Včera jsem nemohl spát, tak jsem vytvořil návod na úpravu kabelu VAG-COM KKL.
Potřebné věci
- přepínač (buď malý modrý z počítačové desky, nebo 4 přepínače zvlášť)
- smršťovací bužírku 5cm
- tenký ohebný kablík 25cm
- 4 větší kapičky cínu
Nářadí
- pájka
- zapalovač
- menší šroubovák
- štípací kleště
- odlamovací nůž
- vrtačka (není nutná)
- tavná pistole nebo lepidlo (není nutné)
Ostatní
- nákres pinů na koncovce + vědět jestli jde o pohled zepředu nebo zezadu
Postup
Dopředu upozorňuji, že postup je potřeba brát jako orientační, i když jsou kabely VAG COM všechny stejně modré , tak vnitřek se může dost lišit
Někdy číňan použil barevné kabely, někdy tam dal všechny černé. Někdy je koncovka připojena pomocí pinů z desky, jindy je to s konektorem propojeno pomocí kabelů.
Jednou je použitý křížový šroubek, na jiném kabelu hvězdička.
0. Kontrola
Během práce se snažíme trochu zkontrolovat, co vše se Číňanovi nepovedlo, případně to po něm napravit.
Většinou není problém, ale občas se vyplatí něco trochu doladit.
1. Rozdělání kabelu
- odšroubovat 4 (někdy jen 2) šroubky, položit červenou diodou na stůl a sundat horní kryt.
2. Příprava - pokud je to možné tak část s konektorem uvolnit a kvůli orientaci povytáhnout kousek dál od těla kabelu
- pokud je to spojené natvrdo, může to být horší, ale i lepší, protože jsou na desce piny očíslované .
3. Orientace - teď je potřeba bezpečně zjistit, který pin je který. Pokud jste kabel položili stejně jako já - tedy kablík je diodou na stole, koncovka která se dává do auta je vpravo a strana s USB koncovkou vede doleva, tak je to s piny následovně.
- spodní řada u stolu jsou piny 1-8, horní řada jsou piny 9-16.
- pin 1 a pin 9 je nejblíže u mě, piny 8 a 16 jsou jakoby dál ode mě
Doporučuji samozřejmě kouknout i na nějaký nákres. Na images.google.com je jich spoustu, stačí napsat "obd connector pinout" a vyběhne dostatek materiálu.
4. Přerušení přímého přívodu na pin 7 (to je motor a je standardně zapojený)
- pro ty, kteří mají koncovku připojenou na drátkách je to odpájení propojovacího kablíku z konektoru
- pro ty, kteří mají koncovku pevně propojenou s deskou je to mechanické přecvaknutí
5. Vytvoření přívodu k vypínači - to co zbylo po odpojení pinu 7 na straně desky potřebuji připravit, aby se na to dal napojit vypínač
- pokud jsem jen odpájel kabel, tak ho prodloužím o dalších 5cm
- pokud jsem měl desku pevně propojenou, tak pájím 10cm kablík přímo na desku, tam kde jsem vyštípal propojení mezi deskou a konektorem
Diagnostický kabel AntiZmrd001
Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001
Naposledy upravil(a) Jiří 588 dne stř pro 24, 2014 12:11, celkem upraveno 2 x.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001
Pokračujeme v dalším příspěvku kvůli omezení na maximum fotek.
6. Vytvoření díry pro vypínač / vypínače
- pro jeden veklý se dá díra buď vypálit rozžhaveným předmětem (pájka) a dořezat kobercovým nožem, nebo vypálit větší díru a pak to zakápnout lepidlem / tavnou pistolí, nebo díru vyvrtat
- pro více vypínačů jsem díry vždy vrtal
U vypínače je dobré trochu se zamyslet, jak vypadá prostor v autě, kde budu kabel používat. To mi napoví kam vypínač umístit, z jaké strany atd. Dále musím mysle i na to, že chci krabičku ještě zavřít, takže si rozvrhnout aby vypínače byly tam, kde je místo.
7. Napojení vypínačů na pin7 - tedy společná propojená část
- nyní chci to, co mi zbylo z pinu 7 napojit na jednu stranu vypínačů. Vypínačem do dále jakoby rozdělím a právě vypínač mi bude volit, kam půjde šťáva (signál), nachystám si tedy "rozčtyřku"
8. Propojení "rozčtyřky" a vývodu z pinu 7 9. Napojení výstupu vypínačů na jednotlivé piny
- postupně napojím výstupy z vypínačů na piny 1,3,7,9
10. Kontrola
- zkontrolovat spoje, dotyky kabelů, izolaci atd.
- tady platí to, že pokud se nepodařila úprava něčeho za 200Kč, tak to není takový problém... horší by bylo kdyby to pak něco udělalo jednotce motoru, kterou zatím za 200 neseženu
11. Zavření krabičky
- já jsem doma neměl úplně tenké kablíky, proto jsem to musel do krabičky trochu naskládat, zavírat postupně a občas nějaký kablík přerovnat pinzetou.
A na závěr zamyšlení - vyplatí se to upravovat?
Jak pro koho. Kdo to chce mít pod kontrolou, může si kabel upravit. Začátečníkům doporučuji koupit spíše hotový kabel zmíněný v příspěvku výše, který už má přepínač a je připraven.
6. Vytvoření díry pro vypínač / vypínače
- pro jeden veklý se dá díra buď vypálit rozžhaveným předmětem (pájka) a dořezat kobercovým nožem, nebo vypálit větší díru a pak to zakápnout lepidlem / tavnou pistolí, nebo díru vyvrtat
- pro více vypínačů jsem díry vždy vrtal
U vypínače je dobré trochu se zamyslet, jak vypadá prostor v autě, kde budu kabel používat. To mi napoví kam vypínač umístit, z jaké strany atd. Dále musím mysle i na to, že chci krabičku ještě zavřít, takže si rozvrhnout aby vypínače byly tam, kde je místo.
7. Napojení vypínačů na pin7 - tedy společná propojená část
- nyní chci to, co mi zbylo z pinu 7 napojit na jednu stranu vypínačů. Vypínačem do dále jakoby rozdělím a právě vypínač mi bude volit, kam půjde šťáva (signál), nachystám si tedy "rozčtyřku"
8. Propojení "rozčtyřky" a vývodu z pinu 7 9. Napojení výstupu vypínačů na jednotlivé piny
- postupně napojím výstupy z vypínačů na piny 1,3,7,9
10. Kontrola
- zkontrolovat spoje, dotyky kabelů, izolaci atd.
- tady platí to, že pokud se nepodařila úprava něčeho za 200Kč, tak to není takový problém... horší by bylo kdyby to pak něco udělalo jednotce motoru, kterou zatím za 200 neseženu
11. Zavření krabičky
- já jsem doma neměl úplně tenké kablíky, proto jsem to musel do krabičky trochu naskládat, zavírat postupně a občas nějaký kablík přerovnat pinzetou.
A na závěr zamyšlení - vyplatí se to upravovat?
Jak pro koho. Kdo to chce mít pod kontrolou, může si kabel upravit. Začátečníkům doporučuji koupit spíše hotový kabel zmíněný v příspěvku výše, který už má přepínač a je připraven.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD