žhaviče Lybra

Vše, co se týká čidel, kabelů, baterky a veškeré elektroinstalace...
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8397
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: žhaviče Lybra

#16 Příspěvek od Harous 239 »

Brudrabrudra 482 píše:Na turbu je nějaký spínač, který turbo roztočí až při určitých otáčkách. Na volnoběh teda asi fakt neběží. No a pokud je spínač nějaký zatuhlý (třeba chladem - co já vím), tak šlápnu na plyn a zvýším otáčky, ale turbo se nezapne.
Turbo se točí vždycky, nic ho nevypíná. Dá se (ne u všech modelů) regulovat směrováním vzduchu na lopatky (viz video). Dál se používá obtokový ventil, ale ten slouží k omezení maximálního plnícího tlaku.

Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Uživatelský avatar
Bonanza 270
Příspěvky: 4403
Registrován: čtv říj 18, 2007 20:59
Bydliště: u Kyjova

Re: žhaviče Lybra

#17 Příspěvek od Bonanza 270 »

ty jo to sou teda palky ja jeste kdysi tak 5 let mozna 6 menil vsech 5 zhavicu za litr a clovek mi to vymenil na dvorku :)

jinak k tomu turbu ano vypadava za jizdy me se to stalo na dalnici u oktavky najednou byla maximalka 100km/h :lol: a na to sem jel jeste 400km a potil se celej at dojedu do CR :D
Lybra SW 2.4JTD 140hp

Obrázek

Uživatelský avatar
Brudrabrudra 482
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 158
Registrován: pon dub 27, 2009 08:30
Bydliště: Orlová

Re: žhaviče Lybra

#18 Příspěvek od Brudrabrudra 482 »

Tak dobrá věc se podařila. Žhaviče šly nakonec s trochou chemie asi normálně ven. Akorát mi volali přes den s problémem, který jsem trochu očekával - že je v troubě i žhavící relé. Takže je taky vyměněné. Dost možná to byl hlavní problém, proč auto nežhavilo, protože ty žhavičky když mi je ukazovali zas tak brutálně nevypadaly. Ale co, pal to čert, byly původní, tak za tu dobu si výměnu zasloužily. Vozil jsem v kufru i olej a filtr, tak jsem to nechal při té příležitosti vyměnit (s olejem už jsem taky přešvihoval nějaký ten tisíc km). Takže suma sumárum výměna žhavičů, výměna relé, výměna oleje a filtru (olej a filtr byl vlastní) - nechal jsem tam 6000 peněz. Do nafty leju VIF. A stejně dneska ráno ten start byl opět dost brutální. A to bylo jen -7°C. A zase stejný příběh. Nejdříve to hned chytlo, běželo tak 5 sekund a i když člověk šlape na plyn, tak to zdechne, jako by došla nafta. Pak to dlouho při startu jen tak blafe, jako by to čekalo než čerpadlo dodá naftu. No a když to chykonečně chytne (tak po 30s blafání a točení na baterii), tak zase turbo nejde za plynem. Začalo to táhnout až po cca 20 min zahřívání. Uvidím jestli se to změní až pořádně protočím nový olej.
Lancia LYBRA - 1,9 JTD/2005 černometalická krasavice

Uživatelský avatar
Richie 10
Příspěvky: 6401
Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Kontaktovat uživatele:

Re: žhaviče Lybra

#19 Příspěvek od Richie 10 »

A co rika diagnostika ? Chce to zkontrolovat vsechno. Ale to bude chtit examiner.
Mazda 6 GH 2.5i Dynamic (Sport)
EX - Lancia Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v, Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0

Uživatelský avatar
Brudrabrudra 482
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 158
Registrován: pon dub 27, 2009 08:30
Bydliště: Orlová

Re: žhaviče Lybra

#20 Příspěvek od Brudrabrudra 482 »

Richie 10 píše:A co rika diagnostika ? Chce to zkontrolovat vsechno. Ale to bude chtit examiner.

Co to je examiner?
Ale jinak jsem se v servisu ptal, jestli bylo na diagnostice i něco jiného kromě toho vadného žhavícího relé a prý tam nebylo nic.
Ale mám pocit, že je to čím dál horší. Teď odpoledne bylo jen -2°C a stejně turbo hned po nastartování nešlo, až tak po 200 ujetých metrech a lehkého tůrování. Přijel jsem domů, auto odstavil asi na hodinu. Pak jsem ještě popojížděl po městě a po startu zase turbo hned nejelo a když jsem nakonec parkoval, tak zase na chvíli vypadlo.
Možná to nakonec bude nějaká prkotina - třeba fakt děravá nějaká hadice do regulátoru turba. Ale že se jim to neprojevilo v tom servisu. Ale celé to začalo s těmi prvními velkými mrazy, které udeřily před týdnem.
Lancia LYBRA - 1,9 JTD/2005 černometalická krasavice

smoger
Příspěvky: 477
Registrován: pát pro 28, 2012 21:13
Bydliště: Brno

Re: žhaviče Lybra

#21 Příspěvek od smoger »

Nejak to nemuzu pobrat. Rozebiras 3 naprosto rozdilny veci. Tech 6 ohromna palka. Napr u nas bys byl do 3000. A to by sme teste natahli...
Turbo chce diagnostiku. Examiner neni potreba. Jinak je to originalni diagnostika
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8397
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: žhaviče Lybra

#22 Příspěvek od Harous 239 »

Brudrabrudra 482 píše:když jsem nakonec parkoval, tak zase na chvíli vypadlo.
Vážně by mě zajímalo jak se projevuje ten "výpadek turba". Co přesně to udělalo při tom parkování? Motor přeci není při parkování tak zatížený aby turbo tlačilo...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Uživatelský avatar
Brudrabrudra 482
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 158
Registrován: pon dub 27, 2009 08:30
Bydliště: Orlová

Re: žhaviče Lybra

#23 Příspěvek od Brudrabrudra 482 »

Harous 239 píše:
Brudrabrudra 482 píše:když jsem nakonec parkoval, tak zase na chvíli vypadlo.
Vážně by mě zajímalo jak se projevuje ten "výpadek turba". Co přesně to udělalo při tom parkování? Motor přeci není při parkování tak zatížený aby turbo tlačilo...

No prostě takhle: Motor už zase normálně táhl. Přijel jsem do ulice, zastavil, zařadil zpátečku, abych se otočil. Šlapu na plyn, ale i když mám nohu až na podlaze, tak více jak 3000 ot prostě nenatočím. Tak jsem na to vycouval a rozjel se zase dopředu. Stejné. Noha na podlaze a na motoru tak 3000 ot. Už jsem potřeboval jen zaparkovat. Tak se šourám dopředu. Najednou motor začne cukat a najednou je výkon zpátky - otáčky letí vzhůru a kola trhaj asfalt. Ale jak říkám, asi se to zhoršuje, protože toto se mi teď stávalo poslední týden jen u studeného motoru. A teď to prvně vypadlo i u zahřátého. Pořád si myslím, že blbne ten regulátor turba - slabý tlak do té memrány (možná díra v hadici, ale to by asi blblo více), nebo je turbo celé zasrané a potřebovalo by vyčistit.
Lancia LYBRA - 1,9 JTD/2005 černometalická krasavice

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8397
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: žhaviče Lybra

#24 Příspěvek od Harous 239 »

Já si pořád myslím, že ses chytnul nesprávný myšlenky a problém bude jinde než v turbu.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Uživatelský avatar
Richie 10
Příspěvky: 6401
Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Kontaktovat uživatele:

Re: žhaviče Lybra

#25 Příspěvek od Richie 10 »

To, ze motor nejde do otacek, preci turbo neovlivnuje. Turbo je zavisle na otackach motoru a ne, ze otacky motoru jsou zavisle na turbu. Jsi z Ostravy, tak si zajed do servisu ke Carshovi. To je tam u vas na severu, a nejen tam, kapacita a urcite z tebe nebude tahat prachy...
Mazda 6 GH 2.5i Dynamic (Sport)
EX - Lancia Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v, Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0

smoger
Příspěvky: 477
Registrován: pát pro 28, 2012 21:13
Bydliště: Brno

Re: žhaviče Lybra

#26 Příspěvek od smoger »

Tohle asi bude chtít diagnostiku. Určitě tam bude nějaká chyba o který musí auto vědět. Jinak je to jen věštění z koule :)
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9

Uživatelský avatar
Brudrabrudra 482
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 158
Registrován: pon dub 27, 2009 08:30
Bydliště: Orlová

Re: žhaviče Lybra

#27 Příspěvek od Brudrabrudra 482 »

A ještě jeden malý poznatek. Normálně mám volnoběžné otáčky tak 900 ot/min. Když po cestě vyřadím a dojíždím třeba na křižovatku a vidím, že mi otáčky sedí přesně na rysce 800 ot/min, tak že už zase netáhnu. Možná jsem se upnul na to turbo, ale když zadám do vyhledávače "zatuhlé turbo", tak mi vyjednou servisy, kde popisujou v podstatě můj problém - ztráta výkonu při řazení nahoru. Akorát mi to nepadá do nouzového režimu - resp. kontrolka motoru nesvítí. Je to všechno takové na blind, ale asi ho nechám vyčistit.
Lancia LYBRA - 1,9 JTD/2005 černometalická krasavice

Uživatelský avatar
Richie 10
Příspěvky: 6401
Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Kontaktovat uživatele:

Re: žhaviče Lybra

#28 Příspěvek od Richie 10 »

Turbo snad s volnobehem nema nic spolecneho ne ? Vidim to na neco jineho... :-k Mas v cajku vsechny hadice ? Podtlaky, sani a pod ?
Naposledy upravil(a) Richie 10 dne stř led 25, 2017 11:28, celkem upraveno 1 x.
Mazda 6 GH 2.5i Dynamic (Sport)
EX - Lancia Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v, Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0

Uživatelský avatar
Brudrabrudra 482
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 158
Registrován: pon dub 27, 2009 08:30
Bydliště: Orlová

Re: žhaviče Lybra

#29 Příspěvek od Brudrabrudra 482 »

Richie 10 píše:Turbo snad s volnobehem nema nic spolecneho ne ? Vidim to na neco jineho... :-k Mas v cajku vsechni hadice ? Podtlaky, sani a pod ?

Nejsem tak kovanej - to bys mi musel popsat o které hadice jde. A jsou přístupné normálně zvrchu, když zvednu hauptnu?
Teď o víkendu jsem jen tak zběžně koukal a jedna hadice byla volná (taková tlustá vzduchová - vede někam do boku motoru :D - dobrý popis co? ), resp ten pásek co to zaškrcuje už nefungoval a bylo vidět, že přes ní profukuje nějaký sajrajt. Vyhodil jsem ho, utáhl novej, ale tím to nebylo. Ale který další hadice?

JInak po startu, když to nejde do těch otáček, tak bych řekl, že to dost čadí a smrdí.
Lancia LYBRA - 1,9 JTD/2005 černometalická krasavice

Uživatelský avatar
Jaromír 592
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1401
Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Bydliště: Brno Komín 728887525
Kontaktovat uživatele:

Re: žhaviče Lybra

#30 Příspěvek od Jaromír 592 »

No tu diagnostiku bych doporučoval. Vzhledem k tomu že to má souvislost s teplotou, alespoň ze začátku, podíval bych se na teploty motoru. Čidlo stejné s čidlem teploty co ukazuje v kabině, akorát má dva okruhy. Jeden pro teploměr druhý pro řj. Další věc která by to mohla mít na svědomí možná váha vzduchu. Ale ta myslím na volnoběh také nemá vliv.To je zrovna věc která nevyhodí chybu.A má i vliv na chování tahu motoru. Netěsnost v sacím potrubí to asi nebude neměnilo by se to tak skokově. A bylo by to líný furt.
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300

Odpovědět