Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

Zde se můžou noví členové představit ostatním, něco o sobě napsat atd.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

#46 Příspěvek od Jiří 588 »

Tak mám Thesiho zase zpět.
Za těch 10km co jsem s ním jel vše fungovalo jak má :-).

Jak bude trochu čas, vyfotím Vám sem to těsnění - vzal jsem si ho na památku.
Brutál na tom je, že prasklina v těsnění se táhne snad 4cm od vodního kanálku až do oleje - jakoby si dravá řeka hledala cestu.

Teď mě čekají tyčky stabíku a preventivní výměna oleje v automatu.

Myslíte, že má smysl výhledově udělat i tu druhou (přední) hlavu?
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Uživatelský avatar
Kuba 390
Příspěvky: 260
Registrován: ned úno 10, 2008 11:33
Bydliště: Olomouc

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

#47 Příspěvek od Kuba 390 »

Tak já bych čistě pragmaticky řekl, že dokud to funguje, tak bych do toho nehrabal...
Však ono se zase něco časem objeví, lepší pošetřit peníze. Asi řeknou víc odborníci na busso, ale zas tak běžná závada to snad není...

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

#48 Příspěvek od Jiří 588 »

Ráno jsem dělal fotky těsnění, ale moc se mi nedařilo.
Říkal jsem si tedy, že Vám to ukážu na nějakém jiném a našel jsem jednu stránku, kde má autor úplně stejný problém jako já - je to úplně stejná řada válců, stejné těsnění a i ta prasklina vede stejně. Masakr :shock:

https://www.tartantarmac.com/forum/view ... f=9&t=1275
- předposlední obrázek na této stránce je můj případ - řekl bych že 1:1
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

#49 Příspěvek od Jiří 588 »

Tak auto je zpět v servise - už vícekrát jsem našel převodovku na horní části potečenou červenou kapalinou.
Chvíli jsem myslel, že tentokrát to opravdu vzdám, ale červená kapalina se ukázala jako chladící kapalina. Někde to tam prostě teče - buď cestou do radiátoru, nebo u termostatu a dělá to kaluže nahoře na převodovce. Předpokládám že tyto věci byly rozdělané v rámci opravy motoru, takže jsem to odvezl zpět do servisu.

Jinak k servisu s odstupem času (přesněji s odstupem 750km) musím říct, že mě to nijak nepotěšilo. Dost věcí je polámaných, špinavých, neuchycených a nedotažených - přesněji nádrž na chladící kapalinu teď "chodí" dopředu a dozadu. Nebylo dotažené sání nad chladičem, ulomený úchyt LPG lišty ke kovovému krytu, celý airbox jde nadzvednout takže není uchycený.
Je fakt, že něco mi hned říkal, že se mu to stalo... něco jsem našel až když jsem viděl tu potečenou převodovku.
Člověku se tyto věci při opravách často stanou taky, takže nechci soudit... Navíc některé věci už evidentně zprasili Italové...
Motor zatím funguje dobře a příčina problémů byla odstraněna, ale nemám z toho takový ten pocit úspěšně vyřešeného problému.

Výhledový plán akcí:
- výměna oleje v automatu - už je takový hnědo šedý
- výměna kostí stabilizátoru - koupil jsem "FEBI" ale po zimě jsou ty kosti totálně rezavé, skoro bych řekl že to není FEBI, nebo to byly nějaké páteční / pondělní kusy
- výměna oleje v servu - díval jsem se, že už to má taky docela škaredou barvu
- finální seřízení LPG - už jsme pokročili, ale pak to zhatila oprava motoru, takže se neřešilo nic
- musím sehnat pár plastů (to zkusím poprosit pána kousek od Brna - mohl by mít)
- kontrola klimatizace - sice vše funguje, ale byl jsem zvyklý s Lybrou každý rok to nechat zkontrolovat a doplnit

Pokud mě auto v mezičase nepodělá něčím dalším (a toho co na mě může vymyslet je hodně :) ) tak ho budu mít víceméně ve stavu v jakém ho chci mít. Ale všichni samozřejmě víme, že ten finální stav nikdy nenastane a stále je co dělat :-)
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

#50 Příspěvek od Jiří 588 »

Proběhla výměna oleje v automatu.
Předtím neřadil vyloženě špatně ale jednou za čas se mu podařilo, že zařadil tvrději (miki v tom jel, tak ví).

