rozhodovani pri koupi Lybry

Chcete koupit Lancii? Ptejte se. Tato sekce je zde pro vás..
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Michal 236
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1603
Registrován: úte črc 10, 2007 08:14
Bydliště: kolem Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#46 Příspěvek od Michal 236 »

Je to uplne jedno. Rozhodni se podle stavu. 99 nema variabilni lopatky, v tom je starost min. Ma ostrejsi zatah, jinak to jede srovnatelne. 110 jede trochu lip ale ne o moc. Spotreba dle toho jak jezdis, na 99 co ma pritelkyne sviti neco pres 8litru. Kombinace Praha ve spicce a dalnice vysoko nad limitem. S timhle motorem se da bez potizi jezdit dlouhodobe rychlostma kolem 200.
Zvaz i 1.9, min trpi predna naprava nez u tezsiho petivalce.
Rozhodne ale vybirej dle stavu, podle vykonove verze se nerid. To, co je u nas na vyber, jsou vesmes sroty pred smrti, solidnich kusu jsou na trhu jednotky. U Lybry JTD je motor to posledni co se podela, kdyz budes muset do auta sypat penize, tak castka za servis motoru je to nejmensi.
Předseda Lanciaklub.cz
predseda@lanciaklub.cz
________________________
Lancia Ypsilon 1.2 8V (843)
Lancia Musa 1.9 JTD Platino
Lancia kC 2.4

Uživatelský avatar
vanDave
Příspěvky: 19
Registrován: ned říj 14, 2012 07:43
Bydliště: za Brnem

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#47 Příspěvek od vanDave »

Díky.

Uživatelská příručka k lybře v angličtině
"Lybra Owners Handbook.pdf"
http://iveco.org/download/Lybra/Lybra%2 ... ndbook.pdf

Nevím jestli je to tady někde ke stažení, na úvodní stránce registrovaný nejsem..

A přidám dotaz: Dnes jsem si s Bravem užil parkování na totálně natřískaném parkovišti v Olympii,
tak se chci zeptat, jak je to s rejdem u Lybry SW a jestli je výrazný rozdíl mezi 1.9 a 2.4,
vím že u 156ky ve 2,4ce si dost lidí stěžuje právě na mizerný rejd.

Uživatelský avatar
Dresik 28
Administrator
Administrator
Příspěvky: 9943
Registrován: pát kvě 13, 2005 12:03
Bydliště: Praha-východ

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#48 Příspěvek od Dresik 28 »

Vubec zadny rozdil neni.
Lybrama stejnou napravu jako Bravo.

U Alfy to je tak kvuli odlisne stavbe predni napravy, kdyz pri plnem rejdu nemas zadny odklon narozdil od aut s klasickou napravou a
Mcpersnem.
Ovsem, komu jde o super zazitek z jizdy a presnosti, ozeli prave nevyhodu rejdu :)
Lancia Delta HF Integrale 8v
Lancia Beta 1300
Alfa Romeo 75 1600 carb
Alfa Romeo MiTo 1.4TB QV
Iveco Daily bus
Iveco Daily I odtahový speciál
ITALMOTORI

Uživatelský avatar
vanDave
Příspěvky: 19
Registrován: ned říj 14, 2012 07:43
Bydliště: za Brnem

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#49 Příspěvek od vanDave »

ok.

A otázka dopranice: Jede JTD 105 v Lybře stejně jak v Bravu//Bravě/Marey nebo líp (narážím na papírový rozdíl v toč. momentu 200Nm vs 255Nm) a jestli považujete tento motor do Lybry SW za dostatečný - většinou budu jezdit max ve 2 lidech o víkendu po dálnici, tak aby to nebylo pomalejší jak Bravo. To drncání v Bravu na D1 už mně nebaví, asi půjdu v týdnu vykrást nějakou banku. :D

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#50 Příspěvek od Jiří 588 »

Tohle ti můžu říct...
Měl jsem totiž v Lybře jednotku z Brava. Normálně to pasuje. (servis předešlého majitele byli asi prasata)
Teď tam mám jednotku z Lybry(koupil jsem z bourané). Jediné co nevím, jestli to není chipnuté, protože to jede až moc dobře.
Třeba octavia 1.8 20V 92KW sedan mi nemohl ujet. Jeli jsme do cca 140 vedle sebe ( pak byla zatáčka :-D )

Bravo má zátah plynulý, od těch 1000-4500 ot. to jede tak plus mínus stejně. V žádném spektru to nezabere nějak razantně víc.
U lybry přijde větší nástup kolem 2000 - není to vyloženě kopanec, ale to auto zabere. Spotřebu jsem měl u obou jednotek stejnou, dokonce bych řekl že silnější jednotka dokáže jet za míň při stejném stylu jízdy.
Největší rozdíl je mezi těmi 2000-3000ot. Pak samozřejmě jede líp ta Lybrácká, ale už tam není takový rozdíl.

