Přední ramena Lybra

Návody na opravy a individuální úpravy.
Vkládejte POUZE hotové návody.
Pravidla fóra
V této sekci budou uváděny pouze návody na individuální úpravy nebo opravy aut. Nesmí se zakládat témata s dotazy typu "potřebuju poradit s....". V názvu tématu uveďte na jaký model, motor je oprava (úprava) určena. Snažte se svůj popis doplnit co nejvíce informacemi a nejlépe i fotodokumentací.
Příspěvky v tomto fóru podléhají před zobrazením schvalováním. Za každou radu a tip na opravu a úpravu předem děkujeme. Pomáháte sami sobě :)

Upozornění: V moment odeslání se stává návod majetkem lanciaklubu a není dovoleno ho bez souhlasu vedení LK dále publikovat. Neplatí pro publikování návodů osobou, který ho vytvořila.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Oskar 58
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1488
Registrován: úte srp 22, 2006 12:34
Bydliště: Děčín

Přední ramena Lybra

#1 Příspěvek od Oskar 58 »

Ramena na Lybre jsem měnil již několikrát a po každé to byla akce na několik hodin i celé odpoledne plné sprostých slov, které někdy končili strzenym zavitem na silentblocich ramena a nutnosti pridani matice na šroub silentbloku.
Včera jsem musel měnit obě ramena na jednou a říkal jsem si, že na to musím jít jinak nebo tam strávím celý den. Tady posílám stručný návod jak si ušetřit nervy.
1. Základ je mít dobrý uvolňovat rzi, šroubů. Já před aplikací ještě cistim koukajici závity ocelovým kartackem, usnadňuje to povolení matek.
2. Demontovat tyčku stabiku z tlumiče a to na obou stranách auta, aby šel stabik odklonit nahoru.
3. Povolit šrouby domku silentbloku stabiku a co nejvíc vysroubovat, ale ne úplně, aby jste pak zase zbytečně nemuseli trefovat zavit. Jen aby domek mohl uvolnit místo pro rameno cca 1cm.
4. Povolit šrouby tlumiče v tehlici, jen pro případ, kdyby byly zarezle, po sundání ramene se pak nedá moc zabrat, když už to visi jen na tlumiče.
5. Povolit šrouby ramene na silentblocich.
6. Vyndat šroub cepu ramene. Vyklonit tehlici/zatočit volantem, abych se dostal k drážce cepu ramene, nabouchnout do drážky šroubovák, aby se roztahla a uvolnil cep. Mezi rameno a tehlici vedle cepu nabouchat velký šroubovák nebo tyčku většího průměru, klín a vyplatit cep. Vyndat rameno.
7. Nandat nové rameno. Cep do tehlici lehce nabouchat a silentbloky přibližně na původní místo.
8. Pod cep ramene dam hever. Vyndam tlumič. 2 šrouby na tehlici a 3 v motorovém prostoru na horním uložení.
9. Zvedám hever s ramene, tehlici a poloosou až najdu vodorovnou polohu domku ramene a dorovnam polohu závity a děr a dam šrouby nejdříve na jedné a pak druhé straně.

A pak už mám téměř hotovo. Nastrojim zpátky všechno pořádně dotáhnu.
Klíč je vyndani tlumiče a uvolnění stabilizatoru, jinak tam silně překáží a dostat rameno do správné polohy, abych trefil zavit je peklo. Při použití síly, že šrouby do toho hliníku nějak barvu, to sice chvilku drží ale po pár měsících zavit povolí a rameno začne pri rozjezdu nebo brzdění cvakat.
Takže nakonec sice vyndavam tlumiče, ale je to minimálně 2x rychlejší.
Tak hodně zdaru!
Oskar.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T

Odpovědět