Jakou motorizaci zvolit pro Lybru?
Jakou motorizaci zvolit pro Lybru?
Zdravím Vás přátelé Italských krasavic. Potřebuji poradit. Chtěl bych si pořídit Lancii Lybru v kombíku, jsem majitelem teď už dvou AR 156 a 155. AR 156 je na prodej a až ji prodám, chtěl bych zakoupit zmíněnou Lybru. Jakou motorizaci zvolit? Auto bude jezdit převážně na malém městě s občasnými navštěvami okolních usedlostí. Jde o to přemístit děti z místa A do místa B a dovézt domů nákup. Na sportovnější vyžití jsem koupil dva dny zpátky AR 2,5 V6 , takže Lybra bude čistě rodinná.
Díky za rady...
Díky za rady...
- Hamster 526
- Příspěvky: 902
- Registrován: stř bře 04, 2009 09:09
- Bydliště: Praha - Smíchov
Budeš často jezdit krátké trasy, takže diesel nemá smysl (rozdíl ve spotřebě je se studeným motorem minimální, servisní náklady jakoukoli úsporu na palivu hned znehodnotí). Čili benzínový motor. 1.6 16V je na Lybru málo, takže 2.0 nebo 1.8. Vzhledem k tomu, že máš na vyblbnutí Alfu, je asi zbytečný shánět vzácnější pětiválec, který má navíc vyšší spotřebu a servisní náklady, čili mě vychází 1.8. Těch je i v ČR po bazarech docela dost, takže určitě nějakou pěknou najdeš.
Lancia Detla 1.6 JTDm
Lancia Lybra 2.0 20V Comfortronic
ex Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed
ex Alfa Romeo 166 2.0 TB V6
ex Lancia Thesis 3.0 V6
ex Lancia Lybra 2.0 20V SW
Lancia Lybra 2.0 20V Comfortronic
ex Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed
ex Alfa Romeo 166 2.0 TB V6
ex Lancia Thesis 3.0 V6
ex Lancia Lybra 2.0 20V SW
- Hamster 526
- Příspěvky: 902
- Registrován: stř bře 04, 2009 09:09
- Bydliště: Praha - Smíchov
Diesel se na cesty mezi vesnicema nevyplatí. Fakt ne, chce to aspoň těch 40 tis. km za rok a pokud možno dlouhhý trasy. Jinak půjde turbo brzy do kytek a náklady mnohonásobně přebijí tu vyšší spotřebu benzíňáku. To nemyslím nijak špatně, proti dieselovým motorům nic nemám, ale na tuhle práci se líp hodí ta 1.8ka...
Ad rozvody u 2.0 20V - motor ven nemusí, ale žádná příjemná práce to není. Co mi říkal kamarád, kterej mi to u nich v dílně měnil, tak se musí motor trochu spustit a pak už to jde. Ale za ten zvuk a zátak odspoda to stojí...
Ad rozvody u 2.0 20V - motor ven nemusí, ale žádná příjemná práce to není. Co mi říkal kamarád, kterej mi to u nich v dílně měnil, tak se musí motor trochu spustit a pak už to jde. Ale za ten zvuk a zátak odspoda to stojí...
Lancia Detla 1.6 JTDm
Lancia Lybra 2.0 20V Comfortronic
ex Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed
ex Alfa Romeo 166 2.0 TB V6
ex Lancia Thesis 3.0 V6
ex Lancia Lybra 2.0 20V SW
Lancia Lybra 2.0 20V Comfortronic
ex Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed
ex Alfa Romeo 166 2.0 TB V6
ex Lancia Thesis 3.0 V6
ex Lancia Lybra 2.0 20V SW
- Vítek 4
- Příspěvky: 5872
- Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
- Bydliště: Nedachlebice
- Kontaktovat uživatele:
Jen teda musim podotknout,ze 1,8VVT je dost nachylny motor na zachazeni, jestli se ojebe udrzba s olejem a spravnym jezdenim,tak se ti dole pridre. Jo a variator casto klepe. Z 3 motoru nebyl dobry ani jeden co sem mel doma.1 jsem prodal, 1 mam zgeneralkovany v aute a 3ti na GO ceka JInak k tomu 5ti valci. No kamosovi co delali rozvody rikal ze mu vyndavali motor Jinak teda zatah to nema takovy jako u JTD kor od spodu,ale zvuk hezky,ale sledovat na palubnim pocitaci tu spotrebu neni prijemne Ale libi se mi taky 2,0 20V v Lybre.
Italy = Lancia
Lancia = Italy
Lancia = Italy
- Hamster 526
- Příspěvky: 902
- Registrován: stř bře 04, 2009 09:09
- Bydliště: Praha - Smíchov
Srovnávat zátah 2.0 20V a JTD je zcestný, to jsou ty věčný pře příznivců dieselů vs. benzínů. Je to jako říkat, co je lepší auto - Ferrari nebo Land Rover? - obojí má svůj smysl, svoje pro a proti. Ta 2.0 táhne odspoda dobře (na benzíňák), jistě, JTD táhne odspodu lépe, ale okolo 2.500/min by mu došel dech, tak tam zasáhne turbo jemným kopancem a do 4.500/min to slušně zrychluje. Pak konec. 2.0 20V táhne lineárně až k 6.500/min. Ale obojí jsou to moc dobré motory. K tý 1.8 - já ji nikdy neměl, jen při výběru auta jsem se projel krom 1.9 JTD všema motorizacema - A ta 1.8 působila nejrozumněji. Nakonec ale vyhrálo srdce a pořídil jsem si dvoulitr. Slyšel jsem o variátoru, který u té 1.8 nepracuje vždy, jak má, ale jiný problém jsem neslyšel. A taky jsem ještě nenarazil na nikoho, kdo by při výměně rozvodů opravdu ten 2.0 motor vyndal. Sice se to tak píše v servisním manuálu, ale i u Fiata Marey to jde bez tý demontáže, kámoš říkal, e by to vyndaval jen blázen, tak nevím... ...
Ty bys Slovimu radil co? 2.0 nebo JTDčko?
Ty bys Slovimu radil co? 2.0 nebo JTDčko?
Lancia Detla 1.6 JTDm
Lancia Lybra 2.0 20V Comfortronic
ex Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed
ex Alfa Romeo 166 2.0 TB V6
ex Lancia Thesis 3.0 V6
ex Lancia Lybra 2.0 20V SW
Lancia Lybra 2.0 20V Comfortronic
ex Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed
ex Alfa Romeo 166 2.0 TB V6
ex Lancia Thesis 3.0 V6
ex Lancia Lybra 2.0 20V SW
- Hamster 526
- Příspěvky: 902
- Registrován: stř bře 04, 2009 09:09
- Bydliště: Praha - Smíchov
Momentálně na mě svítí průměr nelichotivých 9,3l/100km, ale to proto, že teď jezdím skoro jen po Praze, jinak to bývá o litr míň... Což myslím není tak zlý, do deseti je to pro mě ok, nad deset už bych asi uvažoval o LPG nebo jiným autě.
Lancia Detla 1.6 JTDm
Lancia Lybra 2.0 20V Comfortronic
ex Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed
ex Alfa Romeo 166 2.0 TB V6
ex Lancia Thesis 3.0 V6
ex Lancia Lybra 2.0 20V SW
Lancia Lybra 2.0 20V Comfortronic
ex Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed
ex Alfa Romeo 166 2.0 TB V6
ex Lancia Thesis 3.0 V6
ex Lancia Lybra 2.0 20V SW
Jak to tady čtu, tak Lybra má některé mouchy jako moje AR156 1,8TS. Jak víte TS motory jsou jedny z nejnáchylnějších motorů vůbec...Zadírají se, knebo končí jako klepající, kamarád mi radí Lybru v 1,9 JTD, což o to motory jsou to výborné, ale já fakt budu jezdit pouze po okolí, občas na nákup do většího města a tak. Můj nájezd je cca 20 - 25tis. km/rok. Takže nevím, asi benzín, ale jaký. Ta 1,6 je na Lybru opravdu málo????
- Bonanza 270
- Příspěvky: 4403
- Registrován: čtv říj 18, 2007 20:59
- Bydliště: u Kyjova