Stránka 1 z 5

Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

Napsal: pon lis 14, 2016 17:09
od Jiří 588
Ahoj,
po večerech, kdy bylo dostatečně škaredě a tma, jsem sepsal, jak to vlastně bylo s dovozem mojeho Thesise. Jak jsem už předtím naznačil, článek jsem poslal na jeden blog, který rád čtu:

http://dfens-cz.com/pres-alpy-pro-lancii-legal-edition/" onclick="window.open(this.href);return false;

Lanciaklub je výchozím bodem, kde jsem dostal spoustu dobrých informací a tipů, proto pokud by někoho něco zajímalo, nebo chtěl nějaký materiál z mých příprav, napište SZ. Mě tu spoustu lidí pomohlo a pokud to půjde pomůžu i já.

Dál bych tu chtěl pokračovat, podobně jako ostatní - dodám ještě fotky a pak budu postupně aktualizovat, co jsem na autě dělal a řešil.

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

Napsal: pon lis 14, 2016 17:56
od conte_zoncolan
Supr, jdu to přečíst!

Sledoval jsem tu tvou anabázi celkem pozorně (mimochodem díky za pomoc při konzultacích ohledně dovozu mého Thesise), ale nepoučil jsem se a prošel jsem si prakticky tím samým, co ty. Ale teď je auto doma a můžu zodpovědně říct, že to stálo za to! A předpokládám, že ty to vidíš stejně:)

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

Napsal: pon lis 14, 2016 19:59
od Mantaman 461
super čtení a klobouk dolů před tebou a tou trpělivostí. Ať dobře slouží a rád bych se někdy kouknul :wink:

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

Napsal: pon lis 14, 2016 22:34
od Jakub D.
Ať slouží!!! 8-)

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

Napsal: stř lis 16, 2016 21:52
od Almanil
To byl tedy dobrý maratón, tak ať všechno funguje na jedničku.

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

Napsal: pát pro 16, 2016 22:53
od Jiří 588
Tak přidám info, co se dělo dál... mám teď trochu čas:

Výměna pouzder stabilizační tyče
- docela zajímavý zážitek, protože tam byly ještě originály a bylo nutné ty kovové držáky, kterým já říkám podkovy rozseknout na autě, navíc zadní šrouby nejsou úplně dobře dostupné a na straně řidiče ještě zavazí řízení, Lybra je oproti tomu brnkačka
- na druhý pokus to vyšlo

Výměna stabilizačních tyčí
- udělal jsem to spolu s pouzdry, ale tyčky začaly bouchat (nenajel jsem na nich snad ani 2000km), ale asi bouchaly od začátku, protože už po montáži tam nějaké klepání zůstalo
- tak si to při nějaké příležitosti dám ještě jednou

Montáž LPG
- vůbec jsem do toho nechtěl, asi to tady už někde píšu - bylo těžké zavézt to auto někomu s vědomím že na něj bude sahat a nedej bože tam i něco vrtat a uchycovat, nicméně provoz po městě a vysoká spotřeba mě zlomily
- jak už to s Thesisem mám, není to tak jednoduché - LPG jsem byl 3x ladit a seřizovat... tak na 90% to funguje podle mých představ, ale asi 500km po posledním seřízení se mi rozsvítila kontrolka motoru a diag píše chudou směs, takže ještě bude co řešit

Objevené chyby a problémy
- "Variosteer fault" - nejčastěji když týden nejezdím a moc rychle točím klíčkem :-) - asi budu muset vyměnit baterku
- "Skyhook fault" - stejné příznaky jako o řádek výše a stejné řešení jako o řádek výše
- netopí a nebo málo topí opěradlo na řidičově sedačce
- občas když se za volantem protahuju vyskočí a zase zhasne chyba airbagu v řidičově sedačce
(musím zjistit, jak moc jde sedačku odčalounit a podívat se na to)
- špatně rozprašuje pravý ostřikovač
- zatékalo do kufru přes špatné těsnění kolem SPZ - řešil jsem to novým těsněním a testoval wapkou, tak vím že to musím ještě dořešit
- 1/3 zadního LED světla přestala svítit (už vím jak na to, jen jsem přes týden neměl čas)

Chystám se taky na výměnu oleje v automatu. Poslední dobou moc nemám čas, tak jsem na chvilku vyměkl, že to nechám udělat někoho, kdo to už řešil... vím o člověku z Lichnova, který servisuje Volva. Když jsem hledal postup výměny, tak jsem narazil na hodně jeho příspěvků. Jednoho dne jsem tou obcí náhodou jel a viděl u cesty samé Volva, tak jsem se zastavil a ptal se, zda by to udělal... trochu mě překvapil že se mu do toho nechtělo, že neví jak je to v Thesisu udělané a nemá na to diag. aby pak vyresetoval adaptace. Také jsem našel dost firem v Ostravě, ale nevím zda to nedopadne stejně... takže stále váhám zda se do toho nepustím sám.

Musím objektivně uznat, že mi auto občas dokáže zvednout tlak. Už na věcech o kterých vím bude nějaká práce, a to ještě netuším o čem všem nevím. Třeba to LED světlo byla podpásovka :-D , já jsem se těšil, že na to nikdy nebudu muset sáhnout.
Asi nemusím popisovat, jak to vypadá, když člověk jede, a na nerovnostech mlátí kosti, na benzínce zjistí že mu nesvítí kus světla a poslední zatáčku před koncem cesty se rozsvítí kontrolka motoru kvůli chudé směsi LPG.

Nicméně přes to všechno to auto mám moc rád :heart: ... a teprve až člověk po delší době sedne zpět do Lybry nebo do jiného auta, tak si uvědomí kam se to vlastně posunulo. Tak se těším na světlé zítřky :-)

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

Napsal: sob pro 17, 2016 00:12
od Harous 239
Obdivuhodný boj. Ale určitě si to auto vymazlíš k obrazu svému. :wink: Thesis a zvlášť V6 za to stojí, takže držím palce. :wink:

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

Napsal: sob pro 17, 2016 11:25
od petr.n 661
Jak píšeš s tou kontrolkou při provozu na plyn, buď v klidu, mě svítí téměř furt, ale na provoz to nemá vliv, určitá skupina lidí říká, že při perfektně seřízeném plynu svítit nebude, mě spíš přijde, že záleží na konkrétním autě.. nakonec stačí mrknout na pár palubek plynových aut..
V mé V70 je na plyn najeto téměř 300 tis.km, předchozí majitel ho instaloval ,když měl najeto 100tis.,takže dohromady mám téměř 400,a nevypadá, že by to motor chtěl zabalit..kontrolka, nekontrolka..mám tam Prins.
Jinak samozřejmě gratuluji ke koupi, při čtení jak tady, tak hlavně článku sem to s tebou prožíval.. :wink:

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

Napsal: sob pro 17, 2016 17:17
od Bryx 123
S thesisem se opravdu nikdy nenudis, to muzu potvrdit :-)
Edit. Muzes mi napsat nejaky info o tom lpg, urcite to mas nastudovane tak jaky system, cena atd ? Taky o tom uvazuju, protoze ted v zime ta spotreba ve meste je silena

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

Napsal: sob pro 17, 2016 18:44
od Baltik 615
Jirka byl seslán na zem, aby řešil zapeklité problémy :wink:

