Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
Ahoj,
po večerech, kdy bylo dostatečně škaredě a tma, jsem sepsal, jak to vlastně bylo s dovozem mojeho Thesise. Jak jsem už předtím naznačil, článek jsem poslal na jeden blog, který rád čtu:
http://dfens-cz.com/pres-alpy-pro-lancii-legal-edition/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lanciaklub je výchozím bodem, kde jsem dostal spoustu dobrých informací a tipů, proto pokud by někoho něco zajímalo, nebo chtěl nějaký materiál z mých příprav, napište SZ. Mě tu spoustu lidí pomohlo a pokud to půjde pomůžu i já.
Dál bych tu chtěl pokračovat, podobně jako ostatní - dodám ještě fotky a pak budu postupně aktualizovat, co jsem na autě dělal a řešil.
po večerech, kdy bylo dostatečně škaredě a tma, jsem sepsal, jak to vlastně bylo s dovozem mojeho Thesise. Jak jsem už předtím naznačil, článek jsem poslal na jeden blog, který rád čtu:
http://dfens-cz.com/pres-alpy-pro-lancii-legal-edition/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lanciaklub je výchozím bodem, kde jsem dostal spoustu dobrých informací a tipů, proto pokud by někoho něco zajímalo, nebo chtěl nějaký materiál z mých příprav, napište SZ. Mě tu spoustu lidí pomohlo a pokud to půjde pomůžu i já.
Dál bych tu chtěl pokračovat, podobně jako ostatní - dodám ještě fotky a pak budu postupně aktualizovat, co jsem na autě dělal a řešil.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: čtv dub 07, 2016 15:50
Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
Supr, jdu to přečíst!
Sledoval jsem tu tvou anabázi celkem pozorně (mimochodem díky za pomoc při konzultacích ohledně dovozu mého Thesise), ale nepoučil jsem se a prošel jsem si prakticky tím samým, co ty. Ale teď je auto doma a můžu zodpovědně říct, že to stálo za to! A předpokládám, že ty to vidíš stejně:)
Sledoval jsem tu tvou anabázi celkem pozorně (mimochodem díky za pomoc při konzultacích ohledně dovozu mého Thesise), ale nepoučil jsem se a prošel jsem si prakticky tím samým, co ty. Ale teď je auto doma a můžu zodpovědně říct, že to stálo za to! A předpokládám, že ty to vidíš stejně:)
- Mantaman 461
- Příspěvky: 81
- Registrován: sob pro 27, 2008 14:53
- Bydliště: Frýdek - Místek
Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
super čtení a klobouk dolů před tebou a tou trpělivostí. Ať dobře slouží a rád bych se někdy kouknul
Volvo S60 2.4T mazlik
Lancia Delta 1.9 JTD
ex Lancia Lybra 1.9 JTD
Lancia Delta 1.9 JTD
ex Lancia Lybra 1.9 JTD
Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
Ať slouží!!!
Ex - Fiat Marea 1.6 -makrela
Ex - Lybra SW 2,4 jtd - modrá raketa
Ypsilon 1,4 - Platino - mestska kabelka
Thesis 2,4 jtd - Emblema
Ex - Lybra SW 2,4 jtd - modrá raketa
Ypsilon 1,4 - Platino - mestska kabelka
Thesis 2,4 jtd - Emblema
Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
To byl tedy dobrý maratón, tak ať všechno funguje na jedničku.
