Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička

Sekce, kde můžete všem ukázat, na čem děláte. Co opravujete a co máte v garáži.
Pravidla fóra
Cílem této sekce je, aby měl každý možnost představit své auta ve fotografiích. Je důležité, že podporujeme každého člena i nečlena, který se chce pochlubit tím co na autě dělá a nemusí to být nutně generálka motoru. Těšíme se na každou vaší fotografii a představení "obsahu" vaší garáže! :)
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jan 69
Příspěvky: 2331
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:53
Bydliště: Praha 6

Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička

#106 Příspěvek od Jan 69 »

corteco i goetze už jsem na auto dával a pokud vím tak zatím ok

nemělo by to vypadat třeba takhle (výroba brazílie, otřepy, špína a rez, to snad nemůže fungovat ani nový )
http://www.flat4.org/gal/albums/userpic ... 070977.JPG

a taky je dobrý nevěřit nápisům na krabičkách a na nákupy vyrazit s šuplerou :)
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131

Uživatelský avatar
Simmy
Příspěvky: 1368
Registrován: ned kvě 04, 2008 15:24
Bydliště: Frenštát p.R.

Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička

#107 Příspěvek od Simmy »

Tak zřejmě budu věřit GOETZE, když je tam pralo i IVECO od výroby

jinak vidím, že zřejmě taky sleduješ vývoj "Evžena 1964" co? :)
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)

Uživatelský avatar
Simmy
Příspěvky: 1368
Registrován: ned kvě 04, 2008 15:24
Bydliště: Frenštát p.R.

Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička

#108 Příspěvek od Simmy »

tak aby to nevypadalo, že nic nedělám, tak hodím nějaký report :) nekonal se žádný obrovsky viditelný pokrok, protože jsem na spoustu různých věcí čekal, takže jsem vyplňoval čas čím to šlo, ale povětšinou to nebylo vidět.

Při nakupování všech těch věcí zažívám druhé vánoce :D všechny ty pestré a krásné krabičky ... jako od ježíška :D tak jsem prostě neodolal tomu, abych si alespoň něco nevyskládal na fotku :)
ObrázekObrázek

originál FIAT černé prachovky tlumičů budou k těm Bilsteinům ladit více, než moje současné "bílé" ... nějaké ty nášlapy na pedály, abych při prodeji mohl stáhnout km a prodat ji jako novou :D :P silentbloky zadní nápravy a ty slavné silentbloky motoru, za které italové neví co by chtěli :roll: pak nějaké brzdy, těsnění, hlavové šrouby, brzdy, ramena, pumpa, olio AGIP atd. ... prostě se snažím vše nachystat, aby to pak už odsejpalo

další průser byl, že když jsem poslal kliku (tu z 2,8 Ducata :D) na vyvážení, tak tam trochu orezla ... sypu si popel na hlavu, nejspíš moje chyba slabé konzervace, ale problém už byl na světě, tak se musel řešit ... objednal jsem si proto odrezovač od kolegy z Alfisti.cz a vyzkoušel ho a výsledek super ... přihodil jsem ještě dvě fotky jedné konzoly, která tím bude nakonec ošetřená ještě celá, ale v krátkosti jsem vyzkoušel, jak si to poradí s takovouto rzí ... je to takový gel, který se nanáší štětečkem, takže to docela drželo i na těch broušených plochách čepů

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázek

dále jsem se nakonec rozhodl nenechat blok úplně bez zkrášlení, byť v rámci zachování původnosti padla volba na světle šedou (sneslo by to malinko tmavší odstín, ale ve skutečnosti to je o fous tmavší, než na fotkách) saténovou, takže není úplně lesklá, ale zachovala si trochu matu, navíc v kombinaci s hrubým povrchem bloku a natíráním za pomocí "ťupkání" štetcem .... co jsem ale chtěl jednoznačně zachovat jako z fabriky, tak byly všechny ty strojně opracované plochy, bez ohledu na to, jestli mají, nebo nemají funkci ... u některých jsem si pak říkal, že možná fakt i zbytečně, každopádně minimálně mrazovky musely zůstat v původním stavu, protože mě osobně se nelíbí, když se celý motor polije barvou

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázekObrázek

Obrázek

každopádně tímhle výmyslem jsem si pěkně naběhl :D olepování trvalo několik hodin a byla to neskutečná pakárna :D ale zase o to víc jsem si pak užíval ten pocit, když jsem to olepení z toho krásně svítícího bloku sundával :D

toť prozatím vše ... včera jsem blok připravil do finální podoby (obroušení styčných ploch, vyfoukání kanálků atp.) a přeleštil čepy na klikovce a taktéž na ní vyčistil mazací kanálky, takže dneska ještě spodní díl bloku, nějaké držáky, abych mohl lépe upnout ten motor a hurá s klikou do bloku

jinak chci se zeptat, neví někdo, co použít na slepení a utěsnění těch dvou polovin bloku? silikon? nebo se poohlédnout po něčem jiném?
Naposledy upravil(a) Simmy dne pon pro 19, 2011 14:01, celkem upraveno 1 x.
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)

Uživatelský avatar
Jan 69
Příspěvky: 2331
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:53
Bydliště: Praha 6

Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička

#109 Příspěvek od Jan 69 »

hezký =D>

jak jsi nakonec vyřešil ty brzdový třmeny? já jsem dneska jedny odvezl na chromátování, předtím se ještě pískovaly a domluvil jsem si větší než obvyklou vrstvou, tak to snad vydrží

jo, a evžena sleduju, je to zajímavý a člověk aspoň vidí jak to má vypadat :)
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131

Uživatelský avatar
Simmy
Příspěvky: 1368
Registrován: ned kvě 04, 2008 15:24
Bydliště: Frenštát p.R.

Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička

#110 Příspěvek od Simmy »

jj, Evžen je řacha ... hltám ten zápal a smysl pro perfekcionismus :) to se mi líbí

jinak třmeny buďto jen odrezím nebo obrousím (pískování jen kdyby se mi někdo známý nabídl levně a hlavně rychle, nechci s třmenama nikde lítat po všech čertech) a půjde na to zlatý alkyton ... alkyton je ověřený, zlatá vypadá podobně jako chromát a je to na dlouho ... s tím chromátem jsi podle mě nezvolil uplně šťastně ... co jsem to zkoumal, tak nejde ani tak o výhodu silnější vrstvy, protože on nemá tendenci "slézt" ale "olézt" ... takže se na něm vytvoří takový matný olezený povlak, který pak černá

ještě dotaz na všechny ... otravuju s tím sice opakovaně :) ale čím lepíte těsnění a podobné srandy? prostě nějaký ověřený tmel na motory ... vyplatí se připlatit za kvalitu v podobě Wurthu? slyšel jsem, že ten je prý tutovka ... a já u motoru typu olejnička tutovku potřebuju :D
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)

Uživatelský avatar
Simmy
Příspěvky: 1368
Registrován: ned kvě 04, 2008 15:24
Bydliště: Frenštát p.R.

Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička

#111 Příspěvek od Simmy »

žádný velký progres se nekoná :) ale konečně sem se rozhoupal, jaké vzít těsnění/silikon na motor, takže jsem mohl konečně nahodit klikovku a uzavřít ten blok :) pak jsem zase půl dne sháněl momenťák na 180Nm, pač na staré dílně sem našel jen do 110Nm no a to je pořád něco ... např. o víkendu se konalo přehození motorů v Puntu, což mě taky o den zdrželo


ObrázekObrázekObrázek

no a taky jsem si ještě trošku hrál s tím odrezovačem :)

ObrázekObrázek
Naposledy upravil(a) Simmy dne pon pro 19, 2011 14:01, celkem upraveno 1 x.
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)

Uživatelský avatar
Simmy
Příspěvky: 1368
Registrován: ned kvě 04, 2008 15:24
Bydliště: Frenštát p.R.

Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička

#112 Příspěvek od Simmy »

tak dneska jsem vyčistil palivový sací koš v nádrži a nestačil jsem se divit, co za kentus se tam nacházel ... až mě mrzí, že jsem to nevyfotil, jak to vypadalo před tím ... a na fotce potom zase není nic moc zajímavého :)

připravil jsem si expanzní nádržku na nějaké to vybělení, takže jsem se tam chvíli mordoval s čidlem hladiny, aby nepřišlo k úrazu a doma na ní zapracuju

pak jsem si zase chvíli hrál s odrezovačem, když jsem chystal nějaké díly, které přijdou do žlutého chromátu, aby to vypadalo jako z fabriky :)

ObrázekObrázekObrázek

pak jsem při čištění startéru poprvé věnoval pozornost jedné nálepce na těle a vida ... startér byl zřejmě repasovaný, jestli to teda chápu správně :)

Obrázek

no a přes den jsem ještě čistil nějaké zbylé díly, a byl jsem večer na odchodu z dílny a říkám si, že ještě vyzkouším připasovat těsnění z té slavné těsnící sady od Reinze ... no myslel sem, že se vyvrátím ... z těch "papírových" mi pasuje na ty prsa jen jedno (mimochodem, asi se jim při vystřihování spojily dva archy, tak ho mám v balení 2x :D) a to druhé mi bude uplně k hovnu ... takže ze sady za milion peněz už mi nepasuje gufero na klikový hřídel (na ten můj stojí guferko sympatických 1100 ká-čé) a jedno těsnění na prsa, a to jsem to vpodstatě kupoval jen kvůli nim, takže mám velikánskou radost

ObrázekObrázek
Naposledy upravil(a) Simmy dne pon pro 19, 2011 14:02, celkem upraveno 1 x.
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)

Uživatelský avatar
Jan 69
Příspěvky: 2331
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:53
Bydliště: Praha 6

Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička

#113 Příspěvek od Jan 69 »

to potěší :roll:
Já jsem dřív takový věci vozil na smíchov, bylo tam družstvo invalidů a vyráběli všechny možný těsnění. Stačilo přinést vzorek, nebo jednou jsem tam dával celou oil vanu, vybrat si matroš, tloušťku a zaplatit pár korun. Bohužel asi před rokem zkrachovali a o ničem podobným nevím :(
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička

#114 Příspěvek od Pavel 3 »

teď už jedině koupit vhodnej materiál a vyříznout sám ale někdy je to pěkná piplačka a nebo motorovej silikon na některejch novejch motorech nenajdeš jediný těsnění všechno je lepený
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.

Uživatelský avatar
Šušeň 463
Příspěvky: 1735
Registrován: úte bře 03, 2009 22:52
Bydliště: Zásmuky

Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička

#115 Příspěvek od Šušeň 463 »

jakekoli tesneni,at uz do motoru,do vodovodnich trubek,nebo prose takove,co si vymyslis delaji u nas v Malešicích v zelenem domku,a je to firma RIHA a.s

http://economos.trade.cz/

me tam delali tesneni do prismy,co se uz nevyrabi a to velmi kvalitne,rychle a za hubicku
Lancia Delta II 1.6 16v "šmoula" v matu...

Uživatelský avatar
Simmy
Příspěvky: 1368
Registrován: ned kvě 04, 2008 15:24
Bydliště: Frenštát p.R.

Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička

#116 Příspěvek od Simmy »

no při odchodu z dílny jsem se smířil s použitím jen silikonu ... sehnal jsem si trochu lepší, takže věřím, že by to mohl udržet ... jen ještě budu muset prozkoumat, jestli se tam s tím těsněním nebude nějak přímo počítat co se týče jeho tloušťky ... aby pak někde nebyly jiné vůle, než bylo zamýšleno ... vyrobit si těsnění bych vklidu svedl, ale tady je to co 2cm šteft, takže to by byla těžká pakárna

tak uvažuju, jestli to lípnout na ten silikon a nebo Wurth dělá přímo tmel jakoby náhradu právě za tyhle těsnění ... vím, že s tím možná až moc špekuluju, ale těžce mě to s prominutím se*e, bo tohle je jedno ze slabých míst toho motoru co se úniku týče a říkal jsem si jak to konečně vyřeším, no a přijde taková podpásovka
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)

Uživatelský avatar
Simmy
Příspěvky: 1368
Registrován: ned kvě 04, 2008 15:24
Bydliště: Frenštát p.R.

Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička

#117 Příspěvek od Simmy »

Šušeň: nejspíš tam zkusím zavolat, jestli by si poradili i s těma šteftama ... co orientačně znamená to "za hubičku"? ... zas je na pytel, když jsem ted na druhé straně republiky, tak posílat takové fláky hliníku do Prahy a ještě se při skládání zaseknout na těsnění :roll: to se prostě může stát jenom mě ... tohle jsou okamžiky, kdy si říkám "zlatá 74kW dva-a-půlka"
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)

Jozev 476
Příspěvky: 1427
Registrován: ned kvě 25, 2008 15:12
Kontaktovat uživatele:

Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička

#118 Příspěvek od Jozev 476 »

Simmy kdyby jsi neco potreboval tak ja bych se ti tam snad mohl i stavit. Mam to asi 15 minut chuzi od domu :)

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička

#119 Příspěvek od Pavel 3 »

v tom zeleným domku se dají koupit i ty těsnící materiály, všemožný simeringy, O kroužky a i ty speciální silikony pro nejrůznější použití. Ten silikon těsní líp jako ty papírový těsnění akorát hrozí nebezpečí že když se to přežene tak ti ty silikonový žmolky ucpou i nějakej mazací kanálek. Navíc si správně podotknul že někdy se s tou tloušťkou těsnění počítá někdy se zase počítá že tam žádný těsnění nebude
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.

Uživatelský avatar
Simmy
Příspěvky: 1368
Registrován: ned kvě 04, 2008 15:24
Bydliště: Frenštát p.R.

Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička

#120 Příspěvek od Simmy »

Jos: díky moc za ochotu ;-) ale nejspíš mi to moc nepomůže, protože tak jako tak budu muset ten díl někam poslat

každopádně teď mi došlo, jaký jsem idiot a všichni tu tu jen mlčky sledujete :D ten díl se šteftama musí mít logicky i nějaký protikus, se kterým to těsní a ten štefty mít nemůže :D takže problém snad bude řešitelný :)
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)

Odpovědět