Tak přidám info, co se dělo dál... mám teď trochu čas:
Výměna pouzder stabilizační tyče
- docela zajímavý zážitek, protože tam byly ještě originály a bylo nutné ty kovové držáky, kterým já říkám podkovy rozseknout na autě, navíc zadní šrouby nejsou úplně dobře dostupné a na straně řidiče ještě zavazí řízení, Lybra je oproti tomu brnkačka
- na druhý pokus to vyšlo
Výměna stabilizačních tyčí
- udělal jsem to spolu s pouzdry, ale tyčky začaly bouchat (nenajel jsem na nich snad ani 2000km), ale asi bouchaly od začátku, protože už po montáži tam nějaké klepání zůstalo
- tak si to při nějaké příležitosti dám ještě jednou
Montáž LPG
- vůbec jsem do toho nechtěl, asi to tady už někde píšu - bylo těžké zavézt to auto někomu s vědomím že na něj bude sahat a nedej bože tam i něco vrtat a uchycovat, nicméně provoz po městě a vysoká spotřeba mě zlomily
- jak už to s Thesisem mám, není to tak jednoduché - LPG jsem byl 3x ladit a seřizovat... tak na 90% to funguje podle mých představ, ale asi 500km po posledním seřízení se mi rozsvítila kontrolka motoru a diag píše chudou směs, takže ještě bude co řešit
Objevené chyby a problémy
- "Variosteer fault" - nejčastěji když týden nejezdím a moc rychle točím klíčkem
- asi budu muset vyměnit baterku
- "Skyhook fault" - stejné příznaky jako o řádek výše a stejné řešení jako o řádek výše
- netopí a nebo málo topí opěradlo na řidičově sedačce
- občas když se za volantem protahuju vyskočí a zase zhasne chyba airbagu v řidičově sedačce
(musím zjistit, jak moc jde sedačku odčalounit a podívat se na to)
- špatně rozprašuje pravý ostřikovač
- zatékalo do kufru přes špatné těsnění kolem SPZ - řešil jsem to novým těsněním a testoval wapkou, tak vím že to musím ještě dořešit
- 1/3 zadního LED světla přestala svítit (už vím jak na to, jen jsem přes týden neměl čas)
Chystám se taky na výměnu oleje v automatu. Poslední dobou moc nemám čas, tak jsem na chvilku vyměkl, že to nechám udělat někoho, kdo to už řešil... vím o člověku z Lichnova, který servisuje Volva. Když jsem hledal postup výměny, tak jsem narazil na hodně jeho příspěvků. Jednoho dne jsem tou obcí náhodou jel a viděl u cesty samé Volva, tak jsem se zastavil a ptal se, zda by to udělal... trochu mě překvapil že se mu do toho nechtělo, že neví jak je to v Thesisu udělané a nemá na to diag. aby pak vyresetoval adaptace. Také jsem našel dost firem v Ostravě, ale nevím zda to nedopadne stejně... takže stále váhám zda se do toho nepustím sám.
Musím objektivně uznat, že mi auto občas dokáže zvednout tlak. Už na věcech o kterých vím bude nějaká práce, a to ještě netuším o čem všem nevím. Třeba to LED světlo byla podpásovka
, já jsem se těšil, že na to nikdy nebudu muset sáhnout.
Asi nemusím popisovat, jak to vypadá, když člověk jede, a na nerovnostech mlátí kosti, na benzínce zjistí že mu nesvítí kus světla a poslední zatáčku před koncem cesty se rozsvítí kontrolka motoru kvůli chudé směsi LPG.
Nicméně přes to všechno to auto mám moc rád
... a teprve až člověk po delší době sedne zpět do Lybry nebo do jiného auta, tak si uvědomí kam se to vlastně posunulo. Tak se těším na světlé zítřky