Alfa 166 vs. Lybra
- PlumJelinek 284
- Člen klubu
- Příspěvky: 1146
- Registrován: pát zář 14, 2007 22:34
- Bydliště: Praha 5 - Zbraslav
- Kontaktovat uživatele:
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte čer 10, 2008 22:22
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Teda já nevím, ale zatímco zvenku je 166 a Kappa prakticky stejná (u obou na parkovišti u hypermarketu neotevřu dveře vlivem šířky), tak zatímco v Kappě je prostoru, že se tam dá hrát fotbal, ve 166 je místa jen o fous víc než v tý Lybře. Já vím, že to je dneska moderní, ale mít auto s 1,83 m do šířky a přitom se mlátit loktem o výplň dvěří mi přijde stupidně trapný. Navíc na Kappě jsou 2 drobné dětské nemoci (pokud vím, Harouš má vyřešeno), zatímco 166 jich má nesčetně víc. Prdavda, 166 má lepší řízení a podvozek, ale Kappa je jen o fous horší a přitom nenáročnější, spolehlivější. Vůbec bych to neřešil.
Ale rozdíl mezi 166/Kappou a Lybrou je celá třída, z původního lpění na úsporném naftovém motoru tu máme benzinový turbomotory (mimochodem ten v Kappě je lepší), což je dle mého z extrému do extrému, takže bych se znovu zamyslel nad výchozími parametry.
Ale rozdíl mezi 166/Kappou a Lybrou je celá třída, z původního lpění na úsporném naftovém motoru tu máme benzinový turbomotory (mimochodem ten v Kappě je lepší), což je dle mého z extrému do extrému, takže bych se znovu zamyslel nad výchozími parametry.
- PlumJelinek 284
- Člen klubu
- Příspěvky: 1146
- Registrován: pát zář 14, 2007 22:34
- Bydliště: Praha 5 - Zbraslav
- Kontaktovat uživatele:
Tak tu 166 jsem zavrhl. Respektive tu jednu konkrétní. Opět jsem se s ní byl svézt, ale tentokrát jsem tomu věnoval větší pozornost. Motor sice krásně vyleštěný, nové tlumiče a ramena, auto je pohodlné a věřím, že po motorické stránce bude v pořádku....ALE......nějak mi připadá, že nesedí v zatáčkách a 205 koní jsem tam taky hledal marně. Dále jsou blbě seřízené xenony, svítí moc blízko před auto a každý na jinou stranu. Přišel jsem na závady jako nefungující airbagy a elektrická okna vzadu, sedačky jsou provedeny v šedivé kůži, ale zbytek interiéru je béžový....na první pohled to nebylo moc poznat, protože auto je zevnitř jak prase, ale při lepším pohledu byl viditelný rozdíl. Dřevo obložení bylo jen někde a jinde zase ne. Dveře při otevírání dělají zvuk jak u stodvacítky. Navíc na každé straně jiná kola (elektrony) a při bližším ohledání viditelný ne úplněný stejný odstín kapoty jako zbytku auta. No zkrátka jsem tenhle kus zavrhl.
Ale jinak z Alfy 166 jako takové jsem nadšený a nyní mám 3 kandidáty na výběr vozu. Buďto Lybru SW 2.4 JTD, Alfu 166 (motor minimálně JTD a max 2.5 V6) a nebo pak Saaba 9-5 s nějakým turbomotorem. A hodně záleží na stavu, takové skládačce, jaká byla tahle jedna konkrétní 166, se chci vyhnout velkým obloukem.
Ale jinak z Alfy 166 jako takové jsem nadšený a nyní mám 3 kandidáty na výběr vozu. Buďto Lybru SW 2.4 JTD, Alfu 166 (motor minimálně JTD a max 2.5 V6) a nebo pak Saaba 9-5 s nějakým turbomotorem. A hodně záleží na stavu, takové skládačce, jaká byla tahle jedna konkrétní 166, se chci vyhnout velkým obloukem.
EX: Lancia Kappa 2.4 JTD
EX: Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema
EX: Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Limited
Lancia Delta 1.9 Twin Turbo Multijet Platino
EX: Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema
EX: Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Limited
Lancia Delta 1.9 Twin Turbo Multijet Platino
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte čer 10, 2008 22:22
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Turbosaaba si stokrát rozmysli! Zkus si do vyhledavače dát saab zadírání motorů nebo něco podobnýho a hned uvidíš, která bije.
Určitě se teď na Saaba vyprdni, protože po roce 1994, kdy došlo k zásadnímu zásahu GM do bloku motoru, jsou ty bloky slabý a vlivem tepla od turbíny se ohýbají, v důsledku čehož se zadírají na šálách.
