Lybra po zkratu u rele sahary nestartuje
Lybra po zkratu u rele sahary nestartuje
Přeju hezký den a prosím o radu a nápady
Uhnil mi drát u relé druhého stupně ventilátoru chlazení (pin 85 nebo 86 u relé J31) a při odizolování pro jistotu všech drátů (30, 85, 86 a 87 u relé J31) pro nandání nových konektorů došlo ke zkratu mezi jedním nebo více z nich mezi sebou a i mezi kostrou auta. Nedošlo mi, že větráky jsou napájeny i s vypnutým motorem, takže baterka nebyla odpojena. Operace se podařila a pacient zemřel. Po kompletaci a zapojení pak už odpojené baterky se nepodařilo nastartovat. Svítí jen kontrolka motoru, žhavení nažhaví, startér točí, ale motor nechytne. Ostatní elektrika se jeví v pořádku (rádio hraje, světla svítí,...). S autem teď čekám, až se servisman Sedlák vrátí z dovolené, co řekne examiner. Sám ho nemám. Pojistka F2 i ostatní pojistky ve skříňce vlevo pod volantem jsou OK, Maxipojistky obou větráků a všechny ostatní maxipojistky, co jsou u akumulátoru jsou OK. Chtěl jsem se zeptat, jestli se vám toto nebo něco podobného už někomu stalo a jak jste to vyřešili, či jestli někdo máte ještě nápad, třeba na nějakou další pojistku nebo co se ještě mohlo spálit.
Díky moc
[attachment]el_schema_chlazeni.PNG[/attachment]
[attachment]el_mapa_chlazeni.PNG[/attachment]
[attachment]el_legenda_chlazeni.PNG[/attachment]
Uhnil mi drát u relé druhého stupně ventilátoru chlazení (pin 85 nebo 86 u relé J31) a při odizolování pro jistotu všech drátů (30, 85, 86 a 87 u relé J31) pro nandání nových konektorů došlo ke zkratu mezi jedním nebo více z nich mezi sebou a i mezi kostrou auta. Nedošlo mi, že větráky jsou napájeny i s vypnutým motorem, takže baterka nebyla odpojena. Operace se podařila a pacient zemřel. Po kompletaci a zapojení pak už odpojené baterky se nepodařilo nastartovat. Svítí jen kontrolka motoru, žhavení nažhaví, startér točí, ale motor nechytne. Ostatní elektrika se jeví v pořádku (rádio hraje, světla svítí,...). S autem teď čekám, až se servisman Sedlák vrátí z dovolené, co řekne examiner. Sám ho nemám. Pojistka F2 i ostatní pojistky ve skříňce vlevo pod volantem jsou OK, Maxipojistky obou větráků a všechny ostatní maxipojistky, co jsou u akumulátoru jsou OK. Chtěl jsem se zeptat, jestli se vám toto nebo něco podobného už někomu stalo a jak jste to vyřešili, či jestli někdo máte ještě nápad, třeba na nějakou další pojistku nebo co se ještě mohlo spálit.
Díky moc
[attachment]el_schema_chlazeni.PNG[/attachment]
[attachment]el_mapa_chlazeni.PNG[/attachment]
[attachment]el_legenda_chlazeni.PNG[/attachment]
Lancia Lybra SW 2,4 JTD LX 140 CV
ex Fiat Tipo. 1,4 ie
ex Fiat 128A 1100 CL
ex Fiat Tipo. 1,4 ie
ex Fiat 128A 1100 CL
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lybra po zkratu u rele sahary nestartuje
Když už tam přikládáš obrázky, tak se potom podívej, co na nich je...:???: a oprav to.
Mě se to teďka nechce hledat.
Mě se to teďka nechce hledat.
Lancia Lybra SW 1,9JTD
Re: Lybra po zkratu u rele sahary nestartuje
je to sice mimo,ale ja teda nechapu,jak muze nekdo delat elektriku,a pritom si nechat zapojenou baterku :(
Lancia Delta II 1.6 16v "šmoula" v matu...
- Jaromír 592
- Administrator
- Příspěvky: 1401
- Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
- Bydliště: Brno Komín 728887525
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lybra po zkratu u rele sahary nestartuje
No to je těžký takhle pomoct.Nejdřív je dobrý zjistit proč svítí kontrolka motoru.Tedy to napíchnout na diag.Nemusí to být zrovna examiner.Třeba ecuscan by možná také pomohl a má ho dost lidí.Jenže když nikdo neví odkud jsi.V profilu je jen emailovka.
Takže pokud máš čas zítra mezi 12 a 13.30 a jsi z brna nebo velmi blízkého okolí tak se klidně stavím a na ecuscan to napíchneme.
Pepo podle důvodu úpravy jde vidět že se o to dotyčný pokoušel.
To Šušeň každý občas udělá chybu a já také pokaždé neodpojuji baterii když něco dělám s el. Jsem přece elektrikář.Jenom do teď nevím proč se mi zajiskřilo od štípaček.:D
Takže pokud máš čas zítra mezi 12 a 13.30 a jsi z brna nebo velmi blízkého okolí tak se klidně stavím a na ecuscan to napíchneme.
Pepo podle důvodu úpravy jde vidět že se o to dotyčný pokoušel.
To Šušeň každý občas udělá chybu a já také pokaždé neodpojuji baterii když něco dělám s el. Jsem přece elektrikář.Jenom do teď nevím proč se mi zajiskřilo od štípaček.:D
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lybra po zkratu u rele sahary nestartuje
Asi jsi myslel tohle schéma.
Pokud máš napětí na relátkách J31 i J32 (na pinech 86 proti kostře) tak mě napadá jediná věc a to, že jsi tim šlusem odprásknul ŘJ M10. Nevim jestli si nějak ŘJ před startem "ošahává" funkčnost relátek, ale pochybuju o tom. Pokud se ti podařilo spojit 86ku s 30kou, tak je možný, že jsi u toho relé zapek silový kontakty - ale to by ta pojistka F2 musela vylítnout - ale je to málo pravděpodobný, páč to relé by mělo bejt při startu rozeplý.
P.S. číslování pojistek moc nevěř a tomu, že pojistka po vyndání vypadá, že je dobrá, nevěř už vůbec - jedině měřák a ještě radši přes žárovku, aby to mělo nějakej odběr...
Jestli jsi všechny tyhle chyby vyloučil tak už toho bez diagnostiky o moc víc nezjistíš.
Pro Šušně: baterku taky odpojuju jenom v krajních případech :lol:
Pro Jaromíra: pinzetu jsem narval do zásuvky ve dvou letech, takže mám elektriku v krvi už dlooouho
Pokud máš napětí na relátkách J31 i J32 (na pinech 86 proti kostře) tak mě napadá jediná věc a to, že jsi tim šlusem odprásknul ŘJ M10. Nevim jestli si nějak ŘJ před startem "ošahává" funkčnost relátek, ale pochybuju o tom. Pokud se ti podařilo spojit 86ku s 30kou, tak je možný, že jsi u toho relé zapek silový kontakty - ale to by ta pojistka F2 musela vylítnout - ale je to málo pravděpodobný, páč to relé by mělo bejt při startu rozeplý.
P.S. číslování pojistek moc nevěř a tomu, že pojistka po vyndání vypadá, že je dobrá, nevěř už vůbec - jedině měřák a ještě radši přes žárovku, aby to mělo nějakej odběr...
Jestli jsi všechny tyhle chyby vyloučil tak už toho bez diagnostiky o moc víc nezjistíš.
Pro Šušně: baterku taky odpojuju jenom v krajních případech :lol:
Pro Jaromíra: pinzetu jsem narval do zásuvky ve dvou letech, takže mám elektriku v krvi už dlooouho
Lancia Lybra SW 1,9JTD
Re: Lybra po zkratu u rele sahary nestartuje
Myslel jsem to složitější (jedno centrální relé navíc). Ty dvě pro různé rychlosti jsou ale slabší 30 ampérové, centrální je 50a
A omlouvám se za ty obrázky, je tu na fóru nějaký nedokumentovaný limit.- Přílohy
-
- [BLOB - 0B]
- el_schema_chlazeni.PNG (34.94 KiB) Zobrazeno 2685 x
Lancia Lybra SW 2,4 JTD LX 140 CV
ex Fiat Tipo. 1,4 ie
ex Fiat 128A 1100 CL
ex Fiat Tipo. 1,4 ie
ex Fiat 128A 1100 CL
Re: Lybra po zkratu u rele sahary nestartuje
ještě ta mapka rozložení v autě
- Přílohy
-
- [BLOB - 0B]
- el_mapa_chlazeni.PNG (42.01 KiB) Zobrazeno 2685 x
Lancia Lybra SW 2,4 JTD LX 140 CV
ex Fiat Tipo. 1,4 ie
ex Fiat 128A 1100 CL
ex Fiat Tipo. 1,4 ie
ex Fiat 128A 1100 CL
Re: Lybra po zkratu u rele sahary nestartuje
Pro Šušně: baterku taky odpojuju jenom v krajních případech :lol:
a to je prave ono,pak tady resite takovehle zbytecne zavady.odpojit baterku je otazka cca 1 minuty,reseni tohoto problemu bude urcite trvat dyl a bude stat penize.naprosto zbytecny
a to je prave ono,pak tady resite takovehle zbytecne zavady.odpojit baterku je otazka cca 1 minuty,reseni tohoto problemu bude urcite trvat dyl a bude stat penize.naprosto zbytecny
Lancia Delta II 1.6 16v "šmoula" v matu...
