vonkreuz ve vláknu Thema - Zadní náprava píše:Jak jsi měnil přední ložiska?
Vyndal jsem homokineťáky. Pohoda.
Vylisoval jsem středový "čep" s vnitřnim tisíchranem. Pohoda.
Na "čepu" zustal vnitřní kroužek ložiska. Problém.
Vevnitř těhlice zustal obal ložiska s vnitřní hranou. Problém.
Vnitřní kroužek na čepu dokážu sundat pomocí flexy a nařezávání, to už jsem dělal na zadní nápravě.
Ale co vnější obal ložiska zalisovaný vevnitř těhlice? Nechat si u soustružníka udělat přesně padnoucí "píst", který zapřu do vnitřní hrany v obalu ložiska a vylisuji to? A tělo těhlice pro jistotu nahřát aby se trochu roztáhlo?
Ty čepy s vnitřním tisíchranem stojí v Německu 16€, tak nevim, zda se mi s tím chce drbat a nedám rovnou nové.
Děkuji
Karel 6 píše:vnitřek vylisovat,ještě pozor-je zevnitř segrovka.
Pak těhlici ohřeješ-v troubě,na kamnech,atd.Ložisko si dej na noc do mrazáku,a náboj též.
Do ohřáté těhlice ti půjde ložisko prakticky rukou-neb jemným klepnoutím.
Ložisko se ti po nasazení do těhlice ohřeje,pak naklepneš náboj,zde už musíš klepnout víc.Proto si podepři vnitřní kruh ložiska protikkoužkem,aby jsi ho z nového nevyrazil.
Díky za rady. =D>
Dneska jsem vylisoval obal starého ložiska. Vysochal jsem si pomocí flexy "kulatou" vložku z cca 6-7mm silného plátu železa a přes tu jsem to vylisoval. Připadal jsem si s tou flexou jak v
Nohavicových Stodolách - "Kristus pán sekerou tesaný..."
Zkusil jsem si cvičně nahřát těhlici na kachlových kamnech a dobře se rozehřívá. Mnohem lépe než přední plechová ramena.
Už se těším až budu zasouvat...
Pravou těhlici jsem už dříve koupil novou (holou bez ložisek a ABS), ale levou jsem na e-bayi ani jinde nenašel.
Edit 09-02-2015 - zkusmo sesazené PP rameno, těhlice a tlumičová skupina. Na novém LP rameni jsem vyměnil 17mm čep Vema za 15mm Moog.
Edit 22-02-2015:
Natřená LP těhlice, zinkovou barvou pak kryty předních brzd
(sice tam jdou origo nové s pozinkem, ale snažím se pojistit) a držák výfuku u bloku motoru.
Srdnatě bojuji o odznak "Malý feťáček" -
čistil jsem obal převodovky. Použil jsem technický benzín a přemýšlím, zda nebude lepší Arva.
Edit 24-02-2015:
Objednány v AF Centru další origo šrouby (tlumiče na těhlici, brzdiče k těhlici, šrouby a podložky poloosy k převodovce).
Včera jsem konečně omyl olejovou vanu z vrstev bordelu a zjistil jsem, že je železná.
Nejhorší na mytí je převodovka zasraná od vazelíny z vnitřního homokyneťáku. Nechce to vubec pustit.
Edit 26-03-2015:
Od posledně sundaná vana (musel jsem šáhnout mezi vanu a blok motoru a odmontovat koš sání, jinak to nešlo dolu), objednané šrouby už mám doma (nakonec sleva -30% z ceníkové ceny =D> ), v týdnu snad dojdou pozinkované bočnice vahadla k zadnímu brzdovému regulátoru, abych mohl konečně skládat zadní nápravu.
Edit 29-03-2015:
Dneska zkusmo složená zadní náprava a chybí mi jen podložky na šroubu spojujícím podélná ramena s těhlicí.
Edit 01-04-2015:
Pohrávám si s myšlenkou implikace čtyřpístkových Brembo brzd z AR166, jen pak musím sehnat dostatečně velké brzdové kotouče s roztečí 4x98 (AR Mito 1.4 Tb) a hlavně pak kola, která se vejdou na brzdy. Ale to jen tak blouzním...