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

Napsal: sob pro 17, 2016 19:29
od vlad47
Kontrolka urcite svietit nema, obzvlast na thesise V6 je skusenost ze pokial dlhodobo svieti tak zacnu odchadzat zadne kataky. Potom ihned zacne hlasit chybu zadna lambda a zhanat tie kataky neprajem nikomu. Niektori montaznici presne takto vymyvaju rozum, ze je to vsetko v poriadku, ze sa to na tomto aute lepsie neda a podobne. To je aj jeden z dovodov preco som sa na vsetkych vykaslal a zacal to montovat sam. Na thesise sa to ladi dost specificky pretoze aj keby to robil vzdelany clovek s praxou tak tu bohuzial neplatia zakladne pravidla podla coho sa to ma kalibrovat. Sice som to fotil po tme, ale toto je na ukazku finalna verzia ako si predstavujem lpg:
https://www.facebook.com/lanciathesiseu ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
Jedna sa o poslednu generaciu a to kvapalne vstrekovanie LPG znacky Vialle kde nie je ziadny reduktor a kopa zbytocnosti navyse. System fungovania je o dost iny a nepripomina skrabanie sa za uchom cez hlavu. Vo vseobecnosti ci tato alebo ta stara generacia lpg este so splynovacom je velmi dlha rozprava a neviem ci sa to tu da len tak zhrnut.

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

Napsal: sob pro 17, 2016 20:17
od vonkreuz
Bryx 123 píše:S thesisem se opravdu nikdy nenudis, to muzu potvrdit :-)
Edit. Muzes mi napsat nejaky info o tom lpg, urcite to mas nastudovane tak jaky system, cena atd ? Taky o tom uvazuju, protoze ted v zime ta spotreba ve meste je silena
U Jirkova článku na DFensovi je v komentu od Jossmida popsaná sestava pro 3.0 V6 Busso na AR166.

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

Napsal: sob pro 17, 2016 22:35
od Jiří 588
LPG tam mám Lovato - verze tuším EasyFast, nádrž 56L v rezervě, reduktor Tomasetto 180kW, kapalná fáze jde v 8mm mědi.
Tak úhledně jako Vlado to nemám - vstřikovače jdou normálně vidět, reduktor je umístěn nad převodovkou.
Víc nevím co bych k tomu napsal.

Ohledně té kontrolky motoru říkal plynař, že hned jak to bude možné se mám zastavit, takže má snahu to řešit - rozhodně nad tím nechtěl mávnout rukou.

Musíme ještě dořešit vysoké otáčky - sice se podařil pokrok, ale stále mám pocit, že to kolem 5800 otáček to začíná vadnout, zatímco na benzín to krásně tahá než automat přeřadí. Plynař už je v kontaktu s výrobcem zařízení.

Na verdikty je zatím brzy, ale nějaké trápení mě to už taky stálo. Takže ostatním bych doporučil pečlivě vybírat systém i plynaře. Systémy vstřiku kapalné fáze jsou TOP, akorát jsou zatím dost drahé, navíc plynaři se toho nějak nehrnou (nevím proč).

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

Napsal: sob pro 17, 2016 22:54
od vlad47
Nehrnu sa do toho pretoze ako si napisal bolo to drahe, nastastie posledny model sa uz cenovo dost priblizil (v porovnani s tym co bolo pred tym) konvencnym rieseniam. Nenapisal si ake tam mas vstreky. Je to velka rarita, ale ak ich mas spravne vypocitane (pripadne dyzy) tak tie vysoke otacky moze sposobovat reduktor. Nemam sajnu z kade beru tych 180kw, ale tolko neda ani keby sa siel roztrhat. To sa da ale jednou testovacou jazdou hned zistit. Kazdopadne si si zaplatil za funkcne riesenie, takze len na neho pekne tlac kym to nedokope do dokonalosti :)

Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka

Napsal: ned pro 25, 2016 23:17
od Domenico
Jen vložím poznámku k zadním LED světlům: také jsem řešil na svém Thesisu nesvítící část koncového zadního světla. Než jsem přikročil ke shánění náhrady - vadné jsem vyndal a zjistil pohmatem při zapojeném světle, kde je studeňák. Podařilo se mi identifikovat oblast s problémem a tu přepájet. Problém byl v nedostupnosti, ale podařilo se mi "vibračním renovátorem" vyříznout šikovně plast na světle tak, aby nedošlo ke ztrátě pevnosti celého světla a část "tišťodesky"přepájet. Už rok to světlo jezdí OK. Oprava zabrala jeden večer s demontáží + namontování opraveného světla. Vím, že vždycky to nemusí být stejná závada, ale někdy se trpělivost vyplatí.