Lancia Lybra SW 2.4 JTD 2000 99kW
Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
Tak přidám info, co se dělo dál... mám teď trochu čas:
Výměna pouzder stabilizační tyče
- docela zajímavý zážitek, protože tam byly ještě originály a bylo nutné ty kovové držáky, kterým já říkám podkovy rozseknout na autě, navíc zadní šrouby nejsou úplně dobře dostupné a na straně řidiče ještě zavazí řízení, Lybra je oproti tomu brnkačka
- na druhý pokus to vyšlo
Výměna stabilizačních tyčí
- udělal jsem to spolu s pouzdry, ale tyčky začaly bouchat (nenajel jsem na nich snad ani 2000km), ale asi bouchaly od začátku, protože už po montáži tam nějaké klepání zůstalo
- tak si to při nějaké příležitosti dám ještě jednou
Montáž LPG
- vůbec jsem do toho nechtěl, asi to tady už někde píšu - bylo těžké zavézt to auto někomu s vědomím že na něj bude sahat a nedej bože tam i něco vrtat a uchycovat, nicméně provoz po městě a vysoká spotřeba mě zlomily
- jak už to s Thesisem mám, není to tak jednoduché - LPG jsem byl 3x ladit a seřizovat... tak na 90% to funguje podle mých představ, ale asi 500km po posledním seřízení se mi rozsvítila kontrolka motoru a diag píše chudou směs, takže ještě bude co řešit
Objevené chyby a problémy
- "Variosteer fault" - nejčastěji když týden nejezdím a moc rychle točím klíčkem - asi budu muset vyměnit baterku
- "Skyhook fault" - stejné příznaky jako o řádek výše a stejné řešení jako o řádek výše
- netopí a nebo málo topí opěradlo na řidičově sedačce
- občas když se za volantem protahuju vyskočí a zase zhasne chyba airbagu v řidičově sedačce
(musím zjistit, jak moc jde sedačku odčalounit a podívat se na to)
- špatně rozprašuje pravý ostřikovač
- zatékalo do kufru přes špatné těsnění kolem SPZ - řešil jsem to novým těsněním a testoval wapkou, tak vím že to musím ještě dořešit
- 1/3 zadního LED světla přestala svítit (už vím jak na to, jen jsem přes týden neměl čas)
Chystám se taky na výměnu oleje v automatu. Poslední dobou moc nemám čas, tak jsem na chvilku vyměkl, že to nechám udělat někoho, kdo to už řešil... vím o člověku z Lichnova, který servisuje Volva. Když jsem hledal postup výměny, tak jsem narazil na hodně jeho příspěvků. Jednoho dne jsem tou obcí náhodou jel a viděl u cesty samé Volva, tak jsem se zastavil a ptal se, zda by to udělal... trochu mě překvapil že se mu do toho nechtělo, že neví jak je to v Thesisu udělané a nemá na to diag. aby pak vyresetoval adaptace. Také jsem našel dost firem v Ostravě, ale nevím zda to nedopadne stejně... takže stále váhám zda se do toho nepustím sám.
Musím objektivně uznat, že mi auto občas dokáže zvednout tlak. Už na věcech o kterých vím bude nějaká práce, a to ještě netuším o čem všem nevím. Třeba to LED světlo byla podpásovka , já jsem se těšil, že na to nikdy nebudu muset sáhnout.
Asi nemusím popisovat, jak to vypadá, když člověk jede, a na nerovnostech mlátí kosti, na benzínce zjistí že mu nesvítí kus světla a poslední zatáčku před koncem cesty se rozsvítí kontrolka motoru kvůli chudé směsi LPG.
Nicméně přes to všechno to auto mám moc rád ... a teprve až člověk po delší době sedne zpět do Lybry nebo do jiného auta, tak si uvědomí kam se to vlastně posunulo. Tak se těším na světlé zítřky
Výměna pouzder stabilizační tyče
- docela zajímavý zážitek, protože tam byly ještě originály a bylo nutné ty kovové držáky, kterým já říkám podkovy rozseknout na autě, navíc zadní šrouby nejsou úplně dobře dostupné a na straně řidiče ještě zavazí řízení, Lybra je oproti tomu brnkačka
- na druhý pokus to vyšlo
Výměna stabilizačních tyčí
- udělal jsem to spolu s pouzdry, ale tyčky začaly bouchat (nenajel jsem na nich snad ani 2000km), ale asi bouchaly od začátku, protože už po montáži tam nějaké klepání zůstalo
- tak si to při nějaké příležitosti dám ještě jednou
Montáž LPG