On ti zaklepe na klice teda každej turbomotr na světě, když ho budeš trápit za studena, ale u těch Saabů už to není důsledek chování, tam je to už velmi nepříjemně rozšířená závada. Není to nic nového, ten problém je starý, ale nikdo s ním nic nedělá. Dávají se různá tepelná zrcadla a tvary držáků, ale prý to nepomáhá tak, jak autoři doufali. je to stejná lotynka, jako Alfácký TwinSpark 16v.
Vrať se zpátky k nastaveným parametrům - tedy jak velký a jaké konstrukce auto potřebuješ. Lítáš od střední třídy po vyšší a nemá to logiku. Dále se pouč ze situace - byl jsi tou 166 nadšený a přitom to byla pravděpodobně mrtka poslepované z nějakých vraků. Proto v první řadě doporučuji se před nákupem určitě poradit s někým, kdo ví, jak to auto má nebo nemá fungovat.
Pokud budeš přemýšlet o 166, myslím si, že 2.0 V6 TB je - alespoň podle mě - nejlepší benzinová volba. TS 16v je nevyzpytatelný a třílitry jedou prakticky stejně, akorát vyhodíš strašný peníze za povinný ručení. Podle mého názoru proti 166 V6 TB stojí ta Kappa, která je motoricky fakt lepší. Neteče ji napínák, jde citelně líp odspoda, míň žere.
Lybra - volba JTD je asi jasná, protože tam ta motorová paleta není moc široká, ve hře jsou vlastně už jen 1.6 a 1.8 benziny a 1.9 JTD je výborný vzhledem k nenáročnosti, ale proti 166 V6 TB je to samozřejmě plž.
Na prvním místě bych si ještě položil otázku, zda to auto musí být made in Italy, zda by jiný vůz nesplnil ten úkol taky a třeba i lépe, ale za toto rouhání tu asi budu ukamenován.
Určitě se teď na Saaba vyprdni, protože po roce 1994, kdy došlo k zásadnímu zásahu GM do bloku motoru, jsou ty bloky slabý a vlivem tepla od turbíny se ohýbají, v důsledku čehož se zadírají na šálách.
On ti zaklepe na klice teda každej turbomotr na světě, když ho budeš trápit za studena, ale u těch Saabů už to není důsledek chování, tam je to už velmi nepříjemně rozšířená závada. Není to nic nového, ten problém je starý, ale nikdo s ním nic nedělá. Dávají se různá tepelná zrcadla a tvary držáků, ale prý to nepomáhá tak, jak autoři doufali. je to stejná lotynka, jako Alfácký TwinSpark 16v.
Vrať se zpátky k nastaveným parametrům - tedy jak velký a jaké konstrukce auto potřebuješ. Lítáš od střední třídy po vyšší a nemá to logiku. Dále se pouč ze situace - byl jsi tou 166 nadšený a přitom to byla pravděpodobně mrtka poslepované z nějakých vraků. Proto v první řadě doporučuji se před nákupem určitě poradit s někým, kdo ví, jak to auto má nebo nemá fungovat.
Pokud budeš přemýšlet o 166, myslím si, že 2.0 V6 TB je - alespoň podle mě - nejlepší benzinová volba. TS 16v je nevyzpytatelný a třílitry jedou prakticky stejně, akorát vyhodíš strašný peníze za povinný ručení. Podle mého názoru proti 166 V6 TB stojí ta Kappa, která je motoricky fakt lepší. Neteče ji napínák, jde citelně líp odspoda, míň žere.
Lybra - volba JTD je asi jasná, protože tam ta motorová paleta není moc široká, ve hře jsou vlastně už jen 1.6 a 1.8 benziny a 1.9 JTD je výborný vzhledem k nenáročnosti, ale proti 166 V6 TB je to samozřejmě plž.
Na prvním místě bych si ještě položil otázku, zda to auto musí být made in Italy, zda by jiný vůz nesplnil ten úkol taky a třeba i lépe, ale za toto rouhání tu asi budu ukamenován.
napiš mi prosím do sz co je to konkrétně za auto a kde se vyskytuje, díkyPlumJelinek 284 píše:Tak tu 166 jsem zavrhl. Respektive tu jednu konkrétní. Opět jsem se s ní byl svézt, ale tentokrát jsem tomu věnoval větší pozornost. Motor sice krásně vyleštěný, nové tlumiče a ramena, auto je pohodlné a věřím, že po motorické stránce bude v pořádku....ALE......nějak mi připadá, že nesedí v zatáčkách a 205 koní jsem tam taky hledal marně. Dále jsou blbě seřízené xenony, svítí moc blízko před auto a každý na jinou stranu. Přišel jsem na závady jako nefungující airbagy a elektrická okna vzadu, sedačky jsou provedeny v šedivé kůži, ale zbytek interiéru je béžový....na první pohled to nebylo moc poznat, protože auto je zevnitř jak prase, ale při lepším pohledu byl viditelný rozdíl. Dřevo obložení bylo jen někde a jinde zase ne. Dveře při otevírání dělají zvuk jak u stodvacítky. Navíc na každé straně jiná kola (elektrony) a při bližším ohledání viditelný ne úplněný stejný odstín kapoty jako zbytku auta. No zkrátka jsem tenhle kus zavrhl.
Ale jinak z Alfy 166 jako takové jsem nadšený a nyní mám 3 kandidáty na výběr vozu. Buďto Lybru SW 2.4 JTD, Alfu 166 (motor minimálně JTD a max 2.5 V6) a nebo pak Saaba 9-5 s nějakým turbomotorem. A hodně záleží na stavu, takové skládačce, jaká byla tahle jedna konkrétní 166, se chci vyhnout velkým obloukem.
- PlumJelinek 284
- Člen klubu
- Příspěvky: 1146
- Registrován: pát zář 14, 2007 22:34
- Bydliště: Praha 5 - Zbraslav
- Kontaktovat uživatele:
Ta 166 původně vůbec nepřipadala v úvahu, jelikož to nesplňuje základní požadavky, které jsou teď jako prioritou. Ale prostě poté, co jsem se s ní svezl, tak se mi dost zalíbila a možná bych kvůli ní oželel i to, že to není kombi Tu bych rád, pokud by byla nějaká pěkná za hodně výhodnou cenu, to samé platí u toho Saaba. Vím, že koncern GM Saabu vůbec nesvědčí, poslední pořádnej Saab byl 9000, ale to už je dost starý.... Takže standartně bych ejradši tu Lybru v jétédéčku, ale 2.4, ta 1.9 je poměrně slabá. Teď ta moje Kappa 2.4 JTD je tak na hranici, pod kterou bych s výkonem auta nechtěl jít, naopak pár koníků navíc by neškodilo, což si myslim že ta Lybra může splnit už jen díky tomu, že bude o něco lehčí než Kappa. Nad vozy jiných značek jsem taky přemýšlel, ale prostě srdce bije italským rytmem a ikdyž mám třeba slabost pro pohodlí francouzských vozů, je to možná moje blbost, ale vadili by už jen to, že jich tu jezdí poměrně hodně. Jedna z věcí, které se mi líbí na značkách Alfa, Lancia a Saab je jeich individualita, odlisnost a to vetsina ostatnich aut nesplnuje (snad krome aut z USA, ale koupit si treba Chevrolet Caprice s nakym petilitrem, nebo co se tam davalo, pro rodinne ucely je podle me uplna blaznovina)integrale píše:Turbosaaba si stokrát rozmysli! Zkus si do vyhledavače dát saab zadírání motorů nebo něco podobnýho a hned uvidíš, která bije.
Určitě se teď na Saaba vyprdni, protože po roce 1994, kdy došlo k zásadnímu zásahu GM do bloku motoru, jsou ty bloky slabý a vlivem tepla od turbíny se ohýbají, v důsledku čehož se zadírají na šálách.
On ti zaklepe na klice teda každej turbomotr na světě, když ho budeš trápit za studena, ale u těch Saabů už to není důsledek chování, tam je to už velmi nepříjemně rozšířená závada. Není to nic nového, ten problém je starý, ale nikdo s ním nic nedělá. Dávají se různá tepelná zrcadla a tvary držáků, ale prý to nepomáhá tak, jak autoři doufali. je to stejná lotynka, jako Alfácký TwinSpark 16v.
Vrať se zpátky k nastaveným parametrům - tedy jak velký a jaké konstrukce auto potřebuješ. Lítáš od střední třídy po vyšší a nemá to logiku. Dále se pouč ze situace - byl jsi tou 166 nadšený a přitom to byla pravděpodobně mrtka poslepované z nějakých vraků. Proto v první řadě doporučuji se před nákupem určitě poradit s někým, kdo ví, jak to auto má nebo nemá fungovat.
Pokud budeš přemýšlet o 166, myslím si, že 2.0 V6 TB je - alespoň podle mě - nejlepší benzinová volba. TS 16v je nevyzpytatelný a třílitry jedou prakticky stejně, akorát vyhodíš strašný peníze za povinný ručení. Podle mého názoru proti 166 V6 TB stojí ta Kappa, která je motoricky fakt lepší. Neteče ji napínák, jde citelně líp odspoda, míň žere.
Lybra - volba JTD je asi jasná, protože tam ta motorová paleta není moc široká, ve hře jsou vlastně už jen 1.6 a 1.8 benziny a 1.9 JTD je výborný vzhledem k nenáročnosti, ale proti 166 V6 TB je to samozřejmě plž.
Na prvním místě bych si ještě položil otázku, zda to auto musí být made in Italy, zda by jiný vůz nesplnil ten úkol taky a třeba i lépe, ale za toto rouhání tu asi budu ukamenován.
EX: Lancia Kappa 2.4 JTD
EX: Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema
EX: Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Limited
Lancia Delta 1.9 Twin Turbo Multijet Platino
EX: Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema
EX: Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Limited
Lancia Delta 1.9 Twin Turbo Multijet Platino
Na tohle se zeptej Jirky 18, ten uvažoval stejně a jak to nakonec dopadloPlumJelinek 284 píše:koupit si treba Chevrolet Caprice s nakym petilitrem, nebo co se tam davalo, pro rodinne ucely je podle me uplna blaznovina)
Lancia Kappa Coupé 2.0t 16v
Lancia Kappa SW 2.0t 16v (RZ v depozitu)
Lancia Lybra SW 2.4 JTD
Lancia Kappa SW 2.0t 16v (RZ v depozitu)
Lancia Lybra SW 2.4 JTD
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte čer 10, 2008 22:22
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: ned črc 05, 2009 20:11
- Alena 133
- Příspěvky: 2472
- Registrován: stř říj 15, 2008 16:00
- Bydliště: Návsí
- Kontaktovat uživatele:
Před dvěma rokama jsem řešila totéž. Jaké auto pro rodiče. Velikost nebyla podmínkou ale jelikož nemám důvěru v jejich řidičský um radši jsem koukala po menším autě. Původně uvažovali o fábii combi 1.2 a Hyundai Getz. No ale nakonec si nechali poradit a vybrala jsem G.Punto 1.4 16v StarJet. Má nějakých 70kw. Ještě si k němu zadávali cosi z výbavy, kola atd. Jelikož je máma řidič sebevrah tak si táta šel dělat řidičák a já mezi tím zajížděla Fiata, nejdřív zlehka a pak dostával na pr.del a musím říct, že to není žádná plesnivá lenivka. Ovšem nyní ve srovnání s Kappou rozdíly vidím zřetelně. Zvláště tuhost řízení. Po zapnutí CITY je to srovnatelné s Kappou, jinak pěkně tuhé. Ovšem spotřeba je u něj řekla bych až trapná, ten snad žije jen ze vzduchu . Ale chtěla jsem tím říct, že pokud někdo shání auto pro rodiče a oni nejsou žádní závodníci tak bude lepší nějaká střední třída ať je to nesežere i s botama . Ze zde uváděných bych řekla nejvíc vyhovuje Lybra, je menší než Kappa ikdyž tam nebude rozdíl nějak extra velký, nezdály se mi kombíky jako nějací špunti, ale spotřeba a komfort bude jinde než u Alfy, která dovede být pěkně pekelná hajtra. V interiérech starších Alf se mi vždy líbily jen sedačky, palubka nic moc, zvláště zmiňované 164 TS (mimochodem tyhle si pamatuju u známý tři a jedna za druhou padaly jak švestky, všechny motory šly...tam kde slunce nesvítí) u ostatních neposoudím.
Prostě pokud vybírat auto pro někoho tak dle jeho požadavků a potřeb, né podle sebe
Prostě pokud vybírat auto pro někoho tak dle jeho požadavků a potřeb, né podle sebe
Lancia Phedra 2.2 JTD
Jeep Commander 4.7 V8
Lancia Lybra 1.9 JTD - Zápůjční vozidlo
Jeep Commander 5.7 V8 Hemi
Alfa Romeo 164 2.0 TS
http://www.carsch-auto.cz/
Jeep Commander 4.7 V8
Lancia Lybra 1.9 JTD - Zápůjční vozidlo
Jeep Commander 5.7 V8 Hemi
Alfa Romeo 164 2.0 TS
http://www.carsch-auto.cz/
- PlumJelinek 284
- Člen klubu
- Příspěvky: 1146
- Registrován: pát zář 14, 2007 22:34
- Bydliště: Praha 5 - Zbraslav
- Kontaktovat uživatele:
Auto jsme pořídili. Teď v porovnání vidím, že Lybra je znatelně menší než Kappa, hlavně co se týče pocitu v interiéru, i u kombíka. Nicméně mámě se líbí, je na ní akorát, nechtěla menší než je současný VW Vento, ale nechtěla takový auto jako je Kappa. Takže Lybra ideál. Co se týče Grande Punta, tak můžu potvrdit, jezdil jsem sice jen se základní 1.2, ale oproti konkurenci to bylo něco. Celkově to auto bylo úžasný....a kdybych měl vybírat nějaké takové podobné auto, tak Grande Punto je jasná volba
EX: Lancia Kappa 2.4 JTD
EX: Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema
EX: Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Limited
Lancia Delta 1.9 Twin Turbo Multijet Platino
EX: Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema
EX: Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Limited
Lancia Delta 1.9 Twin Turbo Multijet Platino