Autobaterie, nabíjení a vše kolem ...
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie, nabíjení a vše kolem ...
Když otevřeš ten plastovej dekl, tak od kontaktu jde klema na pojistky a na tý klemě je takovej ohnutej drážkovanej plíšek. Na muj vkus je teda dost slabej a už jsem i u pár aut viděl že je ulomenej. Ten je původně na svorku. Pokud ho tam nemáš, tak bych tam něco takovýho (ideálně měděnýho) dal...
Lancia Lybra SW 1,9JTD
Re: Autobaterie, nabíjení a vše kolem ...
Nojo, už ho vidím, to je teda kousíček plechu, fuj.
Re: Autobaterie, nabíjení a vše kolem ...
Dnes jsem objednal novou baterii, dal jsem na rady prodejce a zkusím Fiamm 75 Ah.
Ráno jsem měřil baterii v autě a měla 12,18V včera večer 12,48V a to nabíjím už skoro obden.
Při nastartovaném autě dává alternátor 13,90V, při zátěži 13,88V. Kolik měříte při nastartovaném motoru?
Ještě podotýkám, že mám lybru 2,4Jtd.
Ráno jsem měřil baterii v autě a měla 12,18V včera večer 12,48V a to nabíjím už skoro obden.
Při nastartovaném autě dává alternátor 13,90V, při zátěži 13,88V. Kolik měříte při nastartovaném motoru?
Ještě podotýkám, že mám lybru 2,4Jtd.
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie, nabíjení a vše kolem ...
Co vše si zapnul při zátěži? 13.8V je krásných.
Re: Autobaterie, nabíjení a vše kolem ...
Světla, ventilátor. Ještě to zkusím se zapnutým vyhříváním skla a mlhovkama. Vyhřívání sedaček nefunguje
Re: Autobaterie, nabíjení a vše kolem ...
Provedeno další měření dnes ráno.
Baterie 12,48V po nastartování dobíjí na 13,48V.
Po zapnutí světel pořád 13,48V
Zapnutí světel, topení, mlhovek, rádia, vyhřívání zadního světla (prostě vše co šlo), spadlo napětí na 11,4V
Po pár minutách se napětí zvedlo na 13,4V.
Otázkou je, jestli je to normální stav, kdy alternátor potřebuje nějakou dobu na probuzení, nebo už není zcela fit.
Pamatuji si na Škodě Favorit, měnil jsem na alternátoru diody a regulátor, pak mi dával i při max. odběru 14,8V
Taky mi tam pak akuma vydržela 10 let a to jsem to trápil na LPG.
Zkoumali jste někdo jak se Vám chová nabíjecí soustava?
Baterie 12,48V po nastartování dobíjí na 13,48V.
Po zapnutí světel pořád 13,48V
Zapnutí světel, topení, mlhovek, rádia, vyhřívání zadního světla (prostě vše co šlo), spadlo napětí na 11,4V
Po pár minutách se napětí zvedlo na 13,4V.
Otázkou je, jestli je to normální stav, kdy alternátor potřebuje nějakou dobu na probuzení, nebo už není zcela fit.
Pamatuji si na Škodě Favorit, měnil jsem na alternátoru diody a regulátor, pak mi dával i při max. odběru 14,8V
Taky mi tam pak akuma vydržela 10 let a to jsem to trápil na LPG.
Zkoumali jste někdo jak se Vám chová nabíjecí soustava?
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie, nabíjení a vše kolem ...
Píšu to tady asi po milionšestý.
Zkontroluj silový kabely: altík - startér - baterka - včetně koster = nejlíp odpojit, vyčistit, namazat a vrátit z5.
P.S. Jak funguje vyhřívání zadního světla?
Zkontroluj silový kabely: altík - startér - baterka - včetně koster = nejlíp odpojit, vyčistit, namazat a vrátit z5.
P.S. Jak funguje vyhřívání zadního světla?
Lancia Lybra SW 1,9JTD
Re: Autobaterie, nabíjení a vše kolem ...
Čistění jsem prováděl už loňský rok, ale zopakoval jsem to i včera u výměny baterie.
Čistil jsem smirkovým papírem svorky, vystříkal kontoxem. Kontakty na altíku jsem nečistil, nevím kde přesně jsou a přístup tam není nejlepší.
Měřil jsem multimetrem ve více místech na té černé krabičce a všude to ukazuje stejně (na kontaktu baterky tak i na tom tlustém kabelu co jde k altíku).
Vyhřívání zadního okna funguje dobře. Jediné co mi nehřeje jsou sedačky a levé zpětné zrcátko.
Čistil jsem smirkovým papírem svorky, vystříkal kontoxem. Kontakty na altíku jsem nečistil, nevím kde přesně jsou a přístup tam není nejlepší.
Měřil jsem multimetrem ve více místech na té černé krabičce a všude to ukazuje stejně (na kontaktu baterky tak i na tom tlustém kabelu co jde k altíku).
Vyhřívání zadního okna funguje dobře. Jediné co mi nehřeje jsou sedačky a levé zpětné zrcátko.
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie, nabíjení a vše kolem ...
Já jsem reagoval na ten úbytek z 13,4 na 11,4 V.
Nějakej skok to při zapnutí žravýho spotřebiče udělá vždycky, ale 2 volty a aby se to "srovnávalo" několik minut je divný.
Nějakej skok to při zapnutí žravýho spotřebiče udělá vždycky, ale 2 volty a aby se to "srovnávalo" několik minut je divný.
Lancia Lybra SW 1,9JTD
Re: Autobaterie, nabíjení a vše kolem ...
Divný to je
Re: Autobaterie, nabíjení a vše kolem ...
Hodím to sem.
Měřil někdo odběr "naprázdno" u LYBRY?
Moc s Libroušem teď nejezdím, ale kdykoliv jí potřebuju, bez power banky jí nenatočím.
Baterku mám Vartu 2 roky, naměřil jsem klidový odběr 200mA a to mě přijde dost.
Měřil někdo odběr "naprázdno" u LYBRY?
Moc s Libroušem teď nejezdím, ale kdykoliv jí potřebuju, bez power banky jí nenatočím.
Baterku mám Vartu 2 roky, naměřil jsem klidový odběr 200mA a to mě přijde dost.
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie, nabíjení a vše kolem ...
To je fest. Měl by ses vejít do 50mA.
Re: Autobaterie, nabíjení a vše kolem ...
Malý poznatek k tomu vybíjení.
Odpojil jsem virtuální CD Yatour a nemám problém to nastartovat normálně z baterky.
Koukám, že to je asi pěkný žrout i naprázdno.
Odpojil jsem virtuální CD Yatour a nemám problém to nastartovat normálně z baterky.
Koukám, že to je asi pěkný žrout i naprázdno.
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie, nabíjení a vše kolem ...
Novinka
https://www.lidl-shop.cz/ULTIMATESPEED- ... p100251121
Zvýšený max. dobíjecí proud na 5A(původních 3.8A) a mělo by to umět i nakopnout hluboce vybitou AKU(starší verze když nenaměřila 11V nebo tak nějak, tak se nespustilo nabíjení)
Podle googlu zatím bez recenzí, můžou se objevit chybky jako u minulých modelů, ale řekl bych, že to stojí za to.
https://www.lidl-shop.cz/ULTIMATESPEED- ... p100251121
Zvýšený max. dobíjecí proud na 5A(původních 3.8A) a mělo by to umět i nakopnout hluboce vybitou AKU(starší verze když nenaměřila 11V nebo tak nějak, tak se nespustilo nabíjení)
Podle googlu zatím bez recenzí, můžou se objevit chybky jako u minulých modelů, ale řekl bych, že to stojí za to.