rozhodovani pri koupi Lybry

Chcete koupit Lancii? Ptejte se. Tato sekce je zde pro vás..
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Pavel 246
Příspěvky: 1086
Registrován: pon srp 20, 2007 22:41
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Pavel 246 »

Zrovna ta koroze by mě nepřekvapila vůbec... :lol:
Vítek 4 píše:tak si kup felicii,tam te nic neprekvapi krome koroze :lol: :lol:
http://www.pstk.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, lancia-dedra-1.6-i.e.(66kW)

Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5872
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Vítek 4 »

:lol: :lol: korozi nebrat :lol: :snakeman:
Italy = Lancia
Lancia = Italy

Uživatelský avatar
Dresik 28
Administrator
Administrator
Příspěvky: 9943
Registrován: pát kvě 13, 2005 12:03
Bydliště: Praha-východ

#33 Příspěvek od Dresik 28 »

KVítka nebrat :D A vraťme se k tématu :arrow:
Lancia Delta HF Integrale 8v
Lancia Beta 1300
Alfa Romeo 75 1600 carb
Alfa Romeo MiTo 1.4TB QV
Iveco Daily bus
Iveco Daily I odtahový speciál
ITALMOTORI

Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5872
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Vítek 4 »

:lol: :lol: sak stale sme v tematu :D
Italy = Lancia
Lancia = Italy

omar

#35 Příspěvek od omar »

jeste mam jednu otazku de v lybre vymenit autoradio za vlastni nebo tam musim pridelat changer

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#36 Příspěvek od Honza 2 »

Další skoro duplicitní téma. Zas se tu brebentí a nejvíc rad má Vítek, kterej těch zkušeností se zmiňovaným autem a motorem má nejvíc.. Jako vždy :-D. (apropos už jsem ti to psal, až skutečně spočteš spotřebu u Kappy podle dotankování a ne jen odhadem dle palivoměru, tak se tou spotřebou chlub. A chtělo by to zprůměrovat alespoň za nějakej tisíc-dva kiláků, ne to, co se ti jednou podařilo).

Když už ses rozhodl pro Lybru v benzínu, tak je to fakt těžká volba. Na pojížďění 10km do práce je JTD fakt škoda, protože to se fakt ani neohřeje.. Jinak s 2.4 JTD jezdim průměrně (zimní pneu) 6-6,5L. 1.9ka si veme cca o 3/4-1L míň.
Pokud je pro tebe spotřeba do 10L benzínu přijatelná, tak defakto můžeš vybírat ze všech benzíňáků. Já mám zkušenost (v Dedře) jen s 1.6 i 1.8. Je pravda že vzhledem k velikosti a zvlášť když na to občas rád šlápneš, tak se nabízí R5 2.0. Má sílu, zvuk a co vim zkušenosti Máreáků, tak při rozumným ježdění se s ním dostávají - i- pod 9L. Motor 1.8 obecně byl z těch tří kvalitativně nejhorší, ale je to hodně o zacházení, servisu, náplních.. Jinak běžná spotřeba 8,5-9L. Motor má rád otáčky a tak to nejlepší odvádí až ve středním a vyšším pásmu otáček. 1.6ka je osvědčenej motor, od kterýho ale nemůžeš čekat že bude podávat sportovní výkony, ve spojení s relativně větší váhou lybry, (nicméně já ač jsem nadával že je Dedra s tím motorem lenoch (měla dlouhou převodovku), tak na ní dodnes rád vzpomínám a docela rád bych se s ním svezl v Lybře.. V Dedře jsem jezdil kolem 8L). Ty spotřeby jsou mý průměrný na běžným ježdění. Při dálkách sem se samo dostával níž.
Co se dynamiky 1.8 vs 1.9jtd týká.. Sprint 0-100 je lepší benzín, pružný zrychlení bez řazení bude lepší ten diesel (1.8ka by mu stačila či byla lepší pouze při skutečně brutálním zacházení a vytáčení do velmi vysokých otáček, čili za tři a do 6t ot a za čtyři.. atd.. (osobní zkušenost VVT vs. ještě stará ale dobře rozježděná Marea 1.9TD 100PS. Např. o čipovaným JTD se nemá cenu vůbec bavit...to je jiná liga)

Jinak už to tady padlo... kupuješ ojetý auto a tak MUSÍŠ počítat s finanční rezervou na investice po koupi!! To neplatí jen u Lancií, ale obecně u všech aut. Minimálně výměnou rozvodů by to mělo začít (protože pokud ti skutečně přesvědčivě předchozí majitel nedokáže že je dělal, tak to je sázka na jistotu. Furt lepší dát 6-8t za rozvody než desetitisíce za opravu potkanýho motoru. A byla by to tvoje chyba, ne chyba auta. Je to povětšinou věc, kterou už podruhý na tom autě dělat asi nebudeš, když moc nejezdíš, a tak bych rozhodně podle ceny rozvodů nevolil motorizaci..).

Co se autorádia týká, tak vyměnit zabudovaný za jiný za normálních okolností nelze. A jen tak nějakej changer tam taky nepřipojíš.. Dneska bych bejt tebou volil přestavbu a-la E-Čertík, kdy spíš než changer je lepší si tam nechat zabudovat normální DVD/MP3 přehrávač...
Naposledy upravil(a) Honza 2 dne čtv bře 20, 2008 22:48, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Rasťo 215
Příspěvky: 754
Registrován: ned úno 11, 2007 19:34
Bydliště: Senica 0949 201 249
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od Rasťo 215 »

Velmi pekné =D>
Lancia Delta II 1.8 VVT 16v 96kW r.v. 1999

Uživatelský avatar
Krwel 146
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1983
Registrován: pon zář 18, 2006 20:53
Bydliště: V lese hnedka u Prahy
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Krwel 146 »

Tak tahle Honzova slohová práce by tu měla být vystavená pro všechny, kdo by měli nějaké dotazy při koupi lybry =D>
Lancia Kappa 2.4 JTD SW "Parníček"
Lancia Dedra 2000 Turbo Egoistka

Uživatelský avatar
vanDave
Příspěvky: 19
Registrován: ned říj 14, 2012 07:43
Bydliště: za Brnem

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#39 Příspěvek od vanDave »

Když už se tady nakouslo téma rozvody, tak bych se chtěl zeptat na orientační cenu rozvodů včetně práce u Lybry 1.9JTD a 2.4JTD těch, kdo si je nechali dělat.
Předpokládám, že u 2,4ky by asi v servise museli tahat motor ven. U Brava JTD byly rozvody dělaný 15000km před prodejem (předch. majitel měl auto jenom rok),
takže ani nevím, kolik to tak chodí vč. práce a jestli je nějakej výraznej rozdíl mezi cenou u 1,9 a 2,4. Díky.

Uživatelský avatar
Jaromír 592
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1401
Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Bydliště: Brno Komín 728887525
Kontaktovat uživatele:

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#40 Příspěvek od Jaromír 592 »

Cena rozvodů je závislá od použitého materiálu.Vždycky když jsem koupil auto na kterém mi trochu záleželo udělal jsem rozvody znovu.Navíc od výrobců které mám vyzkoušené a osvědčené.

U lybra sada SKF vychází okolo 5000 i s vodní pumpou.Plus práce(tady záleží na tom u koho to budeš dělat nebo samodomo)

U 2,4 motor ven nemusí.Místa je tam docela dost.
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300

Uživatelský avatar
bugi
Příspěvky: 217
Registrován: pon črc 20, 2009 23:47
Bydliště: okr. Sabinov

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#41 Příspěvek od bugi »

Na sestrinu Lybru stála koplet sada Ruville niečo cez 120e a výmena prebehla doma s kamošom, takže cenu za prácu neviem. A motor nemusí von, je tam dosť miesta.
Lancia Lybra SW executive 2.4JTD 110kW 2002
Lancia Lybra SW lx 2.4JTD 103kW 2000
ex. AR 156 2.4JTD 100kW
ex. 2x Lybra SW 2.4JTD 99KW a 110kW
ex. 3x Delta 1.9TD 66kW
ex. Marea Weekend 1.6 16V

Uživatelský avatar
vanDave
Příspěvky: 19
Registrován: ned říj 14, 2012 07:43
Bydliště: za Brnem

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#42 Příspěvek od vanDave »

Ok, díky kluci, právě u AR 156 někteří psali, že některé servisy vytahují motor ven,
tak jsem si myslel, že to platí i pro Lybru.

Spotřeba jsem se díval, že tady u 2,4ky píšete kolem 6,5l, takže to je supr,
s Bravem JTD 77kW jezdíme na střídačku na víkend po D1 do Olomouce se spotřebou 6l, s tím že při hustějším provozu si musím dobře rozvrhnout
předjíždění na 5ku, protože ta pružnost je mizerná.

Ke koupi teda dojde nejspíš až příští léto/podzim a váhám mezi 1,9 85KW a 2,4 99kW (případně 103kW, když nebude moc drahá).
Který z těchto motorů byste (ne)vzali? Lybra SW je těžší jak Bravo, tak se chci zeptat, je velký rozdíl mezi mým JTD a 85kW v Lybře nebo je jednoznačná volba 2,4, i ta 99kW - aby ta 85kW s těžší Lybrou SW nejela jak mý Bravo.
Na FBK jsem se nedávno dočetl, že do 156ky (kterou jsem zavrhl kvůli ramenům) 2,4 JTD 99 resp 100 kW se dávalo turbo jak s variabilní geometrií, tak i bez naklápění lopatek (zřejmě z počátku výroby).
Bylo to u Lybry stejně?
Díky.

Uživatelský avatar
onko 657
Příspěvky: 1490
Registrován: ned bře 15, 2009 20:27

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#43 Příspěvek od onko 657 »

Pokud vím, tak 156ky 2.4 JTD byly ze začátku výroby 100 kW a měli variabilní geomtrii lopatek, ale Lybry 2.4 jtd 99kW měly turbo bez regulace, pouze s obtokovým ventilem.
Ex: zelená-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html

Uživatelský avatar
Jaromír 592
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1401
Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Bydliště: Brno Komín 728887525
Kontaktovat uživatele:

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#44 Příspěvek od Jaromír 592 »

No já mám lybru 99kw Je to teda sedan ale na nedostatek výkonu si nemůžu stěžovat.Jasně mohlo by být i líp ale stačí.Jel jsem Se 103 kw v kombíku jedinej rozdíl byl v zátahu turba.99 jakoby kopne Je tam razantní nárůst kdežto 103 tahá plynuleji a víc odspoda.Spotřeba je v pohodě do 6.5 se vejdeš.Když jedu po dálnici max 130 tak ji mám do 6.

Šel bych s klidem do kteréhokoliv jtd.
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300

Uživatelský avatar
vanDave
Příspěvky: 19
Registrován: ned říj 14, 2012 07:43
Bydliště: za Brnem

Re: rozhodovani pri koupi Lybry

#45 Příspěvek od vanDave »

Díky, takže pokud to chápu, tak 103kW má oproti 99kW přínos spíš do města, kde to táhne líp v nižších otáčkách, takže řadíš dřív a míň to žere.
Ale pokud má motor na dálnici např 2200/2500ot (výchozí rychlost pro předjetí), tak je rozdíl mezi 99 a 103 minimální, ju?
Na FBK většina lidí psala, pokud 2,4JTD, tak minimálně 103,
ale už nenapsali proč, kromě náchylnosti zatuhnutí naklápění u turba v 2.4 JTD 99kw.

V bravu u mýho JTD 105 není problém jet z kopce/po rovince po městě na 4ku 1500ot cca 55km/h (tachometrových..) a motor to bez protestů pobere,
ale většinou radši řadím za 3, abych neničil pružiny v setrvačníku. Setrváku prý škodí hlavně podtáčení motoru pod 1000 resp pod volnoběžné otáčky,
což zásadně nejezdím.

Vím že je nejlepší to projet a porovnat, ale stejně je stav motoru spíš záležitost konkrétního kusu, takže to projíždět rok dopředu nemá smysl.

Odpovědět