Diagnostický kabel AntiZmrd001

Chcete koupit Lancii? Ptejte se. Tato sekce je zde pro vás..

Má smysl nabídnout nováčkům diagnostiku - podrobnosti v textu?

Ano - nováčkům se bude hodit.
4
24%
Ano - bude se hodit i ostatním.
11
65%
Možná - ale cena je pro toho kdo kupuje auto moc vysoká.
0
Žádná hlasování
Možná - jenže kdyby koupili jiné auto tak je jim to na nic.
0
Žádná hlasování
Ne - budou věřit spíš cebii a počítadlu kilometrů.
0
Žádná hlasování
Ne - lidi s tím nebudou umět zacházet.
1
6%
Jiná možnosti - potřeba napsat :-)
1
6%
 
Celkem hlasů: 17

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001

#16 Příspěvek od Jiří 588 »

Včera jsem nemohl spát, tak jsem vytvořil návod na úpravu kabelu VAG-COM KKL.

Potřebné věci
- přepínač (buď malý modrý z počítačové desky, nebo 4 přepínače zvlášť)
- smršťovací bužírku 5cm
- tenký ohebný kablík 25cm
- 4 větší kapičky cínu

Nářadí
- pájka
- zapalovač
- menší šroubovák
- štípací kleště
- odlamovací nůž
- vrtačka (není nutná)
- tavná pistole nebo lepidlo (není nutné)

Ostatní
- nákres pinů na koncovce + vědět jestli jde o pohled zepředu nebo zezadu
pinout.jpg
Postup

Dopředu upozorňuji, že postup je potřeba brát jako orientační, i když jsou kabely VAG COM všechny stejně modré :-), tak vnitřek se může dost lišit
Někdy číňan použil barevné kabely, někdy tam dal všechny černé. Někdy je koncovka připojena pomocí pinů z desky, jindy je to s konektorem propojeno pomocí kabelů.
Jednou je použitý křížový šroubek, na jiném kabelu hvězdička.
Jak je vidět, tak kabely jsou zvenku podobné, ale to je asi vše. První odlišnosti začínají u obalů.
Jak je vidět, tak kabely jsou zvenku podobné, ale to je asi vše. První odlišnosti začínají u obalů.
0. Kontrola
Během práce se snažíme trochu zkontrolovat, co vše se Číňanovi nepovedlo, případně to po něm napravit.
Většinou není problém, ale občas se vyplatí něco trochu doladit.
Tady někdo špatně připravil propojení. Na fotce to úplně není vidět, ale jeden pin je vyskočený z konektoru.
Tady někdo špatně připravil propojení. Na fotce to úplně není vidět, ale jeden pin je vyskočený z konektoru.
1. Rozdělání kabelu
- odšroubovat 4 (někdy jen 2) šroubky, položit červenou diodou na stůl a sundat horní kryt.
Rozdělaný kabel - varianta, kde je konektor připojen k základní desce pomocí kablíků.
Rozdělaný kabel - varianta, kde je konektor připojen k základní desce pomocí kablíků.
Rozdělaný kabel - varianta, kde je konektor připojen k základní desce pomocí pinů.
Rozdělaný kabel - varianta, kde je konektor připojen k základní desce pomocí pinů.
2. Příprava - pokud je to možné tak část s konektorem uvolnit a kvůli orientaci povytáhnout kousek dál od těla kabelu
- pokud je to spojené natvrdo, může to být horší, ale i lepší, protože jsou na desce piny očíslované .
Varianta s připojením pomocí drátků - ta jde takto rozdělat.
Varianta s připojením pomocí drátků - ta jde takto rozdělat.
Varianta s připojením pomocí pinů - ta se nedá víc rozdělat, ale výhoda je, že piny jsou očíslované, takže něco za něco :-)
Varianta s připojením pomocí pinů - ta se nedá víc rozdělat, ale výhoda je, že piny jsou očíslované, takže něco za něco :-)
3. Orientace - teď je potřeba bezpečně zjistit, který pin je který. Pokud jste kabel položili stejně jako já - tedy kablík je diodou na stole, koncovka která se dává do auta je vpravo a strana s USB koncovkou vede doleva, tak je to s piny následovně.
- spodní řada u stolu jsou piny 1-8, horní řada jsou piny 9-16.
- pin 1 a pin 9 je nejblíže u mě, piny 8 a 16 jsou jakoby dál ode mě
Doporučuji samozřejmě kouknout i na nějaký nákres. Na images.google.com je jich spoustu, stačí napsat "obd connector pinout" a vyběhne dostatek materiálu.

4. Přerušení přímého přívodu na pin 7 (to je motor a je standardně zapojený)
- pro ty, kteří mají koncovku připojenou na drátkách je to odpájení propojovacího kablíku z konektoru
- pro ty, kteří mají koncovku pevně propojenou s deskou je to mechanické přecvaknutí
Varianta s připojením pomocí kabelů - zde stačí odpájet kablík z pinu 7. Pro nás tedy spodní řada. Pin který je druhý vpravo.
Varianta s připojením pomocí kabelů - zde stačí odpájet kablík z pinu 7. Pro nás tedy spodní řada. Pin který je druhý vpravo.
Varianta s připojením pomocí pinů - tady je potřeba se trochu víc podívat, která cestička na desce vede k pinu 7 a kam pokračuje. Pokud máte multimetr, není špatné to ještě "propípnout". Tady bude potřeba přerušit přívod vpravo.
Varianta s připojením pomocí pinů - tady je potřeba se trochu víc podívat, která cestička na desce vede k pinu 7 a kam pokračuje. Pokud máte multimetr, není špatné to ještě "propípnout". Tady bude potřeba přerušit přívod vpravo.
5. Vytvoření přívodu k vypínači - to co zbylo po odpojení pinu 7 na straně desky potřebuji připravit, aby se na to dal napojit vypínač
- pokud jsem jen odpájel kabel, tak ho prodloužím o dalších 5cm
- pokud jsem měl desku pevně propojenou, tak pájím 10cm kablík přímo na desku, tam kde jsem vyštípal propojení mezi deskou a konektorem
Tady jde o připájení dalšího kousku kabelu. Není to nutné, ale lépe se pak pracuje s připojením vypínače. Nevýhoda je zase, že se to pak obtížněji souká do krabičky při zavírání.
Tady jde o připájení dalšího kousku kabelu. Není to nutné, ale lépe se pak pracuje s připojením vypínače. Nevýhoda je zase, že se to pak obtížněji souká do krabičky při zavírání.
U druhé varianty je princip stejný, provedení se trochu liší.
U druhé varianty je princip stejný, provedení se trochu liší.
Naposledy upravil(a) Jiří 588 dne stř pro 24, 2014 12:11, celkem upraveno 2 x.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001

#17 Příspěvek od Jiří 588 »

Pokračujeme v dalším příspěvku kvůli omezení na maximum fotek.

6. Vytvoření díry pro vypínač / vypínače
- pro jeden veklý se dá díra buď vypálit rozžhaveným předmětem (pájka) a dořezat kobercovým nožem, nebo vypálit větší díru a pak to zakápnout lepidlem / tavnou pistolí, nebo díru vyvrtat
- pro více vypínačů jsem díry vždy vrtal
U vypínače je dobré trochu se zamyslet, jak vypadá prostor v autě, kde budu kabel používat. To mi napoví kam vypínač umístit, z jaké strany atd. Dále musím mysle i na to, že chci krabičku ještě zavřít, takže si rozvrhnout aby vypínače byly tam, kde je místo.
Pro "počítačový" vypínač se to dá udělat třeba takhle.
Pro "počítačový" vypínač se to dá udělat třeba takhle.
Pro standardní přepínače třeba takto.
Pro standardní přepínače třeba takto.
7. Napojení vypínačů na pin7 - tedy společná propojená část
- nyní chci to, co mi zbylo z pinu 7 napojit na jednu stranu vypínačů. Vypínačem do dále jakoby rozdělím a právě vypínač mi bude volit, kam půjde šťáva (signál), nachystám si tedy "rozčtyřku"
Rozčtyřka, která povede k vypínači / vypínačům.
Rozčtyřka, která povede k vypínači / vypínačům.
Rozčtyřka připojená na vypínače. Na obrázku jsou obě verze.
Rozčtyřka připojená na vypínače. Na obrázku jsou obě verze.
8. Propojení "rozčtyřky" a vývodu z pinu 7
IMG_20141223_231437.jpg
IMG_20141223_231447.jpg
9. Napojení výstupu vypínačů na jednotlivé piny
- postupně napojím výstupy z vypínačů na piny 1,3,7,9
Teď už je vše propojeno. Vše jsem se snažil izolovat, aby nedošlo k nějakému kontaktu s deskou. Připojení přímo na konektor už jsem neřešil, tam to nemá kde uhnout.
Teď už je vše propojeno. Vše jsem se snažil izolovat, aby nedošlo k nějakému kontaktu s deskou. Připojení přímo na konektor už jsem neřešil, tam to nemá kde uhnout.
Příprava před propojením.
Příprava před propojením.
Připojení. Zde také všechno izolováno smršťovačkama, až na samotný konektor, kde by se snad nic dotknout nemělo.
Připojení. Zde také všechno izolováno smršťovačkama, až na samotný konektor, kde by se snad nic dotknout nemělo.
10. Kontrola
- zkontrolovat spoje, dotyky kabelů, izolaci atd.
- tady platí to, že pokud se nepodařila úprava něčeho za 200Kč, tak to není takový problém... horší by bylo kdyby to pak něco udělalo jednotce motoru, kterou zatím za 200 neseženu


11. Zavření krabičky
- já jsem doma neměl úplně tenké kablíky, proto jsem to musel do krabičky trochu naskládat, zavírat postupně a občas nějaký kablík přerovnat pinzetou.
Hotovo.
Hotovo.
Hotovo.
Hotovo.
A na závěr zamyšlení - vyplatí se to upravovat?
Jak pro koho. Kdo to chce mít pod kontrolou, může si kabel upravit. Začátečníkům doporučuji koupit spíše hotový kabel zmíněný v příspěvku výše, který už má přepínač a je připraven.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Odpovědět