Lancia Thema 8,32

Chcete koupit Lancii? Ptejte se. Tato sekce je zde pro vás..
Odpovědět
Zpráva
Autor
Autista entusiasta
Příspěvky: 2
Registrován: ned bře 04, 2018 00:06

Lancia Thema 8,32

#1 Příspěvek od Autista entusiasta »

Zdravím všechny příznivce a majitele Lancií. Rozhodl jsem se pořídit si Lancii Themu 8,32 po které již dlouho toužím. Potřeboval bych poradit na co si dát pozor při koupi Lancie Themy 8,32, od někoho kdo má tuto Themu nebo zná její problematiku. Za jakoukoliv odpověď budu rád.

Uživatelský avatar
Kůrkyn 38
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7053
Registrován: čtv čer 30, 2005 14:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Thema 8,32

#2 Příspěvek od Kůrkyn 38 »

Je to normální Thema s Ferrari motorem, úskalí se týkají hlavně motoru, podvozku a zadního křídla. Plus další drobné odlišnosti, jejichž absence může celé auto znehodnotit. Důležité je koupit auto v původním stavu, odborně servisované. Dbát na detaily. Na srazy jedna taková jezdí.
xxxx

Uživatelský avatar
vonkreuz
Příspěvky: 688
Registrován: úte led 15, 2013 01:11
Bydliště: Bytča (SK) / Havl.Brod

Re: Lancia Thema 8,32

#3 Příspěvek od vonkreuz »

Pokud se nepletu, tak drobné detaily zahrnují jiná ložiska a náboje kol (5x98), poloosy, homokineťáky.
V ČR jsou střídavě na prodej 2 kusy. Žlutá, která byla původně 2.5 TD a červená (vínová) s pokaženou spojkou.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H.F.

Tipo936 3.0 V6 Super 99´, Myš
Tipo164 2.5 TD 98', Malý Farina
Tipo834 2.0 VIS 93´, Krabice
Tipo932 2.5 V6 SW fl addio
Nové díly na prodej

Autista entusiasta
Příspěvky: 2
Registrován: ned bře 04, 2018 00:06

Re: Lancia Thema 8,32

#4 Příspěvek od Autista entusiasta »

Díky moc za informace. Jestli má 8.32 jiné náboje jaký je rozměr nábojů u normální Themy? Existuje nějaká publikace, která tyto odlišnosti popisuje? Kde se dá 8.32 běžně servisovat? Servisovat ji doma "svépomocí" asi nebude to nejvhodnější.

Honza 2.0 16v
Příspěvky: 470
Registrován: pon čer 13, 2005 21:17
Bydliště: lomnice nad popelkou

Re: Lancia Thema 8,32

#5 Příspěvek od Honza 2.0 16v »

no jelikož to je auto jako jiný, a i přes dobový vychytávky a exkluzivní techniku, není problém ji servisovat doma -pokud už člověk nějakou tu samo-domo opravu za sebou má a má vhodné vybavení... problém může nastat se scháněním specifickejch dílů.. a s literaturou kde se člověk dozví jak na to (co jak a proč funguje)...

do běžnýho, nebo i autorizovanýho servisu bych s takovou exotikou rozhodně nejezdil..tam na to budou koukat jak na svatej obrázek a akorát to a) dojebou b) voškubou tě protože tam je přece napsaný Ferrari
coupe 2.0 16v NA (>200PS/8000rpm)
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT

Uživatelský avatar
black_sheep 666
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 995
Registrován: úte srp 20, 2013 18:29

Re: Lancia Thema 8,32

#6 Příspěvek od black_sheep 666 »

s motorem bych se tě nebál poslat do Scuderie :lol: tam to bude asi raketa, taky by mě to zajímalo kolik jsou provozní náklady na takový auto.

za dva roky vlastnění mě zatím stálo Mondeo ST220 v servisu 10 tisíc měsíčně s průměrným nájezdem 750 km za měsíc :lol:
za 3/4 roku mě stálo M3 ty samé peníze, s nájezdem 680 km. v podstatě jakýkoliv takhle zajímavý auto si spočítám, tak to vyjde +/- stejně. jenže ty moje zase nejsou až tak atypický v porovnání s 8.32.
Currently no Lancia.

My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale

Uživatelský avatar
Oskar 58
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1488
Registrován: úte srp 22, 2006 12:34
Bydliště: Děčín

Re: Lancia Thema 8,32

#7 Příspěvek od Oskar 58 »

Můžu vědět, co je na ST a M3 takove unikum, ze 9000km rocne stoji 120.000Kc ?
Díky.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T

Uživatelský avatar
black_sheep 666
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 995
Registrován: úte srp 20, 2013 18:29

Re: Lancia Thema 8,32

#8 Příspěvek od black_sheep 666 »

tak na ST220 jsem teď dělal komplet tlumiče, uložení, kvůli guferu na klice preventivně spojku - když už šel motor ven... to stálo přes 40 tisíc jen tenhle jeden větší servis, na díly mám naštěstí slevy jinak by to bylo 60. všechno kupuju v origo dílech té nejvyšší kvality, dělají se i levnější (motorcraft), ale chci aby to bylo jak nové. pak jsem lakoval oba boky a kapotu, nechával na to dávat kvalitní keramiku, tam to bylo dohromady už taky přes padíka. nějaký lepší obutí na okruhy (20+), přestavba brzd z novějšího Focusu a pak celkem jen běžnej servis... ono se to pak nasčítá. něco přes 25 klacků mě stála závada na palivovém čerpadle a pátrání, čím to je. no a na závěr třeba jen prahový nástavec na poslední facelift (je krapet jiný) je k nesehnání, takže mě stál 12k, byl prasklej.

na M3 jsem hned po koupi dělat pár kravin, nejdrazší z toho byla demontáž motoru kvůli preventivní výměně šál (~40k). točí to 8.000 otáček a má to 343 koní z 3.2 atmosféry, takže se není čemu divit, že při tom litrovém výkonu se dělají preventivně docela často :lol: ikdyž tam dáš trimetal kvalitní, tak to stejně nevydrží víc jak 100.000 km. aby tam byla taky nějaká částka pro pobavení - tak skoro osmičku stojí origo šaltrpáka v Nappa kůži s podsvětlením, ta tam byla a byla prošoupaná no. :lol:

a to nekončíme, ještě to tak kilo schroupe... objednával jsem dvouhmotu, čeká mě podvozek (z UK vychází docela pěkně kolem 25k sportovní MeisterR), pak brzdy a kotouče (8k stojí jeden kotouč - mám tam AP Racing kit, desky mě stojí sada komplet 16k). :twisted:

mondeo taky bohužel možná nekončí. motor mi vrněl užasně, ale dal jsem pitomec Millers Nanodrive CFS olej na okruhovou sezónu, ale začaly mlátit hydroštely :-( okamžitě jsme vrátili Fordí olej, tak teď nervózně čekám, jestli se to uklidní, nebo to sežere dalších pár desítek tisíc za GO hlav (když už to bude rozebrané). zatím se to docela uklidnilo, ale už to není jako před výměnou. někdy se to fakt nepovede :(

když to chceš mít fakt v topu tak to něco stojí. ale je to pak radost.
Currently no Lancia.

My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale

Uživatelský avatar
black_sheep 666
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 995
Registrován: úte srp 20, 2013 18:29

Re: Lancia Thema 8,32

#9 Příspěvek od black_sheep 666 »

a unikum technologický... o M3 si můžeš přečíst hromadu článků, které se věnují té technice v tom, sem to úplně nepatří. :-)

u Fordu to není nic kosmickýho, jenže je to atyp a Fordí ST/RS co nejsou úplně masovky, tak stojí origo díly pěknou pálku. čekal jsem že bude Mko šílený, ale ty ceny jsou ve výsledku hodně podobný, na spotřební věci jsou dokonce často levnější na BMW M.

Na Lancii Themu 8.32 nebudou mít nikde nic, navíc komponenty shodné s Ferrari budou nejen nedostupný ale drahý, takže tam tipuju 10.000 km bude stát ještě mnohem víc :lol: oprava toho Poltrona Frau interiéru by případně taky nebyla úplně levná.
Currently no Lancia.

My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale

Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5872
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Thema 8,32

#10 Příspěvek od Vítek 4 »

Tomu se uz musim smat :lol:
Italy = Lancia
Lancia = Italy

Uživatelský avatar
Míla 185
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 415
Registrován: pon led 08, 2007 22:34
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Thema 8,32

#11 Příspěvek od Míla 185 »

S tím servisem bych z toho nedělal zas tak velké drama. Na denní ježdění už to auto není (jak to bývalo). Co jsem zatím kupoval díly do motoru (různá těsnění, ložiska, ..cca 30 položek), tak to bylo vcelku levné a po objednání ve Scuderii šlo pouze o čas. Po půl roce dodáno vše (většina dílů z 308čky něco málo z Mondialu), mimo jedné napínací kladky, která naštěstí byla stejná s Tipem. Problém je těsnící guma kolem spoileru a zadní elektricky přestavitelné tlumiče.
Do diskuzí kolem ročních nákladů, spotřeby paliva, jízdních vlastností, menšího výkonu oproti oturbovanému čtyřválci bych se nerad pouštěl. Buď se proto auto člověk nadchne nebo si logicky zdůvodní proč ho nechce - a o tom je Ferrari :-)
Lancia Thema 8.32
Lancia Delta Integrale 8V
Lancia Beta Trevi 2.0 Volumex
Lancia Beta Trevi 2.0 Automat
ÚVMV GT

Uživatelský avatar
black_sheep 666
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 995
Registrován: úte srp 20, 2013 18:29

Re: Lancia Thema 8,32

#12 Příspěvek od black_sheep 666 »

1/2 roku čekání je mazec. tuším, že ty tlumiče už asi budou úplně nesehnatelné. nebo jak se to řeší? kolik například stojí výměna rozvodů? fakt by mě zajímaly náklady na udržování takovýho autíčka. chápu, že je možná nemáš takhle rozpočítané, když nejezdíš. mě by štvalo mít auto doma a nejezdit s ním.
Currently no Lancia.

My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale

Odpovědět