1988 Prisma 2.0 8V Integrale
Pravidla fóra
Cílem této sekce je, aby měl každý možnost představit své auta ve fotografiích. Je důležité, že podporujeme každého člena i nečlena, který se chce pochlubit tím co na autě dělá a nemusí to být nutně generálka motoru. Těšíme se na každou vaší fotografii a představení "obsahu" vaší garáže!
Cílem této sekce je, aby měl každý možnost představit své auta ve fotografiích. Je důležité, že podporujeme každého člena i nečlena, který se chce pochlubit tím co na autě dělá a nemusí to být nutně generálka motoru. Těšíme se na každou vaší fotografii a představení "obsahu" vaší garáže!
- black_sheep 666
- Člen klubu
- Příspěvky: 995
- Registrován: úte srp 20, 2013 18:29
1988 Prisma 2.0 8V Integrale
Tak vám představuji svoji Lancia Prisma Integrale, je to klasický 2.0 8V DOHC, 85 KW, rok výroby 1988. Pohon je podobný jako v Deltě Integrale, tj. stálá čtyřkolka s rozdělením 56/44 akorát s tím rozdílem, že zde se ovládá uzávěrka zadního diferenciálu ručně, kdežto u Delty je automatika.
Dneska jsem přezul, zkontroloval kde je co rezavého, rozhejbal brzdy a připravuji se na září, kdy všechny víkendy budu ležet pod autem. Dneska ještě mrknu na uzávěrku zadního diferenciálu (nespíná ani nesvítí) a na to jak vypadá rozvoďák. V týdnu ji zavezu do servisu na opravu uchycení výfuku, který je sice nový, ale špatně přidělaný. Také mám totál. přední uložení pravého tlumiče, je rozpadlé ložisko a má to vůli. To nechám udělat hned. Pokud bude rozvoďák vypadat blbě, tak ho také vyměním, jinak počká do zimy.
Plán na září 2013:
- výměna oleje a filtru (nevím ještě jaký)
- výměna svíček (provedu také pro orientaci měření kompresí)
- výměna zadních destiček (jedna je totál rozpadlá)
- výměna chladící kapaliny
- výměna brzdové kapaliny
Potom se chystám v říjnu ji zavézl ke klempíři, bude na ni práce jak na kostele. Něco si udělám sám (dveře, lemy) a něco nechám na něm - v podbězích jsou prorezlý místa co jsem dnes objevil a vzadu pod nárazníkem. Také sundám neoriginál zadní křídlo, a zakituju díry ve víku.
Jinak je to překvapivě v pořádku, i prahy drželi při zvedání dobře. Pak bych to tak nechal přes zimu nachystaný s tím, že pokud bude jezdit i po zimě, začnu řešit celolak a výměnu klik za fungl nové, ať je celá originál a pěkná. Tím by byla celá v podstatě ready na veterána, pak už jen čekat, kdy to půjde přihlásit.
Potřeboval bych rady zkušených Lancistů (Delta I s motorem 8V to bude mít stejné):
- Jaký dát olej / filtr, jaké možností oleje?
- Jaké svíčky?
- Jakou chladící kapalinu potřebuji?
Díky!
Dneska jsem přezul, zkontroloval kde je co rezavého, rozhejbal brzdy a připravuji se na září, kdy všechny víkendy budu ležet pod autem. Dneska ještě mrknu na uzávěrku zadního diferenciálu (nespíná ani nesvítí) a na to jak vypadá rozvoďák. V týdnu ji zavezu do servisu na opravu uchycení výfuku, který je sice nový, ale špatně přidělaný. Také mám totál. přední uložení pravého tlumiče, je rozpadlé ložisko a má to vůli. To nechám udělat hned. Pokud bude rozvoďák vypadat blbě, tak ho také vyměním, jinak počká do zimy.
Plán na září 2013:
- výměna oleje a filtru (nevím ještě jaký)
- výměna svíček (provedu také pro orientaci měření kompresí)
- výměna zadních destiček (jedna je totál rozpadlá)
- výměna chladící kapaliny
- výměna brzdové kapaliny
Potom se chystám v říjnu ji zavézl ke klempíři, bude na ni práce jak na kostele. Něco si udělám sám (dveře, lemy) a něco nechám na něm - v podbězích jsou prorezlý místa co jsem dnes objevil a vzadu pod nárazníkem. Také sundám neoriginál zadní křídlo, a zakituju díry ve víku.
Jinak je to překvapivě v pořádku, i prahy drželi při zvedání dobře. Pak bych to tak nechal přes zimu nachystaný s tím, že pokud bude jezdit i po zimě, začnu řešit celolak a výměnu klik za fungl nové, ať je celá originál a pěkná. Tím by byla celá v podstatě ready na veterána, pak už jen čekat, kdy to půjde přihlásit.
Potřeboval bych rady zkušených Lancistů (Delta I s motorem 8V to bude mít stejné):
- Jaký dát olej / filtr, jaké možností oleje?
- Jaké svíčky?
- Jakou chladící kapalinu potřebuji?
Díky!
Currently no Lancia.
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
- black_sheep 666
- Člen klubu
- Příspěvky: 995
- Registrován: úte srp 20, 2013 18:29
Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale
tady ja zatím jediná fotka, raději jen miniatura, ty vyměněný blatníky v jiné barvě jsou příšerné
- Přílohy
-
- lancia.jpeg (9.92 KiB) Zobrazeno 5241 x
Currently no Lancia.
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale
pěkná!!z těch blatníků si nic nedělej,důležité je,že proběhla jejich výměna za lepší,já mám taky na deltě tři barvy a neřešim to doufám,že ji potkám někde na srazu a že mě svezeš!
Lancia Delta II 1.6 16v "šmoula" v matu...
- black_sheep 666
- Člen klubu
- Příspěvky: 995
- Registrován: úte srp 20, 2013 18:29
Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale
tak tady je první album po koupi: http://www.zonerama.com/Link/Album/148448" onclick="window.open(this.href);return false;
přezul jsem, rozhejbal brzdy, zkontroloval motor, sundal hrozný samolepky, škodovácký plastový kryt topení a sepsal si co bude všechno potřeba
přezul jsem, rozhejbal brzdy, zkontroloval motor, sundal hrozný samolepky, škodovácký plastový kryt topení a sepsal si co bude všechno potřeba
Currently no Lancia.
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
- black_sheep 666
- Člen klubu
- Příspěvky: 995
- Registrován: úte srp 20, 2013 18:29
Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale
tak rozvody vypadají v pohodě, měli by ještě vydržet. ikdyž člověk neví, co kladka, ale tak zase tolik nenajedu, abych měl takový pech. přednost dostanou jiné opravy, které už si o to říkají.
dneska jsem do něj koupil olej Shell Helix HX7 10w40, tak snad to bude dobrá volba. teď ještě až bude chvíle tak zajet pro destičky a filtr a jdu na věc.
Horší je to s uložením předního tlumiče. to jsem sehnal jen u matějčka a v MJauto za 1400,- což je docela dost - někdo nějaký tip? Když ne, tak to vezmu v jednom z nich a k tomu si přiobjednám rozdělovač, kabely a svíčky. Kabely Magnetti Mareli, svíčky asi NGK a rozdělovač s palcem od Facet.
dneska jsem do něj koupil olej Shell Helix HX7 10w40, tak snad to bude dobrá volba. teď ještě až bude chvíle tak zajet pro destičky a filtr a jdu na věc.
Horší je to s uložením předního tlumiče. to jsem sehnal jen u matějčka a v MJauto za 1400,- což je docela dost - někdo nějaký tip? Když ne, tak to vezmu v jednom z nich a k tomu si přiobjednám rozdělovač, kabely a svíčky. Kabely Magnetti Mareli, svíčky asi NGK a rozdělovač s palcem od Facet.
Currently no Lancia.
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale
Radši bych ty rozvody udělal, pokud nevíš jak jsou tam dlouho a kolik mají najeto...lepší mít jistotu, než potom oči pro pláč.
Ex: zelená-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
- black_sheep 666
- Člen klubu
- Příspěvky: 995
- Registrován: úte srp 20, 2013 18:29
Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale
na všem jsem je dělal vždycky hned, teda mimo Mondea V6, tam je řetěz tady s tím počkám, proč měnit rozvody na autě který může příští týden dojezdit a už nikdy nejet.
Currently no Lancia.
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale
měnit právě proto, aby příští týden nedojezdilo....black_sheep píše:na všem jsem je dělal vždycky hned, teda mimo Mondea V6, tam je řetěz tady s tím počkám, proč měnit rozvody na autě který může příští týden dojezdit a už nikdy nejet.
Olej jsi měl koupit nějaký normální obyčejný 15-40, svíčky nejlíp champion nebo bosch...
- black_sheep 666
- Člen klubu
- Příspěvky: 995
- Registrován: úte srp 20, 2013 18:29
Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale
myslíš, že je lepší pro ten motor nějaký obyč olej?
Currently no Lancia.
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale
používá se 15-40,je psaný z výroby
- black_sheep 666
- Člen klubu
- Příspěvky: 995
- Registrován: úte srp 20, 2013 18:29
Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale
tak 10w40 by mohl být jako alternativa, ne? tak můžu ho ještě vyměnit za 15w40, ještě jsem ho tam nenalil. máte k tomu nějaký manuál? bohužel jsem nic nesehnal, a to najdu všechno
Currently no Lancia.
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale
Moc toto neni, ale myslim, ze manual ani neni treba neni to slozity..Take bych tam dal 15w40..
Lancia Delta HF Integrale 8v
Lancia Beta 1300
Alfa Romeo 75 1600 carb
Alfa Romeo MiTo 1.4TB QV
Iveco Daily bus
Iveco Daily I odtahový speciál
ITALMOTORI
Lancia Beta 1300
Alfa Romeo 75 1600 carb
Alfa Romeo MiTo 1.4TB QV
Iveco Daily bus
Iveco Daily I odtahový speciál
ITALMOTORI
- black_sheep 666
- Člen klubu
- Příspěvky: 995
- Registrován: úte srp 20, 2013 18:29
Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale
tak ono by to nemělo ničemu vadit, dát tam 10w. když to bude žrát olej nebo mlátit, tak ho vyměním za 15w. ale podle mě tam 10w je i teď
Currently no Lancia.
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
- Vítek 4
- Příspěvky: 5872
- Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
- Bydliště: Nedachlebice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale
Proc se ptas na veci,kdyz si udelas stejne svoje. Tak si tam dej co chces a neptej se druhych v tom pripade
Italy = Lancia
Lancia = Italy
Lancia = Italy
- black_sheep 666
- Člen klubu
- Příspěvky: 995
- Registrován: úte srp 20, 2013 18:29
Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale
páč jsem to už potřeboval vyměnit a než jsem se dočkal odpovědi, tak jsem tam nakonec šoupnul 10w. tak teď řeším jestli to není blbost, ale ona ta viskozita je v podstatě jedno, výrobce doporučuje obvykle několik různých viskozit podle použití vozidla.
Currently no Lancia.
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale