dík, že ses jednoznačně vyjádřil, o to mi především jde.
Takže na klice se zadírají respektive vytlučou.Takže můj další dotaz mohu položit.
Nicméně napřed si dovolím drobnou úvahu.
Klika je chráněna šálama, které mají kompozitum z měkkého kovu. To ale víš.
A pokud dojde k počátečnímu zadírání, tak šála hned není kaputt ale postupně se kompozitum vytlouká a částečně vytlučená šála se ozývá klepáním . Proč na toto řidič nereaguje?
Kvůli tomu, aby se klika nemusela hned přebrušovat bylo toto technické řešení a to už dosti dávno vymyšleno a relizováno.
Sám jsem si takovou situaci kdysi zažil na vlastním Dacia 1300, a na klepání jsem reagoval
včasnou výměnou za nové šály. Klika nebyla poškozená, takže finančně náročnou opravu jsem nemusel provádět.
Proto n e ch á p u , že se a teď mi promiň kolem Tebe vyskytují majitelé - řidiči a toto včasné upozornění nezaregistrují a neřeší? Vždyť je to jednoduché a laciné. A pak hurá jezdím dál.
No musím Ti říct, že jsi mne svým článkem v DF dosti vyděsil, pže něco takového prostě
nečekám alespoň u svýho auta. Přebrušovat klikovku, děkuji nechci.
Na druhé straně je to již mé 3ti TB benzín ITALY a zatím jsem takový problém nemusel řešit.
Nicméně po přečtení Tvého článku jsem "zhustil" výměnu oleje z 12 tkm na 9 tkm
a navíc po každé výměně zachytím vyjetý olej , nechám odstát několik dnů a pak si pomalým
vyléváním kontroluji co zůstalo na dně. jde o otřep toho kompozita.A zatím bez problému. Najeto mám 265 tkm, ale jezdím s více auty, tak zas tak moc km nepřibývají-na žádném.
Ba naopak servisuji si ještě dva fordy a tam jsem již u jednoho zahlédl v použitém oleji
otřep kompozita. A nejsou to turbíny! U taloše zatím nic.
.
Jinak auto-kappu využívám na ježdění, né na blbnutí jako se sportovním vozem, na to mám něco jiného.
Takže takto to vidím já a budu rád, když se k mé úvaze jakkoliv vyjádříš.
Momentálně se domnívám, že Tvoji známi si pletou dálniční křižník se sportovním nářadím,
a navíc nejspíš šetří na údržbě. Což pak samozřejmě ani jinak než zadřením nemůže skončit.
Ale mohu se mýlit. Servis kappy sw s 220 ps nestojí tolik co např lybra , prostě je to drahší
včetně PHM a nic na tom nezmění někdy nízká počáteční vstupní investice.
Jinak nic ve zlém proti Tvé osobě, jde mi o to se dopídit, jak se něco takového, co uvádíš, může dít. čus , budu čekat na Tvůj fundovaný pohled.