Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
Pravidla fóra
Cílem této sekce je, aby měl každý možnost představit své auta ve fotografiích. Je důležité, že podporujeme každého člena i nečlena, který se chce pochlubit tím co na autě dělá a nemusí to být nutně generálka motoru. Těšíme se na každou vaší fotografii a představení "obsahu" vaší garáže!
Cílem této sekce je, aby měl každý možnost představit své auta ve fotografiích. Je důležité, že podporujeme každého člena i nečlena, který se chce pochlubit tím co na autě dělá a nemusí to být nutně generálka motoru. Těšíme se na každou vaší fotografii a představení "obsahu" vaší garáže!
- Pavel 3
- Člen klubu
- Příspěvky: 5483
- Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
za prvé musí mít protikus a za druhý štefty jdou celkem snadno vyndat
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
Origo tmel, který se dává v továrně místo těsnění je Loctite 5910. Používám a je to matroš, po vytvrzení je velice pevný a nehrozí, že se přebytečný utrhne a např. ucpe sací koš.
http://www.loctite.as/index.php?p=produ ... sWord=5910
http://www.loctite.as/index.php?p=produ ... sWord=5910
xxxx
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
jasně, vyndat jdou, ale mám takový amatérský předsudek, takže bych štefty z hliníku tahal jen v nouzi nejvyšší
od toho Loctite to bude něco podobného, jako dělá Wurth, každopádně vyloženě se nepohrnu do nákupu takových srand, které nejsou zrovna levné a navíc to celé neupotřebím
díval jsem se na to víko prsou a nemělo by vadit, když tam ten papír nebude, hýbe to tam jen s guferkama po hřídelkách, takže cajk
otázka na motoráře matadory tedy zní .... co bude lepší? vyrobit/nechat vyrobit to papírové těsnění a lípnout to tím silikonem, který už mám? nebo to lípnout jen na ten silikon, když tam ta absence papíru nevadí? jde mi o to, jestli je to s tím papírem lepší a nebo je ten papír právě ten rušivý element, který jako první způsobí únik
díky všem za rady a podněty :)
od toho Loctite to bude něco podobného, jako dělá Wurth, každopádně vyloženě se nepohrnu do nákupu takových srand, které nejsou zrovna levné a navíc to celé neupotřebím
díval jsem se na to víko prsou a nemělo by vadit, když tam ten papír nebude, hýbe to tam jen s guferkama po hřídelkách, takže cajk
otázka na motoráře matadory tedy zní .... co bude lepší? vyrobit/nechat vyrobit to papírové těsnění a lípnout to tím silikonem, který už mám? nebo to lípnout jen na ten silikon, když tam ta absence papíru nevadí? jde mi o to, jestli je to s tím papírem lepší a nebo je ten papír právě ten rušivý element, který jako první způsobí únik
díky všem za rady a podněty :)
Naposledy upravil(a) Simmy dne pon pro 19, 2011 14:02, celkem upraveno 1 x.
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
Nemá někdo náhodou v prospektech s Themou obrázky motoru 2,5TD? Tohohle motoru obrázek mám v jediném prospektu a přijde mi tam takový až moc výstavně nabarvičkovaný
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
tak mě potkala ještě další nemilá záležitost a tou jsou vůle na pístním čepu, takže čepy v ojničním oku chodí trochu volněji, než by bylo zdrávo ... co jsem se díval, tak pístní čepy nejsou běžně k dostání ... jediné co je k dostání, jsou futra do ojničního oka ... mám trochu představu jak to udělat, ale moc si nejsem jistý ... jestli koupit ty polotovary a nechat jen vyuhlovat a vystružit nebo jestli to dát raději celé někomu, kdo mi vyrobí i ty futra (nevím, jestli se bude muset zohlednit i to, že čep už taky bude mít drobné opotřebení) ... tak jestli máte někdo nějaké reference nebo kontakty, případně radu, tak určitě cokoliv uvítám
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
Pokud nový futra, tak i čepy. A pokud k tomu nejsi vybavenej, tak bych to někomu radši dal udělat ;-)
Lancia Lybra SW 1,9JTD
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
tak to jsem nezamýšlel ani v nejmenším, že bych si doma něco takového plácal na koleni ... právě proto se ptám co a jak
jinak na nové futra nejsou nové čepy nezbytně nutné, nicméně jak sem se trochu informoval, tak ani ty čepy nebudou takový problém, takže je nechám vyrobit nové a futra objednám jako ty polotovary ... takže to nebude zřejmě až taková kovbojka, jak sem se původně obával :)
jinak na nové futra nejsou nové čepy nezbytně nutné, nicméně jak sem se trochu informoval, tak ani ty čepy nebudou takový problém, takže je nechám vyrobit nové a futra objednám jako ty polotovary ... takže to nebude zřejmě až taková kovbojka, jak sem se původně obával :)
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
No já nejsem motorář, ale kdysi mi jeden dost dobrej mechanik říkal, že když jsou čepy sjetý, tak vyměnit jenom futra nepomůže. Akorát to bylo tušim na Stadiona :lol: :lol: :lol: a to je hodně podobný :haha:
Lancia Lybra SW 1,9JTD
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
v pátek mě čekala další studená sprcha ... konečně došly vyrobené těsnění, ale jen jsem otevřel balíček, šel jsem do kolen ... to těsnění víka rozvodů se během přepravy poškodilo o hlavové těsnění, takže je nepoužitelné ... jsem sice s výrobcem domluvený na reklamaci, ale tak už jsem o víkendu mohl lehce pokračovat ... ted zase stojím ... prostě past vedle pasti
ještě k vidění vyrobené těsnění pod hlavu a těsnění přírub výfuku a sání, které jsem si nechal udělat na míru, protože ty dodávané (včetně původních) se mi tvarově zdály otřesné
v pátek mi radost udělala jediná věc ... přišly nějaké nachromátované serepetičky :) a vypadá to vážně epesně
když už nemám nic jiného na práci, tak jsem se během týdne pustil alespoň do slícování kanálů sání a výfuku a protože Croma nemá těsnění pod tyto příruby v celku, ale po jednotlivých kanálech, tak jsem si musel vyrobit nějaký mustr
sací kanály se budou odebírat jen z toho odlitku sání a výfukové kanály se budou muset rozšiřovat v hlavě
prozatím z obrázkování zase vše :) dělám vedle toho i všemožné drbky, které ale bud nefotím a nebo nemají ještě viditelný výsledek
ještě k vidění vyrobené těsnění pod hlavu a těsnění přírub výfuku a sání, které jsem si nechal udělat na míru, protože ty dodávané (včetně původních) se mi tvarově zdály otřesné
v pátek mi radost udělala jediná věc ... přišly nějaké nachromátované serepetičky :) a vypadá to vážně epesně
když už nemám nic jiného na práci, tak jsem se během týdne pustil alespoň do slícování kanálů sání a výfuku a protože Croma nemá těsnění pod tyto příruby v celku, ale po jednotlivých kanálech, tak jsem si musel vyrobit nějaký mustr
sací kanály se budou odebírat jen z toho odlitku sání a výfukové kanály se budou muset rozšiřovat v hlavě
prozatím z obrázkování zase vše :) dělám vedle toho i všemožné drbky, které ale bud nefotím a nebo nemají ještě viditelný výsledek
Naposledy upravil(a) Simmy dne pon pro 19, 2011 14:03, celkem upraveno 1 x.
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
Tak jsem se dokopal, abych se zas trochu pochlubil progresem druhý týden v září jsem v pátek těsně před víkendem konečně obdržel vyúhlované a vystružené ojnice s novýma čepama, takže se konečně mohlo vše doskládat ... mým začátečnickým tempem to byly dva velmi dlouhé a uspěchané dny a dvě noci a motor byl kompletní (už mě fakt zdržovaly jen ojnice, zbytek byl nachystán na kompletaci)
takže pro začátek lenocha probudit a vytáhnout z té fialové peřiny rozvodová kola taky probudit z odpočinku (tenhle motor se mi zalíbil zase o něco víc ... zjistil jsem, že je tam snad vše pojištěno proti špatnému zamontování ... rozvodová ozubená kola označená zub po zubu, rozvodové řemenice s aretací přímo proti motoru, setrvák s asymetrickými šrouby, veškeré domky označeny, některé dokonce mechanicky zajištěny proti popletení - vím, že většina těch věcí je i na ostatních motorech, ale prostě mě to mile překvapilo, při mojí úzkostlivé obavě z rozebírání )
hrnky konečně tam, kde patří ... čerpadlo jakbysmet, jen doufám, že za ten čas, který odpočívalo ve sklepě, tak nebude zalepené naftou
a šup se zkompletovanou makovicí na blok, zadeklovat obávané prsa motoru ... po té anabázi, kterou jsem s nima absolvoval jestli potečou, tak ten motor asi hodím z útesu
slícované kanály sání s kanály v hlavě a těsnění na míru ... očekávám aspon 20HP nárůst
mno a tady ho máme zkompletovaného fešáka ... chybí ještě rozvod, pač mi na pumpě chybí nějaké o-kroužky, takže sem nemohl namontovat konzolu napínací kladky, ale to jsou všechno už jen malé drbky
jinak stojan se pěkně prohnul věřím, že by neměl problém to ustát, ale vzhledem k tomu, že bych po nějakém delším návratu nerad motor sbíral někde z podlahy, tak jsem mu dopřál nějakou tu smrkovou oporu
tak jaké jsou dojmy?
takže pro začátek lenocha probudit a vytáhnout z té fialové peřiny rozvodová kola taky probudit z odpočinku (tenhle motor se mi zalíbil zase o něco víc ... zjistil jsem, že je tam snad vše pojištěno proti špatnému zamontování ... rozvodová ozubená kola označená zub po zubu, rozvodové řemenice s aretací přímo proti motoru, setrvák s asymetrickými šrouby, veškeré domky označeny, některé dokonce mechanicky zajištěny proti popletení - vím, že většina těch věcí je i na ostatních motorech, ale prostě mě to mile překvapilo, při mojí úzkostlivé obavě z rozebírání )
hrnky konečně tam, kde patří ... čerpadlo jakbysmet, jen doufám, že za ten čas, který odpočívalo ve sklepě, tak nebude zalepené naftou
a šup se zkompletovanou makovicí na blok, zadeklovat obávané prsa motoru ... po té anabázi, kterou jsem s nima absolvoval jestli potečou, tak ten motor asi hodím z útesu
slícované kanály sání s kanály v hlavě a těsnění na míru ... očekávám aspon 20HP nárůst
mno a tady ho máme zkompletovaného fešáka ... chybí ještě rozvod, pač mi na pumpě chybí nějaké o-kroužky, takže sem nemohl namontovat konzolu napínací kladky, ale to jsou všechno už jen malé drbky
jinak stojan se pěkně prohnul věřím, že by neměl problém to ustát, ale vzhledem k tomu, že bych po nějakém delším návratu nerad motor sbíral někde z podlahy, tak jsem mu dopřál nějakou tu smrkovou oporu
tak jaké jsou dojmy?
