTORA 2.4JTD

#21 Příspěvek od Domenico »

Řemenice na klice to nebude. Vypadá jak nová - pryžové mezikruží mezi středem a obvodem řemenice je bez porušení. U 1,9JTD 77 kW (bez dvouhmoty) u Fiat Marea odešla ve 185 000 km. Ale cca 20 000 km před se objevila na pryžové části trhlina. Po kompletním prasknutí pak začal motor pravidelně hlasitě klepat. U Lybry 1,9JTD , stejný motor 1,9JTD, ale s dvouhmotou řemenice drží a ve 230 000 km jde motor tiše, jak hodinky. Tohle klepání z Thesisky není tak hlasité a tak úplně pravidelné. Prostě pravidelně klepe, ale čas od času (vteřinové úseky - cca 2 - 5 vteřin) se objeví mala nepravidelnost. Klepne mimo rytmus. Ale pokud vyjde z taktu, tak pro vyrovnání klepne 2x rychle za sebou.
Logicky to odpovídá opravdu vytahanému řetízku. Odlehčená větev řetízku "plandá" a navíc řetízek tlumí rázy mezi klikovým hřídelem a vyvažovacím hřídelem.
Pokud na parkovišti postavím vedle sebe Thesise a Rovera Sporta šestiválec diesel, pak chod Roveru - to je šepot květin. Tohle Thesis nedovede. Ale pokud bych odfiltroval ono klepání, pak by to bylo hodně podobné.
aktuálně Lancia Thesis 2,4JTD
+Lancia Lybra 1,9JTD

Domenico
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 13, 2011 21:33

Re: CUDNY ZVUK MOTORA 2.4JTD

#22 Příspěvek od Domenico »

Ještě dodám, že klepání zmizí po mírném přidání otáček - motor je v tahu. Jakmile se ubere nebo motor přejde do volnoběhu, začne klepat. Čtyřventilová JTDéčka 2,4 už tento typ čerpadel, která propojují kliku s vyvažovacím hřídelem nemají a na chodu motoru je to znát. Tenhle zvukový doprovod nemají.
aktuálně Lancia Thesis 2,4JTD
+Lancia Lybra 1,9JTD

Domenico
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 13, 2011 21:33

Re: CUDNY ZVUK MOTORA 2.4JTD

#23 Příspěvek od Domenico »

Co se týká drážkové řemenice, pak její funkci lze otestovat a vyloučit, zda klepe ona. Při výměně rozvodů se sundá drážkový řemen a motor se nastartuje. Pokud klepání zmizí, pak je to právě tahle řemenice. Vyloučí se tím i možnost původu tohoto zvuku od řemenice alternátoru (špatná funkce volnoběžky).
Ale vracím se na začátek - chtěl bych zde narazit na někoho, kdo odpojil vyvažovací hřídel. Jak se pak motor choval ???
Konkrétní info o odpojení je na fóru Alf Romeo - tam to několik lidí hodnotí pozitivně. Dle několika lidí se tak dá dojít k tichému chodu motoru bez zvýšení vibrací.
aktuálně Lancia Thesis 2,4JTD
+Lancia Lybra 1,9JTD

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: CUDNY ZVUK MOTORA 2.4JTD

#24 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

jo odpojeni je reseni, resilo se to i na marejkach. ale mimo ten zvuk to nema zadny problem. me na kappe v 500tis chrastila spis kladka nez oil cerpadlo. :lol:
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

Domenico
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 13, 2011 21:33

Re: CUDNY ZVUK MOTORA 2.4JTD

#25 Příspěvek od Domenico »

Přidávám další poznatek ohledně klepání v motoru Lancie Thesis 2,4JTD/110 kW. Právě dělám rozvody (po pěti letech) a tak jsem odzkoušel běh motoru po odpojení drážkovaného řemene (pomocné pohony). Motor klepe i po této úpravě. Takže se vylučuje klepání od napínací kladky řemene, klepání od řemenice altertnátoru a také klepání od náhonové velké řemenice na klice. Využil jsem situace a sundal olejovou vanu. Pro ty, kteří by se zabývali podobným problémem, tak jeden poznatek: vyvažovací hřídel zde není instalován. V bloku je připravené vše pro instalaci hřídele, i čerpadlo má drážku pro nahánění hřídele. Je to určitě originál z výroby, protože vana nebyla dosud sundavána. Potvrzuje to i EPER. Tam pro Thesis 2,4JTD/110 kW vyvažovací hřídel není zakreslen. Ale pokud se hledá v EPERu 2,4JTD pro Lybru, tak tam ještě vyvažovací hřídel je.
Takže závěr: nezdá se mi, že by klepání způsobovalo samotné olejové čerpadlo - opotřebovaný čtyřhran na klice. Ale přišel jsem na další možnost - napínací kladka ozubeného řemene. Pokud je kladka špatně nastavená, mohla by způsobovat ono klepání. Napínací kladka by měla být nastavena ukazatelem na napínáku na značku (přibližně střed mezi max a min napnutím). Pokud je "přepnuta" nebo málo napnutá, mohlo by klepání být od jednoho z dorazů na napínáku. Uvidím večer. Vše bude hotovo a bude test. Jinak ojnice na čepech jsou OK, bez vůle - klepání vylučuji. Dvojhmota měněna před 23 000 km je také určitě OK.
Měl jsem teď možnost projet Thesise 2,4JTD/129 kW/2005/automat. Pocitově hlukově stejný chod dieselu jako 110 kW, ale na vibrace lepší. Na bloku motoru již není boční nálitek, kde byla umístěna vyvažovací hřídel. Olejové čerpadlo pozměněno tvarově - trochu jinak řešené.

Protože jsem měl dole kompresor klimy, bylo možné vyměnit O kroužek na spodním napojení chladiče na okruh chlazení. Je zde plastové koleno napojené a plastový nátrubek chladiče. Kroužek se časem otlačil a kapalina zde malinko unikala - cca doplňování konstantně 1 dcl na 2000 ujetých km. Potřebný O kroužek je 35 x 3 (vnitřní průměr x průměr kroužku).
aktuálně Lancia Thesis 2,4JTD
+Lancia Lybra 1,9JTD

JudithYerkes
Příspěvky: 3
Registrován: úte říj 26, 2021 08:49

Re: CUDNY ZVUK MOTORA 2.4JTD

#26 Příspěvek od JudithYerkes »

Dik za ten navod skusim nieco vymysliet. :D
:-k


————————————————————————————————

sac the kooples

Odpovědět