Výroba koncového tlumiče výfuku.

Návody na opravy a individuální úpravy.
Vkládejte POUZE hotové návody.
Pravidla fóra
V této sekci budou uváděny pouze návody na individuální úpravy nebo opravy aut. Nesmí se zakládat témata s dotazy typu "potřebuju poradit s....". V názvu tématu uveďte na jaký model, motor je oprava (úprava) určena. Snažte se svůj popis doplnit co nejvíce informacemi a nejlépe i fotodokumentací.
Příspěvky v tomto fóru podléhají před zobrazením schvalováním. Za každou radu a tip na opravu a úpravu předem děkujeme. Pomáháte sami sobě :)

Upozornění: V moment odeslání se stává návod majetkem lanciaklubu a není dovoleno ho bez souhlasu vedení LK dále publikovat. Neplatí pro publikování návodů osobou, který ho vytvořila.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jirka 15
Příspěvky: 905
Registrován: úte dub 26, 2005 19:30

Výroba koncového tlumiče výfuku.

#1 Příspěvek od Jirka 15 »

Dělaj jsem to už dvakrát ....a úspěšně. Nejdřív na Prismě (1600ie) a potom na Integrálu. Na Prismě jsem použil původní tlumič, otevřel jsem ho a upravil. Změnou bylo spořádání a provedení trubek uvnitř a výstup z tlumiče jsem upravil na rozdvojení. Takže Prisma má dva laufy jako Integrála. trubky jsem si nechal naohýbat. Zvuk je sytější, ale nepřekáží - decentní. Jestli chcete, mužu vyfotit a poslat třeba i video a přesněji tu úpravu popsat. .... Na Integrale to bylo jednoduché, bez tlumičů, jenom nechat naohýbat, rozdvojit a svařit, jenom místa tam je hodně málo. U turbomotorů se říká: nejlepší výfuk = žádný výfuk. :wink:

Uživatelský avatar
Jirka 15
Příspěvky: 905
Registrován: úte dub 26, 2005 19:30

#2 Příspěvek od Jirka 15 »

:oops:to to trvalo, ale omlovám se mám málo času. Dresik mi sem hodí nákres toho výfuku a nějaký video. Koncový tlumič má 3 části. 1. jsem nechal originál perforovanou s výplní vatou, jen jsem uřízl zakončení té vstupní trubky. 2. část jsem úplně předělal. Protože jsem chtěl dvě koncovky, vsadil jsem tu dvě trubky a natvaroval je tak, aby líp nabíraly proudící plyny. Ve 3. části jsou tyto trubky navrtané směrově pod úhlem 45 st. na přeskáčku dírama 8 a 6 mm. V této části je absorbční vata. Výsledek: zlepšil se tah odspoda a odvod výfuk. plynů - mají podstaně větší tlak ven (akorád když je chladno jde ven moře páry). Spotřeba se nijak nezměnila. Ještě hodně podstatnější zlepšení bylo po odstranění katalizátoru a dosazení sport. filtru KN. Teď už ale auto slouží k civilnějším účelům, takže origoš fitr a kat. jsou zpátky (kvuli klidnějšímu cestování...

Uživatelský avatar
Dresik 28
Administrator
Administrator
Příspěvky: 9943
Registrován: pát kvě 13, 2005 12:03
Bydliště: Praha-východ

#3 Příspěvek od Dresik 28 »

Obrázek

video je ZDE
Naposledy upravil(a) Dresik 28 dne sob čer 23, 2007 14:24, celkem upraveno 2 x.
Lancia Delta HF Integrale 8v
Lancia Beta 1300
Alfa Romeo 75 1600 carb
Alfa Romeo MiTo 1.4TB QV
Iveco Daily bus
Iveco Daily I odtahový speciál
ITALMOTORI

Uživatelský avatar
Ondrej 107
Příspěvky: 557
Registrován: sob bře 04, 2006 23:53
Bydliště: Trnava, SR
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Ondrej 107 »

fotky od byvaleho majitela mojej Delty - od Stofiho.
tu je odkaz na tie fotky http://fotky.azet.sk/jsAlbum.phtml?i9=3 ... al=2624847
Lancia DELTA HF

Odpovědět