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
A jelikož je to tu samý ladič a ostřílený mazák, chtěl bych se poradit ještě ohledně převodovky ... už jsem se tu jistě zmiňoval, že bude třeba měnit hlavní ložisko a taky jsem se při té příležitosti zřejmě zmínil, že mi krajně nevyhovuje ta krátká převodovka (zvláště z důvodu, že by Croma měla jezdit převážně dálnici a taky z důvodu, že jednička mi tam přijde jako redukovaná ), která se na mladší Cromy dávala a že zvažuju naroubování stálého převodu z turbobenzínové převodovky ... ale jelikož to tam nechci bezhlavě fláknout, tak dost laboruju, jestli tím neuškodím ostatním ustáleným jízdním režimům ... čísla z tabulky se mi docela líbí ... trošku mám jen strach z "mimoměsta" ... jestli těch cca 1750 nebude na klasickou jízdu zbytečně málo
jinak se mi líbí především dálnice, kdy těch 3000ot. je vážně nic moc, těch 2500ot. zní daleko lépe ... špatné dle mého nevypadá ani město
vlevo je převodovka s poměrem 2,944 (turbobenzín) a vpravo 3,563 (kratší nafta)
a s názory buďte šetrní ... přes rok jsem v tom neseděl , takže už jen tápu, kdy jak a kde jsem jezdíval a točil motor
jinak se mi líbí především dálnice, kdy těch 3000ot. je vážně nic moc, těch 2500ot. zní daleko lépe ... špatné dle mého nevypadá ani město
vlevo je převodovka s poměrem 2,944 (turbobenzín) a vpravo 3,563 (kratší nafta)
a s názory buďte šetrní ... přes rok jsem v tom neseděl , takže už jen tápu, kdy jak a kde jsem jezdíval a točil motor
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
- Pavel 3
- Člen klubu
- Příspěvky: 5483
- Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
já teda nevím jak to má croma ale co mám údaje o themě tak tam jsou dieselový převodovky právě nejrychlejší a to jak jednotlivejma stupněma tak stálým převodem například už čtyřka u TD je rychlejší než pětka u benzínu. Jak tak studuju ty převodový poměry tak by croma TD měla mít stálej převod jako kombíková thema a ten převod z turbový cromy je shodnej s themou V6 osobně bych se bál že je to dost velikej rozdíl proti originálu aby si to pak neměl moc líný
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
2,5TD převodovky jsou dvě verze ... jedna s delším SP a jedna s kratším (u nás jsem tu s delším snad ještě ani neměl možnost potkat, takže i já mám tu kratší)
převody jsou takto:
_____2,5TD (kratší)__2,5TD (delší)__2,0 T i.e.
SP_______3,563______3,176________2,944
1°_______3,750______3,750________3,750
2°_______2,176______2,176________2,176
3°_______1,379______1,379________1,519
4°_______0,975______0,975________1,132
5°_______0,723______0,723________0,917
Takže kombinací špajzky z TD a SP z T i.e. získám nejrychlejší možnou převodovku z portfolia Cromy ... že je to velký rozdíl jsem si vědom, že to zleniví jsem si taky vědom, ale smířil jsem se s tím, že to TD není na žádné závodnické choutky a navíc ty první dvě rychlosti jsou vážně až nechutně krátké ... tam by se dalo rozjíždět skoro na dvojku
takže suma sumárum ... se zlenivěním počítám, jde mi o to, abych to zbytečně netrápil v těch ustálených režimech ... on ten TD klepáč ve vyšších otáčkách vážně dost řve a ta dálnice by nebyla nic moc ani komfortem a asi ani spotřebou
převody jsou takto:
_____2,5TD (kratší)__2,5TD (delší)__2,0 T i.e.
SP_______3,563______3,176________2,944
1°_______3,750______3,750________3,750
2°_______2,176______2,176________2,176
3°_______1,379______1,379________1,519
4°_______0,975______0,975________1,132
5°_______0,723______0,723________0,917
Takže kombinací špajzky z TD a SP z T i.e. získám nejrychlejší možnou převodovku z portfolia Cromy ... že je to velký rozdíl jsem si vědom, že to zleniví jsem si taky vědom, ale smířil jsem se s tím, že to TD není na žádné závodnické choutky a navíc ty první dvě rychlosti jsou vážně až nechutně krátké ... tam by se dalo rozjíždět skoro na dvojku
takže suma sumárum ... se zlenivěním počítám, jde mi o to, abych to zbytečně netrápil v těch ustálených režimech ... on ten TD klepáč ve vyšších otáčkách vážně dost řve a ta dálnice by nebyla nic moc ani komfortem a asi ani spotřebou
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
- Pavel 3
- Člen klubu
- Příspěvky: 5483
- Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
mě je naprosto jasný o co ti jde ale bojím se abys tu snahu nepřehnal osobně bych tam dal převod z turbový themy ten je 3,111 myslím že je rychlá dost a nebude to tak dramatickej rozdíl
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.