]Ahojte, takže tímto bych rád tady vložil návod na demontáž přístrojovky v Dedře 2. Série. Postup by měl být stejný i na 1. Sérii a také SW verze. Jestli má někdo připomínku nebo sem zde něco špatně uvedl, tak prosím napište a já to opravím. Návod sem sepsal podle sebe, jak mi to šlo dobře.
Bude potřeba :
křížový šroubovák
Imbus 2mm
Torx T20
Klíč 5,5(ořech) nebo 6mm
1. Nejprve si sklopíme volant co nejvíce dolů pro lepší manipulaci.
2. Odšroubujeme 2x imbus z fukaru topení
3. Teď se musíme snažit povytáhnout k sobě a nahoru celý plast. Je tam natěsno napasovaný, tak je třeba si to různě nasměrovat, ale nikde to nedrží, takže po menší námaze to dostane z palubky ven(nejlépe odložit na palubku kvůli rozpojení konektoru)
Za levým fukarem je konektor pro osvětlení fukarů, ten rozpojíme a celý plast můžeme odložit, ať nezavází.
4. teď nás čeká odšroubování 19 šroubku.
4 drží přístrojovku-> modrá
8 drží štít-> zelená
7 drží plastový kryt po stranách a nahoře->červená
šroubky schovat, neodkládat hlavně na palubku !!
5. Teď když máme šroubky venku, musíme přístroje povytáhnout ven, abychom měli přístup zezadu na náhon tachometru a konektory.
Jestli se vám povede odšroubovat i dalších 6 šroubku, které drží štít na přístrojích, ulehčí to následnou demontáž
6. Teď nás čeká odpojení konektorů a tachometru. Chce to mít malou ruku, je třeba přístroje povytáhnout a vytočit k řidičovým dveřím, půjde to pár centimetrů , musíme si udělat prostor, abychom tam strčili ruku a odpojili náhon tachometru
7. Když se tam podíváme, uvidíme toto
Musíme rukou stáhnout bílou plastovou pojistku na tachometru. Jde o pár milimetru posunu a pak jen vytáhneme lanko z přístrojů.
Na další fotce je detail odpojeného tachometru a pár konektorů
8. Teď už stačí odpojit 8 konektoru a je po bitvě.
Nejprve odpojit z pohledu řidiče z pravé strany, G,F,E (na obrázku z levé strany)
Konektor ‚N‘ je pro elektronický tachometr. Ten tam nemám
Konektory jsou připojeny na přehnutý tišťák, zaprvé budou dost zatuhlé, je třeba s nimi hýbat různě do stran, uslyšíte ,,práskání‘‘. Z hora je zobáček, ten musíme zatlačit a pak se všemožně snažit s konektorem hýbat, ať se ‚nějak‘ dostane ven. ! Pozor, aby, ste si při manipulaci nevynulovali tachometr ! Ta nulovací tyčinka má určitou vůli do stran takže něco snese, ovšem jak se na ni zatlačí tak čísla se už trošku protočí. Platí pro ty co měří KM na nádrž jako já
Může se stát, že konektor odpojíme z přístrojovky, ale zůstane nám tišťák v konektoru. Prstem si ho přidržíme na přístrojovce a snažíme se od něj konektor odtáhnout. Zde taktéž platí, hýbat snim do stran, může to být kdekoliv zatuhlé.
Až se nám podaří odpojít ty 3 konektory jdeme na druhou stranu.
9. Na levé straně(z pohledu řidiče) máme 1 konektor pro check panel a 3 konektory na přístrojích.
Zde si zase přístrojovku natočíme, abychom měli přístup z levé strany a dostali tam ruku.
U check panelu musíme zvednout pojistku nahoru a následně konektor odpojit
10. A jako poslední 4 konektory A,B,C,D viz. bod 8
Postup stejný jako bod 8. Poprvé to jde vždy nejhůře, tak to chce pevné nervy.
11. Při odpojení všech konektorů nám nic nebrání přístrojovku vytáhnout ven a dát si kafčo na uklidnění
NEUPLNE !
Demontáž přístrojovky Dedra
Pravidla fóra
V této sekci budou uváděny pouze návody na individuální úpravy nebo opravy aut. Nesmí se zakládat témata s dotazy typu "potřebuju poradit s....". V názvu tématu uveďte na jaký model, motor je oprava (úprava) určena. Snažte se svůj popis doplnit co nejvíce informacemi a nejlépe i fotodokumentací.
Příspěvky v tomto fóru podléhají před zobrazením schvalováním. Za každou radu a tip na opravu a úpravu předem děkujeme. Pomáháte sami sobě
Upozornění: V moment odeslání se stává návod majetkem lanciaklubu a není dovoleno ho bez souhlasu vedení LK dále publikovat. Neplatí pro publikování návodů osobou, který ho vytvořila.