3x jsem z toho vylil 2,7 litru a znovu nalil nový olej + na závěr BG310.
Původní olej byl asi před koncem - skoro nešlo poznat, že byl původně červený.
Krom barvy ale vypadal OK - žádné sraženiny/usazeniny/žmolky a naštěstí ani kousky kovu nebo cokoliv jiného.
Pak jsem trochu dostal strach, jestli kompletní výměna náplně nebude šok - tak ho nechám měsíc jezdit a pak udělám ještě tak 3-5 vylití a nalití.

Teď po "výměně" oleje se úroveň řazení dostala v mnoha případech až na úroveň zánovních aut ve kterých jsem jel.
Občas ještě poznám přeřazení nebo podřazení v nízkých otáčkách... tak uvidíme.
Adaptace jsem nemazal - asi ho nechám, ať si zvykne sám.

Doteď jsem myslel, že převodovka má už něco za sebou, takže už asi nebude řadit tak klidně, že bych to poznal jen na otáčkoměru, ale vypadá to, že ona to ještě taky umí :-).
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Miki
Příspěvky: 292
Registrován: sob kvě 10, 2008 10:22
Bydliště: Ostrava

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

#51 Příspěvek od Miki »

Až budu kupovat někdy automat tak vím koho si přibrat :) kdybys mi neřekl, že to občas řadí tvrději tak si ani nevšimnu :D
Lancia Thesis 2,4 benzin, 6M, 170k
Ex:Lancia Kappa 2.0, 155k (nechť je jí vrakoviště lehké)

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

#52 Příspěvek od Jiří 588 »

Tak jsem se zase posunul - sice už je to chvíle, ale poslední dobou nebyl moc čas sem napsat.

Zkusím trochu popsat shrnutí co všechno se vyměnilo na podvozku, aby to ztichlo. Možná tu jen bliju text, ale třeba se to bude někomu hodit.... Cílem bylo, abych ideálně téměř nevěděl jaký je pod koly povrch, ať prostě z podvozku neslyším nic.

Můj Thesis má na tachometru 138tis. a všechny ramena, které se z toho vytáhly měly čep v pořádku. Jako nový už nebyl, ale všechny čepy byly bez vůlí. To jen pro info, že pokud někomu bude chtít servis měnit všechny ramena ve 150 tis. km, tak to ještě možná nebude nutné.

Abych se zbavil ťukání vyměněno bylo následující:
1) Silentbloky zadních spodních ramen - ve finále tam jsou červené od Vladimíra (koupil jsem je s celými rameny přes inzerát z ČR). Původně jsem na internetu našel gumové které vypadaly jako originály. Nechtěl jsem experimentovat a chtěl jsem origo stav, tak jsme je tam dali. Vydržely asi 2000km a pak se "vyzuly" tedy oddělila se guma od kovu auto se při zabrzdění "stavělo na přední kola". Po reklamaci vydržela další sada asi 200km a začalo se to zase oddělovat. Červené polyuretanové jsou nejlepší.

2) Silentbloky uprostřed spodních rovných ramen - v rameni uprostřed je silentblok, ve kterém je taková vidlice od tlumiče. Dané silentbloky byly vymačkané a taky mírně ťukaly. Hlavně když se nadlehčil předek.

3) Pouzdra uchycení stabilizační tyče - měl jsem tam chvilku červené z polyuretanu, ale asi jsem je málo namazal tak vrzaly, nebo jsem udělal chybu a při výměně tam nedal takovou trubičku ze síťky, která tam byla původně aby omezila tření. Takže jsem si to dal ještě jednou a zkusil jsem tam dát černé gumové - ty tam nakonec zůstaly. Jde to udělat bez povolení nápravnice - dost krkolomně ale jde.

4) Kosti stabilizátoru - zjistil jsem že nové FEBI jsou trochu hlučnější než staré originály. Nevýhoda je, že jeden originál už byl špatný, tak tam mám FEBI. Příště zkusím jinou značku.

