Stránka 1 z 1

Nova Delta 1.9 TT

Napsal: sob úno 11, 2017 21:15
od janyo lancia
Zdravím vás chcem si kúpiť novú deltu. Dnes som bol obzerat a previesť sa na dvoch kusoch.V obidve Delty mali motor 1.9tt . Nepoznám ten motor ale zvuk mi prišiel veľmi ostri ako u starej Cromy 1.9 Mám doma mapou 2,4jtd a motor ide krásne hladko ano viem že kappa je valec ale tá 1.9ka tt je ostrá. Má to mať taký ostrejší zvuk??Viete mi poradiť na čo si mám dať pozor pri kúpe novej Delty.Pozeram niečo okolo 2010-2012 a niečo okolo100tis.km. Ďakujem za odpovede.

Re: Nova Delta 1.9 TT

Napsal: sob úno 11, 2017 22:55
od Habby 598
Že by to byl nějaký tichošlápek to fakt ne, ale dlouhodobě můžu srovnávat jen s benzínem, ten je samozřejmě mnohem tišší. Jestli vybíráš něco kolem pěti let, tak ať už to má vyměněné rozvody. Taky bych se podíval, jak často se měnil olej, ten interval 35 tisíc mi přijde smrtelný, já měním po 15 tisících. Rozhodně bych se projel, musí to táhnout od 1500 otáček a ve třech tisících ještě víc zabrat a nepoleví až k červenému. Na další drobnosti se klidně ptej.

Re: Nova Delta 1.9 TT

Napsal: ned úno 12, 2017 00:20
od janyo lancia
Dosť sa obavam toho bi turba koľko to vydrzi ci ma to nenechá na ceste. Čím novšie tým viac sa človek obáva. Je niečo špecifické na čo si mám dať pozor pri kúpe Delty niečo typicke čo odchadza u tohto auta ? Určite pozriem servisnu knižku kedy čo bolo menene. Chcem s tým robiť trasu 1300km je to pohodlné ako staršie lancie. S kappou som max. spokojny neviem čo ponúkne Delta. Ďakujem.

Re: Nova Delta 1.9 TT

Napsal: ned úno 12, 2017 01:44
od Habby 598
Co odchází asi nepovím, mám to od novoty a teď mám najeto 115000. Zatím odešla baterka a tento týden jeden parkovací senzor. Pohodlné to je, polohu jsem si hledal o něco déle než v Lybře, ale jsem spokojený. Možná bych se vyhnul panoramatické střeše a aktivnímu podvozku. Já mám obojí, je to super, ale ta střecha ubírá na prostoru nad hlavou a podvozek bude do budoucna pěkně drahý na výměnu. Ty turba těžko říct, jak se k nim předchozí majitel choval, já poctivě ohřívám a pak dochlazuju, tak doufám, že vydrží. Jinak se turbo dá sehnat od 15 do 30 tisíc. Dávalo se ještě do saaba a do opelu. Pak bych při koupi určitě měl diagnostiku a kouknul se, jak je na tom DPF, já jsem koukal tento týden a mám zaplnění 25 procent, to není špatný, ale poctivě regeneruju a jezdím hlavně delší trasy.

Re: Nova Delta 1.9 TT

Napsal: ned úno 12, 2017 08:48
od Oskar 58
Ja jsem nekde cetl, ze nejvetsi slabina je vsechno od spojky az k homokloubum. Udajne to neni dimenzovane na tak velky kroutak a auta s vetsim najezdem maji problem. Ale auto nevlastnim, tak ze vlastne nevim nic. :D

Re: Nova Delta 1.9 TT

Napsal: ned úno 12, 2017 11:30
od janyo lancia
Tie dlhé trasy budem jazdiť aj ja takže to nebude problém. Ako zistím či je ten DPF filtre v poriadky?Jedna z tých dvoch lancii čo som včera skusal mala po naštartovaní cca to bolo nastartovane 4-5min. tak trochu zvláštne štiplave alebo neviem ako to popísať spáliť z výfuku,môže to byť tým filtrom .Nemám skúsenosti s tým filtrom mal som lanciu themu,mapou VIS a kappu 2,4jtd takže neviem.ten filtre sa vypaluje automaticky?má nejaký veľký vplyv na jazdu-nemôžem ma to nechať stáť na ceste keď sa to podrbe.

Re: Nova Delta 1.9 TT

Napsal: ned úno 12, 2017 11:52
od Oskar 58
Ano toto ekologicke kurvitko, te na cestě nechat muze v pripade, ze se nebude opakovane regenerovat napr. v dusledku neustaleho popojizdeni po meste a tim ze se ucpe. Ridici jednotka vyhlasi chybu motoru a motor spadne do nouzaku.
Ale to je malo pravdepodobne a nebudu te tim strasit. Dneska ma DPF vsechny naftove motory Euro 4 a vice a nejak to funguje.
Jsou dva zakladni principi bud vstrikovanim mocoviny do nafty, vetsinou proste po natankovani ti do nafty ze specialni nadrzky vstrikne trochu mocoviny, ktera umoznuje chemickou reakci snizovani teploty horeni sazi v DPF a vypalovani DPF probiha prubezne.
Nebo ridici jednotka jednou za cas podle ucpani DPF (sleduje tlak pred a za DPF) nastavi vypalovani filtru vstrikuje do motoru mnohem vic nafty, ktera nestiha zhoret v motoru a dohoriva az ve vyfukovem potrubi vcetne DPF a tim se vypaluji saze zachycene v DPF za vyssich teplot a toto spalovani je udajne ekologictejsi o cemz pochybuju- trva nekolik minut nekdy i desitek minut podle ucpani DPF a vyfuk je rozpalen skoro do cervena a no a pokud v teto fazy vypnes motor, tak se proces prerusi a po nastartovani nepokracuje. Tim se zkracuje zivotnost filtru. Proto ten kdo jezdi dalky, tak ma mensi pravdepodobnost, ze proces vypalovani prerusi a proto vseobecne delsi zivotnost a samozrejme i pri delsich jitdach nizsi spotreba mene akcelerace a mene sazi zanasejicich filtr atd. Vypalovani lze spustit rizene pres diagnostiku, coz je jedna z moznosti v pripade totálního ucpani a nouzove rezimu o kterem jsem psal na zacatku.

Ten druhy zpusob pouzivaji motory JTDm, jestli je to i pripad JTTDm nevim, ale rekl bych ze ano.

Ale vic bych se bal o spojku, prevodovku jak jsem psal nez o DPF.

Re: Nova Delta 1.9 TT

Napsal: ned úno 12, 2017 12:56
od janyo lancia
Ďakujem za podrobné vysvetlenie. Auto chcem kúpiť vo Švajčiarsku a jazdiť na slovensko na východ takže cas na vypalenie mu dám. Dúfam že tej prevodovke a poloosiam nejaky švajčiar nenakladal na max. Jazdia tu dosť slušne a podľa predpisov,autá sú servisovane jedine čo robia zlé je že po naštartovaní hneď zaradia rýchlosť a idú. Nemôžem sa na to pozerať a hlavne v zime je to fakt kruté k autám.

Re: Nova Delta 1.9 TT

Napsal: ned úno 12, 2017 13:39
od Habby 598
Stav DPF zjistis pres diagnistiku v servisu. Vypalovani se pozna jednoduse podle hlucneho vetraku a o hodne zvysene spotreby. Vetrak bezi proto, aby to prehlusilo zvuk horeni, ktery je fakt desivy :-) Kdyz zjistim, ze vypaluje, tak se snazim jet plynule a dojet to do konce. Samozřejmě si to vzdycky vzpomene tesne pred prijezdem do garaze, uvital bych nejakou moznost volby. Kdyz regenerace neprobehne víckrát za sebou, tak to do nouzaku nespadne, pouze se rozsviti kontrolka dpf a donuti te aspon jednu regeneraci dojet do konce. Ten stiplavy smrad je u modernich dieslu normalni, treba v garazi je to dost neprijemny.

Re: Nova Delta 1.9 TT

Napsal: ned úno 12, 2017 14:17
od janyo lancia
Na fórach som čítal že je to pekne odhlucnene ale mne to tak neprišlo, je pravda že som jazdil len po dedine a mimo max 90km/h takze pri rozjazdoch je ten motor dosť počuť vo vnútri. Ako je to na diaľnici je to tiché ??Keď to porovnam s kappou tak odhlucnenie je slabé na to že je to o dosť novšie auto.

Re: Nova Delta 1.9 TT

Napsal: ned úno 12, 2017 20:09
od janyo lancia
Ešte som si všimol že koberček pod nohami vodiča je u väčšiny vydrety pod pedalmi a autá majú okolo100tis.km.

Re: Nova Delta 1.9 TT

Napsal: ned úno 12, 2017 21:17
od Habby 598
Tak tam to mam vydrene stejne a pedaly taky osoupane. Kdybych to vymenil, tak ale auto muzu ukazovat jako nove

Re: Nova Delta 1.9 TT

Napsal: ned úno 12, 2017 23:21
od Harous 239
Jako zásadní problém vidím porovnání s Kappou. Bez ohledu na stáří těch aut je Kappa minimálně o třídu výš.

Re: Nova Delta 1.9 TT

Napsal: pon úno 13, 2017 20:50
od janyo lancia
To máš pravdu ze to porovnavam s kappou. Škoda že tu kappu nerobia novú. Ale určite by nebola ako tá stará.

Re: Nova Delta 1.9 TT

Napsal: úte úno 14, 2017 09:56
od rammstein
Pokud chceš nástupce Kappy, tak nesháněj Deltu, ale Thesis :wink: .