V této sekci budou uváděny pouze návody na individuální úpravy nebo opravy aut. Nesmí se zakládat témata s dotazy typu "potřebuju poradit s....". V názvu tématu uveďte na jaký model, motor je oprava (úprava) určena. Snažte se svůj popis doplnit co nejvíce informacemi a nejlépe i fotodokumentací.
Příspěvky v tomto fóru podléhají před zobrazením schvalováním. Za každou radu a tip na opravu a úpravu předem děkujeme. Pomáháte sami sobě
Upozornění: V moment odeslání se stává návod majetkem lanciaklubu a není dovoleno ho bez souhlasu vedení LK dále publikovat. Neplatí pro publikování návodů osobou, který ho vytvořila.
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Demontáž přístrojovky Dedra
Naposledy upravil(a) Baltik 615 dne ned zář 15, 2013 18:17, celkem upraveno 1 x.
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Demontáž přístrojovky Dedra
12. Na řadu přichází samotná přístrojovka
Zelená barva značí žárovky podsvícení
Červená značí matičky s podložkama, které drží přístroje- klíč 5,5 nebo taky možné použít 6tku
Tmavě červená( po pravé straně) značí výstražnou kontrolku teploty vody (nikoli podsvícení)
Růžová značí 2 šrouby na Torx T20 13. Nejprve si odstraníme přední část check panelu s vyobrazeným autíčkem. Nikde nedrží, je pouze nasunutý. Odmontujeme všechny matičky a torxy (štít zepředu máme dávno sundaný viz. Bod 5)
Ze strany od hodin odcvakneme krytku a odpojíme konektor Při odstranění matiček opatrně rovnoměrně zatlačíme na šroubky, odkud jsme matičky odšroubovali a snažíme se budíky vysunout ven. Je třeba tomu pomoci, drží to v drážkách tak jemně povytáhnout budíky rukama nebo něčím tenkým. 14. Odpojíme konektor na straně check panelu, 3 šroubky odšroubujeme a mame venku i check panel Zde už jsou budíky venku. Dále jde ještě demontovat budíky zvlášť ale do toho jsem se už nepouštěl protože mi fungují.
Zpětná montáž je stejná.
Při výměně žárovek podsvícení je vhodné vyměnit všechny, ať se rozborka nekoná znovu.
Také je dobré zkontrolovat kontakty na paticích žárovek podsvícení. Patice jdou ztuha povolit, doporučuju plochými kleštěmi. Dále dosedací plochy budíků a konektorů, jakýkoliv špatný dotyk se ukáže na (ne)funkčnosti budíku. Dejte pozor při práci s přístrojovkou na spoje, je na nich tenký zelený ochranný povlak, ovšem při neopatrnosti se odloupne. Spoj nadále funguje, ale je tu riziko poškození.
Zelená barva značí žárovky podsvícení
Červená značí matičky s podložkama, které drží přístroje- klíč 5,5 nebo taky možné použít 6tku
Tmavě červená( po pravé straně) značí výstražnou kontrolku teploty vody (nikoli podsvícení)
Růžová značí 2 šrouby na Torx T20 13. Nejprve si odstraníme přední část check panelu s vyobrazeným autíčkem. Nikde nedrží, je pouze nasunutý. Odmontujeme všechny matičky a torxy (štít zepředu máme dávno sundaný viz. Bod 5)
Ze strany od hodin odcvakneme krytku a odpojíme konektor Při odstranění matiček opatrně rovnoměrně zatlačíme na šroubky, odkud jsme matičky odšroubovali a snažíme se budíky vysunout ven. Je třeba tomu pomoci, drží to v drážkách tak jemně povytáhnout budíky rukama nebo něčím tenkým. 14. Odpojíme konektor na straně check panelu, 3 šroubky odšroubujeme a mame venku i check panel Zde už jsou budíky venku. Dále jde ještě demontovat budíky zvlášť ale do toho jsem se už nepouštěl protože mi fungují.
Zpětná montáž je stejná.
Při výměně žárovek podsvícení je vhodné vyměnit všechny, ať se rozborka nekoná znovu.
Také je dobré zkontrolovat kontakty na paticích žárovek podsvícení. Patice jdou ztuha povolit, doporučuju plochými kleštěmi. Dále dosedací plochy budíků a konektorů, jakýkoliv špatný dotyk se ukáže na (ne)funkčnosti budíku. Dejte pozor při práci s přístrojovkou na spoje, je na nich tenký zelený ochranný povlak, ovšem při neopatrnosti se odloupne. Spoj nadále funguje, ale je tu riziko poškození.