PHEDRA - výmena kabínového (peľového) filtra
Napsal: pát zář 13, 2013 22:00
Ahojte priatelia, Lancisti Phedráci,
svoj prvý príspevok v tomto klube začínam krátkym návodom na výmenu kabínového a vzduchového filtra. Väčšina to určite vie, ale menej zručným alebo viac bojácnym laikom ako som aj ja tento foto postup snáď dodá viac odvahy, aby si to urobili sami bez ďalších zbytočných nákladov v servisoch. Pre úplnosť výmena prebehla na Phedre 2,2 JTD 94 kW r.v. 2006.
Výmena kabínového (peľového) filtra
Potrebujeme:
2 ks vidlicový kľúč č. 10, prípadne krížový šroubovák,
2 ks šroubov s podložkami , v prípade ak sa rozhodnete pre ich výmenu,
kabínový (peľový) filter (skúsil som zn. Clean)
vysávač na vyčistenie bordelu a usadenín v držiaku (nie filtra, ten vyhodiť, najmä ak je v stave ako ten môj- viď nižšie)
Na úvod obrázok, kde čo nájdeme. Dve šípky po bokoch držiaka kabínového filtra znázorňujú miesta, kde sú šrouby, ktoré treba odmontovať. Odskrutkujeme 2 ks šroubov, ktoré v mojom prípade boli na vidlicový kľúč 10 na pravej strane a krížový šroubovák na ľavej strane. Oba som pri spätnom nasadzovaní držiaka nahradil na oboch stranách tak aby boli oba na vidlicový kľúč a smerované nahor. Je treba si hore prichytiť matku, lebo šroub má tendenciu sa celý krútiť. Niektorí to vraj majú vyriešené samorezkou, ale netuším ako im to drží, jedine ak majú hore zatlačený korkový štupeľ od vína, ktorý sa tam mimochodom v pohode zmestí.
Vzadu je vidieť dve západky......
....ktoré jednoduchým vysunutím plastových páčok nahor uvoľníme a stiahneme dolu, do takéhoto stavu. Toto treba previesť aj na druhej strane. Držiak filtra je týmto uvoľnený, ale v pohodlnom vybratí zavadzia zdvihák schovaný v plastovom puzdre. Tento je vhodné vybrať a urobiť si miesto pre pravú ruku, ktorá v zadnej časti nahmatá hadičku (viď obrázok nižšie) nasunutú v držiaku a stiahne ju smerom nadol. Následne držiak vyberieme a čudujeme sa čo je to za hebedo a aký humus sa vo filtri „pestuje“.
Držiak zvnútra dôkladne povysávame a osadíme nový filter tak, aby časť jeho rebier zakryla plastovú drážku vyznačenú zelenými šípkami. Červene vyznačené sú diery po vymontovaných šrouboch.
Táto diera .... a táto vyznačená hadička patria k sebe. Pri spätnom nahadzovaní vyčisteného a novým filtrom doplneného držiaka nezabudnúť nasunúť späť do diery práve túto hadičku.
Na záver otázočka laika – čo je to za nádobku? Predpokladám správne, že tu sa dopĺňa adítivum pre FAP?
Trvanie výmeny:
pre neskúsených cca 30 minút až hodina, pre šikovných 10 minút. Najviac času dáva zabrať zachytenie a upevnenie šroubov pri nahodení držiaka.
Upozornenie:
Ak chceme vymeniť aj vzduchový filter, resp. ho len skontrolovať je žiadúce držiak kabínového filtra ešte späť nemontovať. Pokračujeme ďalším návodom na výmenu vzduchového filtra.
svoj prvý príspevok v tomto klube začínam krátkym návodom na výmenu kabínového a vzduchového filtra. Väčšina to určite vie, ale menej zručným alebo viac bojácnym laikom ako som aj ja tento foto postup snáď dodá viac odvahy, aby si to urobili sami bez ďalších zbytočných nákladov v servisoch. Pre úplnosť výmena prebehla na Phedre 2,2 JTD 94 kW r.v. 2006.
Výmena kabínového (peľového) filtra
Potrebujeme:
2 ks vidlicový kľúč č. 10, prípadne krížový šroubovák,
2 ks šroubov s podložkami , v prípade ak sa rozhodnete pre ich výmenu,
kabínový (peľový) filter (skúsil som zn. Clean)
vysávač na vyčistenie bordelu a usadenín v držiaku (nie filtra, ten vyhodiť, najmä ak je v stave ako ten môj- viď nižšie)
Na úvod obrázok, kde čo nájdeme. Dve šípky po bokoch držiaka kabínového filtra znázorňujú miesta, kde sú šrouby, ktoré treba odmontovať. Odskrutkujeme 2 ks šroubov, ktoré v mojom prípade boli na vidlicový kľúč 10 na pravej strane a krížový šroubovák na ľavej strane. Oba som pri spätnom nasadzovaní držiaka nahradil na oboch stranách tak aby boli oba na vidlicový kľúč a smerované nahor. Je treba si hore prichytiť matku, lebo šroub má tendenciu sa celý krútiť. Niektorí to vraj majú vyriešené samorezkou, ale netuším ako im to drží, jedine ak majú hore zatlačený korkový štupeľ od vína, ktorý sa tam mimochodom v pohode zmestí.
Vzadu je vidieť dve západky......
....ktoré jednoduchým vysunutím plastových páčok nahor uvoľníme a stiahneme dolu, do takéhoto stavu. Toto treba previesť aj na druhej strane. Držiak filtra je týmto uvoľnený, ale v pohodlnom vybratí zavadzia zdvihák schovaný v plastovom puzdre. Tento je vhodné vybrať a urobiť si miesto pre pravú ruku, ktorá v zadnej časti nahmatá hadičku (viď obrázok nižšie) nasunutú v držiaku a stiahne ju smerom nadol. Následne držiak vyberieme a čudujeme sa čo je to za hebedo a aký humus sa vo filtri „pestuje“.
Držiak zvnútra dôkladne povysávame a osadíme nový filter tak, aby časť jeho rebier zakryla plastovú drážku vyznačenú zelenými šípkami. Červene vyznačené sú diery po vymontovaných šrouboch.
Táto diera .... a táto vyznačená hadička patria k sebe. Pri spätnom nahadzovaní vyčisteného a novým filtrom doplneného držiaka nezabudnúť nasunúť späť do diery práve túto hadičku.
Na záver otázočka laika – čo je to za nádobku? Predpokladám správne, že tu sa dopĺňa adítivum pre FAP?
Trvanie výmeny:
pre neskúsených cca 30 minút až hodina, pre šikovných 10 minút. Najviac času dáva zabrať zachytenie a upevnenie šroubov pri nahodení držiaka.
Upozornenie:
Ak chceme vymeniť aj vzduchový filter, resp. ho len skontrolovať je žiadúce držiak kabínového filtra ešte späť nemontovať. Pokračujeme ďalším návodom na výmenu vzduchového filtra.