Lancia Kappa 2.0 20V TB

Chcete koupit Lancii? Ptejte se. Tato sekce je zde pro vás..
Zpráva
Autor
nite owl 634
Příspěvky: 49
Registrován: sob úno 18, 2012 14:45

Lancia Kappa 2.0 20V TB

#1 Příspěvek od nite owl 634 »

Ahoj,
o víkendu(asi v neděle) bych po cestě na Ecce Homo rád omrkl jednu Kappu TB(okolí Šternberku-Uničov).

Nebyl by někdo ochotný ji se mnou společně zkontrolovat? Rád bych prostě ten vůz co nejvíce prohlédl, abych pokud možno nenaletěl. Dopředu přiznávám, že jsem spíše plakátový odborník, než ten skutečný. Navíc jsem Kappu nikdy neměl a bojím se hlavně o stav motoru(a případné nákladné investice na GO). Na koupi nijak nespěchám a chci si v klidu vybrat podle nejlepšího svědomí a vědomí. Případné náklady na cestu bych klidně uhradil.

Dejte prosím vědět, kdyby měl někdo zájem.

Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5872
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Kappa 2.0 20V TB

#2 Příspěvek od Vítek 4 »

Ten motor je spolehlivy. Od cca 3500 te nakopne turbo az do omezovace. Turbo je nejvetsi slabina toho motoru. Jinak si dej pozor na chrasteni od olejoveho cerpadla. Mel jsem ho v kappe kupe.
Italy = Lancia
Lancia = Italy

Miky 201
Příspěvky: 4430
Registrován: pát led 12, 2007 11:08

Re: Lancia Kappa 2.0 20V TB

#3 Příspěvek od Miky 201 »

Vítku trochu dřív. cca 2750 - 2800 přichází turbo kopanec. Cca v těch 4000, možná trochu víc za 4mi tisíci to lehce nakopne ještě jednou, protože VVT. Jinak se slabinama souhlasím. Pěkný článek, co jsem četl : http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011041006" onclick="window.open(this.href);return false; , kde teda autor dává spíše přednost 16V.

Jinak ze zkušeností: hlídat olej, pravidelně měnit, ale ten motor zatím přežívá i pitomce na údržbu jako jsem já, co vlastní blbostí auto na rok odstaví. První alarmující známka toho, že má málo oleje jsou klepající hydroštely, hlavně po nastartování.
Lancia Kappa 20V Turbo - (Stařenka Hedvika - borok, má majitele na zastřelení, ale drží)

Uživatelský avatar
Michal 236
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1603
Registrován: úte črc 10, 2007 08:14
Bydliště: kolem Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Kappa 2.0 20V TB

#4 Příspěvek od Michal 236 »

Presne jak pise Vitek, tenhle motor nema vylozene chronickou slabinu krom dvou veci: chrastici retez olejoveho cerpadla (coz ale nema vliv na funkci rostlinare) a poddimenzovane turbo.
Turbina se da repasovat pripadne koupit za hromadu penez nove. To ze je poddimenzovane znamena, ze odejde nejdrive po 150k km (pokud se s nim spravne zachazi).
Pokud vim, tak sehnat olejove cerpadlo je pomerne nesnadne (uz se nevyrabi) a neni nejlevnejsi.

Dost casto prolina olej pod ventilovym vikem, da se celkem dobre resit.

Kazdopadne nemas se ceho bat pokud bude ve slusnem stavu a bez zasahu tuzeru. Mel jsem tri roky tenhle motor v SW a nemohl jsem si stezovat...
Nepodcenovat udrzbu a intervaly vymeny oleje. A davat kvalitni olej, ten motor je na to celkem citlivy. Jinak pri provozu pomalu ohrivat a dochlazovat. Pak te motor prezije...
Předseda Lanciaklub.cz
predseda@lanciaklub.cz
________________________
Lancia Ypsilon 1.2 8V (843)
Lancia Musa 1.9 JTD Platino
Lancia kC 2.4

nite owl 634
Příspěvky: 49
Registrován: sob úno 18, 2012 14:45

Re: Lancia Kappa 2.0 20V TB

#5 Příspěvek od nite owl 634 »

já už jsem ten konkrétní kus jednou projížděl. Upřímně řečeno, přišlo mi, že by to mělo jet o dost líp(brzdilo perfektně). Ale bylo to moje první seznámení, takže příliš informací najednou a subjektivní vnímání je věc ožehavá. Z toho důvodu tomu dát ještě jednu šanci. Nepřišlo mi, že bych vnímal nějaké extrémní kopance. Jak říkám, načte toho má člověk všechno co jde. Už ji sháním pár měsíců. Ale prostě chybí reálné zkušenosti a proto se nechci unáhlit.

Uživatelský avatar
Michal 236
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1603
Registrován: úte črc 10, 2007 08:14
Bydliště: kolem Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Kappa 2.0 20V TB

#6 Příspěvek od Michal 236 »

Zalezi s cim to srovnavas.
A pocitove turbokopance jsou velmi subjektivni.
Treba OII 1.9 TDI pocitove kopala mnohem vic nez Kappa, stacilo se ale podivat na rychlomer a rozdil byl zrejmy...
Obecne necekej takovej kopanec jako treba ve vetsine starsich dyzlu.

Zkus si zmerit orientacne zrychleni, mel bys namerit neco kolem 8s z 0-100km/h.
Turbo zabere kolem 2.800 - 3.000 otacek (do te doby je to takove mdle), pak celkem silne zatahne do cca 4.000, kde pocitis dalsi jemne zvyseni tahu. Tah by pak mel linearne pokracovat do cca 6.500, pak uvada. Omezovac te zastavi nekde kolem 7.200 otacek pokud si dobre pamatuju.
Zkus se projet s nejakym benzinovym oturbenym aute abys mel pak lepsi srovnani. S atmosferou ani dyzlem se to srovnavat neda. Nevim odkud jsi, ale treba se najde ve tvem okoli nekdo, kdo te v 20VT nebo 16VT proveze abys mel predstavu jak to ma jet.

Jinak brzdi to nejlip ze vsech Kapp, 20VT pouziva jako jedina (spolu tedy s 3.0 po FL) predni ctyrpistkove brzdice Brembo a vetsi kotouce. Zadni brzdy jsou stejne na vsech Kappach. To s sebou nese jednu vec na kterou je treba myslet - na 20VT nedostanes mensi kola nez 16ky. A 16ky z 16VT na 20VT taky nepasuji, maji jiny zalis... To pro pripad, ze budes shanet jina kola :)
Předseda Lanciaklub.cz
predseda@lanciaklub.cz
________________________
Lancia Ypsilon 1.2 8V (843)
Lancia Musa 1.9 JTD Platino
Lancia kC 2.4

nite owl 634
Příspěvky: 49
Registrován: sob úno 18, 2012 14:45

Re: Lancia Kappa 2.0 20V TB

#7 Příspěvek od nite owl 634 »

Díky za všem za podněty.

Jsem z Prahy. Odjíždím směr Brno už zítra odpoledne. Takže už asi nestihnu nikoho poprosit. Jinak o těch kolech to vím, ale mě se líbí ty original disky, takže to moc neřeším.
Ještě dotaz. Pokud svítí "check" na palubce...tak to je upozornění a zdroj závady se mi zobrazí pak na tom panelu? nebo to znamená obecně závadu? Má se toho člověk obávat, nebo to je u Kappy "permanentně" svítící kontrolka?:))(jako třeba u Laguny I. snímání tlaků v pneu atd., který bylo k ničemu po první zimě)

termit
Příspěvky: 144
Registrován: stř pro 28, 2011 13:43
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Kappa 2.0 20V TB

#8 Příspěvek od termit »

Důvod je vidět na displeji a pokud ne, tak se zobrazí po stisknutí tlačítka Check. Mně to svítilo asi měsíc kvuli nesvítící parkovačce, ale svítí to i když otevřeš dveře a tak. :)

Jinak já o víkendu budu v Praze, i když mě zlobí vedení vzduchu a mam trochu rozvrzanej podvozek, už 2 mechanici mi řekli, že je v super stavu, tak by ses mohl projet..
k 2,0T 16V
Obrázek

Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5872
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Kappa 2.0 20V TB

#9 Příspěvek od Vítek 4 »

Nic by ti svitit nemelo a mel by ti to displej zobrazit. Olejove cerpadlo jsem thedy sehnal v pohode, ale stalo myslim 10tku :) Jinak ten motor jde vytahnout z auta jedna basen, mista kolem motoru je kralovsky :) Tady mas dukaz z fotek :) Jinak to olejove cerpadlo, ja mel ulomeny vystupek, ktery pohanu vyvazovaci hridel. Nevim proc se ulomil, proto to chrastilo. Ale u noveho cerpadla uz to bylo lepe dimenzovane. Jinak s tim turbem jsem se sekl a je to jak pise Miky s Michalem. Ja jsem ted presedlal na 16VT motor a tam to je jinak :)

http://s18.postimage.org/vh96t3wsp/P7050001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://s18.postimage.org/9nb4tbcnd/P7050002.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://s7.postimage.org/da88p8823/P7050003.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://s15.postimage.org/grmij591n/P7050004.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://s14.postimage.org/cg3fag9wh/P7050005.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://s8.postimage.org/i568y3r1x/P7050006.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Italy = Lancia
Lancia = Italy

Uživatelský avatar
Michal 236
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1603
Registrován: úte črc 10, 2007 08:14
Bydliště: kolem Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Kappa 2.0 20V TB

#10 Příspěvek od Michal 236 »

Pokud jsi prazak, tak by projizdka nemela byt problem. Urcite by se dal presvedcit novy majitel meho auta, vid F@stere :)
forum/viewtopic.php?f=19&t=238083" onclick="window.open(this.href);return false; Zkus se mu ozvat, je to ochotny chlapec :)

Jinak k checku - vetsinu zavad vypise konkretne, jsou ale i univerzalni hlasky typu "zavada motoru", ktera muze znamenat cokoliv. Pres tlacitko CHECK si vyvolej z pameti vsechny zavady co to ma, podle toho uvidis.
Jinak u Kappy Check rozhodne neni permanentne svitici kontrolkou, jeji rozsviceni ma vzdy svuj duvod...

BTW nemas odkaz na to auto? Treba ho nekdo z mistnich zna, 20VT neni mnoho...
Předseda Lanciaklub.cz
predseda@lanciaklub.cz
________________________
Lancia Ypsilon 1.2 8V (843)
Lancia Musa 1.9 JTD Platino
Lancia kC 2.4

nite owl 634
Příspěvky: 49
Registrován: sob úno 18, 2012 14:45

Re: Lancia Kappa 2.0 20V TB

#11 Příspěvek od nite owl 634 »

Myslím, že ta F@sterova SW stojí na Praze 4. Jinak není to auto na inzerát, měl jsem poptávku na internetu. A ozval se mi jeden pán.
Má autoservis v Uničově, na dvoře asi 10 Kapp. Tahle byla údajně 2 roky v showroomu a nejezdila, protože neměla turbo. Teď ho má a má i nové brzdy. Zvenku kastle ok, podvozek se zdál taky. Jak říkám, bojím se nejvíc motoru. Jestli to stálo, člověk nikdy neví. A ty investice jsou pak vysoký. Foto můžu zaslat na mail.

Uživatelský avatar
Michal 236
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1603
Registrován: úte črc 10, 2007 08:14
Bydliště: kolem Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Kappa 2.0 20V TB

#12 Příspěvek od Michal 236 »

jj, F@sterova stoji na P-4.
Kdyztak se s nim domluv, mozna se taky pridam, delam kousek odtamtud.
Předseda Lanciaklub.cz
predseda@lanciaklub.cz
________________________
Lancia Ypsilon 1.2 8V (843)
Lancia Musa 1.9 JTD Platino
Lancia kC 2.4

nite owl 634
Příspěvky: 49
Registrován: sob úno 18, 2012 14:45

Re: Lancia Kappa 2.0 20V TB

#13 Příspěvek od nite owl 634 »

Už jsem mu napsal, tak uvidíme:)

Ještě pár dotazů:
Dá se někde sehnat napr. nová loketní opěrka a další drobné díly interiéru?(teď myslím kromě bouraček a na ND)

Umí někdo hezky zrepasovat tu alcantaru především na předních sedačkách nebo to opět řešit výměnou za nějaké z vraku(da jí se ještě vlastně sehnat zachovalé, nebou jsou všechny tak odrbané)

Má cenu shánět např. Airbag, pokud by tam nebyl. Nebo to prostě nechat být.

Viděl jsem u jednoho uživatele aftermarket středovou lištu ala hliník. Prodává se ještě? Ale je pravda, že už jsem si na tu příšernou imitaci dřeva postupně navykl a asi bych ji tam z legrace nechal:)

Uživatelský avatar
Michal 236
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1603
Registrován: úte črc 10, 2007 08:14
Bydliště: kolem Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Kappa 2.0 20V TB

#14 Příspěvek od Michal 236 »

F@ster je dneska na skoleni, takze reakce mozna nebude obratem.

K tvym dotazum:
ad loketka a drobnosti - neco noveho se sehnat da, neco ne. Neco stoji pakatel, neco silenou raketu. Zalezi na tom, co presne bys chtel. Zrovna loketka je problem, cenu jsem kdysi zjistoval a byla to neuveritelna castka...
Tyhle dily je lepsi brat z vraku, loketek neni moc, jsou krehke a lamou se pantiky vika.

ad Alcantara - obecne se daji odstranit zmolky a poradne vycistit. Jinak obnova neni mozna tak jako u hladke kuze. Idelani je koupit z vraku nebo nechat precalounit. Obcas se pekny interer objevi, ale chce to trpelivost.
Jinak 20VT mela v zakladu perforovanou Alcantaru, ta se nikam jinam nedavala ani jako priplatek. Z toho duvodu sehnat zachovale sedacky z 20VT bude temer nemozne.

ad Airbag - byly 3 varianty - 1 Bag u ridice, 2 bagy ridic + spolujezdec a 4 bagy ridic, spolujezdec a jejich sedacky. Udelat z 1 bagove 2 bagovou obnasi vymenu palubky, nove RJ bagu, samotny bag. Jak s kabelazi nevim.
Na bagy v sedackach staci sehnat sedacky s bagy, RJ a kabelaz.
Vzato kolem a kolem delat vicebagovou verzi nez je z fabriky smysl nema.

ad Stredova lista v Al - nevim o tom, ze by se neco takoveho delalo. Pokud jsi to nekde videl, jedna se o standardni plastove pseudodrevo, ktere je nastrikane do barvy hliniku. Kappa mela pouze to pseudodrevo v ruznych verzich - s leskem, bez lesku, tmavsi nebo o odstin svetlejsi (podle toho, co zrovna dodavatel do fabriky poslal). Zadne barvy nebo jine vzory se nedavaly a ani nevim o tom, ze by se neco takoveho vyrabelo jasko aftermarket nebo tuzink. Temer na 100% to bude homemade prebarveny puvodni dil.
Předseda Lanciaklub.cz
predseda@lanciaklub.cz
________________________
Lancia Ypsilon 1.2 8V (843)
Lancia Musa 1.9 JTD Platino
Lancia kC 2.4

nite owl 634
Příspěvky: 49
Registrován: sob úno 18, 2012 14:45

Re: Lancia Kappa 2.0 20V TB

#15 Příspěvek od nite owl 634 »

Super díky moc,
jinak teď jsem akorát našel další na Slovensku
http://lancia-kappa.autobazar.eu/20-v5- ... 03831.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět