Oprava zámku centrálního zamykání Dedra/Delta II
Napsal: úte bře 04, 2008 14:53
Nedávno se mi stalo,že jsem zamknul auto/mám to na dálku s alarmem/a z pravých dveří se ozval pazvuk,jako když motorek jede přes zuby...Dveře se sice zamkly všechny,ale ten zvuk dával jasně najevo,že to tak nemusí dopadnout pokaždé...Naštěstí náhradní byl,takže honem výměna...Jsem ale nenechavec,když se něco podělá,hned to rozeberu.....jsem totiž názoru,že když už se mi nepodaří něco opravit,alespoň pochopím,jak to funguje.Každopádně důležité je se nebát do toho vlézt....a kuchat...A tak jsem porouchaný zámek otevřel jak konzervu větším šroubovákem-jde jen o to povolit 3 šroubky a vycvaknout plastovou část od té kovové..
...a postupně všechna táhla dát na stranu...
...a stejně tak motorek....Ten pomocí většího ozubeného kola a šneku ovládá při obousměrném chodu celý mechanizmus a tím zamyká a odemyká...Právě ozubené kolo vydávalo onen pazvuk,protože pár zubů na něm bylo sjetých.Otáčením kola ještě na šneku ve spojení s motorkem jsem zjistil,kde jsou krajní polohy kola a podle toho ho přesadil.Tím se poškozené zuby dostaly mimo dosah protikola motorku...
Zámek je možné zamknout v podstatě 3 způsoby-klíčem,čudlíkem zevnitř,anebo jej zamkne řídící jednotka/např.při použití DO/.To mají na starost 2 mikrospínače,které rozpoznají polohu jak západky zámku/protože zamknout se dá jen při úplně zavřených dveřích/,tak i táhel,která ovládáme klíčem a čudlíkem...Píšu to z toho důvodu,protože se mi už jednou stalo,že dveře nezamkly kvůli vadnému mikrospínači...respektive spoji mezi ním a tišťákem.Stačilo jen pájkou všechny spoje znovu prohřát a bylo po závadě...
Pak už jen stačí všechno promazat a sestavit dohromady...Problém je jen v zajištění táhel na osišce proti posunu,protože původní plastový kroužek,který je součástí víka,při rozebírání zaručeně zničíte...Vyřešil jsem to podložkou a hliníkovým válečkem,který jsem zmačknul tak,aby držel pod roznýtovanou částí osičky...
...a postupně všechna táhla dát na stranu...
...a stejně tak motorek....Ten pomocí většího ozubeného kola a šneku ovládá při obousměrném chodu celý mechanizmus a tím zamyká a odemyká...Právě ozubené kolo vydávalo onen pazvuk,protože pár zubů na něm bylo sjetých.Otáčením kola ještě na šneku ve spojení s motorkem jsem zjistil,kde jsou krajní polohy kola a podle toho ho přesadil.Tím se poškozené zuby dostaly mimo dosah protikola motorku...
Zámek je možné zamknout v podstatě 3 způsoby-klíčem,čudlíkem zevnitř,anebo jej zamkne řídící jednotka/např.při použití DO/.To mají na starost 2 mikrospínače,které rozpoznají polohu jak západky zámku/protože zamknout se dá jen při úplně zavřených dveřích/,tak i táhel,která ovládáme klíčem a čudlíkem...Píšu to z toho důvodu,protože se mi už jednou stalo,že dveře nezamkly kvůli vadnému mikrospínači...respektive spoji mezi ním a tišťákem.Stačilo jen pájkou všechny spoje znovu prohřát a bylo po závadě...
Pak už jen stačí všechno promazat a sestavit dohromady...Problém je jen v zajištění táhel na osišce proti posunu,protože původní plastový kroužek,který je součástí víka,při rozebírání zaručeně zničíte...Vyřešil jsem to podložkou a hliníkovým válečkem,který jsem zmačknul tak,aby držel pod roznýtovanou částí osičky...