Jakub_mt - Lancia Thesis 3.0 V6
Napsal: ned čer 03, 2018 21:10
Čaute, čaute, po desiatich rokoch od registrácie prvý príspevok na fóre. Aj tak sa dá .
Rád by som vám predstavil svojho Thesisa, ktorého majiteľom som cca pol roka. Za ten čas sme spolu najazdili cca 3000km, momentálne sú ale najzávažnejšie muchy vychytané a my si na seba zvykáme .
Celý tento príbeh prišiel pomerne nečakane - som síce veľký italofil (okrem Thesisa mám v poradí už druhú Alfu 146 s dvojlitrovým twinsparkom a peknými 150 koňmi), ale v podstate som k Alfe, ktorú používam ako daily nezvažoval nákup ničoho ďalšieho. Je síce pravda, že som mal Fiata, Alfy a hovoril som si, že by to chcelo skúsiť aj Lanciu a tiež som vždy vedel, že ako správny petrolhead proste musím skúsiť Busso, ale to boli skôr plány na neurčito. Bohužiaľ plánom na neurčito dalo jasné kontúry brázdenie bazošu a objav tmavošedého Thesisa 3.0 pri Břeclavi. Jeden krásny deň sme preto s kolegom zašli do daného autobazáru, po chvíľke hľadania sme našli Thesis, ktorý sme hľadali, ale v absolútne úbohom stave. Údajne 200 000 km, zhnitý výfuk, lak zrelý na celolak, totálne diletantsky tmelený zadný blatník, vybývaný interiér, atď. Už som bol ale zamilovaný, preto som chvíľku aj váhal, ale našťastie som použil rozum, sadli sme do Alfy a išli späť domov.
Nijak som na to netlačil, občas som prelustroval bazoš (CZ aj SK), no a koncom minulého roka niekedy pred Vianocami som objavil strieborný Thesis 3.0 s modrým interiérom kúsok od Ostravy. Zavolal som predbežne pánovi, ktorý vlastní servis, ktorého zamestnanec Thesisa predával a dohodli sme sa, že po Novom roku sa ozvem a prípadne to prídem pozrieť. Tak sa aj stalo, po Novom roku sme opäť s kolegom vyrazili do ČR, tentokrát smer Ostrava. Prvotná obhliadka zvonku ma síce potešila, ale nepresvedčila, láska prišla až keď som sadol za volant.
Thesis bol dočasne odhlásený, takže sme sa dohodli, že nechám zálohu, pán ho hodí na prevozky a ja si poň prídem. O 5 dní som bol späť, spravili sme zmluvu, vyplatili sumu a ja som valil domov. Teda valil ako valil. Nutno povedať, že Thesisa som kupoval s tým, že motor je v núdzaku a s odstupom času to vidím tak, že v núdzaku bolo celé auto vrátane prevodovky . To malo za príčinu, že radila asi len od 2 po 5 (možno len 4) a na prudkom tiahlom kopci kúsok od miesta, kde sme štartovali Thesis kopec nedal, ostal visieť pod vrcholom a ja som sa musel otočiť a ísť inou, menej náročnou trasou . Ani zvyšok cesty nebol menej zaujímavý, kúsok za SK hrnicami - v Makove sme odstavili na pumpe a Thesis už nenaštartoval, pretože baterka to vzdala. Našťastie sme boli na pumpe kde mali štartovacie káble, stať sa to niekde inde, tak sme v CENSORED, keďže káble som v Alfe doteraz nevozil. A nevozím ani potom, vozím ich v Thesise .
Zvyšok cesty bol super, na Slovensku sme nabehli na diaľnicu a aj keď v núdzaku, Thesis si to valil 160 bez problémov.
Na druhý deň som zistil, že baterka je opäť KO, pravdepodobne nám tam dali nejaký šmejd (s nápisom Ford), ktorého sa chceli zbaviť. Hneď teda prišla prvá investícia - nová baterka. Nasledujúce dni som jazdil s prevozkami a zisťoval, ako sa to správa. Zistil som, že auto má pomerne závažný problém - niekedy nechce naštartovať. Postupom času som vysledoval, že s motorom, ktorý už išiel (a nemusel byť ani teplý, stačilo 1km jazdy) nenaštartujem, a že už pred štartom bliká kontrolka motora ako zbesilá + po pokuse štartovať svietila chyba immo. Vtedy som prvýkrát navštívil Vlada, ktorému na tomto mieste prvýkrát ďakujem. Ten mi Thesisa napichol na diagnostiku a zásadná informácia, ktorú sme zistili bolo to, že keď nejde naštartovať, nedá sa ani pripojiť na RJ. Nejaký čas som googlil vzťah busso+RJ+chyba immo a usúdil som, že na vine je samotná RJ motora. Nebolo to samozrejme na 100%, ale riskol som to a z allegra som kúpil inú RJ na Thesisa. Do tej mi Vlado (ktorému tu ďakujem druhýkrát ) nakopčil dáta zo starej, no a Thesis už štartoval za každých okolností. Takže síce stále na núdzaku a so svietiacimi ESP, EPB, airbag a neviem čo ešte, ale aspoň som vedel (alebo dúfal), že ma to už nikde nenechá.
Ďalším veľkým posunom bola výmena váhy vzduchu. Po inštalácii novej som sa previezol cca 2km, no absolútne žiadna zmena. Vypol som motor, hovorím si, dám tomu ešte jednu šancu. Štartujem, kontrolky ESP ani EPB nesvietia, radím R, auto netrhlo ako toľkokrát predtým. Hovorím si - super, tak už to asi neradí vôbec . Avšak púšťam brdzu, pridávam plyn, ručná odbrzďuje a auto cúva. Radím D, krásne jemné zaradenie, pridávam plyn, auto ide jak blázen, po núdzaku ani stopy. Čo vám budem hovoriť, myslel som, že to bude beh na oveľa dlhšiu trať, rozhodne som nečakal, že výmena váhy vzduchu vyrieši chyby ESP, EPB a že aj prevodovka začne normálne radiť. O to väčšiu radosť som z toho mal.
Auto už teda jazdí normálne, momentálne mám Thesisa Busso ako daily a vychytávame mušky. Vymenil som olej v motore, vzpery kapoty, vyplachol som chladiacu sústavu a to je asi všetko. Bude treba samozrejme vymeniť olej v prevodovke, podvozok dať do polyuretánu, poriešiť LZ svetlo, ktoré svieti len z 2/3 (klasika), pomeniť nejaké konektory (že som nejaký čas jazdil s nefunkčnou prístrojovkou som spomínal? ), vymeniť ložisko v niektorom z ľavých kolies, vyriešiť saharu, ktorá je z nejakého dôvodu zapojená napriamo a teda pokiaľ nevypnem konektor tak ide furt a určite sa nájdu ešte nejaké detaily, ale hodnotím to ako dobrú kúpu a na každú jazdu s ňou s teším
Rád by som vám predstavil svojho Thesisa, ktorého majiteľom som cca pol roka. Za ten čas sme spolu najazdili cca 3000km, momentálne sú ale najzávažnejšie muchy vychytané a my si na seba zvykáme .
Celý tento príbeh prišiel pomerne nečakane - som síce veľký italofil (okrem Thesisa mám v poradí už druhú Alfu 146 s dvojlitrovým twinsparkom a peknými 150 koňmi), ale v podstate som k Alfe, ktorú používam ako daily nezvažoval nákup ničoho ďalšieho. Je síce pravda, že som mal Fiata, Alfy a hovoril som si, že by to chcelo skúsiť aj Lanciu a tiež som vždy vedel, že ako správny petrolhead proste musím skúsiť Busso, ale to boli skôr plány na neurčito. Bohužiaľ plánom na neurčito dalo jasné kontúry brázdenie bazošu a objav tmavošedého Thesisa 3.0 pri Břeclavi. Jeden krásny deň sme preto s kolegom zašli do daného autobazáru, po chvíľke hľadania sme našli Thesis, ktorý sme hľadali, ale v absolútne úbohom stave. Údajne 200 000 km, zhnitý výfuk, lak zrelý na celolak, totálne diletantsky tmelený zadný blatník, vybývaný interiér, atď. Už som bol ale zamilovaný, preto som chvíľku aj váhal, ale našťastie som použil rozum, sadli sme do Alfy a išli späť domov.
Nijak som na to netlačil, občas som prelustroval bazoš (CZ aj SK), no a koncom minulého roka niekedy pred Vianocami som objavil strieborný Thesis 3.0 s modrým interiérom kúsok od Ostravy. Zavolal som predbežne pánovi, ktorý vlastní servis, ktorého zamestnanec Thesisa predával a dohodli sme sa, že po Novom roku sa ozvem a prípadne to prídem pozrieť. Tak sa aj stalo, po Novom roku sme opäť s kolegom vyrazili do ČR, tentokrát smer Ostrava. Prvotná obhliadka zvonku ma síce potešila, ale nepresvedčila, láska prišla až keď som sadol za volant.
Thesis bol dočasne odhlásený, takže sme sa dohodli, že nechám zálohu, pán ho hodí na prevozky a ja si poň prídem. O 5 dní som bol späť, spravili sme zmluvu, vyplatili sumu a ja som valil domov. Teda valil ako valil. Nutno povedať, že Thesisa som kupoval s tým, že motor je v núdzaku a s odstupom času to vidím tak, že v núdzaku bolo celé auto vrátane prevodovky . To malo za príčinu, že radila asi len od 2 po 5 (možno len 4) a na prudkom tiahlom kopci kúsok od miesta, kde sme štartovali Thesis kopec nedal, ostal visieť pod vrcholom a ja som sa musel otočiť a ísť inou, menej náročnou trasou . Ani zvyšok cesty nebol menej zaujímavý, kúsok za SK hrnicami - v Makove sme odstavili na pumpe a Thesis už nenaštartoval, pretože baterka to vzdala. Našťastie sme boli na pumpe kde mali štartovacie káble, stať sa to niekde inde, tak sme v CENSORED, keďže káble som v Alfe doteraz nevozil. A nevozím ani potom, vozím ich v Thesise .
Zvyšok cesty bol super, na Slovensku sme nabehli na diaľnicu a aj keď v núdzaku, Thesis si to valil 160 bez problémov.
Na druhý deň som zistil, že baterka je opäť KO, pravdepodobne nám tam dali nejaký šmejd (s nápisom Ford), ktorého sa chceli zbaviť. Hneď teda prišla prvá investícia - nová baterka. Nasledujúce dni som jazdil s prevozkami a zisťoval, ako sa to správa. Zistil som, že auto má pomerne závažný problém - niekedy nechce naštartovať. Postupom času som vysledoval, že s motorom, ktorý už išiel (a nemusel byť ani teplý, stačilo 1km jazdy) nenaštartujem, a že už pred štartom bliká kontrolka motora ako zbesilá + po pokuse štartovať svietila chyba immo. Vtedy som prvýkrát navštívil Vlada, ktorému na tomto mieste prvýkrát ďakujem. Ten mi Thesisa napichol na diagnostiku a zásadná informácia, ktorú sme zistili bolo to, že keď nejde naštartovať, nedá sa ani pripojiť na RJ. Nejaký čas som googlil vzťah busso+RJ+chyba immo a usúdil som, že na vine je samotná RJ motora. Nebolo to samozrejme na 100%, ale riskol som to a z allegra som kúpil inú RJ na Thesisa. Do tej mi Vlado (ktorému tu ďakujem druhýkrát ) nakopčil dáta zo starej, no a Thesis už štartoval za každých okolností. Takže síce stále na núdzaku a so svietiacimi ESP, EPB, airbag a neviem čo ešte, ale aspoň som vedel (alebo dúfal), že ma to už nikde nenechá.
Ďalším veľkým posunom bola výmena váhy vzduchu. Po inštalácii novej som sa previezol cca 2km, no absolútne žiadna zmena. Vypol som motor, hovorím si, dám tomu ešte jednu šancu. Štartujem, kontrolky ESP ani EPB nesvietia, radím R, auto netrhlo ako toľkokrát predtým. Hovorím si - super, tak už to asi neradí vôbec . Avšak púšťam brdzu, pridávam plyn, ručná odbrzďuje a auto cúva. Radím D, krásne jemné zaradenie, pridávam plyn, auto ide jak blázen, po núdzaku ani stopy. Čo vám budem hovoriť, myslel som, že to bude beh na oveľa dlhšiu trať, rozhodne som nečakal, že výmena váhy vzduchu vyrieši chyby ESP, EPB a že aj prevodovka začne normálne radiť. O to väčšiu radosť som z toho mal.
Auto už teda jazdí normálne, momentálne mám Thesisa Busso ako daily a vychytávame mušky. Vymenil som olej v motore, vzpery kapoty, vyplachol som chladiacu sústavu a to je asi všetko. Bude treba samozrejme vymeniť olej v prevodovke, podvozok dať do polyuretánu, poriešiť LZ svetlo, ktoré svieti len z 2/3 (klasika), pomeniť nejaké konektory (že som nejaký čas jazdil s nefunkčnou prístrojovkou som spomínal? ), vymeniť ložisko v niektorom z ľavých kolies, vyriešiť saharu, ktorá je z nejakého dôvodu zapojená napriamo a teda pokiaľ nevypnem konektor tak ide furt a určite sa nájdu ešte nejaké detaily, ale hodnotím to ako dobrú kúpu a na každú jazdu s ňou s teším