Stránka 1 z 3

žhaviče Lybra

Napsal: pát led 13, 2017 14:57
od Brudrabrudra 482
Tak jsem tak dlouho přes léto ignoroval blikání žhavičů po nastartování, až jsem tento týden až do středy, kdy byly ty mrazy, prostě nenastartoval. Poptal jsem to nejdříve tady v Ostravě u Fiata (AF Centrum). Cena 5400 včetně DPH, ale pouze v případě, že půjdou snadno demontovat, což u staršího vozu nepředpokládají. Takže spíše více #-o . Nemáte nějaký tip tady na Ostravsku (já jsem konkrétně z Orlové), kdo bude ochoten to udělat za lepší peníz?

Re: žhaviče Lybra

Napsal: pát led 13, 2017 15:45
od smoger
Nejlíp to budeš mít asi do Návsí u Jablunkova :) je tady z fóra http://www.Carsch-auto.cz
Servisovat sem u něj nebyl ale jeden borec co znám za ním jezdil až z Brna

Re: žhaviče Lybra

Napsal: pát led 13, 2017 17:12
od Fiskus
Carsch - můžu jen doporučit, ale je to trochu z ruky. Zkus se zeptat v jakémkoli neznačkovém servise v Ostravě - na Ruské například z druhé strany než je Autošindler, vjezd přímo od zastávky tramvaje, dělají většinou Italy. Měl bys být tak na poloviční ceně...

Re: žhaviče Lybra

Napsal: pát led 13, 2017 18:41
od Richie 10
smoger píše:Nejlíp to budeš mít asi do Návsí u Jablunkova :) je tady z fóra http://www.Carsch-auto.cz
Servisovat sem u něj nebyl ale jeden borec co znám za ním jezdil až z Brna
Urcite muzu doporucit. Tak ferove jednani a znalosti italskych se dneska nevidi...

Re: žhaviče Lybra

Napsal: pon led 16, 2017 08:57
od Dresik 28
Teď jsem o víkendu dělal 2,4 JTD. šly hooodně ztuha a dvě jsem přemlouval za mohutného vrzání závotu. Nakonec to bylo komplet za 3000,- pro našeho klienta :)

Re: žhaviče Lybra

Napsal: pon led 16, 2017 09:48
od Brudrabrudra 482
Tak dík za typy. Jablunkov je přece jen trochu z ruky. Nakonec jsem to nechal tady u nás v Orlové v AUTODASTu, i když jsem se zařekl, že už tam nepůjdu. Ale co už, kámoš co má u nás populární servis (DAKR), mi na rovinu řekl, že se mu do toho vůbec nechce. Své hrálo i to, že to mám asi 100 metrů od bydliště. Hned zkraje mě varovali, že se taky může stát, že to rupne a spadne do válce a pak sundat hlavu a to a ono a budem někde na 10000... No tak se moc těším. JInak mi to nacenili cca 1500 za žhaviče BOSCH + práce. Mávl jsem nad tím rukou, i když bych ty samé žhaviče sehnal za 1000. Ale chápu, že i servis má nějakou marži. Objednaný jsem na čtvrtek, což znamená, že ve středu odpoledne jim to tam nechám - na čtvrtek jsou hlášeny zase teploty okolo -15 což znamená, že bych to už zase nenastartoval.

Jinak mám ještě jeden problém. Nevím, jestli to mohou dělat ty žhaviče, nebo obecně nižší teploty. I když třeba včera se teploty plácaly jen okolo 0°C. Šel jsem to protočit. Motor normálně naběhl, jel tak 5 sekund a pak zhasl. A pak už to ne a ne chytnout. Až tak po minutě blafání a týrání baterie konečně zase chytnul. Ale nejelo turbo. Až po chvíli se připojí. Nechal jsem to běžet na volnoběh, ať se to prohřeje. V zahřátém stavu to startuje normálně a turbo taky běží hned. Dneska ráno bylo -5. Naštěstí to hned chytlo, ale zase jsem měl pocit, že turbo nejelo hned. A už už to chtělo zdechnout, tak jsem honem prošlapal plyn. Vypadalo to, že to spíše zdechne, zas jako by nejelo turbo, ale najedou šly zase otáčky normálně za plynem. Myslel jsem už dříve, že by to mohlo být nějakou horší naftou, tak jsem to už před týdnem přistavil na Shellce plácl se přes kapsu a napumpoval tam power nitro plus. Ale přijde mi, že je to stejné.

Re: žhaviče Lybra

Napsal: pon led 16, 2017 10:22
od Richie 10
Jak nejelo turbo ? Tomu nerozumim...Az po chvili se pripoji ? ...Tak tomu uz vubec nerozumim...

Re: žhaviče Lybra

Napsal: pon led 16, 2017 12:05
od Pepazdepa 408
Turbo při volnoběhu nejede, takže budeš mít zakopanýho psa ještě někde jinde.
Co palivovej filtr? Měnil jsi ho?

Re: žhaviče Lybra

Napsal: pon led 16, 2017 13:24
od Brudrabrudra 482
Palivový filtr jsem teď poslední dobou neměnil. Ale zase kdyby to byl filtr, tak by to blblo asi pořád a ne jen když je to studený. Ne?

JInak Richie - ty jsi nikdy nejel s nafťákem, kterýmu vypadlo turbo? Točíš motor při rozjezdu třeba až do 4000 ot/min a auto se pomalu nechce ani rozjet - prostě žádný výkon. Na firmě se nám to stávalo u VW - transporter. Švihali jsme si to po dálnici a najednou turbo nejelo - všechny kamiony nás zase předjely. Zastavili jsme, vypli motor a znova nastartovali a zase to jelo. Pak se nám to stalo v půlce mohelničáku. Tehdy jsme podřazovali až na jedničku a stejně by to nevyjelo. Naštěstí vždycky zabralo zastavit, vypnout zapalování a znova nastartovat. Akorát už si nepamatuji v čem byl ten problém, že vypínalo turbo. Ale taky tehdy byla zima.

Re: žhaviče Lybra

Napsal: pon led 16, 2017 13:58
od Tom 257
Turbo se jen tak samovolně nevypíná ani nikam nevypadává. Turbo se buď točí nebo je po smrti. Existuje ale ještě pojem "turbodíra", která popisuje neochotu motoru jít do otáček až do okamžiku, kdy turbo začne dávat plnící tlak.

Re: žhaviče Lybra

Napsal: pon led 16, 2017 14:47
od smoger
A závada motoru byla? To vypadá na safe mode.
K tomu startu. Chtělo by to asi vyměnit paliváč, aspoň tec 2000 nebo VIF na čištění vstřiků. Případně DRV ventil vyčistit a vyměnit gumičku. Ale i ta zamrzlá nafta je možnost.
Jinak minulej týden mi ukazoval kamarád naftu shell nitro v -22°C byla jako kaše.

Re: žhaviče Lybra

Napsal: pon led 16, 2017 15:04
od Richie 10
Brudrabrudra 482 píše:
JInak Richie - ty jsi nikdy nejel s nafťákem, kterýmu vypadlo turbo? Točíš motor při rozjezdu třeba až do 4000 ot/min a auto se pomalu nechce ani rozjet - prostě žádný výkon. Na firmě se nám to stávalo u VW - transporter. Švihali jsme si to po dálnici a najednou turbo nejelo - všechny kamiony nás zase předjely. .
no ztrata vykonu je asi mozna, ale nevodeu si predstavit jak by mohlo turbo prestat funogvat...je to proste vrtulka, kterou roztaci vyfukove plyny... treba nam to tady nekdo popise presneji, ale nikdy jsem nic takoveho neslysel...

Re: žhaviče Lybra

Napsal: pon led 16, 2017 15:45
od Brudrabrudra 482
Tom 257 píše:Turbo se jen tak samovolně nevypíná ani nikam nevypadává. Turbo se buď točí nebo je po smrti. Existuje ale ještě pojem "turbodíra", která popisuje neochotu motoru jít do otáček až do okamžiku, kdy turbo začne dávat plnící tlak.


Teď tady smolím 20 minut odpověď a zmizela :twisted: Tak ještě jednou:
Na těch VW nám to fakt vypadávalo za jízdy.
Ale ta turbodíra - to by mohlo být ono. Trochu jsem hledal a jestli jsem to dobře pochopil, tak je to prodleva mezi plynem a spuštěním turba. Na turbu je nějaký spínač, který turbo roztočí až při určitých otáčkách. Na volnoběh teda asi fakt neběží. No a pokud je spínač nějaký zatuhlý (třeba chladem - co já vím), tak šlápnu na plyn a zvýším otáčky, ale turbo se nezapne. Dokud se motor trochu nezahřeje.

Na nějakém foru borec popisoval podobný (nebo stejný problém) na Stilu JTD. Plyn až na podlaze a jede jak šnek. Pak to párkrát zacuká a auto vystřelí jak z praku. Tipovali tam hlavně zatuhlý regulátor turba. Jako další možnosti, které by na to mohly mít vliv - EGR, váha vzduchu, slabá baterie, vstřiky.

Re: žhaviče Lybra

Napsal: pon led 16, 2017 15:57
od smoger
Zatuhlé naklápění lopatek, případně ventil? Pokud má turbo opravdu takový výpadek, měla by svítit závada motoru.

Re: žhaviče Lybra

Napsal: pon led 16, 2017 16:29
od Jiří 588
Jediná možnost, jak by se turbo mohlo zastavit a zároveň to bylo způsobeno jen a přímo trubem je, pokud by špatně fungovalo mazání. Přijde mi, že na 1.6HDi pozoruji, že se turbo roztočí a po chvíli začne trochu hrčet a jakoby se zastavilo. Vysvětluji si to tak, že to nestíhá mazat.

Jinak bych to spíš viděl na:
- EGR ventil - pokud se nezavře, tak se výfukové plyny prohánějí motorem místo toho aby roztáčely turbo
- porucha regulace turba - záleží jestli tam je podtlak, nebo táhlo s elektromotorem, ale na Citroenech se podle diskusí stávalo, že zpuchřelé hadičky podtlaku po zahřátí změkly, propouštěly ještě víc a podtlak nestačil na správnou polohu lopatek
- DRV ventil nebo snímání tlaku paliva - pokud by šlo málo paliva = málo spalin = malé otáčky turba
- potenciometr plynového pedálu

Jak píše třeba SMOGER, asi to bude něco, kde elektronika nemá zpětnou vazbu o tom, v jakém stavu daná "komponenta" je. Případně si jednotka motoru možná myslí že je to OK a ani nevyhodí chybu. Pokud by daná "komponenta" vysílala do jednotky úplné blbosti, tak to okamžitě začne psát chybu.

Pravděpodobně nezbude nic jiného, než jezdit a měřit.
V rámci OV můžu pomoct (ale nejsem tady stále, tak je potřeba to trochu dopředu domluvit).

Jinak k těm žhavičům - bylo by dobré dát to někomu, kdo už to dělal.
Pravděpodobně to bude trochu i o chemii a nějaké znalosti - četl jsem, že existuje chemie, která to trochu dokáže uvolnit, ale je potřeba to tam mít nalité pár dní. Detail už si nevybavím a snad to ani nebudu muset řešit. Přešel jsem z žhavících svíček zpátky na jiskřivé :)