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8397
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: Lybra po zkratu u rele sahary nestartuje
Víš jak, po bitvě je každej generál...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Pavel 3
- Člen klubu
- Příspěvky: 5483
- Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lybra po zkratu u rele sahary nestartuje
baterku vůbec není potřeba odpojovat kolikrát si odpojením zaděláš na další problémy
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Re: Lybra po zkratu u rele sahary nestartuje
jak vidis pavle,tak nemas uplne pravdu.ale hadat se nebudu....
Lancia Delta II 1.6 16v "šmoula" v matu...
Re: Lybra po zkratu u rele sahary nestartuje
[quote="Harous" post=234783]Víš jak, po bitvě je každej generál...[/quote:014983db15]
jak to myslis?
jak to myslis?
Lancia Delta II 1.6 16v "šmoula" v matu...
- Jaromír 592
- Administrator
- Příspěvky: 1401
- Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
- Bydliště: Brno Komín 728887525
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lybra po zkratu u rele sahary nestartuje
Log z diagnostiky
READING ERROR CODES:
1: P0480 - Relé ventilátoru 1
Cooling Fan 1 Control Circuit
Důvodem chyby je to že jednotka neobdržela platný signál z čidla. Tato chyba je v současnosti zjištěná. Proveďte veškerá opatření k vyřešení této závady. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
2: P0645 - Relé klimatizace
A/C Clutch Relay Control Circuit
Důvodem chyby je to že jednotka neobdržela platný signál z čidla. Chyba není v současnosti zjištěna, ale je uložena v paměti. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka nebyla pro tuto chybu aktivována.
3: P0404 - EGR
Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance
Důvodem chyby je to že jednotka obdržela neplatný signál z čidla. Chyba není v současnosti zjištěna, ale je uložena v paměti. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka nebyla pro tuto chybu aktivována.
4: P0380 - Relé desky, termospouště nebo ECU
Glow Plug/Heater Circuit Malfunction
Důvodem chyby je to že jednotka získala velmi nízký signál z čidla. Chyba není v současnosti zjištěna, ale je uložena v paměti. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka nebyla pro tuto chybu aktivována.
5: P0481 - Relé ventilátoru 2
Cooling Fan 2 Control Circuit
Důvodem chyby je to že jednotka neobdržela platný signál z čidla. Tato chyba je v současnosti zjištěná. Proveďte veškerá opatření k vyřešení této závady. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
6: U1600 - Elektronický klíč
Anomaly concerning the electronic key ECU immobilizer function. The electronic key ECU has not received the key code or the code is not included among the memorized ones.
Possible causes:
1) key non original or broken
2) ignition coil antenna disconnected or damaged
3) Electronic key ECU supply
Důvodem chyby je to že jednotka získala velmi vysoký signál z čidla. Tato chyba je v současnosti zjištěná. Proveďte veškerá opatření k vyřešení této závady. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
Po smazání závad.
CLEARING ERROR CODES...
READING ERROR CODES:
Žádné chyby
READING ERROR CODES:
1: P0481 - Relé ventilátoru 2
Cooling Fan 2 Control Circuit
Důvodem chyby je to že jednotka neobdržela platný signál z čidla. Tato chyba je v současnosti zjištěná. Proveďte veškerá opatření k vyřešení této závady. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
2: P0480 - Relé ventilátoru 1
Cooling Fan 1 Control Circuit
Důvodem chyby je to že jednotka neobdržela platný signál z čidla. Tato chyba je v současnosti zjištěná. Proveďte veškerá opatření k vyřešení této závady. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
CLEARING ERROR CODES...
poznámka všechny tři relé jsme postupně vyměnili z mojí lybry.
Jinak dnes jsme to měřili.Na relé je na ovládání tedy na cívce 2,56 V Což je divné protože u mé lybry je tam 0.
Jinak při měření se mi podařilo spojit kontakty u relé.Naštěestí to odkákala pojistka 7,5 A
(což by u se mi u odpojené baterie nestalo ale zároveň bych nic nezměřil)
Jinak při vkládání nové pojistky se pouze u mé lybry ozve sepnutí nějakého relé za kastlíkem spolujezdce.U kolegovy lybry pouze relé žhavení.
Další poznatek teploměr na palubovce ukazuje maximum.
READING ERROR CODES:
1: P0480 - Relé ventilátoru 1
Cooling Fan 1 Control Circuit
Důvodem chyby je to že jednotka neobdržela platný signál z čidla. Tato chyba je v současnosti zjištěná. Proveďte veškerá opatření k vyřešení této závady. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
2: P0645 - Relé klimatizace
A/C Clutch Relay Control Circuit
Důvodem chyby je to že jednotka neobdržela platný signál z čidla. Chyba není v současnosti zjištěna, ale je uložena v paměti. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka nebyla pro tuto chybu aktivována.
3: P0404 - EGR
Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance
Důvodem chyby je to že jednotka obdržela neplatný signál z čidla. Chyba není v současnosti zjištěna, ale je uložena v paměti. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka nebyla pro tuto chybu aktivována.
4: P0380 - Relé desky, termospouště nebo ECU
Glow Plug/Heater Circuit Malfunction
Důvodem chyby je to že jednotka získala velmi nízký signál z čidla. Chyba není v současnosti zjištěna, ale je uložena v paměti. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka nebyla pro tuto chybu aktivována.
5: P0481 - Relé ventilátoru 2
Cooling Fan 2 Control Circuit
Důvodem chyby je to že jednotka neobdržela platný signál z čidla. Tato chyba je v současnosti zjištěná. Proveďte veškerá opatření k vyřešení této závady. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
6: U1600 - Elektronický klíč
Anomaly concerning the electronic key ECU immobilizer function. The electronic key ECU has not received the key code or the code is not included among the memorized ones.
Possible causes:
1) key non original or broken
2) ignition coil antenna disconnected or damaged
3) Electronic key ECU supply
Důvodem chyby je to že jednotka získala velmi vysoký signál z čidla. Tato chyba je v současnosti zjištěná. Proveďte veškerá opatření k vyřešení této závady. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
Po smazání závad.
CLEARING ERROR CODES...
READING ERROR CODES:
Žádné chyby
READING ERROR CODES:
1: P0481 - Relé ventilátoru 2
Cooling Fan 2 Control Circuit
Důvodem chyby je to že jednotka neobdržela platný signál z čidla. Tato chyba je v současnosti zjištěná. Proveďte veškerá opatření k vyřešení této závady. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
2: P0480 - Relé ventilátoru 1
Cooling Fan 1 Control Circuit
Důvodem chyby je to že jednotka neobdržela platný signál z čidla. Tato chyba je v současnosti zjištěná. Proveďte veškerá opatření k vyřešení této závady. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
CLEARING ERROR CODES...
poznámka všechny tři relé jsme postupně vyměnili z mojí lybry.
Jinak dnes jsme to měřili.Na relé je na ovládání tedy na cívce 2,56 V Což je divné protože u mé lybry je tam 0.
Jinak při měření se mi podařilo spojit kontakty u relé.Naštěestí to odkákala pojistka 7,5 A
(což by u se mi u odpojené baterie nestalo ale zároveň bych nic nezměřil)
Jinak při vkládání nové pojistky se pouze u mé lybry ozve sepnutí nějakého relé za kastlíkem spolujezdce.U kolegovy lybry pouze relé žhavení.
Další poznatek teploměr na palubovce ukazuje maximum.
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300
- Karel 6
- Člen klubu
- Příspěvky: 4577
- Registrován: pát lis 25, 2005 11:15
- Bydliště: Soběslav tel:608853577
Re: Lybra po zkratu u rele sahary nestartuje
to vypadá že odešlo čidlo teploty na termostatu.Jestli se nemýlim je společný pro elektoniku i pro větráky a budík.
Lancia Delta HPE 1.9 JTD 6q
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě