Stránka 1 z 1

Thesis - baterie, kostry a výměna

Napsal: čtv úno 01, 2018 23:09
od Jiří 588
Čau kluci, kdo se už vrtal v elektrice Thesisu? :-) Mám 3 dotazy.

1) Když chci vyměnit hlavní baterii - musím si to pohlídat a držet auto pod napětím třeba z druhé baterie?
Nastane nějaká apokalypsa a resety všech jednotek, když nebudu mít auto pod napětím?

2) Za studena mi na volnoběh trochu bliká (=mění intenzitu osvícení) displej klimatizace a podsvícení budíků. Dost mrká i když třeba zatahuju ruční brzdu, nebo když rozsvítím světla.
A navíc když po delší době nepoužívání auta (=týden) chci ihned po startu vyjet tak na mě vyskakují hlášky - variosteer / skyhook / airbag / EPB fault. Když nechám motor 20-30 sekund běžet tak nemám ani jednu hlášku.

Mám hledat problém jen v baterce nebo i v kostrách, případně třeba i v alternátoru?
Snad je to jen baterka, je tam ještě originál z IT, ale raději se ptám.

3) Kde má prosím Thesis kostry?
- našel jsem 2x 2 kostry v zadu u baterek. Dál nevím a pomůže mi kdybych to nemusel hledat.

Re: Thesis - baterie, kostry a výměna

Napsal: pát úno 02, 2018 02:03
od vlad47
Len vymen a po vymene odomkni auto klucikom.
Najprv hladaj problem len v baterke, potom v alternatore.
Kostier je tam tolko ze by asi maximlany povoleny limit znakov nestacil na vypisanie :D

Re: Thesis - baterie, kostry a výměna

Napsal: pát úno 02, 2018 10:59
od Jiří 588
Díky Vladimíre, já jsem tajně doufal že "Thesis bůh" vidí mé trápení :-)

Re: Thesis - baterie, kostry a výměna

Napsal: čtv úno 08, 2018 23:08
od jardafox
mě po výměně baterky trošku potrápil zámek kufru, v návodu je nějakej postup, jak ho zase oživit ale ten mi nefungoval.

Re: Thesis - baterie, kostry a výměna

Napsal: stř srp 08, 2018 17:28
od Jiří 588
(asi to budou dotazy hlavně na Vlada... ale třeba bude vědět někdo další... předem díky moc za odpověď)

Baterku jsem vyměnil, protože mě pravidelně otravovaly hlášky - variosteer, skyhook, airbag a EPB. Pak byl klid.
Teď v létě kdy jede klima na plno a ventilátor chladiče naplno jsem si všiml, že dost blikají světla v interiéru. Děje se to jen na volnoběh a těsně okolo volnoběhu.
Když si rozsvítím světlo na stropě a lechtám plyn, aby se motor točil jen kousek nad volnoběh (+100 otáček) tak je zřetelně vidět, že světla mrkají, stejně tak podsvícení budíků a panelu klimatizace.

Začal jsem měřením napětí v zásuvce zapalovače
- na volnoběh s klimou a předním ventilátorem chladiče je napětí okolo 12,6V a mírné přidání plynu o +150 otáček mění napětí tak o 0,1 voltu
- okolo 2500 otáček je napětí okolo 13,6 až 13,8 voltu a přístrojovka už nebliká

Alternátor má dávat snad 150A, ale asi od něj nemůžu čekat, že to dá na volnoběh. Ale přece není normální aby světla v interiéru mírně blikaly. Kdyby ale bylo něco moc špatně tak bych měl po mých 15km jízdách problém - zatím problém nemám, ani mě neotravují hlášky o malém napětí.

Tak teď dotazy:
1) Je situace tak špatná, že bych neměl jezdit?

2) Mám jít po kostrách nebo po alternátoru
2.a) Pokud po kostrách, poradíte prosím kde? Zatím jsem našel spíš jen kostry světel.
2.b) Pokud mám vytahovat alternátor - jde to nějak rozumně spodem nebo přes podběh, nebo musím rozebrat půl auta?

Re: Thesis - baterie, kostry a výměna

Napsal: stř srp 08, 2018 21:29
od vlad47
Podla toho co pises to vyzera ze sa alternator luci. Ma dobijat nieco do 14 aj na volnobeh. Kedze mas busso tak dobru chut, je pod zvodmi hh. Ked to budes robit tak by som na tvojom mieste zvazil aj repas startera. Ja to mam starter za sebou uz na oboch a na jednom aj altik, vo vsetkych pripadoch ale preventivne.

Re: Thesis - baterie, kostry a výměna

Napsal: pon srp 27, 2018 14:54
od E-čertík 92
Tohle už jsem potkal a nebylo to altíkem.

Re: Thesis - baterie, kostry a výměna

Napsal: pon srp 27, 2018 15:06
od KUZMA 663
Ahoj Čertíku,
rád vidím opět po čase tvé příspěvky.
Vítej zpátky. :D

Re: Thesis - baterie, kostry a výměna

Napsal: pon srp 27, 2018 15:23
od E-čertík 92
Ahoj. Náhoda. Vzpomněl jsem si po letech na heslo :-D

Re: Thesis - baterie, kostry a výměna

Napsal: pon srp 27, 2018 15:27
od Jiří 588
E-čertík 92 píše: pon srp 27, 2018 14:54 Tohle už jsem potkal a nebylo to altíkem.
A poradíš prosím, čím to bylo?

Do výměny jsem se ještě nepustil protože mi do toho vlezl špatný snímač otáček na klice.
Po výměně snímače je volnoběh stabilnější a při protočení motoru (a puštění plynu) otáčky nespadnou tak nízko aby osvětlení mrklo tolik jako předtím.
Při té příležitosti jsem se díval na napětí přes diagnostiku a to hlásí stále okolo 14V takže jsem celé řešení ještě odložil, že musím hledat problém i jinde.

Re: Thesis - baterie, kostry a výměna

Napsal: pon srp 27, 2018 15:30
od E-čertík 92
Kdybych si to pamatoval... Dělalo to přesně to samý. Celej vnitřek auta nepříjemně blikal na volnoběh a mírně i za jízdy. Jen si pamatuju že to byla nějaká píííp kterou jsem udělal jen tak mimochodem automaticky při opravě něčeho jinýho :-)

Změř si kolik je přímo na baterce. A pak kolik je mezi motorem a kastlí. Stačí na volnoběh se zapnutými světly.

Re: Thesis - baterie, kostry a výměna

Napsal: úte srp 28, 2018 18:33
od Karel 6
Elektrický čert je tu. :D Huráááá.

Re: Thesis - baterie, kostry a výměna

Napsal: pát srp 31, 2018 22:59
od E-čertík 92
:oops: :)