Stránka 1 z 3

eletroproblém alternátor, baterie, regulátor, zkrat?

Napsal: pon dub 13, 2015 12:18
od Brudrabrudra 482
Neprohledával jsem moc forum, protože vůbec netuším, kde by mohl být problém. O co teda jde.
Alternátor mám 2 roky starý - musel jsem to řešit okamžitě, takže jsem ho nechal vyměnit ve značkovém servisu za drahý peníz. Baterie je 4 měsíce stará (62Ah, 640A). Na palubovce mi nic nesvítí, že by jako alternátor nedobíjel. Ale normálně nastartuji, ujedu nějakých 35km, zastavím a už nenastartuji - baterie je prostě vybitá. Neměl jsem čas, tak jsem ji nechal přes noc. A ráno jsem normálně nastartoval. Pár dnů jsem normálně jezdil a dneska zase - 2x jsem normálně nastartoval při popojíždění a potřetí to prostě baterie neroztáhla, palubovka zhasla. Musel přijet kolega a nastartovali jsme přes kabely. Pak mi říkal, když jel za mnou, že se mi mění intenzita svitu žárovek podle toho jak šlapu na plyn. To je divné ne? Teď jsem ujel nějakých 40km, zhasl jsem motor a zkusil nastartovat. Normálně na první drc - baterie se částečně zregenerovala. Každopádně indikátor na baterii hlásí vybitý stav. Tak co s tím? od čeho se odpíchnout?

Re: eletroproblém alternátor, baterie, regulátor, zkrat?

Napsal: pon dub 13, 2015 12:43
od Karel 6
Ta první by chtělo změřit napětí na baterce,jak v s zhaslým motorem tak při chodu volnoběhu,tak třeba při 1500ot.Může být uvolněný,zoxidovaný kabel,na + i na-.Problém může být i samotném alt.-vadná dioda,či regulátor,nebo švihlé vinutí.Těch možností je víc.Klidně i vadný startér.
Začal bych prostě od začátku jak jsem psal.

Re: eletroproblém alternátor, baterie, regulátor, zkrat?

Napsal: pon dub 13, 2015 13:09
od Brudrabrudra 482
Karel 6 píše:Ta první by chtělo změřit napětí na baterce,jak v s zhaslým motorem tak při chodu volnoběhu,tak třeba při 1500ot.Může být uvolněný,zoxidovaný kabel,na + i na-.Problém může být i samotném alt.-vadná dioda,či regulátor,nebo švihlé vinutí.Těch možností je víc.Klidně i vadný startér.
Začal bych prostě od začátku jak jsem psal.

Dík, ještě to trochu upřesním. Na startér bych asi nesázel - přes ty startovací kabely jsem normálně nastartoval. když je dostatek proudu, tak startér frčí normálně. Taky jsem byl minulý týden v servisu u Fiata, kde jsem si v rámci opravy brzd nechal udělat nějakou jarní prohlídku, která mimo jiné obnášela i kontrolu baterie. Takže byla venku a otestovali jí - byla OK (což jsem teda u 4 měsíce staré baterie očekával). otázka je asi, proč se mi baterie při chodu motoru vybije, když nemám signalizaci, že by mi ji alternátor nedobíjel. Jak se dá alternátor otestovat, že funguje tak jak má a ne nějakým podivným způsobem? (pokud teda ale bude vadný, tak to bych nečekal, že odejde po 2 letech obzvláště, když mi ho dodá značkový servis).

Re: eletroproblém alternátor, baterie, regulátor, zkrat?

Napsal: pon dub 13, 2015 14:16
od Karel 6
Že odešla baterka po pár dnech po koupi už jsem zažil několikrát.Ale nejdřív by to opravdu chtělo změřit.Klasicky přímo na baterce.

Re: eletroproblém alternátor, baterie, regulátor, zkrat?

Napsal: pon dub 13, 2015 20:38
od Pepazdepa 408
Ono změřit baterku multimetrem prostě někdy nestačí. Chce to zátěžovej voltmetr (každej, kdo se trochu zabejvá autoelektrikou/baterkama by ho měl mít a jestli ti měřili baterku venku z auta, tak to snad ani ničim jinym nejde?).
Osobně bych začal tím, že bych sundal kontakty z baterky, hezky šmirglem obrousil kontakty na baterce i ty kontaktní spony zevnitř a řádně namazal vazelínou (nemusíš se stydět).
To změření napětí, jak psal Karlos ale rozhodně proveď taky. A napiš sem, co jsi naměřil. Pokud se po nastartování napětí ustálí někde okolo 14 +- Volt, tak by měl bejt v cajku. Ty silový kabely plusový i kostrový, nebo teda spíš studeňáky na nich ale dokážou pěkný sviňárny (např. to chvíli dobíjí jak má, pak zase ne a kontrolka dobíjení svítit nemusí...
Alternátor jde změřit na testovací stolici - ale to musí bejt venku z auta.
Jestli ti svítí kontrolka dobíjení než nastartuješ se ani neptám...

Re: eletroproblém alternátor, baterie, regulátor, zkrat?

Napsal: úte dub 14, 2015 09:19
od smoger
jj tady věštíš z koule. Chce to pořádně proměřit a určitě se to najde :) já bych to možná tipoval na regulátor. Ale říkám chce to změřit :)

Re: eletroproblém alternátor, baterie, regulátor, zkrat?

Napsal: stř dub 15, 2015 07:32
od Brudrabrudra 482
Tak v klidu má baterie 12,25V. Po nastartování na volnoběh má 13,65V na objímce. Ale když měřím přímo na kolíkách baterie tak 12,9. Takže nějaký přechodový odpor na objímce tam bude (tím se mi ale snad nevybije baterie ne?).

Krátká rekapitulace mojí anabáze:
Předevčírem ráno normální start, ujetí 19km, pauza 0,5h. Normální start, ujetí 35km, pauza 1,5h. Nenastartování - startér udělal 2 pomalé otáčky, budíky zhasly, prostě baterie bez šťávy. Přijel pro mě kolega, normálně jsem nastartoval přes startovací kabely. Ujel jsem 50km, vypnul motor a zkusil hned nastartovat - normální start. pauza 6 hodin, odjezd domů - normální start. Nechal jsem auto přes noc, ráno normální start. Včera celý den - normální starty. Dneska taky.

Prostě v jeden okamžik se mi během jízdy vybila baterie. už se mi to stalo jednou i minulý týden - přijel jsem domů a zaparkoval. pak jsem usoudil, že jsem nenechal moc místa autu za sebou, tak jsem hned zkusil popojet - no ale už jsem nenastartoval. Přes noc se ale baterie zregenerovala (je nová) a ráno jsem normálně odjel. Mám právě obavu, že je někde prodřený kabel a škrtá o kostru. Když neškrtá, tak je to OK. když začne škrtat, tak se baterie vybije a přitom nic nepoznám dokud nevypnu motor a nepokusím se znova nastartovat. Teď pro jistotu vozím ještě jednu starou, ale funkční baterii s sebou, pro případ zase nenastartování. Ale to je takové provizorní řešení - manželka by si s takovým startem určitě neporadila.

Re: eletroproblém alternátor, baterie, regulátor, zkrat?

Napsal: stř dub 15, 2015 07:45
od Pepazdepa 408
Brudrabrudra 482 píše:...Po nastartování na volnoběh má 13,65V na objímce. Ale když měřím přímo na kolíkách baterie tak 12,9...
Jestli jsi to neměřil blbě, tak TOHLE je ten problém... Takže to vyčisti/ošmirgluj/namaž jak jsem psal - je to práce na pár minut a určitě se vyplatí. Napětí na objímkách/kolíkách baterky musej bejt STEJNÝ +- pár setin V!!! Ten studeňák se právě neprojeví jen tak, ale právě při zátěži = při startování.
Kdyby ti někde škrtal silovej kabel o kostru, tak by za prve hořel - toho by sis všimnul určitě :lol: a za druhý by ti při tom "škrtu" auto na 1000% chcíplo a toho by sis taky všimnul :lol:

Re: eletroproblém alternátor, baterie, regulátor, zkrat?

Napsal: stř dub 15, 2015 08:33
od Brudrabrudra 482
Pepazdepa 408 píše:
Brudrabrudra 482 píše:...Po nastartování na volnoběh má 13,65V na objímce. Ale když měřím přímo na kolíkách baterie tak 12,9...
Jestli jsi to neměřil blbě, tak TOHLE je ten problém... Takže to vyčisti/ošmirgluj/namaž jak jsem psal - je to práce na pár minut a určitě se vyplatí. Napětí na objímkách/kolíkách baterky musej bejt STEJNÝ +- pár setin V!!! Ten studeňák se právě neprojeví jen tak, ale právě při zátěži = při startování.
Kdyby ti někde škrtal silovej kabel o kostru, tak by za prve hořel - toho by sis všimnul určitě :lol: a za druhý by ti při tom "škrtu" auto na 1000% chcíplo a toho by sis taky všimnul :lol:

Jo, toho bych si asi všimnul. :lol:
Pořádně to odrápu, vyčistím a namažu. pro jistotou i ten kabel na svorkovnici na +.

Re: eletroproblém alternátor, baterie, regulátor, zkrat?

Napsal: stř dub 15, 2015 09:17
od smoger
koukni i na ten kabel co tam vede odzadu od startéru tlustej. Plusko do té černé krabičky na kontaktu. Ten konektor je na něm nahovno a taky mi to tam občas topí tak to musím pomačkat a prostříkat...

Re: eletroproblém alternátor, baterie, regulátor, zkrat?

Napsal: čtv dub 16, 2015 21:20
od Brudrabrudra 482
Začal jsem nejdříve očištěním na těch objímkách a nic se nezměnilo. Tak jsem to proměřil znova a úbytek napětí byl mezi tím tlustým drátem a svorkovnicí v té pojistkové krabičce. Tak jsem ho sundal a ta podložka mezi drátem a svorkovnicí byla úplně shnilá. A muselo to tam pěkně jiskřit a topit, protože plast okolo byl slušně natavenej. Tak jsem pro jistotou tu krabičku sundal celou. Úplně ji rozebral, všechny kovové díly osmirkoval na čistý kov a všechny kontaktní místa namazal elektrovodivou pastou. Výsledek - na kabelu, svorkovnici, objímce i kolíku baterie je nyní krásných 14,10V při volnoběhu. Takže doufám, že je pro tentokrát po problému a tímto děkuji všem zúčastněným =D>

Re: eletroproblém alternátor, baterie, regulátor, zkrat?

Napsal: čtv dub 16, 2015 21:32
od Karel 6
=D>

Re: eletroproblém alternátor, baterie, regulátor, zkrat?

Napsal: úte bře 07, 2017 09:18
od mildaT815
Ahoj,mám asi podobnej problém. Teď sem přijel z noční a dojížděl sem na strach,po dojetí baterka uplně k.o.-nenastartoval sem. Cca dva dny zpátky sem zpozoroval že mi kolísá intenzita světel a občas slabě problikne za jízdy dobíjení. Venku je hnusně a du spát,takže to zkusím pročistit odpoledne,ale kdyby to náhodou nepomohlo pasuje altík z 1,9 jtd 85kw do 2,4 103kw?? A může to bejt tím altíkem,pže za celou cestu se dobíjení nerozsvítilo. Eper mi nejede,ale podle pár shopu s dílama by to mělo byt stejný. Díky

Re: eletroproblém alternátor, baterie, regulátor, zkrat?

Napsal: úte bře 07, 2017 20:20
od Baltik 615
Třeba začít s multimetrem.

Re: eletroproblém alternátor, baterie, regulátor, zkrat?

Napsal: úte bře 07, 2017 21:06
od Pepazdepa 408
A kdybys s tim neuměl měřit, tak ti Robert poradí - on už to od včerejška umí taky :lol: