Vítek 4 píše:tak si kup felicii,tam te nic neprekvapi krome koroze
rozhodovani pri koupi Lybry
- Pavel 246
- Příspěvky: 1086
- Registrován: pon srp 20, 2007 22:41
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zrovna ta koroze by mě nepřekvapila vůbec...
http://www.pstk.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, lancia-dedra-1.6-i.e.(66kW)
KVítka nebrat A vraťme se k tématu
Lancia Delta HF Integrale 8v
Lancia Beta 1300
Alfa Romeo 75 1600 carb
Alfa Romeo MiTo 1.4TB QV
Iveco Daily bus
Iveco Daily I odtahový speciál
ITALMOTORI
Lancia Beta 1300
Alfa Romeo 75 1600 carb
Alfa Romeo MiTo 1.4TB QV
Iveco Daily bus
Iveco Daily I odtahový speciál
ITALMOTORI
Další skoro duplicitní téma. Zas se tu brebentí a nejvíc rad má Vítek, kterej těch zkušeností se zmiňovaným autem a motorem má nejvíc.. Jako vždy . (apropos už jsem ti to psal, až skutečně spočteš spotřebu u Kappy podle dotankování a ne jen odhadem dle palivoměru, tak se tou spotřebou chlub. A chtělo by to zprůměrovat alespoň za nějakej tisíc-dva kiláků, ne to, co se ti jednou podařilo).
Když už ses rozhodl pro Lybru v benzínu, tak je to fakt těžká volba. Na pojížďění 10km do práce je JTD fakt škoda, protože to se fakt ani neohřeje.. Jinak s 2.4 JTD jezdim průměrně (zimní pneu) 6-6,5L. 1.9ka si veme cca o 3/4-1L míň.
Pokud je pro tebe spotřeba do 10L benzínu přijatelná, tak defakto můžeš vybírat ze všech benzíňáků. Já mám zkušenost (v Dedře) jen s 1.6 i 1.8. Je pravda že vzhledem k velikosti a zvlášť když na to občas rád šlápneš, tak se nabízí R5 2.0. Má sílu, zvuk a co vim zkušenosti Máreáků, tak při rozumným ježdění se s ním dostávají - i- pod 9L. Motor 1.8 obecně byl z těch tří kvalitativně nejhorší, ale je to hodně o zacházení, servisu, náplních.. Jinak běžná spotřeba 8,5-9L. Motor má rád otáčky a tak to nejlepší odvádí až ve středním a vyšším pásmu otáček. 1.6ka je osvědčenej motor, od kterýho ale nemůžeš čekat že bude podávat sportovní výkony, ve spojení s relativně větší váhou lybry, (nicméně já ač jsem nadával že je Dedra s tím motorem lenoch (měla dlouhou převodovku), tak na ní dodnes rád vzpomínám a docela rád bych se s ním svezl v Lybře.. V Dedře jsem jezdil kolem 8L). Ty spotřeby jsou mý průměrný na běžným ježdění. Při dálkách sem se samo dostával níž.
Co se dynamiky 1.8 vs 1.9jtd týká.. Sprint 0-100 je lepší benzín, pružný zrychlení bez řazení bude lepší ten diesel (1.8ka by mu stačila či byla lepší pouze při skutečně brutálním zacházení a vytáčení do velmi vysokých otáček, čili za tři a do 6t ot a za čtyři.. atd.. (osobní zkušenost VVT vs. ještě stará ale dobře rozježděná Marea 1.9TD 100PS. Např. o čipovaným JTD se nemá cenu vůbec bavit...to je jiná liga)
Jinak už to tady padlo... kupuješ ojetý auto a tak MUSÍŠ počítat s finanční rezervou na investice po koupi!! To neplatí jen u Lancií, ale obecně u všech aut. Minimálně výměnou rozvodů by to mělo začít (protože pokud ti skutečně přesvědčivě předchozí majitel nedokáže že je dělal, tak to je sázka na jistotu. Furt lepší dát 6-8t za rozvody než desetitisíce za opravu potkanýho motoru. A byla by to tvoje chyba, ne chyba auta. Je to povětšinou věc, kterou už podruhý na tom autě dělat asi nebudeš, když moc nejezdíš, a tak bych rozhodně podle ceny rozvodů nevolil motorizaci..).
Co se autorádia týká, tak vyměnit zabudovaný za jiný za normálních okolností nelze. A jen tak nějakej changer tam taky nepřipojíš.. Dneska bych bejt tebou volil přestavbu a-la E-Čertík, kdy spíš než changer je lepší si tam nechat zabudovat normální DVD/MP3 přehrávač...
Když už ses rozhodl pro Lybru v benzínu, tak je to fakt těžká volba. Na pojížďění 10km do práce je JTD fakt škoda, protože to se fakt ani neohřeje.. Jinak s 2.4 JTD jezdim průměrně (zimní pneu) 6-6,5L. 1.9ka si veme cca o 3/4-1L míň.
Pokud je pro tebe spotřeba do 10L benzínu přijatelná, tak defakto můžeš vybírat ze všech benzíňáků. Já mám zkušenost (v Dedře) jen s 1.6 i 1.8. Je pravda že vzhledem k velikosti a zvlášť když na to občas rád šlápneš, tak se nabízí R5 2.0. Má sílu, zvuk a co vim zkušenosti Máreáků, tak při rozumným ježdění se s ním dostávají - i- pod 9L. Motor 1.8 obecně byl z těch tří kvalitativně nejhorší, ale je to hodně o zacházení, servisu, náplních.. Jinak běžná spotřeba 8,5-9L. Motor má rád otáčky a tak to nejlepší odvádí až ve středním a vyšším pásmu otáček. 1.6ka je osvědčenej motor, od kterýho ale nemůžeš čekat že bude podávat sportovní výkony, ve spojení s relativně větší váhou lybry, (nicméně já ač jsem nadával že je Dedra s tím motorem lenoch (měla dlouhou převodovku), tak na ní dodnes rád vzpomínám a docela rád bych se s ním svezl v Lybře.. V Dedře jsem jezdil kolem 8L). Ty spotřeby jsou mý průměrný na běžným ježdění. Při dálkách sem se samo dostával níž.
Co se dynamiky 1.8 vs 1.9jtd týká.. Sprint 0-100 je lepší benzín, pružný zrychlení bez řazení bude lepší ten diesel (1.8ka by mu stačila či byla lepší pouze při skutečně brutálním zacházení a vytáčení do velmi vysokých otáček, čili za tři a do 6t ot a za čtyři.. atd.. (osobní zkušenost VVT vs. ještě stará ale dobře rozježděná Marea 1.9TD 100PS. Např. o čipovaným JTD se nemá cenu vůbec bavit...to je jiná liga)
Jinak už to tady padlo... kupuješ ojetý auto a tak MUSÍŠ počítat s finanční rezervou na investice po koupi!! To neplatí jen u Lancií, ale obecně u všech aut. Minimálně výměnou rozvodů by to mělo začít (protože pokud ti skutečně přesvědčivě předchozí majitel nedokáže že je dělal, tak to je sázka na jistotu. Furt lepší dát 6-8t za rozvody než desetitisíce za opravu potkanýho motoru. A byla by to tvoje chyba, ne chyba auta. Je to povětšinou věc, kterou už podruhý na tom autě dělat asi nebudeš, když moc nejezdíš, a tak bych rozhodně podle ceny rozvodů nevolil motorizaci..).
Co se autorádia týká, tak vyměnit zabudovaný za jiný za normálních okolností nelze. A jen tak nějakej changer tam taky nepřipojíš.. Dneska bych bejt tebou volil přestavbu a-la E-Čertík, kdy spíš než changer je lepší si tam nechat zabudovat normální DVD/MP3 přehrávač...
Naposledy upravil(a) Honza 2 dne čtv bře 20, 2008 22:48, celkem upraveno 1 x.
Re: rozhodovani pri koupi Lybry
Když už se tady nakouslo téma rozvody, tak bych se chtěl zeptat na orientační cenu rozvodů včetně práce u Lybry 1.9JTD a 2.4JTD těch, kdo si je nechali dělat.
Předpokládám, že u 2,4ky by asi v servise museli tahat motor ven. U Brava JTD byly rozvody dělaný 15000km před prodejem (předch. majitel měl auto jenom rok),
takže ani nevím, kolik to tak chodí vč. práce a jestli je nějakej výraznej rozdíl mezi cenou u 1,9 a 2,4. Díky.
Předpokládám, že u 2,4ky by asi v servise museli tahat motor ven. U Brava JTD byly rozvody dělaný 15000km před prodejem (předch. majitel měl auto jenom rok),
takže ani nevím, kolik to tak chodí vč. práce a jestli je nějakej výraznej rozdíl mezi cenou u 1,9 a 2,4. Díky.
- Jaromír 592
- Administrator
- Příspěvky: 1401
- Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
- Bydliště: Brno Komín 728887525
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozhodovani pri koupi Lybry
Cena rozvodů je závislá od použitého materiálu.Vždycky když jsem koupil auto na kterém mi trochu záleželo udělal jsem rozvody znovu.Navíc od výrobců které mám vyzkoušené a osvědčené.
U lybra sada SKF vychází okolo 5000 i s vodní pumpou.Plus práce(tady záleží na tom u koho to budeš dělat nebo samodomo)
U 2,4 motor ven nemusí.Místa je tam docela dost.
U lybra sada SKF vychází okolo 5000 i s vodní pumpou.Plus práce(tady záleží na tom u koho to budeš dělat nebo samodomo)
U 2,4 motor ven nemusí.Místa je tam docela dost.
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300
Re: rozhodovani pri koupi Lybry
Na sestrinu Lybru stála koplet sada Ruville niečo cez 120e a výmena prebehla doma s kamošom, takže cenu za prácu neviem. A motor nemusí von, je tam dosť miesta.
Lancia Lybra SW executive 2.4JTD 110kW 2002
Lancia Lybra SW lx 2.4JTD 103kW 2000
ex. AR 156 2.4JTD 100kW
ex. 2x Lybra SW 2.4JTD 99KW a 110kW
ex. 3x Delta 1.9TD 66kW
ex. Marea Weekend 1.6 16V
Lancia Lybra SW lx 2.4JTD 103kW 2000
ex. AR 156 2.4JTD 100kW
ex. 2x Lybra SW 2.4JTD 99KW a 110kW
ex. 3x Delta 1.9TD 66kW
ex. Marea Weekend 1.6 16V
Re: rozhodovani pri koupi Lybry
Ok, díky kluci, právě u AR 156 někteří psali, že některé servisy vytahují motor ven,
tak jsem si myslel, že to platí i pro Lybru.
Spotřeba jsem se díval, že tady u 2,4ky píšete kolem 6,5l, takže to je supr,
s Bravem JTD 77kW jezdíme na střídačku na víkend po D1 do Olomouce se spotřebou 6l, s tím že při hustějším provozu si musím dobře rozvrhnout
předjíždění na 5ku, protože ta pružnost je mizerná.
Ke koupi teda dojde nejspíš až příští léto/podzim a váhám mezi 1,9 85KW a 2,4 99kW (případně 103kW, když nebude moc drahá).
Který z těchto motorů byste (ne)vzali? Lybra SW je těžší jak Bravo, tak se chci zeptat, je velký rozdíl mezi mým JTD a 85kW v Lybře nebo je jednoznačná volba 2,4, i ta 99kW - aby ta 85kW s těžší Lybrou SW nejela jak mý Bravo.
Na FBK jsem se nedávno dočetl, že do 156ky (kterou jsem zavrhl kvůli ramenům) 2,4 JTD 99 resp 100 kW se dávalo turbo jak s variabilní geometrií, tak i bez naklápění lopatek (zřejmě z počátku výroby).
Bylo to u Lybry stejně?
Díky.
tak jsem si myslel, že to platí i pro Lybru.
Spotřeba jsem se díval, že tady u 2,4ky píšete kolem 6,5l, takže to je supr,
s Bravem JTD 77kW jezdíme na střídačku na víkend po D1 do Olomouce se spotřebou 6l, s tím že při hustějším provozu si musím dobře rozvrhnout
předjíždění na 5ku, protože ta pružnost je mizerná.
Ke koupi teda dojde nejspíš až příští léto/podzim a váhám mezi 1,9 85KW a 2,4 99kW (případně 103kW, když nebude moc drahá).
Který z těchto motorů byste (ne)vzali? Lybra SW je těžší jak Bravo, tak se chci zeptat, je velký rozdíl mezi mým JTD a 85kW v Lybře nebo je jednoznačná volba 2,4, i ta 99kW - aby ta 85kW s těžší Lybrou SW nejela jak mý Bravo.
Na FBK jsem se nedávno dočetl, že do 156ky (kterou jsem zavrhl kvůli ramenům) 2,4 JTD 99 resp 100 kW se dávalo turbo jak s variabilní geometrií, tak i bez naklápění lopatek (zřejmě z počátku výroby).
Bylo to u Lybry stejně?
Díky.
Re: rozhodovani pri koupi Lybry
Pokud vím, tak 156ky 2.4 JTD byly ze začátku výroby 100 kW a měli variabilní geomtrii lopatek, ale Lybry 2.4 jtd 99kW měly turbo bez regulace, pouze s obtokovým ventilem.
Ex: zelená-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
- Jaromír 592
- Administrator
- Příspěvky: 1401
- Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
- Bydliště: Brno Komín 728887525
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozhodovani pri koupi Lybry
No já mám lybru 99kw Je to teda sedan ale na nedostatek výkonu si nemůžu stěžovat.Jasně mohlo by být i líp ale stačí.Jel jsem Se 103 kw v kombíku jedinej rozdíl byl v zátahu turba.99 jakoby kopne Je tam razantní nárůst kdežto 103 tahá plynuleji a víc odspoda.Spotřeba je v pohodě do 6.5 se vejdeš.Když jedu po dálnici max 130 tak ji mám do 6.
Šel bych s klidem do kteréhokoliv jtd.
Šel bych s klidem do kteréhokoliv jtd.
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300
Re: rozhodovani pri koupi Lybry
Díky, takže pokud to chápu, tak 103kW má oproti 99kW přínos spíš do města, kde to táhne líp v nižších otáčkách, takže řadíš dřív a míň to žere.
Ale pokud má motor na dálnici např 2200/2500ot (výchozí rychlost pro předjetí), tak je rozdíl mezi 99 a 103 minimální, ju?
Na FBK většina lidí psala, pokud 2,4JTD, tak minimálně 103,
ale už nenapsali proč, kromě náchylnosti zatuhnutí naklápění u turba v 2.4 JTD 99kw.
V bravu u mýho JTD 105 není problém jet z kopce/po rovince po městě na 4ku 1500ot cca 55km/h (tachometrových..) a motor to bez protestů pobere,
ale většinou radši řadím za 3, abych neničil pružiny v setrvačníku. Setrváku prý škodí hlavně podtáčení motoru pod 1000 resp pod volnoběžné otáčky,
což zásadně nejezdím.
Vím že je nejlepší to projet a porovnat, ale stejně je stav motoru spíš záležitost konkrétního kusu, takže to projíždět rok dopředu nemá smysl.
Ale pokud má motor na dálnici např 2200/2500ot (výchozí rychlost pro předjetí), tak je rozdíl mezi 99 a 103 minimální, ju?
Na FBK většina lidí psala, pokud 2,4JTD, tak minimálně 103,
ale už nenapsali proč, kromě náchylnosti zatuhnutí naklápění u turba v 2.4 JTD 99kw.
V bravu u mýho JTD 105 není problém jet z kopce/po rovince po městě na 4ku 1500ot cca 55km/h (tachometrových..) a motor to bez protestů pobere,
ale většinou radši řadím za 3, abych neničil pružiny v setrvačníku. Setrváku prý škodí hlavně podtáčení motoru pod 1000 resp pod volnoběžné otáčky,
což zásadně nejezdím.
Vím že je nejlepší to projet a porovnat, ale stejně je stav motoru spíš záležitost konkrétního kusu, takže to projíždět rok dopředu nemá smysl.