Palubka -problém
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubka -problém
Já už ti snad ani nic radit nebudu, nebo toho odpálíš ještě víc...
Lancia Lybra SW 1,9JTD
- Lubos 42
- Příspěvky: 4536
- Registrován: sob črc 09, 2005 14:10
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubka -problém
Snad jen to, že když hledáš tvrdým napětím +12V drátem nějaký spoj, kontakt je lepší než pojistku, použít nepříliš silnou žárovku, nebo náročněji diodu*. Tím neodpálíš něco potřebného.Neplatí pro elektronické obvody.
P.S. upřesňuji * LED diodu
P.S. upřesňuji * LED diodu
Naposledy upravil(a) Lubos 42 dne sob dub 20, 2013 21:28, celkem upraveno 1 x.
integrale
aktualně AR 159 SW
aktualně AR 159 SW
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubka -problém
To vubec neřeším teďka. Prostě sem tím škrtnul, sem blbec ale to teď není podstatné. Musel sem v noci pryč a vše ok a po par metrech se dívam, svítí brzdové světlo uprostřed a pravé brzdové když zapnu parkovačky. Když sem zabrzdil tak se rozsvítil check pravý.. Nejhorší že já nic nedělal, a teď to děla bordel. S tím sem neda jezdit tak už konečně stojím v garáži kde neprší nefouka a vrhnul sem se na to
PS : to středové brzdové světlo majitel předemnou nabastlil čokoládkou na to pravé zadní .
PS : to středové brzdové světlo majitel předemnou nabastlil čokoládkou na to pravé zadní .
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubka -problém
jestli nebude vadit, budu zde pokračovat v tématu, když mi to psaní tak hezky jde.
Propískal sem si dráty, které vedou od pojistek do zadní části, především brzdy, světla, jelikož jeden drát neseděl podle schemy, tak mě to mátlo. Dedra ma funkční brzd. světla i při vyplém zapalování
Takže na vystupních pinech brzdových světel je 0V, při sešlápnutí pedálu +- 12V, cca 11.77.
Při zapalování má byt kolem 10.6, při sešl. pedálu kolem 11.7.
Takto sem to naměřil na levé brzdě, která je funkční.
Pravá strana to má takto : Při vyplém zapalování 0V, při sešl. pedálu 0V,při zapalování 11.7V a teď ten ERROR - když rozsvítím parkovačky tak je to stále 11.7, a proto pravé brzd. světlo svítí společně s parkovačkama když jedu. Sešlápnu brzdu a rozsvítí se check.
Chyba nejspíš zde
CO jsem to zkoumal tak je tam i konektor ''H'' zapleten, ovšem nejsem si uplně zcela jist co mam kde měřit. Vidím správně že tam sou odpory že
Propískal sem si dráty, které vedou od pojistek do zadní části, především brzdy, světla, jelikož jeden drát neseděl podle schemy, tak mě to mátlo. Dedra ma funkční brzd. světla i při vyplém zapalování
Takže na vystupních pinech brzdových světel je 0V, při sešlápnutí pedálu +- 12V, cca 11.77.
Při zapalování má byt kolem 10.6, při sešl. pedálu kolem 11.7.
Takto sem to naměřil na levé brzdě, která je funkční.
Pravá strana to má takto : Při vyplém zapalování 0V, při sešl. pedálu 0V,při zapalování 11.7V a teď ten ERROR - když rozsvítím parkovačky tak je to stále 11.7, a proto pravé brzd. světlo svítí společně s parkovačkama když jedu. Sešlápnu brzdu a rozsvítí se check.
Chyba nejspíš zde
CO jsem to zkoumal tak je tam i konektor ''H'' zapleten, ovšem nejsem si uplně zcela jist co mam kde měřit. Vidím správně že tam sou odpory že
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubka -problém
Ono to platí z větší části i pro elektronický obvody. Akorát s tou diodou bych trochu nesouhlasil, ta tomu odprásknutí nezabrání, když se trefíš na blbej drát. O tom používání baterky jsem mu už psal, ale to je jak do dubuLubos 42 píše:Snad jen to, že když hledáš tvrdým napětím +12V drátem nějaký spoj, kontakt je lepší než pojistku, použít nepříliš silnou žárovku, nebo náročněji diodu. Tím neodpálíš něco potřebného.Neplatí pro elektronické obvody.
K těm tvejm světlum: typuju, že se ti někde spojily nějaký dráty, který rozhodně spojený bejt nemaj. Nebo máš na některý žárofce blbou kostru.
K tomu šématu: jo taky tam vidim odpory a taky tam vidim nějaký záhadný pixly E2, E9 a E14, taky nějaký relátka a taky (asi) pojistky? to s těma číslama.
Lancia Lybra SW 1,9JTD
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubka -problém
Pozor, od te doby co sem to odpálil sem nic z baterky už netahal Tak brzdové světla vyřešena, ale při každém sešlápnutí se rožne pravý CHECK, tak buď odpojím i drat co vede do check panelu a brzdové blikat, ale tím příjdu i o funkční CHECK na levé straně. Zatím to nechám tak
žarovky OK, ty čísla sou pojistky jojo
Pokračujeeeeeeem už zase v podsvětlení palubky
Takže, prosím teď poradit ohledně odporu. Když mam rozsah 2000 ohmu a na displeji mam 004 tak je to drát který mam na obou fousích ? Když mam na displeji ''1'' tak mam fousy na dvou různých drátech ? Protože sem našel červenožlutý a nevím jak zjistit zda je to on.
žarovky OK, ty čísla sou pojistky jojo
Pokračujeeeeeeem už zase v podsvětlení palubky
Takže, prosím teď poradit ohledně odporu. Když mam rozsah 2000 ohmu a na displeji mam 004 tak je to drát který mam na obou fousích ? Když mam na displeji ''1'' tak mam fousy na dvou různých drátech ? Protože sem našel červenožlutý a nevím jak zjistit zda je to on.
- Lubos 42
- Příspěvky: 4536
- Registrován: sob črc 09, 2005 14:10
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubka -problém
to Pepa = oprava - dioda LED
Nelogické a závislé chování dvou systemů světel ( brzdy - parkovačky atd ) jsou často zaviněny špatnou kostrou tzn. ukostřením přes ten druhý system. Ale kostra je první kontrola u všech závad, nejlépe náhradním pomocným kostřením.
Nelogické a závislé chování dvou systemů světel ( brzdy - parkovačky atd ) jsou často zaviněny špatnou kostrou tzn. ukostřením přes ten druhý system. Ale kostra je první kontrola u všech závad, nejlépe náhradním pomocným kostřením.
integrale
aktualně AR 159 SW
aktualně AR 159 SW
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubka -problém
Když máš rozsah 2000 ohm, tak s nim neměř dráty...
Dej tam nejmenší ohmovej rozsah, co máš na měřáku (200 ohm?) a šlusni o sebe měřící hroty. Měl bys naměřit maximálně 1 ohm, spíš tak do 0,5. Když pak měříš drát, tak podle jeho průřezu (i průměru) a jeho dýlky ti měřák ukáže tak do 1,5 ohmu (v autě naprostá většina drátů). Pokud by ti měřák ukázal víc, tak jsi na jinym drátu.
P.S. Pokud například měříš drát od žárovky a tu žárovku tam necháš zapojenou, tak ti to bude dost ovlivňovat i její vlákno (čím větší wattáž žárofky, tím menší odpor). Např H7 55W má za studena cca 0,2 ohmu - to se skoro tváří jako zkrat = pokud měříš žárovku ve světle, tak na jejím živym přívodu naměříš třeba 1 ohm a proti kostře skoro to samý (BEZ ZAPNUTEJCH SVĚTEL)... Snad jsem to napsal trochu srozumitelně
Dej tam nejmenší ohmovej rozsah, co máš na měřáku (200 ohm?) a šlusni o sebe měřící hroty. Měl bys naměřit maximálně 1 ohm, spíš tak do 0,5. Když pak měříš drát, tak podle jeho průřezu (i průměru) a jeho dýlky ti měřák ukáže tak do 1,5 ohmu (v autě naprostá většina drátů). Pokud by ti měřák ukázal víc, tak jsi na jinym drátu.
P.S. Pokud například měříš drát od žárovky a tu žárovku tam necháš zapojenou, tak ti to bude dost ovlivňovat i její vlákno (čím větší wattáž žárofky, tím menší odpor). Např H7 55W má za studena cca 0,2 ohmu - to se skoro tváří jako zkrat = pokud měříš žárovku ve světle, tak na jejím živym přívodu naměříš třeba 1 ohm a proti kostře skoro to samý (BEZ ZAPNUTEJCH SVĚTEL)... Snad jsem to napsal trochu srozumitelně
Lancia Lybra SW 1,9JTD
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubka -problém
Ještě Lubo k tý LEDce... to bych taky moc nedoporučoval. Když jí dá do série a bude mít v tom obvodu větší odběr než cca 25mA, tak mu shoří. Ta žárofka tak do 5ti Wattů je na tohle lepší a zkrat pozná podle svitu hned. Ale taky tím může něco odřachnout...
Ono je to ale hlavně spíš trochu o zkušenostech - aby věděl co si může (myslim u auta) dovolit a co ne.
Myslim to v tom smyslu, že něco jinýho je měřit světla a třeba střeva ŘJ...
Ono je to ale hlavně spíš trochu o zkušenostech - aby věděl co si může (myslim u auta) dovolit a co ne.
Myslim to v tom smyslu, že něco jinýho je měřit světla a třeba střeva ŘJ...
Lancia Lybra SW 1,9JTD
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubka -problém
Řekněme že sem se dostal do zapeklité situace
Opět příchází na scénu toto schéma
Jen to má par perliček :
59 - štelung odpálený
61a- je výstup na podsvícení výdechu topení na středové konzoli pro zadní sedačky.
Nevím teď úplně přesně, ale vím že svítily s rožnutýma světlama. Já to pak nezkoušel, protože bylo světlo tak že si počkam až bude tma. Jenže jak sem večer jel už mi nic nesvítilo a na to sem zapoměl.
Tak si to zrekapitulujeme, Nic nesvítí, 2 LED napojené na 61A a odpálený štelung. Včera když sem natáhl drát, který spíná při světlech na podsvícení přístroju tak mi přístroje v pohodě svítily. šel sem k 61A a a pohnul s drátama a podsvícení přístroju zhaslo a rozsvítilo se 49, 61, 61A, 70 a kontrolka světel. Tím kontaktem došlo ke spojení žlutočerného a černého drátu vedoucí k 61A.
Co teď ?
Pro Pepu s lubošem, co říkáte na toto : Zde vidět konektor na štelung podsvícení :
černý drat vede od pojistek na prostřední žlutočerný(na fotce je to žlutočervený)
černý je kostra na na žlutým je +12V, viz. žárofka
EDIT2 -
při zapojení na fotce viz. výše a spojím dráty u 61A, řachne pojistka
Jestli to zapojím jak jsem psal prvně tzn. napájení navedu na žlutý vedoucí k budíkum a spojím dráty u 61A, tak se přístroje rozsvítí a vše ostatní zhasne.
Při spojení drátu na 61A napětí na černožlutém u štelungu padá na 0,něco.... ten drát vede k těm topením proto zhasínají.
Opět příchází na scénu toto schéma
Jen to má par perliček :
59 - štelung odpálený
61a- je výstup na podsvícení výdechu topení na středové konzoli pro zadní sedačky.
Nevím teď úplně přesně, ale vím že svítily s rožnutýma světlama. Já to pak nezkoušel, protože bylo světlo tak že si počkam až bude tma. Jenže jak sem večer jel už mi nic nesvítilo a na to sem zapoměl.
Tak si to zrekapitulujeme, Nic nesvítí, 2 LED napojené na 61A a odpálený štelung. Včera když sem natáhl drát, který spíná při světlech na podsvícení přístroju tak mi přístroje v pohodě svítily. šel sem k 61A a a pohnul s drátama a podsvícení přístroju zhaslo a rozsvítilo se 49, 61, 61A, 70 a kontrolka světel. Tím kontaktem došlo ke spojení žlutočerného a černého drátu vedoucí k 61A.
Co teď ?
Pro Pepu s lubošem, co říkáte na toto : Zde vidět konektor na štelung podsvícení :
černý drat vede od pojistek na prostřední žlutočerný(na fotce je to žlutočervený)
černý je kostra na na žlutým je +12V, viz. žárofka
EDIT2 -
při zapojení na fotce viz. výše a spojím dráty u 61A, řachne pojistka
Jestli to zapojím jak jsem psal prvně tzn. napájení navedu na žlutý vedoucí k budíkum a spojím dráty u 61A, tak se přístroje rozsvítí a vše ostatní zhasne.
Při spojení drátu na 61A napětí na černožlutém u štelungu padá na 0,něco.... ten drát vede k těm topením proto zhasínají.
Naposledy upravil(a) Baltik 615 dne ned dub 21, 2013 21:11, celkem upraveno 1 x.
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubka -problém
Řekněme že do zapeklitý situace ses dostal, když ses v tom začal hrabat.Tuningrob 615 píše:Řekněme že sem se dostal do zapeklité situace
Timhle způsobem, co to provádíš naděláš víc škody než užitku.
Podle toho jak jsi psal:...šel sem k 61A a a pohnul s drátama a podsvícení přístroju zhaslo a rozsvítilo se... bych řek, že máš někde prodřenou izolaci mezi drátama.
Takže si zrekapituluj: Co, kde a za jakejch podmínek naměříš a nakresli to do toho schématu.
K tý žárovce: nevim co to je zač, ale jestli jsi jí myslel dávat do série (místo pojistky), tak si myslim, že je slabá. A obecně: aspoň ty kontakty na žárofce zaizoluj izolačkou, nebo ti to zase o něco křísne!!!
Prostě při takovejhle závadách to chce trochu systém - postupně měřit, kde to ještě funguje a kde už ne.
Já už jsem z toho tvýho popisu úplně blbej a nevim nic...
Lancia Lybra SW 1,9JTD
- Lubos 42
- Příspěvky: 4536
- Registrován: sob črc 09, 2005 14:10
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubka -problém
Já myslím, že nám ukazuje svoji zkoušečku.Na pustém ostrově by byla k použití Nejraději jednorázově.
integrale
aktualně AR 159 SW
aktualně AR 159 SW
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubka -problém
JJ zkoušet zralost banánů, to by šloLubos 42 píše:Na pustém ostrově by byla k použití Nejraději jednorázově.
Lancia Lybra SW 1,9JTD
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubka -problém
Je to moc složité popsat, nejraději bych to vytahal a poslal ti to poštou
Dnes sem špekuloval nad přístrojovkou. Vytáhl sem ji a zjistil , že mi nejde rozsvítít kontrolka světel s podsvícením a nechápu celý princip regulace svitu. žárovky propískané a kontakty taktéž. Při 10,5V by se měli rozsvítit ne ?
Prvně musím sehnat fungl štelung, někdo mi ho zničil
Skusím podle obrázku vam předat mé zážitky z víkendu, byl sem u toho dýl než doma
1 - Takto to mam zapojené a složené aktuálně 2 - Druhá možnost, jak zapojit podsvětlení výdechu topení a rozsvítit kontrolku parkovaček 3 - Když spojím dráty na 61A, zhasne 49,61,70 a taktéž kontrolka parkovaček. Rozsvítí se podsvícení přístrojové desky 4 - Když sem sem pokusil spojit dráty, tak šlehla pojistka Teď si všímam, nevím která pojistka z těch dvou šlehla...
TO je nelogické..něco musí být špatně, buď někdo předemnou tam něco dělal nebo schéma nesedí na novější typ.
V pojistkovnici sem našel další JINAK BAREVNĚ označené dráty....
PS : ono nahoře je napsáno, že 61A není ve verzi 1.6, ale to byly ty první serie, já mam novější
Vy mi nepomůžete hold....ja to nějak vyřešim a dam vědět...
Dnes sem špekuloval nad přístrojovkou. Vytáhl sem ji a zjistil , že mi nejde rozsvítít kontrolka světel s podsvícením a nechápu celý princip regulace svitu. žárovky propískané a kontakty taktéž. Při 10,5V by se měli rozsvítit ne ?
Prvně musím sehnat fungl štelung, někdo mi ho zničil
Skusím podle obrázku vam předat mé zážitky z víkendu, byl sem u toho dýl než doma
1 - Takto to mam zapojené a složené aktuálně 2 - Druhá možnost, jak zapojit podsvětlení výdechu topení a rozsvítit kontrolku parkovaček 3 - Když spojím dráty na 61A, zhasne 49,61,70 a taktéž kontrolka parkovaček. Rozsvítí se podsvícení přístrojové desky 4 - Když sem sem pokusil spojit dráty, tak šlehla pojistka Teď si všímam, nevím která pojistka z těch dvou šlehla...
TO je nelogické..něco musí být špatně, buď někdo předemnou tam něco dělal nebo schéma nesedí na novější typ.
V pojistkovnici sem našel další JINAK BAREVNĚ označené dráty....
PS : ono nahoře je napsáno, že 61A není ve verzi 1.6, ale to byly ty první serie, já mam novější
Vy mi nepomůžete hold....ja to nějak vyřešim a dam vědět...
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubka -problém
Ty ostatní obrázky neřešim, ale k obr. 3:
Když to propojíš tak, jak jsi psal, tak vyzkratuješ tu žárovku a i ty zbylý, páč jsou k ní paralelně. Ale když se ti při týhle akci rozsvítí přístrojovka... tak mám dotaz: co máš v tý přístrojovce za žárofky a kolik???
Ty žárovky v tý palubce JSOU s těma ostatníma do série = MUSEJ mít předepsanou wattáž a voltáž, aby to svítilo jak má...
To že se ti při tom taky rozsvítí kontrolka parkovaček bude asi normální, páč k ní přivedeš šťávu právě tudy...
Zkus zapojit žárovku 12V/ 5W tam místo palubky (podle obrázku). Co při tom udělá podsvícení?
A změř ohmmetrem jakej je odpor tam, co jsou šipky.
Tu původní kostru k tomu štelováku podsvícení, máš doufám odpojenou...
Když to propojíš tak, jak jsi psal, tak vyzkratuješ tu žárovku a i ty zbylý, páč jsou k ní paralelně. Ale když se ti při týhle akci rozsvítí přístrojovka... tak mám dotaz: co máš v tý přístrojovce za žárofky a kolik???
Ty žárovky v tý palubce JSOU s těma ostatníma do série = MUSEJ mít předepsanou wattáž a voltáž, aby to svítilo jak má...
To že se ti při tom taky rozsvítí kontrolka parkovaček bude asi normální, páč k ní přivedeš šťávu právě tudy...
Zkus zapojit žárovku 12V/ 5W tam místo palubky (podle obrázku). Co při tom udělá podsvícení?
A změř ohmmetrem jakej je odpor tam, co jsou šipky.
Tu původní kostru k tomu štelováku podsvícení, máš doufám odpojenou...
Lancia Lybra SW 1,9JTD