Stránka 1 z 1

Má to ještě smysl?

Napsal: pon srp 31, 2015 20:57
od YumeOokami 662
Drazí Lanciisti,
dnes mi LANCIA zase zasadila další ránu do mého srdce, a začneme od začátku.

Od doby co s Lancii převážně jezdim já jsem na tom vyměnila spoustu věcí. Dřív to bylo tu a tam nějaká věc a v podstatě to ještě neslo z moji kapsy a auto jsme potřebovali tak jsem to tak nehrotila.

Ovšem v posledních osmi měsících mi dává opravdu zabrat. Že mi upad uhnily výfuk, to se dá ještě pochopit. Pak přišla spojka, tlumiče, a dnešním dnem to vypadá na ventily, cvakaji. Nebo klikovka. Nemluvě o tom že podlaha je kaput ačkoliv jsem ji nechávala vyvarovat po roce je to snad ještě horší.

V podstatě je jedno co to je. Už ani nepočítám kolik peněz jsem do toho dala, nemrzi me ale už se bojím toho jestli to má vůbec dal smysl.

Přítel navrhoval jinou Y a že slozime jednu lepší ale asi to znáte, už by to nebyla ta ona (a moje má much já máku to všichni víme).

Asi chci jen nějakou podporu, nakopnout do zadku a říct bude to dobrý ikdyz budeš zrát tvrdý kůrky. A nebo poplacat po rameni a poslat Lancii k těm dalším co už nás opustily.

Co myslíte?
Diky

Odesláno z mého MI 3W pomocí Tapatalk

Re: Má to ještě smysl?

Napsal: úte zář 01, 2015 00:04
od Harous 239
U 1.4 12V bych spíš čekal jetý vačky než klikovku... :(

Re: Má to ještě smysl?

Napsal: úte zář 01, 2015 08:10
od YumeOokami 662
A to je horší? Dneska se mi na to přijede podívat známej tak pak nápisu co to bylo.

Zapomněla jsem napsat že ta jiná Lancie je v plný palbě (klima, kožený sedačky, a pod) 1.4 za 10k nějak se bojím že by to bylo přást jak uhod za tu cenu.

Odesláno z mého MI 3W pomocí Tapatalk

Re: Má to ještě smysl?

Napsal: úte zář 01, 2015 08:34
od Dresik 28
Spatny olej, zanedbana vymena a podobne. Spatna vacka - sjeta a ucpany mazaci pavouk :) Oprava spociva v koupi nove vacky cca 2500,- a vycisteni pavouka a naliti kvalitniho oleje.

Re: Má to ještě smysl?

Napsal: úte zář 01, 2015 09:33
od YumeOokami 662
Tak to bych asi přežila ještě. Ono to teď osm měsíců zdálo kazdej měsíc po 5k. Výměna oleje byla před rokem ale je fakt že ten před tím nebyl nic moc. Aneb když se o to začne starat pozdě :( tak mi drzte palce ať to nebi tak zlý.

PS.: projet Bazose co je Lancii a obcas takový skvosty! :D

Odesláno z mého MI 3W pomocí Tapatalk

Re: Má to ještě smysl?

Napsal: úte zář 01, 2015 11:02
od Baltik 615
prašť**

Re: Má to ještě smysl?

Napsal: sob zář 05, 2015 19:25
od Vítek 4
Asi bych ji poslal dal a koupil tu,ktera nema korozi :)

Re: Má to ještě smysl?

Napsal: sob zář 05, 2015 21:19
od Roman 9
Vítek 4 píše:Asi bych ji poslal dal a koupil tu,ktera nema korozi :)
bez koroze nebude žádná konstrukční vada vše na jednom místě

Re: Má to ještě smysl?

Napsal: čtv čer 14, 2018 09:08
od S_z_Vikingova
Dresik 28 píše: úte zář 01, 2015 08:34 Spatny olej, zanedbana vymena a podobne. Spatna vacka - sjeta a ucpany mazaci pavouk :) Oprava spociva v koupi nove vacky cca 2500,- a vycisteni pavouka a naliti kvalitniho oleje.
(Oživování mrtvol)
Takový kraviny se kdysi psaly na fórech kolem Fiatů Bravo a Brava. Pravda je o trochu jinde.
Olej - OK, ale hodí se spíš uvést termit "nesprávný olej" (dej tam kastól, ten je nejlepší! Nebo plnou syntetykupyčo. Hele, vono mi v tom nějak chrastí...).
Zanedbaná výměna oleje - ani ne. Dokud neni v motoru mazut, dá se. Ale záleží, co za olej to je. Faktem je, že interval výměny po 20.000 km je u aut na hrkání po městě a okolí nesmysl. Po 10.000 je tak akorát.
Vačka - ta se nesjede sama od sebe a ani kvůli materiálu, pokud je stále originál z fabriky (=nebyla už měněná). Sjetá vačka je až následek, nikoliv příčina.
Mazací pavouk - neucpe se, je to kec. Mazat přestává, až když pod víkem ventilů není poznat kde ta vačka je, protože ten prostor je plný ocelových pilin. Paradoxně i takové auto celkem normálně jede. Takže taky až následek, přesněji následek následku. Jediný, co se dá na pavoukovi zlepšit, je výměna těsnění na pavoukových "nožičkách". Guma tvrdne, přestává těsnit a zdvihátka můžou ztrácet tlak/nedostávat dostatečný tlak.

Destrukci vačky způsobuje dehtování oleje a lokální přehřívání hlavy (hlavně vačky a vahadel) vlivem mrtvýho termostatu. Představte si to jako dehtující kotel doma na vsi :wink: Když se topí mokrým, teče po kotli takový hnusný černý fuj, protože vlivem malé teploty hoření ta voda z otopu kondenzuje. Kondenzovaný olej v motoru degraduje rychleji, pak sem tam zadrhne zdvihátko, nevymezí se správně vůle ventilu, vačka klepne do vahadla (to je to "zachrastění ventilů" po studeným startu) a už se to rozjíždí. Dále lokálně přehřátá místa olej rozpalují až přepalují, čímž vznikají karbonové usazeniny/saze. Pozná se podle načernalých "rychlých pruhů" na okraji jednotlivých vaček. Pokud jezdí auto delší trasy a nehoní se studený, k destrukci součástek kolem vačky nedojde. Jen se hodně oleští vahadla (i přes to, že originály maji kluznou plošku ze slinutých karbidů) a trochu ubyde z materiálu vačky. Výměně vačky a souvisejících dílů se ale vyhnout nedá ani v tomto případě.

Sorry, nedalo mi to :lol:

Re: Má to ještě smysl?

Napsal: čtv čer 14, 2018 10:17
od black_sheep 666
hezky vysvětleno! dík za podnětný příspěvek :)
kde je umístěný termostat, že se tohle děje? měl jsem na několika autech mrtvý termostaty a nic takového nenásledovalo :lol:

Re: Má to ještě smysl?

Napsal: pát čer 15, 2018 14:32
od S_z_Vikingova
Přímo na hlavě, pod zapalovací cívkou. Je to vůbec takové volaké čudné. Motor 1,4 12V je nějaká evoluce motoru 1,4i, co byl v Tipu. Litinovej spodek, hliníková hlava. Na hlavě je logo LANCIA :lol: Mazání vačky a plnění zdvihátek je vedeno uprostřed hlavy na sací straně, mezi 2. a 3. válcem. Do tohoto otvoru je naražená přívodní trubička pavouka. Ta krmí "tělo" ("kmen") pavouka ve kterém jsou nad každou vačkou dírky s okapničkou. Tudy se mažou kluzné plochy vačka/vahadlo/ventil/vršek zdvihátka. Z "těla" pavouka pak jsou slabší nožičky, které vedou přímo k domečkům zdvihátek. V podstatě to tam jen udržuje tlak oleje, přebytečný pak cmrndá (v reálu proudem teče) přímo na vačky. Pokud jen kape, je to špatně. Pokud je moc řídký olej ("dej tam plnousyntetykupyčo"), je to taky špatně - olej v určitých chvílích neteče na vačku, ale ZA vačku, tím pádem nemaže. Některý tyhle motory umíraly i na olejové čerpadlo. Ale mohlo jít o náhodu nebo jiný následek následku.
Primárně to však začíná, jak je psáno výše. Termostaty se u Bravo/Brava sra...kakaly furt. Kdo si tam dal termostat od Verneta, ten to za rok-dva měnil znova, protože opět přestal držet teplotu + fungující Vernet držel nižší teplotu, než je požadována. Majitelé např. BMW té doby (nebo starších) se smáli, že za termostat dávají lidi ve Fiatu tolik, jako oni za plnou nádrž u pumpy. 700-1500 Kč Fiat (dle typu a motoru) vs. asi 300 Kč BMW. Jenže u báwa se měnil jen vnitřek, u Fiatů celý těleso. Rozebrat se dalo s trochou násilí jen u 1,6 16V a vnitřky na to byly v Polsku.

A drobnost - pokud se mění vačka kvůli destrukci výše popsané, je doporučeno použít originální vahadla a překontrolovat/radši vyměnit zdvihátka. Funkční zdvihátko je tvrdé, nedá se v ruce snadno zmáčknout (zkoušeno mou rukou s novýma) a před montáží musej do svěráku, aby se z nich vytlačil vzduch. Nebo při nastrojování natáčet vačkovou hřídelí proti vahadlu za stejným účelem (dlouho to trvá). Prototože jinak ten motor nelze nastartovat :-)