- vůbec jsem do toho nechtěl, asi to tady už někde píšu - bylo těžké zavézt to auto někomu s vědomím že na něj bude sahat a nedej bože tam i něco vrtat a uchycovat, nicméně provoz po městě a vysoká spotřeba mě zlomily
- jak už to s Thesisem mám, není to tak jednoduché - LPG jsem byl 3x ladit a seřizovat... tak na 90% to funguje podle mých představ, ale asi 500km po posledním seřízení se mi rozsvítila kontrolka motoru a diag píše chudou směs, takže ještě bude co řešit
Objevené chyby a problémy
- "Variosteer fault" - nejčastěji když týden nejezdím a moc rychle točím klíčkem - asi budu muset vyměnit baterku
- "Skyhook fault" - stejné příznaky jako o řádek výše a stejné řešení jako o řádek výše
- netopí a nebo málo topí opěradlo na řidičově sedačce
- občas když se za volantem protahuju vyskočí a zase zhasne chyba airbagu v řidičově sedačce
(musím zjistit, jak moc jde sedačku odčalounit a podívat se na to)
- špatně rozprašuje pravý ostřikovač
- zatékalo do kufru přes špatné těsnění kolem SPZ - řešil jsem to novým těsněním a testoval wapkou, tak vím že to musím ještě dořešit
- 1/3 zadního LED světla přestala svítit (už vím jak na to, jen jsem přes týden neměl čas)
Chystám se taky na výměnu oleje v automatu. Poslední dobou moc nemám čas, tak jsem na chvilku vyměkl, že to nechám udělat někoho, kdo to už řešil... vím o člověku z Lichnova, který servisuje Volva. Když jsem hledal postup výměny, tak jsem narazil na hodně jeho příspěvků. Jednoho dne jsem tou obcí náhodou jel a viděl u cesty samé Volva, tak jsem se zastavil a ptal se, zda by to udělal... trochu mě překvapil že se mu do toho nechtělo, že neví jak je to v Thesisu udělané a nemá na to diag. aby pak vyresetoval adaptace. Také jsem našel dost firem v Ostravě, ale nevím zda to nedopadne stejně... takže stále váhám zda se do toho nepustím sám.
Musím objektivně uznat, že mi auto občas dokáže zvednout tlak. Už na věcech o kterých vím bude nějaká práce, a to ještě netuším o čem všem nevím. Třeba to LED světlo byla podpásovka , já jsem se těšil, že na to nikdy nebudu muset sáhnout.
Asi nemusím popisovat, jak to vypadá, když člověk jede, a na nerovnostech mlátí kosti, na benzínce zjistí že mu nesvítí kus světla a poslední zatáčku před koncem cesty se rozsvítí kontrolka motoru kvůli chudé směsi LPG.
Nicméně přes to všechno to auto mám moc rád ... a teprve až člověk po delší době sedne zpět do Lybry nebo do jiného auta, tak si uvědomí kam se to vlastně posunulo. Tak se těším na světlé zítřky
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8397
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
Obdivuhodný boj. Ale určitě si to auto vymazlíš k obrazu svému. Thesis a zvlášť V6 za to stojí, takže držím palce.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- petr.n 661
- Příspěvky: 88
- Registrován: pon dub 28, 2014 18:39
- Bydliště: Děčín
Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
Jak píšeš s tou kontrolkou při provozu na plyn, buď v klidu, mě svítí téměř furt, ale na provoz to nemá vliv, určitá skupina lidí říká, že při perfektně seřízeném plynu svítit nebude, mě spíš přijde, že záleží na konkrétním autě.. nakonec stačí mrknout na pár palubek plynových aut..
V mé V70 je na plyn najeto téměř 300 tis.km, předchozí majitel ho instaloval ,když měl najeto 100tis.,takže dohromady mám téměř 400,a nevypadá, že by to motor chtěl zabalit..kontrolka, nekontrolka..mám tam Prins.
Jinak samozřejmě gratuluji ke koupi, při čtení jak tady, tak hlavně článku sem to s tebou prožíval..
V mé V70 je na plyn najeto téměř 300 tis.km, předchozí majitel ho instaloval ,když měl najeto 100tis.,takže dohromady mám téměř 400,a nevypadá, že by to motor chtěl zabalit..kontrolka, nekontrolka..mám tam Prins.
Jinak samozřejmě gratuluji ke koupi, při čtení jak tady, tak hlavně článku sem to s tebou prožíval..
Lancia Thema 2.0 i.e.1988
Lancia Kappa 2.4 i 1995
Lancia Lybra SW 2.4 jtd 2002
Lancia Delta 1.4T 2008
Lancia Lybra SW 1.6 2000..ex
Lancia Kappa 2.4 i 1995
Lancia Lybra SW 2.4 jtd 2002
Lancia Delta 1.4T 2008
Lancia Lybra SW 1.6 2000..ex
- Bryx 123
- Příspěvky: 710
- Registrován: stř kvě 03, 2006 17:00
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
S thesisem se opravdu nikdy nenudis, to muzu potvrdit
Edit. Muzes mi napsat nejaky info o tom lpg, urcite to mas nastudovane tak jaky system, cena atd ? Taky o tom uvazuju, protoze ted v zime ta spotreba ve meste je silena
Edit. Muzes mi napsat nejaky info o tom lpg, urcite to mas nastudovane tak jaky system, cena atd ? Taky o tom uvazuju, protoze ted v zime ta spotreba ve meste je silena
L. Thesis V6
EX - L. Lybra 2.4jtd Black
EX - 2x HPE 1.6 16V, HPE HF
EX - Fiat Bravo jtd
EX - Opel Kadett GSI 16V , Vectra 2.5 V6 CDX
EX - L. Dedra 2000 Turbo
EX - L. Dedra 1.8 VVTi
EX - L. Dedra 1.6ie
EX - L. Lybra 2.4jtd Black
EX - 2x HPE 1.6 16V, HPE HF
EX - Fiat Bravo jtd
EX - Opel Kadett GSI 16V , Vectra 2.5 V6 CDX
EX - L. Dedra 2000 Turbo
EX - L. Dedra 1.8 VVTi
EX - L. Dedra 1.6ie
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
Jirka byl seslán na zem, aby řešil zapeklité problémy
Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
Kontrolka urcite svietit nema, obzvlast na thesise V6 je skusenost ze pokial dlhodobo svieti tak zacnu odchadzat zadne kataky. Potom ihned zacne hlasit chybu zadna lambda a zhanat tie kataky neprajem nikomu. Niektori montaznici presne takto vymyvaju rozum, ze je to vsetko v poriadku, ze sa to na tomto aute lepsie neda a podobne. To je aj jeden z dovodov preco som sa na vsetkych vykaslal a zacal to montovat sam. Na thesise sa to ladi dost specificky pretoze aj keby to robil vzdelany clovek s praxou tak tu bohuzial neplatia zakladne pravidla podla coho sa to ma kalibrovat. Sice som to fotil po tme, ale toto je na ukazku finalna verzia ako si predstavujem lpg:
https://www.facebook.com/lanciathesiseu ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
Jedna sa o poslednu generaciu a to kvapalne vstrekovanie LPG znacky Vialle kde nie je ziadny reduktor a kopa zbytocnosti navyse. System fungovania je o dost iny a nepripomina skrabanie sa za uchom cez hlavu. Vo vseobecnosti ci tato alebo ta stara generacia lpg este so splynovacom je velmi dlha rozprava a neviem ci sa to tu da len tak zhrnut.
https://www.facebook.com/lanciathesiseu ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
Jedna sa o poslednu generaciu a to kvapalne vstrekovanie LPG znacky Vialle kde nie je ziadny reduktor a kopa zbytocnosti navyse. System fungovania je o dost iny a nepripomina skrabanie sa za uchom cez hlavu. Vo vseobecnosti ci tato alebo ta stara generacia lpg este so splynovacom je velmi dlha rozprava a neviem ci sa to tu da len tak zhrnut.
Lancia Thesis Emblema
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu
Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
U Jirkova článku na DFensovi je v komentu od Jossmida popsaná sestava pro 3.0 V6 Busso na AR166.Bryx 123 píše:S thesisem se opravdu nikdy nenudis, to muzu potvrdit
Edit. Muzes mi napsat nejaky info o tom lpg, urcite to mas nastudovane tak jaky system, cena atd ? Taky o tom uvazuju, protoze ted v zime ta spotreba ve meste je silena
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H.F.
Tipo936 3.0 V6 Super 99´, Myš
Tipo164 2.5 TD 98', Malý Farina
Tipo834 2.0 VIS 93´, Krabice
Tipo932 2.5 V6 SW fl addio
Nové díly na prodej
H.F.
Tipo936 3.0 V6 Super 99´, Myš
Tipo164 2.5 TD 98', Malý Farina
Tipo834 2.0 VIS 93´, Krabice
Tipo932 2.5 V6 SW fl addio
Nové díly na prodej
Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
LPG tam mám Lovato - verze tuším EasyFast, nádrž 56L v rezervě, reduktor Tomasetto 180kW, kapalná fáze jde v 8mm mědi.
Tak úhledně jako Vlado to nemám - vstřikovače jdou normálně vidět, reduktor je umístěn nad převodovkou.
Víc nevím co bych k tomu napsal.
Ohledně té kontrolky motoru říkal plynař, že hned jak to bude možné se mám zastavit, takže má snahu to řešit - rozhodně nad tím nechtěl mávnout rukou.
Musíme ještě dořešit vysoké otáčky - sice se podařil pokrok, ale stále mám pocit, že to kolem 5800 otáček to začíná vadnout, zatímco na benzín to krásně tahá než automat přeřadí. Plynař už je v kontaktu s výrobcem zařízení.
Na verdikty je zatím brzy, ale nějaké trápení mě to už taky stálo. Takže ostatním bych doporučil pečlivě vybírat systém i plynaře. Systémy vstřiku kapalné fáze jsou TOP, akorát jsou zatím dost drahé, navíc plynaři se toho nějak nehrnou (nevím proč).
Tak úhledně jako Vlado to nemám - vstřikovače jdou normálně vidět, reduktor je umístěn nad převodovkou.
Víc nevím co bych k tomu napsal.
Ohledně té kontrolky motoru říkal plynař, že hned jak to bude možné se mám zastavit, takže má snahu to řešit - rozhodně nad tím nechtěl mávnout rukou.
Musíme ještě dořešit vysoké otáčky - sice se podařil pokrok, ale stále mám pocit, že to kolem 5800 otáček to začíná vadnout, zatímco na benzín to krásně tahá než automat přeřadí. Plynař už je v kontaktu s výrobcem zařízení.
Na verdikty je zatím brzy, ale nějaké trápení mě to už taky stálo. Takže ostatním bych doporučil pečlivě vybírat systém i plynaře. Systémy vstřiku kapalné fáze jsou TOP, akorát jsou zatím dost drahé, navíc plynaři se toho nějak nehrnou (nevím proč).
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
Nehrnu sa do toho pretoze ako si napisal bolo to drahe, nastastie posledny model sa uz cenovo dost priblizil (v porovnani s tym co bolo pred tym) konvencnym rieseniam. Nenapisal si ake tam mas vstreky. Je to velka rarita, ale ak ich mas spravne vypocitane (pripadne dyzy) tak tie vysoke otacky moze sposobovat reduktor. Nemam sajnu z kade beru tych 180kw, ale tolko neda ani keby sa siel roztrhat. To sa da ale jednou testovacou jazdou hned zistit. Kazdopadne si si zaplatil za funkcne riesenie, takze len na neho pekne tlac kym to nedokope do dokonalosti
Lancia Thesis Emblema
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu
Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
Jen vložím poznámku k zadním LED světlům: také jsem řešil na svém Thesisu nesvítící část koncového zadního světla. Než jsem přikročil ke shánění náhrady - vadné jsem vyndal a zjistil pohmatem při zapojeném světle, kde je studeňák. Podařilo se mi identifikovat oblast s problémem a tu přepájet. Problém byl v nedostupnosti, ale podařilo se mi "vibračním renovátorem" vyříznout šikovně plast na světle tak, aby nedošlo ke ztrátě pevnosti celého světla a část "tišťodesky"přepájet. Už rok to světlo jezdí OK. Oprava zabrala jeden večer s demontáží + namontování opraveného světla. Vím, že vždycky to nemusí být stejná závada, ale někdy se trpělivost vyplatí.
aktuálně Lancia Thesis 2,4JTD
+Lancia Lybra 1,9JTD
+Lancia Lybra 1,9JTD