Ahojte priatelia, Lancisti Phedráci,
svoj prvý príspevok v tomto klube začínam krátkym návodom na výmenu kabínového a vzduchového filtra. Väčšina to určite vie, ale menej zručným alebo viac bojácnym laikom ako som aj ja tento foto postup snáď dodá viac odvahy, aby si to urobili sami bez ďalších zbytočných nákladov v servisoch. Pre úplnosť výmena prebehla na Phedre 2,2 JTD 94 kW r.v. 2006.
Výmena kabínového (peľového) filtra
Potrebujeme:
2 ks vidlicový kľúč č. 10, prípadne krížový šroubovák,
2 ks šroubov s podložkami , v prípade ak sa rozhodnete pre ich výmenu,
kabínový (peľový) filter (skúsil som zn. Clean)
vysávač na vyčistenie bordelu a usadenín v držiaku (nie filtra, ten vyhodiť, najmä ak je v stave ako ten môj- viď nižšie)
Na úvod obrázok, kde čo nájdeme. Dve šípky po bokoch držiaka kabínového filtra znázorňujú miesta, kde sú šrouby, ktoré treba odmontovať.
Odskrutkujeme 2 ks šroubov, ktoré v mojom prípade boli na vidlicový kľúč 10 na pravej strane a krížový šroubovák na ľavej strane. Oba som pri spätnom nasadzovaní držiaka nahradil na oboch stranách tak aby boli oba na vidlicový kľúč a smerované nahor. Je treba si hore prichytiť matku, lebo šroub má tendenciu sa celý krútiť. Niektorí to vraj majú vyriešené samorezkou, ale netuším ako im to drží, jedine ak majú hore zatlačený korkový štupeľ od vína, ktorý sa tam mimochodom v pohode zmestí.
Vzadu je vidieť dve západky......
....ktoré jednoduchým vysunutím plastových páčok nahor uvoľníme a stiahneme dolu, do takéhoto stavu. Toto treba previesť aj na druhej strane.
Držiak filtra je týmto uvoľnený, ale v pohodlnom vybratí zavadzia zdvihák schovaný v plastovom puzdre. Tento je vhodné vybrať a urobiť si miesto pre pravú ruku, ktorá v zadnej časti nahmatá hadičku (viď obrázok nižšie) nasunutú v držiaku a stiahne ju smerom nadol. Následne držiak vyberieme a čudujeme sa čo je to za hebedo a aký humus sa vo filtri „pestuje“.
Držiak zvnútra dôkladne povysávame a osadíme nový filter tak, aby časť jeho rebier zakryla plastovú drážku vyznačenú zelenými šípkami. Červene vyznačené sú diery po vymontovaných šrouboch.
Táto diera ....
a táto vyznačená hadička patria k sebe. Pri spätnom nahadzovaní vyčisteného a novým filtrom doplneného držiaka nezabudnúť nasunúť späť do diery práve túto hadičku.
Na záver otázočka laika – čo je to za nádobku? Predpokladám správne, že tu sa dopĺňa adítivum pre FAP?
Trvanie výmeny:
pre neskúsených cca 30 minút až hodina, pre šikovných 10 minút. Najviac času dáva zabrať zachytenie a upevnenie šroubov pri nahodení držiaka.
Upozornenie:
Ak chceme vymeniť aj vzduchový filter, resp. ho len skontrolovať je žiadúce držiak kabínového filtra ešte späť nemontovať. Pokračujeme ďalším návodom na výmenu vzduchového filtra.
PHEDRA - výmena kabínového (peľového) filtra
Pravidla fóra
V této sekci budou uváděny pouze návody na individuální úpravy nebo opravy aut. Nesmí se zakládat témata s dotazy typu "potřebuju poradit s....". V názvu tématu uveďte na jaký model, motor je oprava (úprava) určena. Snažte se svůj popis doplnit co nejvíce informacemi a nejlépe i fotodokumentací.
Příspěvky v tomto fóru podléhají před zobrazením schvalováním. Za každou radu a tip na opravu a úpravu předem děkujeme. Pomáháte sami sobě
Upozornění: V moment odeslání se stává návod majetkem lanciaklubu a není dovoleno ho bez souhlasu vedení LK dále publikovat. Neplatí pro publikování návodů osobou, který ho vytvořila.
V této sekci budou uváděny pouze návody na individuální úpravy nebo opravy aut. Nesmí se zakládat témata s dotazy typu "potřebuju poradit s....". V názvu tématu uveďte na jaký model, motor je oprava (úprava) určena. Snažte se svůj popis doplnit co nejvíce informacemi a nejlépe i fotodokumentací.
Příspěvky v tomto fóru podléhají před zobrazením schvalováním. Za každou radu a tip na opravu a úpravu předem děkujeme. Pomáháte sami sobě
Upozornění: V moment odeslání se stává návod majetkem lanciaklubu a není dovoleno ho bez souhlasu vedení LK dále publikovat. Neplatí pro publikování návodů osobou, který ho vytvořila.
PHEDRA - výmena kabínového (peľového) filtra
Lancia Phedra 2,2 JTD 94 kW r.v. 2006
Fiat Marea Weekend 1,6 16 V benzín 96 kW r.v. 1998 na predaj
http://auto.bazos.sk/inzerat/28567890/F ... ELX-16.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Marea Weekend 1,6 16 V benzín 96 kW r.v. 1998 na predaj
http://auto.bazos.sk/inzerat/28567890/F ... ELX-16.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: PHEDRA - výmena kabínového (peľového) filtra
Zdar,
ani tam nezkušej Eolys nalít, bo přestaneš brzdit a spojkovat.
Eolys se doplňuje pod autem, a je pak třeba ještě kouzlit s elektronikou - PC.
ani tam nezkušej Eolys nalít, bo přestaneš brzdit a spojkovat.
Eolys se doplňuje pod autem, a je pak třeba ještě kouzlit s elektronikou - PC.
LANCIA PHEDRA 2,2 JTD 94kW, r.v.2003, spotřeba 7,8l/100 km dlouhodobě
Lancia Kappa Coupe 2,O 16V Turbo po reanimaci - motor GO, převodovka a brzdy GO.
Lancia Z 2,0 Turbo 8V - minulost
Lancia Kappa Coupe 2,O 16V Turbo po reanimaci - motor GO, převodovka a brzdy GO.
Lancia Z 2,0 Turbo 8V - minulost
Re: PHEDRA - výmena kabínového (peľového) filtra
já jen doplním, že Mann Filter ke svému filtru CU/CUK 4179 dodává obrázkový návod, který je i ke stažení na jejich webu (katalog => Montážní návod)
vzhledem k tomu, že na papíře není nic o copyrightu a licenci, asi by nebyl problém plácnout sem scan, ale proč zatěžovat tento server, pokud je dokument dostupný u výrobce
adresa katalogu (nejde mi vložit jako url; pozor na mezery): http://www.mann-hummel.com/online-catal ... ANN-FILTER" onclick="window.open(this.href);return false; Katalog Europa/Kabinový filtr/CUK 4179
vzhledem k tomu, že na papíře není nic o copyrightu a licenci, asi by nebyl problém plácnout sem scan, ale proč zatěžovat tento server, pokud je dokument dostupný u výrobce
adresa katalogu (nejde mi vložit jako url; pozor na mezery): http://www.mann-hummel.com/online-catal ... ANN-FILTER" onclick="window.open(this.href);return false; Katalog Europa/Kabinový filtr/CUK 4179