Když to píšu ve 4 bodech tak to nevypadá špatně, ale když si uvědomím počet opakování tak to byla celkem zábava :-D
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Domenico
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 13, 2011 21:33

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

#53 Příspěvek od Domenico »

Zkušenosti s podvozkem jsou pro mne zajímavé. Zvláště zkušenost se silentbloky z černé gumy. Ty se sem tam někde objeví v nabídce.
Svého Thesise jsem kupoval s 223 000 km na tachometru a podvozek byl jízdně dle mne OK. Žádné zvuky, klepání aj. Při přihlašování na STK bez problému.
Ale náhodou jsem objevil malinkou vůli v Al rameni na kulovém čepu (předek, pravá strana, horní rameno, přední). Na eBay jsem koupil z IT použité rameno (po obdržení zkontrolováno, bez vůle) a namontoval ho. Zatím auto jezdí krásně. Tak jsem zvědav jak dlouho to bude takhle super.
Mám 2,4JTD, rok 2003, 110 kW s manuálem. Takže asi těžší na předek než šestiválec Busso.
Větší zkušenost mám s motorem. Tam to občas zaklepalo a tak jsem koupil nový dvouhmotový setrvačník a spojku s ložiskem. Cena za vše byla něco málo pod 15 000 CZK. Podařilo se mi vyndat převodovku spodem i s pomocným rámem a výše uvedené díly vyměnit. Rám dostal nový nástřik barvou a poté jsem zase úspěšně vše smontoval.
Při tomhle úkonu jsem zjistil, že už někdo přede mnou měnil spojku. Ale pouze tu. Byla téměř nová, ještě s nálepkami Valeo. Ostatní nechal původní. Dal jsem to do OK stavu a ještě vyměnil manžety na poloosách - na straně u kol. Byly tam plastové (také patrně už někdo měnil). Zkušenosti s plastovými mám špatné a tak jsem je nahradil neoprénovými. Zatím maximální spokojenost.
Ať Ti Jirko Busso pěkně jezdí a celkově auto nezlobí !!!
aktuálně Lancia Thesis 2,4JTD
+Lancia Lybra 1,9JTD

jardafox
Příspěvky: 309
Registrován: stř říj 09, 2013 18:52

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

#54 Příspěvek od jardafox »

Jirko, díky, to se bude hodit. Já občas nějaký poklepnutí, který by tam nemělo být též slyším, zkusím ad 1) i když mám pocit, že většina věcí mi jde zepředu
K bodu 2) je to v rámci té kompletní sady od Vlada? teď už nevím jestli to bylo celkem 10 ks silentbloků? dělal mi to před více jak rokem, tak už si přesně nepamatuji, zda to mám vyměněné, či ne.
K bodu 3) též mám červené a taky mi po čase začaly vrzat...
ad 4) máš odkaz, kde jsi ty kosti kupoval?
Já teda auto též nechal prohlížet ve dvou nezávislých servisech a potvrdili mi vše bez vůle, ale prostě tam někde něco slyším

Dost možná mám problém, co popsal Domenico, onehdá mě vlado upozorňoval na horší čep na pravém horním rameni (asi syndrom české krajnice), pokud stačí i malá vůle tak je to jasné...
Lancia Thesis 2.4 JTD Executive
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Executive - ex

Uživatelský avatar
vlad47
Příspěvky: 674
Registrován: čtv úno 10, 2011 22:57
Bydliště: BA/RS
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

#55 Příspěvek od vlad47 »

Pre doplnenie, polyuretanove silentbloky nie su bezudrzbove, treba ich priebezne mazat vazelinou, sa mi zda ze litiovou.
Lancia Thesis Emblema
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

#56 Příspěvek od Jiří 588 »

jardafox - k bodu 2) odpověď je ne - tam jsem dával gumové. Je to stejný silentblok jako se používá na Lybře na na zadní nápravě uprostřed. Ještě mi jeden zůstal tak posílám foto - níže.
K bodu 4) Febi seženeš kdekoliv a originály jsem myslel ty co tam původně byly když jsem auto přivezl. Až budu shánět originály, tak už asi jedině přímo z Fiatu.
silent-pod-tlumic.PNG
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

#57 Příspěvek od Jiří 588 »

Dlouho jsem tu nedával žádný update tak udělám jen souhrn co jsem na autě řešil.

1) Po výměně svíček odešly 3 cívky - samozřejmě ne najednou, ale postupně. Takže jsem si docela dobře natrénoval sundávání sání.

2) Po tom jak jsem se v tom často vrtal jsem zjistil, že asi špatně těsní černé gumové mezikusy mezi tělem sání a trubkami co jdou k válcům.
- v Fiatu chtěli za 1 ks přes 500kč, tak jsem koupil silikonové v tuning obchodě - fungují dobře

3) Praskla mi stahovačka na zadním okně a vzhledem k tomu, že nová se nedá koupit tak jsem zvolil hliníkový profil, který jsem dost šíleně vyřezal abych nahradil vylomenou část a mělo to přesah. Zatím to funguje.

