Stránka 2 z 3

Re: Lancia Thema V6

Napsal: pon dub 27, 2015 22:44
od Euro 564
Uložení. Za pružiny by to byla normální cena, byť ty přední z dehtu jsou dokonce ještě levnější.

Re: Lancia Thema V6

Napsal: stř kvě 06, 2015 15:06
od Euro 564
Dneska jsem si Themu přivezl se servisu. Udělalo se vše, co bylo v plánu s výjimkou těch zadních plechů, protože jejich dodavatelé už to ložisko neumí sehnat (umí jen na předek), tak mi řekl, ať se tam zastavím, až ho někde koupím. Tlumiče nové, pružiny nové, uložení nové, zadní brzdové vedení nové, udělaná geometrie, motor zatím jen umytý a teď budu sledovat, odkud olej uniká a během léta to vyřeším. Kompletní přetěsnění by se mi už nevešlo do limitu 2tis. EUR, který jsem na opravu měl. Oprava vyšla celkově na cca. 1600 EUR (1000 tlumiče + pružiny, 600 zbytek) a Thema teď vypadá trošku jak SUV :D Vím, že už když jsme dávali komplet nové pružiny a tlumiče na Deltu, tak to byl docela rozdíl a to na ní byly originály, které byly jenom unavené časem. Já měl na Themě snížený -35mm a ještě k tomu taky x let staré a unavené, takže ten rozdíl ve světlé výšce je teď docela markantní. Přední pružiny z dieselu pasovaly v pohodě, jen jak je benzínová V6 o něco lehčí, tak se mi zdá předek ještě o něco vyšší než zadek. Snad si časem aspoň o centimetr sednou... Ovšem jízda domů stála za to! Když nebudu počítat to, že jsem se jednou svezl na letišti s Mílou a jednou kousek s Pavlem 3 jako spolujezdec, tak jsem do dnešního dne nikdy neřídil Themu s originálním podvozkem. A teď musím dát Pavlovi za pravdu, že ten rozdíl mezi originálem a pružinami H&R je propastný. Auto sice vypadá jak Geländewagen, ale konečně nabízí pohodlí důstojné sedanu vyšší střední třídy. :) Jestli si přítelkyně najde čas, tak mi v PC zmenší fotky a konečně sem nějaké dám. Ale stejně mě to omezení na 500kb neskutečně irituje. :evil:
vonkreuz: Ten odkaz od tebe je přímo na ty ložiska, která jsou na Themu, nebo mám hledat?

Re: Lancia Thema V6

Napsal: stř kvě 06, 2015 15:31
od vonkreuz
Je to odkaz na Themu, ale pozor, je to na rozteč 4x98mm. Pokud potřebuješ 5x98, tak je tam někde mají také, asi v sekci AR 164 V6.
Zadní krycí plechy na zadní brzdy pasují z AR 156 (ne GTA), jen se musí dovrtat nová díra na čidlo ABS - Thema má čidlo ABS vzdálené od osy kola cca o 15-20mm.

Re: Lancia Thema V6

Napsal: stř kvě 06, 2015 17:21
od Euro 564
vonkreuz píše:Je to odkaz na Themu, ale pozor, je to na rozteč 4x98mm. Pokud potřebuješ 5x98, tak je tam někde mají také, asi v sekci AR 164 V6.
Zadní krycí plechy na zadní brzdy pasují z AR 156 (ne GTA), jen se musí dovrtat nová díra na čidlo ABS - Thema má čidlo ABS vzdálené od osy kola cca o 15-20mm.
Proč bych potřeboval 5x98? Mám normální Themu se sériovou roztečí 4x98.

Re: Lancia Thema V6

Napsal: stř kvě 06, 2015 19:52
od vonkreuz
Protože jsem se o V6 nebo V8 hlouběji nazajímal, nabyl jsem dojmu, že je to jako AlfyRomeo, kde vyšší nebo případně novější modely neměly čtyři díry, ale pět děr. :oops:

Re: Lancia Thema V6

Napsal: stř kvě 06, 2015 20:18
od Jozev 476
5 der ma jen 8.32 verze a jeste limousine, co jsem videl.