Když to vezmu celkově , tak Lybrácká jede o dost líp. Ale pozor - srovnávám ty 2 jednotky v 1 autě.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Uživatelský avatar
vanDave
Příspěvky: 19
Registrován: ned říj 14, 2012 07:43
Bydliště: za Brnem

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#51 Příspěvek od vanDave »

Zajímavé. Moc dík. Jsem zvědav, co napíšou další.
Že by si těch 255Nm oproti 200Nm v Bravu atd přecejen nevycucali z prstu?
Zkusím se zeptat i na Marea klubu v tématu s doděláním tempomatu, protože tam někteří dávali řj z lybry, aby ten tempomat rozjeli, tak jestli pozorovali nějakou změnu.

V Bravu mně začne zabírat u 1500ot a u 2000 to naběhne naplno a pak už to zrychluje plynule.

Uživatelský avatar
Pepazdepa 408
Příspěvky: 3795
Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
Bydliště: Velvary
Kontaktovat uživatele:

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#52 Příspěvek od Pepazdepa 408 »

Ono to s Mařkama nebude tak horký... tam se spíš řeší PROČ na 110jo a na 105ne... A nějak je to ve hvězdách...
Lancia Lybra SW 1,9JTD

Uživatelský avatar
vanDave
Příspěvky: 19
Registrován: ned říj 14, 2012 07:43
Bydliště: za Brnem

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#53 Příspěvek od vanDave »

No vypadá to tak, že to nakonec nikdo nezkoušel.:(

Jo jak je na tom Lybra co se týče spolehlivosti elektriky?
Stejný jak Fiat z té doby nebo je to lepší?
Na Bravu mně teď přestal jít větrák topení, což je v zimě super věc, na zjištění příčiny se dostanu zítra, ale co se týče elektriky,
tak se snad každý 3 měsíce objeví nová závada a to mám bravo facelift, kde by měla být elektrika spolehlivější. Sice to opravím zdarma nebo za pár šupů, ale kdo na to má mít pořád nervy. :evil: :evil: :evil:
Sice elektrice rozumím, ale ze Stila a různých failure by mě asi brzo odvezli. :)
Jestli je Lybra na tom s elektrikou podobně jak Bravo, tak mám pomale chuť skočit do Passata, kterej má tu debilní hliníkovou nápravu, oproti JTD to rachotí a nejede a vypadá to zepředu jak delfín. :D

On si možná člověk nevybere, protože kamarád toho passata měl rok, sice elektrika (kromě zdechajícího/do nouzáku padajícícho motoru :lol: ok - prý u TDi uhnívají kabely ke vstřik čerpadlu), ale mechanika/plasty nic moc, měnil zadní ložisko kola, kotouče, klika 5. dveří blbla i po seřízení, ulomená loketní opěrka a klika schránky u spolujezdce a nešel tomu zadní stěrač. Jako bonus jsme při přezouvání na podzim 2012 zjistili, že jsou obě přední kola zevnitř sjeté skoro na dráty :shock: :| Passat kombi 81kW 1998 koupený na podzim 2011 za 65000...

Takže babo raď, co si v dnešní době koupit za ojeté auto. :)

Uživatelský avatar
Luko 428
Příspěvky: 503
Registrován: pát srp 22, 2008 09:44
Bydliště: F-M
Kontaktovat uživatele:

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#54 Příspěvek od Luko 428 »

Za 4roky 100tkm se mi z elektriky posralo čidlo kliky a teploty motoru. :wink:
Takže za mě velmi dobrá =D>
Lancia Lybra 1,9jtd SW rv 2000 chip 85KW
Ex :Delta 1,6hf / 1,6gtie
Ex:Uno 1,3D / 1,7D / 1000fire
Ex:Alfa Romeo 33 1,8td

Uživatelský avatar
Štefan 368
Příspěvky: 833
Registrován: sob čer 07, 2008 22:24
Bydliště: Kuřim, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#55 Příspěvek od Štefan 368 »

77kW JTD je podla mna na Lybru malo a ani 85kW verzia nie je ziadny drak :|
Lancia Delta 1.4 T-Jet 09'
Alfa Romeo 147 1.9JTDm 08'
Lexus GS 460 4.6 V8 09'
Ex:Lancia Thesis 2.4JTD 03'
Ex:Lancia Kappa 20V Turbo 99' 245PS/390Nm by PhoB
Ex:Lancia Kappa 16V Turbo 95'

Uživatelský avatar
Jaromír 592
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1401
Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Bydliště: Brno Komín 728887525
Kontaktovat uživatele:

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#56 Příspěvek od Jaromír 592 »

No s tím passatem bys udělal díru do světa :) V lybře se jako v každém ojetém autě něco občas podělá.Moje lybra z elektrických věcí Ventilátor topení,regulační ventil na čerpadle a jedno relé.Teď mi občas stávkuje plynový pedál když přejedu nějakej hrb.Jo a Solenoid egr ventilu.Má najeto Cca 380 tis km z toho 124tis se mnou.Mimochodem nevidím důvod proč by se mělo v Lybře kazit víc nebo míň věcí než v passatovi když většina věcí je tam bosh.

forum/search.php?keywords=Lybra&terms=all&author=&fid" onclick="window.open(this.href);return false;[]=20&sc=1&sf=titleonly&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Hledat


Tady se můžeš podívat co se řešilo na lybře za elektro problémy.

Jestli chceš stav se příští týden na scuk ve štatlu a můžeš si lybru projet.Povím ti historii výměny dílů a oprav za 124 tis km.Uvidíš sice trochu jetější kousek ale motor podle mně jede dobře :)
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300

Uživatelský avatar
Jarda 591
Příspěvky: 836
Registrován: úte zář 27, 2011 18:15
Bydliště: Praha

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#57 Příspěvek od Jarda 591 »

vanDave píše:No vypadá to tak, že to nakonec nikdo nezkoušel.:(

Jo jak je na tom Lybra co se týče spolehlivosti elektriky?
Stejný jak Fiat z té doby nebo je to lepší?
Na Bravu mně teď přestal jít větrák topení, což je v zimě super věc, na zjištění příčiny se dostanu zítra, ale co se týče elektriky,
tak se snad každý 3 měsíce objeví nová závada a to mám bravo facelift, kde by měla být elektrika spolehlivější. Sice to opravím zdarma nebo za pár šupů, ale kdo na to má mít pořád nervy. :evil: :evil: :evil:
Sice elektrice rozumím, ale ze Stila a různých failure by mě asi brzo odvezli. :)
Jestli je Lybra na tom s elektrikou podobně jak Bravo, tak mám pomale chuť skočit do Passata, kterej má tu debilní hliníkovou nápravu, oproti JTD to rachotí a nejede a vypadá to zepředu jak delfín. :D

On si možná člověk nevybere, protože kamarád toho passata měl rok, sice elektrika (kromě zdechajícího/do nouzáku padajícícho motoru :lol: ok - prý u TDi uhnívají kabely ke vstřik čerpadlu), ale mechanika/plasty nic moc, měnil zadní ložisko kola, kotouče, klika 5. dveří blbla i po seřízení, ulomená loketní opěrka a klika schránky u spolujezdce a nešel tomu zadní stěrač. Jako bonus jsme při přezouvání na podzim 2012 zjistili, že jsou obě přední kola zevnitř sjeté skoro na dráty :shock: :| Passat kombi 81kW 1998 koupený na podzim 2011 za 65000...

Takže babo raď, co si v dnešní době koupit za ojeté auto. :)
Měl jsem pár Italů což můžeš vidět, a Marea nejmilejší na tu dobu jako pro chalupáře,nejhorší po motorové a elektrické stránce, doma jsme si sedli a že jedna závada a Marejka půjde do světa, to se stalo a když jsem se rozmýšlel jako ty jestli jiné evropské značky a kterou z nich tak na doporučení jednou ve čtvrtek vyhrála Lybra 1.9 85kw a v úterý už byla doma. Denně jezdí bez problémů a se vší spokojeností až na ten menší kufr a přístup do něho proti Marejce. #-o [-( Přesně jak píše Luko 428.
Lancia Lybra 1.9jtd SW
Fiat Croma 1.9 Mjet
ex. Fiat Marea 2.4 td
ex. Lancia Thema 2.0i - ukradena
ex. Fiat Regata 75 ie 3x
ex. Š 105 L

Uživatelský avatar
vanDave
Příspěvky: 19
Registrován: ned říj 14, 2012 07:43
Bydliště: za Brnem

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#58 Příspěvek od vanDave »

Díky moc za zkušenosti.

Právě potřebuju kombíka, ke koupi teda dojde jak už jsem psal nejdřív na podzim, protože potřebuju provést nějaké opravy kosmetického rázu+
našetřit nějakou rezervu na vstupní údržbu nového auta. Možná jsem už psal, že to koupím dřív, ale vždycky do toho vleze nějaká dražší závada a koupě se tak posunuje,s příjmem peněz to není moc růžové, takže šetřím co se dá.
Zvažuju Mareu JTD, Lybru JTD a Passata 81kW.

Pokud je na tom lybra s elektrikou líp něž Fiat bravo/marea, tak si preventivně radši ušetřím nervy, přeskočím mareu a koupím klidně i tu lybru JTD 77kW, i když to asi žádná raketa nebude s tím že pak časem skočím rovnou do JTD 85kW nebo 2,4 103/110.

Děkuji též za nabídku k vyzkoušení auta, v Lybře jsem už seděl v Eurocaru a tak pohodlné sedačky jsem ještě nezažil. Až bude koupě auta aktuální, tak se kdyžtak přes SZ ozvu s případnou radou při koupi atd. Kandidáty hodím určitě na fórum pro vaše případné zkušenosti s nimi nebo zkušenosti s prodejcem.

To mně těší, že je na tom lybra s elektrikou líp, i v recenzi ojetin si na elektriku moc nestěžovali.
Dnes jsem se hrabal v bravu, protože mi občas stávkuje větrák topení. Na fóru psali, že občas pomůže propájet kontakty na plošném spoji v krabičce (magneti mareli),co je u větráku.
Ta je ale bohužel umístěna v oblasti, kde má spolujezdec špičky noh. Takže jsem ji demontoval a propájel a uvidím.Byl na ní přídavný kryt konektorů, přístup tak mizerný, že už jsem na to neměl nervy a mrskl s krytem do popelnice. A to jsem normálně velmi klidný a trpělivý. Od Bosche mně kupodivu zatím myslím nic neodešlo,
spíš na bravu zlobí hlavně ty kontakty-přechodové odpory, jednou prodřené kabely (kvůli tomu jsem kdysi 2x nedojel než jsme zjistili kde je chyba) atd. Na topení jsem třeba musel rozebrat potenciometr rychlostí větráku a od podzimu se nedostanu kolečkem do krajních poloh voliče směrů topení - něco se podělalo v klapkách. V ostatních polohách to fouká, takže na to kašlu a jezdím, celou přístrojovku kvůli klapkám demontovat nebudu.

Uživatelský avatar
vanDave
Příspěvky: 19
Registrován: ned říj 14, 2012 07:43
Bydliště: za Brnem

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#59 Příspěvek od vanDave »

Ještě docela podstatná věc, jak je to s náhradními díly na Lybru? Prý se jako nová v ČR neprodávala.
Co se týče motoru, tak to určitě žádný problém nebude, protože JTDček jezdí po ČR mraky.

Díval jsem se ale třeba zadní nárazník skoro 9000 http://www.autodily-hk.cz/lancia-zadni- ... 04730.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pak jsem hledal třeba přední blatník a nenašel jsem nic. :shock:

Dá se sehnat aspoň ve FIATu případně za kolik.

Jak je to celkově s použitými díly? Mají něco z těch karosářských dílů třeba v ADS Lipůvka , Azzura car? Holubice nebo kde sháníte ND?
Díky.

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#60 Příspěvek od Jiří 588 »

Podle mě úplně bez problémů.... mrkneš na inzerce a je tam toho dost.

Hodně věcí jsem kupoval přímo tady od místního člena Carsh.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Odpovědět