4) Na předních dveřích které jsem při stání v kopci neuhlídal se pokazil doraz. Otvírání a zavírání dveří začalo znít jako u Škody 120 - ve všech polohách to křupalo. Naštěstí mechanismus je opravitelný, ustřihne se tam nýt, který drží kovový váleček - stačilo nýt nahradit šroubem.

Díky stahovačce a tomuto "problému" už umím docela obratně rozebírat dveře :-D

5) Na cestě kde byla rozbitá krajnice jsem "škrtnul břichem auta" a utrhnul uchycení tepelného štítu, který byl přivařen na spojovací části výfuku. To jsem nechal svařit.
Včera jsem při jízdě na okreskách při uhýbání znovu škrtnul... tak promyslím jestli by tam nešlo dát něco, co škrtne dřív a dá mi varování. U starého BMW jsem viděl že tam mají něco jako madlo, které škrtne první a auto se po něm může i sklouznout, takže ochrání dost věcí. Uvidíme ;-)

A teď věci k řešení:

1) Musím vyřešit že motor někde přisává. Za studena je to v pohodě, za tepla je slyšet jak to mírně syčí - je to v oblasti škrtící klapky kde do ní jde spoustu tenčích trubic a hadic. Asi půjde o nějakou gumu, která je za studena tvrdá a za tepla změkne... nebo opačně. Nevýhoda je, že na rozžhaveném motoru se to špatně hledá.

2) Stále mě trochu zlobí elektrika - když zapnu blinkr, tak je vidět že se mírně mění podsvícení displeje. Nevím jestli to jsou plusy, nebo kostry, nebo alternátor. Alternátor jsem měřil tak, že jsem sledoval kolísání napětí při přidávání plynu a to bylo OK. Tak to vypadá spíš na kabely a kontakty.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Uživatelský avatar
Richie 10
Příspěvky: 6401
Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

#58 Příspěvek od Richie 10 »

No peknej seznam :)
Nemas zpuchrely vlnovec pred klapkou ?
Mazda 6 GH 2.5i Dynamic (Sport)
EX - Lancia Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v, Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

#59 Příspěvek od Jiří 588 »

Nemyslím si - ta guma vypadala překvapivě dobře.Ale syčí to nedaleko.
Mám více podezřelých - do škrtící klapky jdou myslím 3-4 hadice, některé se jen nacvakávají tak to omrknu. Dál vím že těsnění mezi tělem sání a škrtící klapkou bylo před smrtí - drolilo se. Další věc je, že do škrtící klapky vede nějaký "přepad" z LPG reduktoru a na dané hadici je malá tenká sponka.
Další podezření je i na přisávání přes napojení LPG vstřiku - hadice od vstřikovačů do motoru jsou už docela ztvrdlé.

Vtipné na tom je, že jsem myslel že tak malou věc vyřeším hned... jenže tím, že se to projeví jen když je vše okolo rozžhavené tak to zase taková sranda není.
Mýdlová voda nefunguje (bublinky praskají). Stříkání čističe brzd a sledování jestli motor přidá - na to nemám koule i když mám v autě hasičák. Zkoušel jsem si vyrobit i naslouchátko, že bych pomocí trychtýře a hadice poslechem hledal kde to syčí ale taky to moc nejde. Nechtěl jsem to znovu rozdělávat ale nejspíš mě to nemine.

Zajímavé je, že na to jaký ten motor má objem, a jaké by mohly v jeho elektronice být tolerance, tak je na směs neuvěřitelně citlivý. Stačí jednu malou hadičku někde nedotáhnout a už je to na chodu motoru poznat.
Zatímco třeba Opel je úplně tupý - ten kdyby měl v sání 1cm díru tak to sotva půjde poznat.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Uživatelský avatar
vlad47
Příspěvky: 674
Registrován: čtv úno 10, 2011 22:57
Bydliště: BA/RS
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

#60 Příspěvek od vlad47 »

Kludne bez najmensieho strachu ber cistic a skusaj. Toto neni traktor, on neprida nikdy ale kucne pretoze mu nebude sediet pomer. Z praxe si ale busso musi prisat docela dost aby kucol, lebo malo ignoruje :D
Lancia Thesis Emblema
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu

Odpovědět