Re: Lancia Thema V6

Napsal: čtv kvě 07, 2015 21:39
od mirecheck
5 děr měly i cromy 1.6, na themě sem to viděl i na 2.0 motorizacích... takže to neni uplně s přesností na kterým modelu má bejt kolik děr..

Re: Lancia Thema V6

Napsal: čtv kvě 07, 2015 23:37
od Euro 564
Aha, to je pro mě novinka. Já taky myslel, že pět děr měly jen limuzíny a 8.32.

Re: Lancia Thema V6

Napsal: čtv kvě 14, 2015 21:59
od Euro 564
Pár slíbených zmenšených fotek.

Re: Lancia Thema V6

Napsal: sob srp 22, 2015 12:47
od Euro 564
Vonkreuz: Diky za tip s tim eshopem. Uz to prislo a v utery jde Thema na vymenu oleje a pri te prilezitosti necham vymenit i ty zadni plechy u brzd a ty loziska, budou se menit i predni brzdovy hadicky a brzdova kapalina. At jsou brzdy pred vyletem do Alpskych serpentin v top stavu. :) Mimochodem, super cena v tom eshopu. U Bosche to umel jejich dodavatel za 340 EUR za kus! Trosku mimo... :D

Re: Lancia Thema V6

Napsal: stř srp 26, 2015 18:38
od Euro 564
Thema je zpátky se servisu s novým olejem, filtry, brzdovou kapalinou, brzdovými hadičky, krycími plechy zadních brzd a ložisky zadních kol. Jen to všecko stálo dohromady trošku víc, než jsem počítal... #-o Účet za dnešek:
Brzdovka Tutela TOP 4 1l: 260,- CZK
Olejový filtr Tutela Weber 10: 150,- CZK
Olej Selénia 20K 6l: 70,- EUR
Radlager 2ks: 315,- EUR
Palivový filtr: 29,- EUR
Kabinový filtr: 34,- EUR
Přední brzdové hadičky: 60,- EUR
Práce servisu: 275,- EUR
Ovšem pocit, že je Thema zase v o něco lepším stavu: k nezaplacení :) Zejména na levém předním kole byla brzdová hadička v hodně špatném stavu a ty původní zadní ložiska už měly taky něco za sebou.

Re: Lancia Thema V6

Napsal: stř led 27, 2016 12:25
od Euro 564
Ze sekce bazar - koupím už můj inzerát zmizel, ale jinak pořád platí, že sháním NOVÝ katalizátor na Themu 2,8 V6. Kdyby se někomu válel doma nebo jste věděli o někom, kdo ho má, tak dejte vědět. Na ceně se určitě dohodneme...

Re: Lancia Thema V6

Napsal: stř led 27, 2016 19:48
od Pavel 3
no myslím že tohle určitě neseženeš ani použitý ale pokud trváš na maximální originalitě tak se dá koupit vložka co se dá do původního obalu

Re: Lancia Thema V6

Napsal: pát led 29, 2016 09:47
od Euro 564
Počítám s tím, že to bude shánět blbě. Taky jsem za tím účelem už kontaktoval několik Lancia specialistů z Německa a Nizozemí. Každopádně jsem ochotný dát za úplně nový originál do 500 EUR, za použitý ve velmi dobrém(!) stavu do 200 EUR. Stejně to nasere, jak díky neschopnosti Fiatu nabídnout nějaký ucelený program dílů a servisu pro youngtimery a oldtimery (dokonce už i to dementní VW ho má) je problém tyhle auta normálně provozovat. :( Třeba na SAAB 9000 se dá v pohodě koupit nový origo katalizátor za tři stovky a to je řeč o značce, která je už prakticky pět let mrtvá...
Jinak máš kontakt na nějakou firmu či servis, kde se ta nová vložka dá koupit? Splňuje to pak přesně ty parametry, jako originál? Já o téhle možnosti ještě neslyšel.

Re: Lancia Thema V6

Napsal: pát led 29, 2016 19:33
od Pavel 3
přesný parametry to nemá je to univerzální a odstupňovaný podle objemu motoru ale bohatě to stačí ani ty originální nejsou nějak naladěný přesně k motoru většinou jsou střeva stejný pro hromadu jinejch aut ajenom ten obal se přizpůsobí konkrétnímu typu. Sehnat se to dá normálně v ACI a dokonce mají v nabídce originál na tvůj motor a stojí kolem 9000,-